نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و نحوه درست کردن کشکبا

آموزش و نحوه درست کردن کشکبا

آموزش آشپزي

مواد لازم

اسفناج يا برگ چغندر              1 کيلوگرم
گوشت                               به مقدار لازم (مقدار گوشت بستگي به سليقه دارد)
پياز سرخ شده                      2 عدد
جو پخته شده                       يک و نيم ليوان
کشک                                1 کيلوگرم
پونه کوهي                          1 قاشق غذاخوري

طرز تهيه

جو را بپزيد و با چرخ گوشت يا مخلوط کن آن را له کنيد.اسفناج را خرد کنيد و بگذاريد با جو له شده بپزد.سپس کشک را به آن اضافه کنيد و اگر سفت بود کمي آب به آن اضافه کنيد.
نعناع داغ يا پونه را هم درون آش بريزيد و بگذاريد با هم بجوشند و مرتب هم بزنيد تا ته نگيرد.به دليل داشتن کشک، نمک را به مقدار کمتري اضافه کنيد تا آش شور نشود.بعد از پختن و جا افتادن، آش را در ظرف مناسبي بکشيد و روي آن را با مقداري پياز سرخ شده و نعناع داغ تزئين کنيد.

کشکبا نوعي آش بوده که از غذاهاي محلي روستاي فريزهند نطنز مي باشد.

لينک مستقيم: http://mihangram.com/ashpazi-195.html

کشکبا



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش ريسوتو با سس گوجه فرنگي و فيله مرغ

آموزش ريسوتو با سس گوجه فرنگي و فيله مرغ

آشپزي

مواد لازم

ريسوتو                                        100 گرم
فلفل قرمز خرد شده                       دو عدد
فيله مرغ                                      سه عدد
خامه                                          50 گرم
پودر سير                                      يك قاشق چايخوري
سس گوجه‌فرنگي                          پنج قاشق سوپخوري
نمك و فلفل                                  به ميزان لازم
گوجه فرنگي رنده‌شده                     دو عدد
ساقه كرفس رنده‌شده                    دو قاشق سوپخوري
هويج رنده‌شده                              يك قاشق سوپخوري
سير رنده‌شده                               دو حبه
نمك وفلفل                                   به ميزان لازم

طرز تهيه

ريسوتو را در آب‌جوش با كمي نمك و روغن مي‌‌پزيم تا نرم و درشت ‌‌شود. در اين زمان فيله مرغ را با پودرسير، فلفل و نمك طعم‌دار كرده، با دو قاشق روغن تفت داده و در آخر خامه را اضافه مي‌‌كنيم و به مدت يك دقيقه حرارت مي‌‌دهيم تا خامه جذب آن شود. سپس از روي حرارت بر مي‌‌داريم.
مواد رنده‌شده را با سس گوجه‌فرنگي مخلوط كرده روي حرارت ملايم قرار مي‌‌دهيم تا سس غليظي درست شود. ريسوتو پخته شده را آبكش كرده و با فيله مرغ و سس گوجه‌فرنگي مخلوط مي‌‌كنيم. فلفل قرمز را اضافه كرده حرارت مي‌‌دهيم تا مواد كاملا مخلوط و يك‌دست شود. سپس در ظرف مناسب طبق عكس تزئين و سرو مي‌‌كنيم.

نكته:
ريسوتو نوعي برنج دانه تپل مخصوص نواحي شمال ايتالياست كه به صورت دمي تهيه مي‌‌شود و در كليه فروشگاه‌ها معتبر توزيع مي‌شود، همچنين به جاي آن از برنج نيمه‌دانه مي‌توان استفاده كرد.

