نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و نحوه درست کردن آش گندم

آموزش و نحوه درست کردن آش گندم

آشپزي

مواد لازم‌

حبوبات‌ (نخود و لوبيا)                         يك‌ ليوان‌
سبزي‌ آش‌                                     1 كيلو
گندم‌                                            1 ليوان‌
عدس‌                                           1 ليوان‌
پياز                                              2 عدد متوسط
روغن‌                                            يك‌ قاشق‌ غذاخوري‌
برنج‌                                             1 ليوان‌
نمك‌ و فلفل‌ و زردچوبه‌                       به‌ مقدار كافي

طرز تهيه‌

ابتدا حبوبات‌ و گندم‌ را از قبل‌ خيس‌ كنيد بعددر اين‌ فاصله‌ پياز را خرد كرده‌ و در روغن‌ سرخ‌كنيد زردچوبه‌ را به‌ آن‌ اضافه‌ كرده‌ و دوباره‌ تفت‌دهيد در اين‌ هنگام‌ حبوبات‌ و گندم‌ را با مقداري‌نمك‌ و فلفل‌ و كمي‌ هم‌ آب‌ مي‌گذاريد تا خوب‌بپزد بعد برنج‌ را به‌ آن‌ اضافه‌ كرده‌ و مرتب‌ مواد راهم‌ مي‌زنيد سبزي‌ آش‌ را خرد كرده‌ و به‌ پياز داغ‌اضافه‌ كرده‌ و با هم‌ داخل‌ آش‌ بريزيد براي‌خوشمزگي‌ بيشتر مقداري‌ عدس‌ هم‌ به‌ آش‌ اضافه‌كنيد بعد از پختن‌، آش‌ را داخل‌ ظرف‌ ريخته‌ و بامقداري‌ جعفري‌ تزيين‌ كنيد.

لينک مستقيم: http://mihangram.com/ashpazi-137.html

آش رشته



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

پاستا با سس انار

( رب انار  )

مواد لازم

– پاستا 500 گرم

– پياز بزرگ 1 عدد

– سينه مرغ بدون پوست و استخوان 1 عدد متوسط

– نمک و فلفل به اندازه لازم

– آب انار يک فنجان ( 150 ميلي ليتر )

– گردوي ريزخرد شده 150 گرم

– رب انار 1 فنجان ( 150 ميلي ليتر ) کره 30 گرم

 
طرز تهيه
پياز را نگيني خرد کرده و در روغن تفت مي دهيم.سينه مرغ را ژولين خرد کرده به پياز اضافه مي کنيم و سرخ مي کنيم . نمک و فلفل زده بآن اضافه کرده و مي گذاريم که آب آن گرفته شود .گردورا خرد کرده در ماهي تابه اي بدون روغن تفت مي دهيم. گردو و سپس رب انار را به گوشت ميافزائيم و حدود 10 دقيقه روي حرارت ملايم ميپزيم . پاستا را روي قالب ريخته و با سس آنرا ميپوشانيم .با گردو ي سالم و دانه انار تزئين مي کنيم

رب انار



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

داشته هاي ما هر کدام يک بمب محسوب مي شود
منصوريان: اسير هياهوي نقل و انتقالات نمي‌شويم

استقلال

 سرمربي استقلال نگراني خاصي بابت فصل نقل و انتقالات ندارد.

به گزارش "ورزش سه"، در شرايطي که برخي هواداران استقلال پس از تحرک پرسپوليس در 48 ساعت گذشته در بازار نقل و انتقالات نگران اين هستند که تيمي ضعيف تر از رقيب ديرينه بسته شود عليرضا منصوريان سرمربي استقلال اين مساله را رد مي کند و مي گويد: باشگاه استقلال با بهترين کادر ممکن تمرينات پيش فصل را آغاز خواهد کرد.


منصوريان به خبرنگار ما گفت: ما ازابتداي فصل نقل و انتقالات سعي کرديم عاقلانه خريد کنيم و چندان نبايد اسير و درگير هياهو و حباب فصل نقل و انتقالات باشيم. ما از ابتدا يارهايي که مدنظر داشتيم به تيم اضافه کرديم و اگرچه وقفه اي در کار ما پيش آمد اما باز هم با قدرت کارمان را پي خواهيم گرفت ضمن اينکه امروز کار جذب دو بازيکن شاخص قاسم حدادي فر و مهدي ترابي آغاز شده که البته اين دو بازيکن قرارداد دارند و کارشان بايد به صورت باشگاه به باشگاه پيش برود.


سرمربي استقلال در پايان حرف هايش هم گفت: من توجه طرفداران استقلال را به يک نکته مهم جلب مي کنم و آن هم احترام به داشته هايمان است. ما بازيکنان بسيار خوبي در تيم مان داريم که اگر اعلام کنيم آزاد هستند همه ليگ براي استخدام آنها به تکاپو درخواهند آمد. بنابراين اين را هم در ذهن داشته باشيد که بازيکنان فعلي هم براي خودشان بمب نقل و انتقالاتي محسوب مي شوند و حفظ آنها هم کار بزرگي بوده است.


او در پاسخ به اين سوال ورزش سه که آيا اميد ابراهيمي در تيم استقلال باقي خواهد ماند يا نه گفت: تلاشمان را مي کنيم تا اميد در جمع بازيکنان استقلال باقي بماند چراکه او يکي از مهمترين چهره هاي تيم ما محسوب مي شود.

منبع: ورزش3

استقلال



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

واکنش عاليشاه به شايعه استقلالي شدنش
پرسپوليس

 

هافبک پرسپوليس شايعه جدايي‌اش از اين تيم و رفتن به استقلال تهران را رد کرد.

به گزارش "ورزش سه"، با پايان قرارداد اميد عاليشاه و همچنين حضور وحيد اميري در پرسپوليس، شايعه جدايي او از اين تيم شنيده مي‌شد اما امروز برانکو ايوانکوويچ اعلام کرد به بهترين پاسور فصل گذشته ليگ برتر نياز دارد و مسؤولان باشگاه بايد او را حفظ کنند.


عاليشاه مورد توجه باشگاه‌هاي استقلال تهران و تراکتورسازي نيز قرار دارد که شايعه رفتنش به جمع آبي‌ها بيشتر شنيده مي‌شد اما اين بازيکن به مطرح شدن اين مسئله و رفتنش از پرسپوليس واکنش نشان داد و در پيامي نوشت:


«ديروز يه پيغام هايي به گوشم رسيد و امروز يه خبرايي مي‌شنوم که فکر نمي‌کنم نياز به حرف زدن داشته باشه
همه چيز روشنه؛
با احترام به آقاي منصوريان، استقلال و هواداراش، همچنان و هميشه رنگ قرمز رو ترجيح مي‌دم»


منبع: ورزش 3
پرسپوليس



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

 هفته 18 لاليگا
پيروزي پرگل رئال 10 نفره مقابل اسپانيول

رئال مادريد

 

رئال مادريد که هفته گذشته در زمين والنسيا شکست خورده بود، لحظاتي پيش موفق شد تا با سه گل بر اسپانيول غلبه کرده و جايگاه خود در صدر جدول لاليگا را مستحکم تر کند.

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادريد اولين پيروزي خود در سال 2015 را دقايقي پيش در مقابل اسپانيول کسب کرد. کهکشاني ها که هفته گذشته، پس از کسب 22 برد متوالي، دو شکست مقابل والنسيا و اتلتيکو را در عرض سه روز تجربه کرده بودند، براي کسب پيروزي مقابل اسپانيول از انگيزه هاي بسيار بالايي برخوردار بودند.راموس و مارسلو، مهمترين غايبان رئال در اين بازي بودند. واران و کوئنترائو به جاي اين دو بازيکن در ترکيب قرار داشتند.پيش از شروع بازي، کاسياس از جام قهرماني باشگاه ها جهان نزد هواداران مشتاق رئال رونمايي کرد.
بازي نيز پس از يک دقيقه سکوت به مناسب حادثه تلخ تروريستي روزهاي گذشته فرانسه آغاز شد. اسپانيول در ميان تعجب هواداران رئال، در دقايق 3 و 4 دو فرصت خوب گلزني را توسط گارسيا و کايسيدو از دست داد تا نشان دهد براي تسليم شدن به برنابئو نيامده است اما گرت بيل در دقيقه 6، با يک ضربه سر زيبا، جواب دو حمله اسپانيول را داد که البته از بالاي دروازه به خارج رفت.

در دقيقه 10 کريم بنزما مي توانست دروازه اسپانيول را باز کند اما شوت محکم او از گوشه راست محوطه جريمه، به تيرک دروازه برخورد کرد و راهي اوت شد. سرانجام دو دقيقه بعد، رئال به گل اول خود دست يافت. طي همکاري عالي گرت بيل و رونالدو، کريستيانو يک پاس تماشايي به خامس رودرگيز داد و اين بازيکن ارزشمند کلمبيايي، با شوت دقيق پاي چپ، توپ را از زير دستان دروازه بان اسپانيول به گل تبديل کرد.
رئال همچنان به حملات خود ادامه مي داد و در دقيقه 26، روي ضربه سر په په مي توانست به گل دوم هم دست يابد که چنين نشد. يک دقيقه بعد گل دوم هم از راه رسيد. رئال بيرون محوطه جريمه و در موقعيتي مناسب براي گرت بيل چپ پا، صاحب يک ضربه آزاد شد، بيل پشت توپ قرار گرفت و شوت محکم او پس از برخورد به تير دروازه، به گل تبديل شد. کاسيا دروازه بان اسپانيول، تنها نظاره گر اين گل بود. بازي در نيمه اول با همين دو گل به اتمام رسيد.

نيمه دوم با فشار رئال آغاز شد اما شش دقيقه بعد، پس از خطاي شديد کوئنترائو روي کانياس و اخراج او، اين تيم مجبور شد تا انتها، 10 نفره به بازي ادامه دهد. در اين لحظه، ناچو بجاي خامس وارد زمين شد و بدين ترتيب، آربلوا به قسمت چپ زمين منتقل شد و ناچو به راست رفت.

با اين اخراج، اسپانيول کمي جلوتر آمد اما توان لازم براي نفوذ به خط دفاعي رئال را نداشت و اين کهکشاني ها بودند که روي ضد حمله موقعيت گل بدست مي آوردند. در يکي از اين موقعيت ها، گرت بيل در حالت تک به تک با دروازه بان توپ را به کنار دروازه زد. در اين صحنه، رونالدو بخاطر پاس ندادن بيل، به شدت عصباني شد.

در دقيقه 62 ، خديرا جاي بنزما را در زمين گرفت و 14 دقيقه بعد يعني در دقيقه 76، گل سوم رئال نيز به ثمر رسيد. روي اين گل، ايسکو همه کار کرد. او از ميانه زمين پس از جا گذاشتن چندين بازيکن اسپانيول، آربلوا را در راست صاحب توپ کرد، سانتر آربلوا در گوشه راست محوطه جريمه اسپانيول به ناچو رسيد و او نيز با يک ضربه دقيق پاي چپ، گل سوم رئال را وارد دروازه اسپانيول کرد.

در ادامه، رئالي ها توسط واران و رونالدو صاحب دو موقعيت گلزني شدند که از دست رفت و در نهايت اين بازي با همان سه گل به نفع رئال مارديد به اتمام رسيد. رئال با اين سه امتياز، 42 امتيازي شد و در صدر باقي ماند. اسپانيول نيز با 20 امتياز در رده دهم قرار گرفت.


منبع: ورزش 3
رئال مادريد



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

ژست جالب مسي براي نجات يک هوادار

بارسلونا

اواخر بازي بامداد امروز آرژانتين و پاناما بود که يک هوادار مسي با پيراهن بارسلونا از ميان ماموران امنيتي حاضر در ورزشگاه عبور کرد و خود را به زمين مسابقه رساند.

به گزارش "ورزش سه"، ابتدا آگوئرو بود که از وي خواست تا آرامش خود را حفظ کند و پس از اينکه جيمي جامپ آبي اناري پوش اسير ماموران شد، مسي به وي نزديک و او را در آغوش گرفت تا به نوعي اين هوادار به آرزوي بزرگش برسد.

منبع: ورزش 3

بارسلونا

 



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

سانتوس: به خاطر رونالدو در خطر قرار داريم

 رونالدو

فرناندو سانتوس، سرمربي تيم ملي پرتغال عنوان کرد که تيمش براي حفاظت امنيتي که به خاطر حضور رونالدو در جمع آنها، بيش از ديگر تيم‌ها خواهد بود آماده است.

به گزارش "ورزش سه"، پس ازحملات تروريستي در فرانسه، رقابت‌هاي يورو تحت شرايط خاص امنيتي برگزار خواهد شد و پرتغال به خاطر حضور بازيکن مطرحي به نام رونالدو، بيش از ديگر تيم‌ها مراقبت خواهد شد. حال سانتوس عنوان کرد که او و بازيکنانش آماده اين شرايط هستند.

او گفت:" پرتغال يکي از تيم‌هايي است که ريسک بالايي دارد زيرا کريستيانو رونالدو در تيم ما توپ مي‌زند. ما براي اين موضوع آماده هستيم. مي‌دانيم که اطراف ما تيم امنيتي فرانسوي خواهد بود که آماده هستند. هواداران ما بايد متوجه اين موضوع باشند زيرا گاهي آزاد گذاشتن بازيکنان ديگر در دست ما نيست و مسئولين امنيتي در اين مورد تصميم مي‌گيرند. از هواداران مي‌خواهم متوجه اين موضوع باشند. ولي ترسي نداريم، فوتبال بايد به اين موضوع واکنش محکمي نشان دهد."