لينک مستقيم: http://mihangram.com/ashpazi-195.html

ريسوتو



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

مطالبي در رابطه با حضرت آمنه (س) و ازدواجشان

مطالبي در رابطه با حضرت آمنه (س) و ازدواجشان

مذهبي

در حرم حضرت معصومه(س) بررسي شد
نقش حضرت آمنه(س) در نشر جهاني آيين اسلام

استاد حوزه علميه خواهران گفت: حضرت آمنه سلام الله عليها از زنان برگزيده در تاريخ بشريت و اسلام است و با ولادت و به دنيا آوردن حضرت رسول(ص) بزرگترين خدمت را به مخلوقات کائنات و بشريت داشتند.
به گزارش پايگاه خبري آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها، خانم مجيدي در دوره آموزشي بانوان آسماني در شبستان نجمه خاتون سلام الله عليها حرم حضرت معصومه سلام الله عليها با بيان اينکه خداوند نسل و ذريه انبياء را پاک قرار داده و انبياء هم از پدران و مادران پاک و طيبي بودند، گفت: حضرت رسول (ص) که خاتم پيامبران است مانند ساير انبياء از پدر و مادري پاک متولد شده و مادر بزرگوارشان حضرت آمنه سلام الله عليها يکي از زنان بزرگ عالم هستند.
وي افزود: در روايتي از حضرت رسول(ص) بيان شده که خداوند آتش جهنم را بر شش نفر حرام کرده است و آن شش نفر هاشم (جد پيامبر(ص))، عبدالمطلب، عبدالله، آمنه، حليمه سعديه و ابوطالب عليهم السلام هستند.
استاد حوزه علميه خواهران با اشاره به اينکه با اين حديث رسول خدا(ص) به خوبي جايگاه مادر بزرگوار حضرت محمد(ص) در ميان زنان عالم مشخص مي شود، گفت: حضرت آمنه عليها السلام از قبيله «بني زهره» بودند و پدر بزرگوار ايشان «وهب» و مادر ايشان «بر» نام داشتند که پدر و مادر حضرت آمنه سلام الله عليها و خوشان به نيکي و يکتا پرستي شهره بودند.
خانم مجيدي با اشاره به اينکه حضرت آمنه سلام الله عليها چهره اي مانند ماه داشتند و بسيار زيبا بودند، تصريح کرد: با توجه به اينکه حضرت آمنه سلام الله عليها در آخرين سفر خود تنها بودند اين موضوع از نظر عقلي عجيب است که چگونه حضرت عبدالمطلب که ايشان را همواره همراهي مي‌کردند اجازه دادند که ايشان به تنهايي به سفر رفته و به نظر مي‌رسد اين موضوع توطئه اي از سوي يهود براي شهادت ايشان در سن 36 سالگي بوده است.
توطئه يهود براي شهادت و قتل حضرت عبدالله عليه السلام
وي با تأکيد بر اينکه حضرت عبدالمطلب عليه السلام 12 پسر داشتند که حضرت عبدالله عليه السلام کوچکترين فرزند ايشان بود، اظهار کرد: حضرت عبدالله در ميان فرزندان حضرت عبدالمطلب جايگاه برجسته‌اي داشتند و همه براداران ايشان مي‌دانستند که ايشان پدر مولودي مبارک خواهند بود به همين دليل حضرت عبدالمطلب و ساير براداران همواره از ايشان مراقبت مي کردند.
استاد حوزه علميه خواهران ادامه داد: اما همين که حضرت عبدالله عليه السلام به سن 23 يا 24 سالگي رسيدند همراه کاروان هاي تجاري پدرشان عازم شام و مدينه شدند که در اين ميان چون يهوديان مشخصات پيامبر آخر الزمان و پدر و مادر ايشان را مي‌دانستند متوجه شدند که حضرت عبدالله پدر مولود پيامبر آخر الزمان است به همين دليل آن دسته از يهوديان که مؤمن نبودند براي اينکه دين خود را به همان شکل انحراف آميز حفظ کنند کمر به قتل عبدالله بستند.
خانم مجيدي با تأکيد بر اينکه شناخت يهود از پيامبر(ص) و پدر و مادرشان بسيار کامل بود، اظهار کرد: به حدي اين شناخت کامل بود که عده‌اي يهوديان مؤمن در مدينه به انتظار پيامبر آخر الزمان ساکن شده و منتظر بعثت ايشان بودند و به همين دليل مي‌دانستند که اين پيامبر از نسل عبدالمطلب است و در مقابل اين گروه همين يهوديان مشرک قرار داشتند که کمر به قتل پيامبر(ص) بسته بودند.
نقش پدر حضرت آمنه « وهب » در نجات حضرت عبدالله عليه السلام از دست يهود