منبع: ورزش 3

 رونالدو

 



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

ملاقات نيمار و فوق ستاره دنياي بسکتبال

نيمار

ستاره بارسلونا با ستاره بي چون و چراي اين روزهاي دنياي بسکتبال ديدار کرد.

به گزارش "ورزش سه" در حاشيه دومين ديدار فينال رقابت هاي بسکتبال NBA، نيمار، ستاره بارسلونا، با استفن کري، فوق ستاره تيم گلدن استيت وريرز، ديدار کرد و عکسي به يادگار با او گرفت.

کري اين روزها ستاره کم نظير رقابت هاي بسکتبال NBA محسوب مي شود و با درخشش خود گلدن استيت را براي دومين فصل پياپي در آستانه قهرماني قرار داده است. کري همچنين براي دومين فصل پياپي توانسته عنوان MVP را نيز کسب کند.

منبع: ورزش 3

نيمار



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

پيروزي پرگل آرژانتين با هت تريک مسي

مسي

تيم ملي آرژانتين در دومين ديدارش در رقابت هاي کوپا آمه‌ريکا موفق شد با نتيجه 5-0 پاناما را از پيش رو بردارد.‏

 

به گزارش "ورزش سه"، ليونل مسي که در اولين ديدار آلبي سلسته مقابل شيلي غايب بود، در اين ديدار به ترکيب اصلي برگشت و با ‏زدن 3 گل، نقش پررنگي در پيروزي تيمش داشت.‏


اولين موقعيت جدي بازي را بازيکنان پاناما ايجاد کردند اما اين آرژانتين بود که در دقيقه 7 توسط نيکلاس اوتامندي به گل رسيد. روي ‏ارسال آنخل دي ماريا، مدافع پيش تاخته آرژانتين توانست با ضربه سر کار را تمام کند.‏
بعد از اين گل بازيکنان پاناما پيش کشيدند و يکي دو موقعيت خطرناک هم روي دروازه آرژانتين ايجاد کردند اما با اخراج آنيبال گودوي ‏در دقيقه 30، کار براي اين تيم دشوارتر شد.‏


آرژانتين از برتري نفري استفاده کرد و در دقايق پاياني نيمه اول بازي را در دست گرفت اما نتوانست به گل برسد و اين نيمه با همان ‏تک گل به پايان رسيد.‏
نيمه دوم هم با حملات شاگردان تاتا مارتينو آغاز شد تا اينکه سرانجام در دقيقه 68، آنها به گل دوم رسيدند. ضربه بازيکن پاناما براي ‏دفع توپ به هيگواين برخورد کرد و به طور اتفاقي مقابل مسي قرار گرفت. او هم از فرصت استفاده کرد و حساب کار را 2-0 کرد.‏

 

برتري آلبي سلسته ادامه داشت و 10 دقيقه بعد مسي گل سوم را به ثمر رساند. روي يک ضربه آزاد بود که ستاره بارسا با ضربه اي ‏تماشايي کار را تمام کرد. ‏


اما اين هم پايان کار نبود و در 3 دقيقه پاياني بازي، آرژانتين دو بار ديگر به گل رسيد. ابتدا در دقيقه 87، مسي با حرکت تکنيکي در ‏محوطه جريمه پاناما و يک ضربه فني، هت تريکش را کامل کرد.‏


سپس در دقيقه 90 روي حرکت خوب مسي و دخالت روخو، موقعيت نصيب سرخيو آگوئرو شد و او هم گل پنجم را به نام خود کرد. با ‏اين پيروزي، آرژانتين به دور بعد رقابت ها صعود کرد. ‏

منبع: ورزش 3

مسي



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و طرز تهيه گوش فيل شکل دار

آموزش و طرز تهيه گوش فيل شکل دار

آشپزي

مواد لازم

زرده تخم‌مرغ                                    يك عدد
روغن جامد قنادي آب‌شده                   155 گرم
ماست                                           175گرم
بيكينگ‌پودر                                      نصف قاشق چايخوري
آرد سفيد                                       250 گرم
روغن براي سرخ‌كردن                         به ميزان لازم

مواد لازم براي شربت

شكر                                            دو پيمانه
آب                                              يك پيمانه
گلاب                                           نصف پيمانه
زعفران و جوهرليمو                          به ميزان لازم

طرز تهيه

زرده تخم‌مرغ را با روغن آب كرده و ماست مخلوط كنيد و با چنگال هم بزنيد. بيكينگ‌پودر و آرد سفيد را با هم مخلوط و كم‌كم به مواد بالا اضافه كرده ورز دهيد. سپس در يك كيسه نايلوني به مدت نيم ساعت در يخچال قرار دهيد. روي سطح كار آردپاشيده و با وردنه خمير را باز كرده و به دلخواه قالب بزنيد. روغن را در تابه داغ كرده و گوش‌فيل‌ها را در آن سرخ كنيد. براي تهيه شربت تمامي مواد را با هم مخلوط كرده و روي حرارت قرار دهيد تا غليظ شود. سپس گوش‌فيل‌ها را داخل آن ريخته تا شربت به خورد آنها برود.

لينک مستقيم: http://mihangram.com/ashpazi-136.html

 

زولبيا و باميه



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و نحوه درست کردن استيک بوقلمون

آموزش و نحوه درست کردن استيک بوقلمون

آموزش آشپزي

مواد لازم

سينه بوقلمون                               200 گرم
پودرسير                                       نصف قاشق چايخوري
سويا                                           سس يك قاشق غذاخوري
فلفل‌سياه نيم‌كوب                          نصف قاشق چايخوري
زعفران و سبزيجات بخارپزشده            به ميزان لازم

طرز تهيه

سينه بوقلمون را با بيفتك‌كوب مي‌كوبيم، بعد پودرسير، سويا سس ، زعفران و فلفل نيم‌كوب را به آن اضافه كرده و مي‌گذاريم تا به خورد سينه بوقلمون برود. آن‌گاه بوقلمون را در ماهي‌تابه‌اي كه قبلا چرب كرده‌ايم سرخ مي‌كنيم. مي‌توانيم اين استيك را با سبزيجات بخارپز شده سرو مي‌كنيم.

لينک مستقيم: http://mihangram.com/ashpazi-135.html

خورش بوقلمون



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

خورش فسنجان

مواد لازم

مرغ پاک کرده بدون استخوان آماده شده يک عدد (درحدود يک کيلو تا 5/1 کيلوگرم)

مغز گردو چرخ کرده نيم کيلوگرم

پياز سرخ کرده 3تا 4 قاشق سوپخوري

آب انار 3تا 4  ليوان (مي شود به جاي آب انار 4 تا 5 قاشق سوپخوري رب انار مصرف کرد)

شکر به مقدار لازم (در صورتيکه آب انار يا رب انار ترش باشد)

نمک به ميزان لازم


طرز تهيه فسنجان

مرغ را با پياز و 3 تا 4 ليوان آب و گردوي چرخ کرده و کمي نمک و فلفل در ظرف مناسبي مي ريزيم و روي حرارت ملايم قرار مي دهيم تا خورش آهسته بجوشد و آب انار يا رب انار را اضافه مي کنيم و مي گذاريم خورش آهسته بجوشد تا مرغ کاملا بپزد و خورش جا بيافتد .

خورش فسنجان را مي چشيم و در صورت ترش بودن خورش کمي شکر اضافه مي کنيم . خورش بايد بعد از آماده شدن کاملا به روغن بيافتد و آب نداشته باشد. و در صورتيکه مرغ پخته شد و خورش جا نيافتاد مرغ را خارج مي کنيم و موقع کشيدن داخل خورش قرار مي دهيم.

در خورش فسنجان آلو نيز مي توان ريخت. و خورش فسنجان را با مرغابي نيز مي توان تهيه نمود.

در صورتيکه رب انار مصرف کرديم يکي دو ليوان آب زيادتر مي ريزيم زيرا فسنجان بايد با آب بيشتر و مدت طولاني تر بجوشد تا به روغن بيافتد.

نکته:در صورتي که تمايل داريد فسنجان شما رنگ تيره به خود بگيرد آن را در ظرف مسي طبخ کرده يا در صورت نبودن ديگ مسي از يک قاشق مسي که داخل خورش فسنجان هنگام پخت قرار مي دهيد مي توانيد استفاده کنيد.

خورش فسنجان با گوشت قلقلي



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

سالاد نودل چيني

 (  طرز تهيه سالاد رژيمي )

مواد لازم

? يک ليوان مرغ آبپز خرد شده
? يک ليوان جعفري خرد شده
? يک ليوان هويج رنده شده
? قاشق غذاخوري پياز خرد شده
? 4/1 ليوان مايونز
? 4/1 ليوان خامه
? يک بسته نودل (رشته چيني)

طرز تهيه

سس مايونز و خامه را در يک ظرف جداگانه با يکديگر مخلوط مي کنيم.
در يک کاسه بزرگ مرغ ، جعفري پياز و هويج را مخلوط مي کنيم. سپس مخلوط مايونز و خامه را به آن اضافه مي کنيم.
در آخر رشته چيني (نودل) را طبق دستورالعمل روي پاکت (در حدود 3 تا 4 دقيقه) در آب جوش قرار مي دهيم و آن را آبکش کرده و به مخلوط سبزيجات و مرغ مي افزاييم
براي جلوگيري از خمير شدن رشته چيني بهتر است قبل از سرو کردن سالاد به مخلوط اضافه شود.

طرز تهيه سالاد رژيمي


:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

ساندويچ مرغ و سبزيجات

مواد لازم ساندويچ مرغ
 

? يک فنجان گوشت خرد شده مرغ يا بوقلمون
? يک چهارم فنجان پياز خردشده
? يک چهارم فنجان ساقه کرفس
? يک چهارم قاشق چايخوري فلفل
? يک قاشق غذاخوري جعفري يا گشنيز خرد شده
? يک چهارم فنجان سس مايونز
? نمک و فلفل به ميزان دلخواه
? نصف قاشق چايخوري آويشن


طرز تهيه


آويشن را درون سس مايونز بريزيد. گوشت مرغ را پس از پخته‌شدن بخوبي خرد کرده و همراه با پياز و ساقه کرفس خرد شده درون ظرف مناسبي ريخته و سپس به ميزان دلخواه به آن فلفل و نمک بپاشيد.
جعفري يا گشنيز خرد شده را به مواد درون کاسه اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنيد. از اين مخلوط داخل نان بريزيد و به‌عنوان عصرانه سرو کنيد.
ساندويچ مرغ



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و نحوه درست کردن سيب زميني برگر

آموزش و نحوه درست کردن سيب زميني برگر

آشپزي

مواد لازم

نيمه‌آماده (به فرم وافل)                             16 عدد سيب‌زميني
گوشت چرخ‌کرده گوساله يا بوقلمون            450 گرم
ادويه مخلوط                                           دو قاشق چايخوري
گوجه‌ فرنگي گيلاسي                               4 عدد
سس خردل، کچاپ                                  به مقدار لازم
خامه ترش                                             به مقدار لازم
خيارشور                                               به مقدار لازم
پنير پيتزا                                               به مقدار لازم

طرز تهيه

فر را با دماي 400 درجه فارنهايت روشن کنيد. کف سيني فر يک لايه فويل بگذاريد. سيب‌زميني‌ها را با فاصله درون سيني بچينيد و به مدت 18 تا 20 دقيقه در فر بپزيد تا کاملا برشته و طلايي شوند.
سيب زميني ها را از فر خارج نموده و فر را خاموش کنيد. کباب‌پز را روشن کنيد. در اين مرحله، در يک کاسه متوسط، گوشت و ادويه را با يکديگر مخلوط کنيد. آنها را در دست به شکل ميني‌برگر حالت دهيد و 16 عدد درست کنيد.
برگرها رادر تابه، روي حرارت ملايم سرخ کنيد و سپس آنها را روي دستمال کاغذي حوله‌اي بچينيد تا روغنشان گرفته شود. برگرها را روي سيب‌زميني‌ها قرار دهيد. روي آن پنير و يک نيمه گوجه‌فرنگي بگذاريد. اين برگرها را با سس خردل، کچاپ، خامه ترش و خيارشور سرو کنيد.

لينک مستقيم : http://mihangram.com/ashpazi-132.html

ساندويچ مرغ



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

سبزي پلو

طرز تهيه سبزي پلو با ماهي )

مواد لازم

برنج 1 کيلو گرم

سبزي پلو (تره - جعفري - شبت - گشنيز - کمي شنبليله ) 1.5 تا 2 کيلوگرم

گوشت ماهيچه 750 گرم

روغن 200 گرم

زعفران سائيده يک قاشق مرباخوري

طرز تهيه

برنج را قبلا خيس مي کنيم سبزي را به دقت تميز مي نمائيم و ميشوئيم داخل آبکش مي ريزيم تا آب آن برود ، گوشت را جداگانه مي پزيم بطوريکه بعد از پختن يک ملاقه آب داشته باشد .