وي افزود: در يکي از سفرهايي که حضرت عبدالله به مدينه داشتند يهوديان منحرف و مشرک به سر ايشان ريخته و مي‌خواستند ايشان را به شهادت برسانند که حضرت عبدالله به کمک « وهب» پدر حضرت آمنه سلام الله عليها از اين معرکه جان سالم به در بردند.
استاد حوزه علميه خواهران ادامه داد: زماني که اين خبر به حضرت عبدالمطلب عليه السلام رسيد و ايشان متوجه نجات حضرت عبدالله از چنگال يهوديان و قاتلان شدند براي سلامتي ايشان نذر کرده و با مادر خود فاطمه و همسرشان يعني مادر حضرت عبدالله عليه السلام عازم مدينه شدند و براي سلامتي حضرت عبدالله عليه السلام در ميان اقوام مادري خود که در مدينه سکوت داشتند وليمه دادند.
ماجراي ازدواج حضرت عبدالله عليه السلام با حضرت آمنه سلام الله عليها
خانم مجيدي با اشاره به اينکه حضرت عبدالله جواني بسيار زيبا، رشيد و شجاع بودند، افزود: همين موضوع موجب شده بود که ايشان در ميان دختران مکه و مدينه خواهان و هواداران زيادي داشته باشند اما از آن جايي که حضرت عبدالمطلب عليه السلام از جايگاه ايشان با خبر بودند اجازه نمي دادند که ايشان با هر خانواده‌اي وصلت کنند و حضرت عبدالله هم خواهان وصلت با خانواده‌اي پاک بود.
وي تصريح کرد: پس از ماجراي نجات حضرت عبدالله عليه السلام از دست يهوديان با کمک وحب، وحب نزد همسرش بر رفت و براي او از رشادت هاي حضرت عبدالله عليه السلام سخن گفت و به همسرش گفت که من دوست دارم که عبدالله داماد من شود و چون نمي‌توان اين موضوع را مستقيماً مطرح کرد بهتر است در مهماني که عبدالمطلب عليه السلام براي عبدالله عليه السلامبرگزار کرده حضور يافته‌ و مقدمه چيني کني.
استاد حوزه علميه خواهران ادامه داد: بر، همسر وهب همانطور که به او گفته شده بود در مهماني حضور يافت و حضور او موجب شادماني خانواده عبدالمطلب شد زيرا آن‌ها متوجه شدند که پسرشان به دست وهب نجات پيدا کرده است و همين موضوع موجب قدر داني حضرت عبدالمطلب از وحب شد.
خانم مجيدي با تأکيد بر اينکه حضور وهب و همسرش و همچنين دخترش آمنه سلام الله عليها در مهماني خانواده عبدالمطلب موجب شد که مادر حضرت عبدالمطلب يعني فاطمه سلام الله عليها و همسرشان آمنه سلام الله عليها را براي همسري عبدالله عليه السلام انتخاب کنند، گفت: آمنه سلام الله عليها در عصري که عصر تبرج زنان جاهلي بود به عفت و پاکدامني مشهور بود و در شهر مدينه همه به پاکدامني آمنه سلام الله عليها شهادت داده و بيان مي‌کردند که هيچ مردي تاکنون اين بانوي آسماني را نديده است به همين دليل عبدالمطلب عليه السلام با ديدن اين مشخصات مقدمات ازدواج حضرت آمنه و عبدالله عليه السلام را فراهم کرده و براي اين ازدواج مبارک هفت شب و هفت روز در شهر مدينه مراسم بر پا کردند در حالي که از نظر اقتصاد خانواده حضرت آمنه سلام الله عليها مانند حضرت عبدالله ثروتمند نبودند ولي به دليل تدين و متدين بودند حضرت عبدالمطلب زمينه اين ازدواج مبارک را فراهم کردند.
وي افزود: همچنين از آن جايي که سنت ازدواج دختر عمو در ميان عرب سنت رايجي بود هنگام ازدواج حضرت عبدالله عليه السلام با حضرت آمنه سلام الله عليها حضرت عبدالمطلب دختر عموي آمنه سلام الله عليها را به عقد خود درآورده و از او صاحب يک فرزند به نام حمزه شد که عموي پيامبر(ص) است و توجه به اين نکته لازم است که که مردان مؤمنان مانند عبدالمطلب همسران محدودي داشتند و مانند ساير مردان عصر جاهلي نامحدود ازدواج نمي کردند.
استاد حوزه علميه خواهران يادآور شد: پس ازدواج حضرت آمنه سلام الله عليها و حضرت عبدالله عليه السلام زمنيه انعقاد نطفه و ولادت حضرت رسول(ص) به عنوان مبارک ترين مولود فراهم شد و يک سري شرايط زمينه شهادت حضرت عبدالله و سپردن حضرت محمد(ص) به حليمه از قبيله بني سعد فراهم شد که اين موضوعات به تفصيل در آينده توضيح داده خواهد شد.