سبزي را خرد مي کنيم و برنج را آبکش مي کنيم ولي کمي دان تر بر مي داريم . ته ديگ را دو تا سه قاشق روغن آبکرده ونصف ليوان آب مي ريزيم ، برنج داخل آبکش را کم کم در ديگ مي ريزيم و سبزي خرد کرده را به تدريج لاي برنج مي پاشيم و گوشت را لاي پلو مي گذاريم . سه تا چهار قاشق روغن آبکرده را با آبگوشت مخلوط مي کنيم ، عرق برنج را که گرفتيم ، آبگوشت و روغن را روي برنج مي دهيم و برنج را در فر يا روي شعله دم مي کنيم .

هنگام کشيدن پلو زعفران سائيده حل شده در آب جوش را با کمي پلو مخلوط مي کنيم و روي ديس مي دهيم و کمي روغن داغ کرده روي پلو مي دهيم .

مي شود لاي سبزي پلو را هنگام دم کردن يک دسته سير تازه تميز کرده بگذاريم .


نکته : سبزي پلو را بدون گوشت مي توان آماده نمود و مي شود وقتي مغز برنج نرم شد سبزي را در ديگ بريزيم و بلافاصله ديگ را از روي آتش بر داريم و در آبکش بريزيم و مطابق دستور دم کنيم.

طرز تهيه سبزي پلو با ماهي



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و نحوه درست کردن قارچ پلو

آموزش و نحوه درست کردن قارچ پلو

آموزش آشپزي

مواد لازم

ران مرغ                                             دو عدد
فلفل دلمه‌اي                                      يك عدد
قارچ                                                 200 گرم
روغن و زعفران                                    به ميزان لازم
زرشك و کره از هر کدام                         50 گرم
برنج                                                 دو پيمانه
نمك                                                 به ميزان لازم
فلفل                                                به ميزان لازم
شكر                                                يك قاشق غذاخوري

طرز تهيه

قارچ‌ها را شسته و نگيني خرد كنيد و به همراه كره و كمي روغن روي حرارت گذاشته تا آب آن تبخير شود. مرغ را جداگانه پخته و ريز كنيد. فلفل دلمه‌اي‌هاي خردشده را به قارچ اضافه كنيد. بعد از كمي تفت دادن مرغ‌ها را هم به آن افزوده و در اين فاصله برنج را آبكش كرده و آن را در حالت دم بگذاريد. زرشك را با كمي روغن، شكر و زعفران براي چند دقيقه روي حرارت بگذاريد بعد از دم كشيدن برنج، مواد را لابه‌لاي آن ريخته و در آخر روي برنج را با زرشك تزيين كنيد.

لينک مستقيم : http://mihangram.com/ashpazi-133.html

شويد پلو



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

ساندويچ همبرگر پنير لاسبزي

مواد لازم ساندويچ همبرگر

گوشت گوساله چرخ‌شده چهار پيمانه
پياز خرد شده يك عدد
كرفس خرد شده يك ساقه
مخلوط سبزي‌هاي خشك و پودر شده (نعنا، پونه، جعفري و ...) يك قاشق چايخوري
خردل يك قاشق چايخوري
پنير لاسبزي خرد شده نصف پيمانه
نان همبرگري چهار عدد
روغن‌مايع يا روغن‌زيتون دو قاشق غذاخوري
نمك و فلفل‌سياه به ميزان لازم
كاهو، كلم، گوجه‌فرنگي و سس خردل براي تزئين

طرز تهيه

گوشت، پياز، كرفس، پودرسبزيجات، خردل، نمك و فلفل‌سياه را در ظرف بزرگي ريخته و خوب با دست ورز بدهيد تا چسبناك شود.

گوشت آماده شده را به هشت قسمت مساوي تقسيم كرده و چهار قسمت از آنها را به شكل همبرگر درآوريد و روي هر كدام مقداري پنير لاسبزي قرار دهيد.

چهار قسمت باقيمانده را هم به شكل همبرگر درآورده و روي چهار قسمت قبلي كه رويش پنير ريخته‌ايد قرار دهيد و با دست آنها را طوري به هم بچسانيد كه به شكل چهار همبرگر بزرگ درآيند و پنير از لابه‌لاي آنها بيرون نزند.

اطراف همبرگرها روغن‌ بماليد. يك تابه نچسب را روي حرارت متوسط قرار دهيد تا داغ شود سپس همبرگرهاي آماده و چرب شده را درون آن بچينيد تا هر طرف آنها حدود 10 دقيقه سرخ و همبرگرها مغزپخت شوند.

همبرگرهاي سرخ شده را لاي نان برش خورده قرار دهيد و روي هر كدام يك برگ كاهو، كلم يا چند برش گوجه‌فرنگي و مقداري سس خردل بريزيد.

نكته : پنير لاسبزي را مي‌توانيد خودتان در منزل تهيه كنيد.براي اين كار مقداري پنير محلي را با كمي سبزي‌معطر تازه و خرد شده مخلوط كنيد.

ساندويچ همبرگر



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

شامي هويج - قم


مواد لازم

 گوشت چرخ کرده 400 گرم

هويج رنده شده 250 گرم

تخم مرغ 3 عدد

سرکه يک دوم پيمانه

پياز رنده شده 1 عدد متوسط

نمک، فلفل، زردچوبه به ميزان لازم

رب گوجه فرنگي 2 قاشق غذاخوري

آرد نخودچي 3 قاشق غذاخوري

شکر  2 قاشق غذاخوري

روغن به ميزان لازم

طرز تهيه شامي هويج

 تهيه سس شامي

 

ظرف را روي حرارت ميگذاريم تا داغ شود مقداري روغن داخل آن ميريزيم رب را داخل آن تفت ميدهيم بعد از اينکه رب تفت خورد شکر را اضافه ميکنيم و دوباره تفت ميدهيم وقتي که شکر کمي حل شد سرکه اضافه ميکنيم سس رقيقي به دست مي آيد وقتي شامي آماده شد اين سس را روي آن ميريزيم.

 

در نوع سنتي اين شامي گاهي 1 قاشق چايخوري رب انار و 1 قاشق غذاخوري پياز داغ هم به سس اضافه ميکنند همراه مواد گفته شده.

 

مي توان براي داخل شامي از سيب زميني هم استفاده کرد که در آن صورت شبيه کتلت ميشود.

 

پياز و هويج رنده شده را داخل ظرفي ميريزيم و گوشت را اضافه ميکنيم زردچوبه، فلفل سياه و نمک اضافه ميکنيم 3 قاشق آرد نخوچي اضافه ميکنيم و 2 عدد از تخم مرغها را اضافه ميکنيم بعد اگر لازم بود و مواد شل بود تخم مرغ سوم را اضافه خواهيم کرد.