منبع: http://amfm.ir

حضرت آمنه (س)

لينک مستقيم: http://mihangram.com/mazhabi-82.html



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

افتخاري مديرعامل استقلال شد

وبسايت رسمي برنامه نود - سيد رضا افتخاري، حکم مدير عاملي استقلال را گرفت.

به گزارش وب سايت نود، سيد رضا افتخاري که تا پيش از اين سرپرست باشگاه استقلال بود، با گرفتن حق امضا و سمت مدير عاملي از اين پس رسما به عنوان مديرعامل تام الاختيار در باشگاه استقلال فعاليت خواهد کرد.

حکم مديري عاملي و حق امضاي سيد رضا افتخاري  را وزير ورزش  و جوانان صادر کرده است.

استقلال

منبع: وبسايت رسمي برنامه نود

 

بارسلونا



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

مهاجم سابق آرسنال، رئال و تاتنهام راهي فولام مي شود

( رئال مادريد )
وبسايت رسمي برنامه نود - آدبايور به چمپيونشيپ خواهد رفت.

به گزارش وبسايت نود، امانوئل آدبايور مهاجم سابق آرسنال، تاتنهام و رئال مادريد که قراردادش با کريستال پالاس به اتمام رسيده است، در آستانه انتقال به فولام قرار دارد.

طبق اعلام اسکاي، سران فولام مذاکره با آدبايور را آغاز کرده اند و بعد از حصول توافق، او با قراردادي آزاد راهي فولام مي شود.

به اين ترتيب آدبايور بعد از حضور در آرسنال، تاتنهام و کريستال پالاس، راهي يک تيم لندني ديگر مي شود.

 

منبع: وبسايت رسمي برنامه نود

رئال مادريد



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

کريستيانو رونالدو ، کاپيتان چهارم رئال مادريد شد


وبسايت رسمي برنامه نود - هيچ شکي وجود ندارد که کريستيانو رونالدو بهترين روز هاي فوتبالي خود را سپري مي کند و در پاداش اين اتفاق، رئال مادريد بازوبند کاپيتاني را به وي اهدا کرد.

به گزارش وب سايت رسمي برنامه نود، در غياب آلوارو آربلوا که در تابستان امسال راهي وستهم شد، رئال مادريد به کاپيتان چهارم احتياج داشت و اين نقش حالا به ستاره پرتغالي سپرده شده است. او بعد از سرخيو راموس، په په و مارسلو، کاپيتان چهارم رئال مادريد خواهد بود.

رونالدو در سال 2009 به مادريد آمد و هشتمين فصل حضورش در سانتياگو برنابئو را آغاز کرده است. يکي از بازيکنان با تجربه تيم به حساب مي آيد و حالا افتخار رهبري تيم را نيز به دست آورده است.

منبع: وبسايت رسمي برنامه نود

رونالدو



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

طرح نوشت؛ بازگشتِ قهرمانانه ليونل مسي به عرصه ملي


وبسايت رسمي برنامه نود - مسي به تيم ملي آرژانتين بازگشت.

به گزارش وبسايت نود، آرژانتين در شب بازگشت ليونل مسي به تيم ملي، موفق شد در ديداري حساس با يک گل اروگوئه را شکست دهد. اين برد با تک گل ليونل مسي به ثمر نشست. (ليونل مسي بعد از کوپا آمريکا از تيم ملي خداحافظي کرده بود ولي در تصميمش تجديدنظر کرد).