 

مواد را خوب ورز ميدهيم. بهتر است آرد نخودچي را خودتان در منزل تهيه کنيد يعني نخودچي را تهيه کرده و آسياب کنيد. در آن صورت کيفيت آن بهتر خواهد بود.

 

ماهي تابه را روي حرارت ميگذاريم روغن را داخل آن ميريزيم.

 

چون تخم مرغهاي ما درشت بود نيازي به تخم مرغ سوم نشد. بستگي به اندازه تخم مرغها و ميزان رطوبت آرد دارد.

 

به اندازه نارنگي از مواد را برميداريم در دست صاف ميکنيم وسط آن با انگشت حفره ايجاد ميکنيم و داخل روغن که کامل داغ شده ميگذاريم ضخامت شامي 1 سانتي متر باشد. وقتي يک طرف آن کامل طلايي شد برميگردانيم تا طرف ديگر نيز طلايي شود.

 

براي سرو اين غذا با سس دو روش وجود دارد يا سس را در آخر که همه شامي ها سرخ شد داخل ماهي تابه شامي ها ريخته و ميگذاريم شامي ها داخل سس چند جوش بزنند تا سس به خورد آنها برود يا اينکه وقتي شامي ها آماده شد آنها را داخل ديس ميکشيم و سس را روي آنها ميريزيم که اين روش براي مهمانيها مناسب تر است.

 

اگر شامي داخل ماهي تابه کامل سرخ شده باشد به راحتي ميتوانيم آن را برگردانيم اما اگر يک طرف آن کامل سرخ نشده باشد وقتي قاشق را زير آن ميگذاريم و بلند ميکنيم ميشکند و بر نميگردد.

 

براي شامي ها حرارت بايد زياد باشد و مقدار روغن نيز زياد باشد دقت کنيد اگر ميزان روغن کم باشد بيشتر جذب شامي ميشود و اگر ميزان روغن بيشتر و حرارت زياد باشد کمتر جذب ميشود.

 

پس از اينکه شامي ها آماده شد روي دستمال ميگذاريم تا روغن اضافي اگر داشته باشند گرفته شود.

شامي هويج

 



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و نحوه درست کردن ديزي خوشمزه در منزل

آموزش و نحوه درست کردن ديزي خوشمزه در منزل

آشپزي

مواد لازم

حبوبات                             يک پيمانه
آب                                  به مقدار لازم
گوشت آبگوشتي                250 گرم
پياز                                 1 عدد متوسط
سيب زمين                       1 عدد متوسط
رب گوجه                          2 قاشق غذاخوري
نمک و ادويه                      به مقدار لازم

آموزش و نحوه درست کردن ديزي خوشمزه در منزل

توضيحاتي در رابطه با مواد اوليه

1- حبوبات شامل نخود و لوبيا سفيد مي باشد.
2- حبوبات را حداقل از 2 ساعت قبل خيس مي کنيم.
3- ادويه شامل زردچوبه و فلفل سياه و زيره و دارچين مي باشد.

ديزي

طرز تهيه

سبب زمين و پياز را پوست مي گيرم پياز را 4 قسمت مي کنيم و به همراه حبوبات و گوشت داخل ديزي مي ريزيم و آب را به آن اضافه ميکنيم (به حدي که ديزي 4 نفره پر شود ) سپس اجازه مي دهيم تا به چوش بيايد بعد رب گوجه و ادويه را به آن اضافه مي کنيم و زير شعله را کمِ کم ميکنيم, مي توانيد روي گاز خود شعله بخش کن قرار دهيد و سپس ديزي را روي آن قرار بدهيد بعد درب ديزي را مي گذاريم و يک کاسه روحي را آب مي کنيم و روي درب ديزي قرار مي دهيم 6 الي 7 ساعت اجازه مي دهيم تا آبگوشت کاملا جا بيفتد حدوداً يک ساعت قبل از آماده شده غذا مقداري نمک را به آن اضافه مي کنيم.

ديزي خانگي

نکات پاياني

• در کنار اين غذا مي توانيد از سبزي خوردن و پياز و ترشي استفاده کنيد.
• در صورت داشتن سوال مي توانيد در قسمت نظرات سوال خود را مطرح نماييد.
• اميدوار هستيم که اين غذا مورد علاقه شما قرار بگيرد.

آبگوشت

منبع: اختصاصي ميهن گرام

لينک مستقيم : http://mihangram.com/ashpazi-134.html

ديزي



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

کلوچه بادنجان کبابي

کيک کشک بادمجان

مواد لازم

روغن مايع و آب از هر کدام نصف پيمانه
نمك يك قاشق چايخوري
كره يك قاشق سوپخوري
بادنجان كبابي دو عدد
پنير سفيد 50 گرم
پنير پيتزا 20 گرم
نمك و فلفل و کنجد و آرد به ميزان لازم
زرده تخم‌مرغ يك عدد

کلوچه بادنجان کبابي

كلوچه بادنجان كبابي

طرز تهيه

 آب، روغن، كره و نمك را با هم مخلوط كرده و آرد را كم‌كم اضافه كنيد و ورز دهيد تا جايي كه خمير يك‌دستي به وجود آيد و به دست نچسبد. بادنجان را ساطوري خردكرده و با پنير سفيد، پنير پيتزا رنده‌شده، نمك و فلفل مخلوط كنيد. خمير را با وردنه باز كرده و با ليوان گرد قالب بزنيد. از مايه بادنجان كمي داخل خميرها قرار داده و دو طرف آن را به هم چسبانده و دو طرف روبه‌رو را به هم رسانده و مثل بقچه پيچ داده و در سيني فر چرب شده قرار دهيد. روي آنها ابتدا زرده تخم‌مرغ ماليده و بعد كنجد پاشيده و در فر با حرارت 180 درجه سانتي‌گراد به مدت 20 الي 25 دقيقه قرار دهيد.
کيک کشک بادمجان



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و طرز تهيه فرني آرد برنج

آموزش و طرز تهيه فرني آرد برنج

آموزش آشپزي:

مواد لازم

آرد برنج                     10 گرم معادل يك قاشق غذاخوري پر
شكر                         4 گرم معادل 1 قاشق مربا خوري
شير                        210 گرم معادل 1 ليوان

طرز تهيه

ابتدا شير ( جوشيده سرد) را با آرد برنج و شكر مخلوط كرده در حالي كه شعله ملايم است بهم بزنيد تا كم كم آرد برنج پخته شود و قوام بيايد معمولاٌ زمان جوش آمدن 5 الي 10 دقيقه است . حرارت ملايم براي قوام آمدن مناسب است .

لينک مستقيم : http://mihangram.com/ashpazi-131.html

فرني



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و نحوه درست کردن رولت بادمجان

آموزش و نحوه درست کردن رولت بادمجان
آموزش شپزي

مواد لازم رولت بادمجان

بادنجان                             يك كيلوگرم
گوشت چرخ‌كرده                  150 گرم
پياز سرخ‌كرده                     چهار قاشق غذاخوري
زرشك                              دو قاشق غذاخوري
نمك                                 به ميزان لازم
فلفل                                به ميزان لازم
روغن                                به ميزان لازم

طرز تهيه رولت بادمجان

بادنجان را به قطر يك سانتي‌متر از طول برش بزنيد و در روغن سرخ كنيد. گوشت و پيازداغ را تفت داده و زرشك، نمك و فلفل را به آن اضافه كنيد و روي بادنجان پهن شده مخلوط گوشت را بريزيد سپس رول كرده و با خلال محكم كنيد. براي تزئين از ماست چكيده استفاده كنيد.

لينک مستقيم:  http://mihangram.com/ashpazi-127.html

رولت بادمجان



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و نحوه درست کردن کباب مرغ يوناني

آموزش و نحوه درست کردن کباب مرغ يوناني

آشپزي

مواد لازم

سينه يا ران مرغ بدون استخوان                   500 گرم
سير                                                    1 تا 2 حبه
پودر جعفري                                           2 قاشق سوپخوري
پودر اورگانو                                            2/1 قاشق سوپخوري
آويشن                                                 1 قاشق سوپخوري
آب ليموي تازه                                         2 تا 3 قاشق سوپخوري
روغن زيتون                                            3 تا 4 قاشق سوپخوري
نمک و فلفل سياه                                   مقداري
سيخ چوبي                                            به ميزان لازم

طرز تهيه

گوشت مرغ را به قطعات 2 تا 5/2 سانتي خرد مي کنيم. سير رنده شده را در کاسه گوشت مرغ ريخته و پودر جعفري، پودر اورگانو، آويشن، آب ليموي تازه، روغن زيتون ونمک و فلفل سياه را به مدت 2 دقيقه خوب مخلوط کنيد و سپس در هر سيخ چوبي 3 تا 4 تکه از گوشت مرغ را قرار داده و به مدت 8 دقيقه الي 10 دقيقه با درجه زياد کباب پز برقي و يا مدت 5 الي 6 دقيقه براي هر طرف در تابه با حرارت متوسط با کمي روغن سرخ کردني، سرخ نماييد و با ديپ ماست ميل نماييد.اين غذا را با گوشت گوسفند هم مي توان طبخ نمود.

لينک مستقيم: http://mihangram.com/ashpazi-128.html

کباب



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و نحوه درست کردن شارلوت رويال

آموزش و نحوه درست کردن شارلوت رويال

آشپزي

مواد لازم

يک عدد کيک اسفنجي                           6 تخم مرغي
خامه                                                 350 گرم
پودر قند                                              5 قاشق سوپخوري
کمپوت آناناس خرد شده                         2 ليوان
آلبالو يا گيلاس                                     براي تزئين
سفيده تخم مرغ                                   1 عدد
بادام ورقه شده يا خلال بوداده                 100 گرم

ابتدا کيک اسفنجي را بدين طريق آماده مي کنيم

مواد لازم براي کيک

تخم مرغ                                            6 عدد
آرد سفيد گندم                                    6 قاشق سوپخوري (150 گرم)
شکر                                                 6 قاشق سوپخوري (150 گرم)
وانيل                                                نصف قاشق چايخوري

طرز تهيه

نکته اساسي در تهيه اين کيک، خوب زدن زرده و سفيده تخم مرغ است تا کيک بدون بکين پادر پف کرده ، لطيف شود .

قالب گرد مناسبي را چرب کرده به آن آرد مي پاشيم و قالب را مي گردانيم تا کف و اطراف قالب با آرد آغشته شود، بعد زرده و سفيده را از هم جدا کرده،زرده را با شکر و وانيل مخلوط مي کنيم و خوب هم مي زنيم تا کاملا زرده سفيد و سفت و کشدار شود. سفيده را جداگانه آنقدر مي زنيم تا مثل پنبه سفيد و سفت شود،به طوري که اگر کاسه را برگردانيم سفيده از کاسه نريزد.
زرده و سفيده را به سرعت مخلوط مي کنيم . آرد را کم کم ريخته ، هم مي زنيم ، به حدي که تمام مواد فقط مخلوط شود . بعد از مخلوط کردن ، مايه را نبايد زياد هم زد، چون پف آن مي خوابد فر را با حرارت 350 درجه فارنهايت يا 175 درجه سانتيگراد گرم مي کنيم.
قالب را مي گذاريم طبقه وسط فر به مدت 45 دقيقه تا کيک بالا آمده،روي آن زرين شود. با انگشت روي آن فشار مي آوريم ، بايد چيزي به دست نچسبد . قالب را از فر خارج کرده ، مي گذاريم سرد شود. کيک را از قالب خارج مي کنيم و يک دايره از روي آن بر مي داريم . داخل کيک را خالي مي نمائيم ، بايد اطراف و کف کيک به اندازه 2 سانتيمتر باقي بماند، 100 گرم کره را گرم کرده ، با قاشق به کف و اطراف کيک مي ريزيم.
دوباره کيک را در فر مي گذاريم تا کيک کمي برشته شود و بعد مي گذاريم تا سرد شود . خامه را با پودر قند و نصف قاشق چايخوري وانيل مخلوط مي کنيم و ظرف خامه را روي يخ مي گذاريم . خامه را مي زنيم تا کاملا سفت شده ، فرم بگيرد.
يک عدد سفيده تخم مرغ را آنقدر مي زنيم تا کاملا سفت شود، بعد آن را کم کم داخل خامه مي ريزيم و مخلوط مي کنيم . 1 ليوان از خامه را کنار مي گذاريم ، چند تکه از آناناس را بر مي داريم ، بقيه را با خامه مخلوط کرده، داخل کيک مي ريزيم و دايره کيک را که از روي آن برداشته ايم ، مجددا روي آن قرار مي دهيم . کمي روي آن را فشار مي دهيم که کيک و خامه به هم بچسبد.
اطراف و روي شارلوت را با خامه مي پوشانيم و بادام را اطراف کيک مي پاشيم، به طوري که به خامه بچسبد. بقيه خامه را در قيف مي ريزيم و روي شارلوت را با خامه در قيف و تکه هاي آناناس و آلبالو تزئين مي کنيم.