منبع: وبسايت رسمي برنامه نود

مسي



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

تاريخ سازي نيمار در ليگ قهرمانان اروپا


وبسايت رسمي برنامه نود - پس از شکست عجيب ابتداي هفته، بارسلونا موفق شد با برتري پر گل 7-0 در نخستين ديدار از رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اروپا، ميهمان خود را بدرقه کند، در اين ديدار نيمار با 4 پاس گل و به ثمر رساندن يک گل توانست تاريخ از شود.

به گزارش وبسايت نود، ممکن است بسياري از افراد نيمار را بخاطر حرکات انفرادي منحصر به فردش به ياد آورند، اما اين بازيکن 24 ساله برزيلي با ارسال 4 پاس گل براي هم تيمي‌هايش ثابت کرد که علي رغم حرکات انفرادي، در ارسال پاس‌هاي حياتي براي هم تيمي‌هايش نيز تبحر خاصي دارد. در حاليکه پس از ماه ها بار ديگر MSN در کنار يک ديگر به ميدان مي‌رفتند، همکاري چشم نواز آن‌ها توانست پيروزي پر گلي را براي بلوگرانا به ارمغان بياورد. در اين بين ليونل مسي با هت تريکي که انجام داد شايد بيش از ساير بازيکنان بارسا به چشم بيايد، اما عملکرد نيمار با ارسال 4 پاس گل و به ثمر رساندن يک گل باعث شد تا در پايان اين ديدار هواداران بارسلونا از او تقدير ويژه اي به عمل آورند. تا به حال هيچ بازيکني موفق نشده بود تا در يک ديدار از سري رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اروپا 4 پاس گل ارسال کند و با به ثمررساندن يک گل عملکردش را بهبود ببخشد و از اين نظر نيمار توانست نامش را در کتاب رکوردهاي اين مسابقات ثبت کند.

گفتني است که آخرين باري که بازيکني از بارسا موفق شده بود در يکي از ديدارهاي اين تيم 4  پاس گل براي هم تيمي‌هايش ارسال کند، به سال 2009 باز مي‌گردد که ژاوي توانست در الکلاسيکويي که با نتيجه 6-2 به سود بارسا به پايان رسيد، اين آمار را از خوب به جاي بگذارد.

منبع: وبسايت رسمي برنامه نود

نيمار



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

ترکیب احتمالی تراکتورسازی مقابل پرسپوليس

وبسایت رسمی برنامه نود - ترکیب احتمالی تراکتور سازی مقابل پرسپولیس مشخص شد.

به گزارش وبسایت نود، تراکتور سازان با ترکیب احتمالی محمدرضا اخباری، سعید آقایی، محمد ایران پوریان، هادی محمدی، خالد شفیعی، مهدی کیانی، سروش رفیعی، جاسم کرار، لوسیانو ادینهو، فرزاد حاتمی، محمد ابراهیمی مقابل حریف خود به میدان می رود.

گفتنی است، دیدار تیم های تراکتور سازی تبریز و پرسپولیس از ساعت ۱۷:۱۵ در ورزشگاه اختصاصی تراکتور سازی برگزار خواهد شد.

 

منبع: وبسايت رسمي برنامه نود

پرسپوليسترکیب احتمالی تراکتورسازی مقابل پرسپوليس



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و نحوه درست کردن سوفله شوکولاي

آموزش و نحوه درست کردن سوفله شوکولاي

آشپزي

مواد لازم

شوکولات ساده بدون مغز                        200 گرم
وانيل                                                 نصف قاشق چايخوري
آرد سيب زميني                                   1 قاشق سوپخوري(20 گرم)
شير                                                 1 ليوان
سفيده تخم مرغ                                   2 عدد
شکر                                                 150 گرم
کره                                                  50 گرم
پودر قند                                             100 گرم
تخم مرغ                                             6 عدد

اين سوفله با اين مواد غذايي براي 6 نفر مناسب مي باشد.

طرز تهيه

ظرف نسوز مناسبي را با کره خوب چرب مي کنيم. شوکولات را با 2 تا 3 قاشق سوپخوري آب گرم مخلوط نموده ، به طريق بن ماري آب مي کنيم. (ظرف محتوي شوکولات را در ظرف آبي قرار داده ، روي حرارت ملايم مي گذاريم و هم مي زنيم تا شوکولات آب شود)
زرده و سفيده تخم مرغ را از هم جدا مي نمائيم . زرده را با شکر و وانيل مخلوط کرده، هم مي زنيم تا کاملا سفيد و سفت و کشدار شود.
آرد را در ظرف کوچکي مي ريزيم، شير را کم کم روي آرد ريخته ، هم مي زنيم تا آرد در شير کاملا حل شود .
ظرف را روي حرارت ملايم مي گذاريم و مرتب هم مي زنيم تا شير جوش آمده ، کمي غليظ شود . شوکولات حل شده و کره را با شير مخلوط مي کنيم و اين مايه را با زرده تخم مرغ کاملا مخلوط کرده ، آماده مي گذاريم بماند.
2 عدد سفيده اضافي را با 6 عدد سفيده تخم مرغ مخلوط کرده ، آنقدر مي زنيم تا مثل پنبه سفيد و خشک و سفت شود، به طوريکه اگر کاسه را برگردانيم، سفيده از کاسه نريزد. مايه زرده و شوکولات را کم کم داخل سفيده مي ريزيم و به سرعت مخلوط مي نمائيم . کافي است که مواد فقط مخلوط شود ، ولي زياد هم نمي زنيم که پف سفيده نخوابد.
فر را با حرارت 350 درجه فارنهايت و يا 175 درجه سانتيگراد يک ربع قبل گرم مي کنيم و مايه را فوري در ظرف چرب شده آماده مي ريزيم . ظرف را در ظرف آب گرمي قرار مي دهيم و ظرف آب گرم را کف فر مي گذاريم که به مدت 45 دقيقه بماند .
سوفله بايد کاملا بالا آمده و روي آن کمي بسته شود. ظرف را بيرون مي آوريم ، کمي پودر قند روي آن مي پاشيم و بلافاصله سر ميز مي بريم .
نکته حساس براي هر سوفله مدت طبخ و بلافاصله استفاده کردن آن است . چون اگر کاملا طبخ نشده باشد ،مغز آن آبدار مي ماند و پف سوفله آنقدر مهم است که ظرف سوفله را بعد از طبخ سر ميز روي چراغ هاي مخصوص قرار مي دهند تا سرد نشود و پف آن نخوابد.

لينک مستقيم: http://mihangram.com/ashpazi-195.html

سوفله بادمجان

 



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و نحوه درست کردن سوپ زرشک

آموزش و نحوه درست کردن سوپ زرشک

آموزش آشپزي

مواد لازم

سينه مرغ                                 300 گرم
جعفري خردشده                        150 گرم
قارچ خردشده                            100 گرم
رب گوجه‌فرنگي                          دو قاشق سوپخوري
آرد گندم                                   دو قاشق سوپخوري
آبليمو                                       سه قاشق سوپخوري
زرشك                                      200 گرم
پياز                                         يك عدد
هويج                                       100 گرم
سيب‌زميني                               80 گرم
روغن مايع                                 نصف پيمانه
نمك و فلفل                               به ميزان لازم

طرز تهيه

پياز را نگيني خرد كرده و با روغن سرخ مي‌‌كنيم. مرغ را ريز خرد كرده و داخل پياز ريخته و تفت مي‌‌دهيم. آرد را هم مقداري با مواد سرخ كرده داخل آن آب مرغ يا گوشت مي‌ريزيم. سپس هويج و سيب‌زميني را نگيني خرد كرده و داخل آن ريخته و با حرارت ملايم به مدت دو ساعت مي‌‌پزيم. بعد قارچ،  نيمي از زرشك، نمك، فلفل و رب گوجه‌فرنگي را داخل سوپ ريخته وقتي سوپ جا افتاد آبليمو و جعفري را اضافه كرده و با بقيه زرشك تزئين مي‌كنيم .

لينک مستقيم: http://mihangram.com/ashpazi-195.html

سوپ شير



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1395 | نظرات ()