لينک مستقيم: http://mihangram.com/ashpazi-129.html

شارلوت



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

رونالدو: روني بازيکن بسيار ويژه اي است

کريستيانو رونالدو، ستاره تيم ملي پرتغال به تمجيد از وين روني پرداخت و گفت که کاپيتان انگليس نقش بسيار مهمي در اين تيم ايفا مي‌کند.
 رونالدو
به گزارش "ورزش سه"،‌ با آمادگي بسيار بالاي جيمي واردي و هري کين، حضور وين روني در ترکيب فيکس انگليس براي يورو 2016 فعلا نامشخص است. گفته مي‌شود که روي هاجسون از روني در خط مياني استفاده خواهد کرد و حال رونالدو، هم تيمي سابق روني به تمجيد از او پرداخت.
او گفت:" بازي کردن مقابل انگليس براي من خيلي احساسي خواهد بود، به خاطر وين روني و به خاطر خيلي چيزهاي ديگر. روني حالا کاپيتان آن تيم است و اين عجيب نيست. هميشه مطمئن بودم او ستاره انگليس خواهد شد و روزي بازوبند را به دست خواهد کرد. اين وظيفه پس از دوره ديويد بکام و جان تري براي روني فوق‌العاده است. براي من روني بازيکن خاصي است و شخصين ويژه اي دارد. او هنوز بازيکن خيلي مهمي براي انگليس است."
منبع: ورزش 3

 رونالدو



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

 مدير بارسلونا:
ماسکرانو و نيمار بارسلونا را ترک نمي کنند

مدير بارسلونا تاکيد کرد که 2 ستاره آرژانتيني و برزيلي اين تيم جايي نخواهند رفت.
نيمار

به گزارش "ورزش سه"، روبرت فرناندس، مدير بارسلونا، تاکيد کرد که علي رغم شايعات اخير اين باشگاه هيچ برنامه اي براي فروش خاوير ماسکرانو و نيمار به تيم هاي ديگر ندارد.

 
فرناندس گفت:" کوچک ترين ترديدي ندارم که ماسکرانو در بارسلونا باقي خواهد ماند. او يک مهره حياتي برااي بارسلونا محسوب مي شود. وضعيت نيمار نيز همين گونه خواهد بود. او براي سال هاي زيادي در بارسلونا حضور خواهد داشت."

 
يوونتوس جدي ترين مشتري ماسکرانو محسوب مي شود و رئال مادريد نيز همواره از علاقه مندان به نيمار بوده است.

منبع: ورزش 3

نيمار



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

 ادعاي موندو دپورتيوو
بارسلونا جانشين بارترا را مشخص کرد

با جدايي مارک بارترا و پيوستن او به دورتموند، يک جاي خالي در فاز دفاعي بارسلونا ديده مي شود.
بارسلونا
به گزارش "ورزش سه"، پس از اينکه جدايي بارترا از بارسلونا قطعي شد، مديران اين باشگاه حالا در پي يافتن جانشيني مناسب براي اين بازيکن هستند و طبق ادعاي موندو دپورتيوو، روي مدافع چپ پاي باشگاه ليون يعني ساموئل اومتيتي به جمع بندي رسيده اند.

اومتيتي که اصالتا کامروني است، با 22 سال سن، بازيکن فيکس ليون از فصل 2012-2013 تا به امروز محسوب مي شود. او با توجه به مصدوميت ژرمي متيو، جاي اين بازيکن را در فهرست فرانسه براي يورو 2016 اشغال کرد. انتظار مي رود که مذاکرات بارسلونا و ليون بر سر اومتيتي، در روزهاي آينده شکل جدي تري به خود بگيرد.

 بارسا البته همچنان قصد دارد يک مدافع ديگر نيز به خدمت بگيرد و از بين مارکينيوس، لاپورته و جان استونز يکي به خدمت گرفته خواهد شد. اورتون براي استونز مبلغ 60 ميليون يورو تقاضا کرده و قيمت مارکينيوس و لاپورته نيز 50 ميليون يورو تخمين زده مي شود.
منبع: ورزش 3

بارسلونا



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

مسي: روزي به آرژانتين بازخواهم گشت

ليونل مسي، ستاره بارسلونا عنوان کرد که در پايان فوتبالش به ليگ آرژانتين بازخواهد گشت.

مسي


به گزارش "ورزش سه"، مسي تا 13 سالگي در نيولز اولد بويز آرژانتين توپ مي‌زد و پس از آن به بارسلونا پيوست. حال او عنوان کرد که در اواخر فوتبالش قصد دارد دوباره در ليگ آرژانتين بازي کند.
او گفت:" روزي به آرژانتين بازخواهم گشت زيرا من کشورم را در سن پايين ترک کردم. نمي‌توانستم از روساريو، شهرم و مردمش لذت ببرم."
حدود 16 سال از حضور مسي در اسپانيا و بارسلونا مي‌گذرد و يک نوجوان با چالشي بزرگ در يک کشور ديگر روبرو بوده است. او گفت:" دوره پيچيده اي بود. از يک جهت خوب بود زيرا بازي کردن براي بارسلونا فوق العاده بود. از سوي ديگر، همه چيز را کنار گذاشتم. دوستانم، خانواده ام،‌ کودکي ام. آمدن به کشوري که هيچ چيز در آن نداشتم و از صفر بايد شروع مي‌کردم خيلي سخت بود."

منبع: ورزش 3

مسي



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

 مايک بارسل:
شايعه رفتن لواندوفسکي به رئال حقيقت ندارد

مايک بارسل، مديربرنامه هاي روبرت لواندوفسکي، شايعات در مورد احتمال پيوستن اين ستاره لهستاني ‏به رئال مادريد در اين تابستان را رد کرد.‏
رئال مادريد

به گزارش "ورزش سه"، لواندوفسکي اين فصل به اولين بازيکن غيرآلماني تبديل شد که توانست در يک ‏فصل بوندس ليگا 30 گل به ثمر برساند و کمک کرد تا بايرن در ليگ و جام حذفي قهرمان شود. همين ‏درخشش باعث شد تا  شايعاتي در مورد تلاش رئال براي به خدمت گرفتن او منتشر شود.‏
او که هنوز سه سال ديگر با بايرن قرارداد دارد، به تازگي اعلام کرد عجله اي براي تمديد قرارداد ندارد ‏و کارل هاينس رومينيگه، نايب رئيس بايرن، هم شايعه جدايي لواندوفسکي را رد کرد.‏

اکنون بارسل در گفتگو با سايت گل، اعلام کرد که شايعات در مورد رفتن اين ملي پوش لهستاني به ‏سانتياگو برنابئو حقيقت ندارد.‏ او گفت:" ما در مورد شايعاتي که از ناکجا آباد مي آيند، اظهارنظر نمي کنيم."‏
منبع: ورزش 3
رئال مادريد



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

گزينه پرسپوليس در تراکتورسازي ماند(عکس)


مدافع چپ تند و تيز سه فصل اخير تراکتورسازي تبريز قرارداد خود را با اين تيم تمديد کرد.
پرسپوليس

به گزارش "ورزش سه"، سعيد آقايي که با پايان دوران خدمت سربازي‌اش در تراکتورسازي بايد به گسترش فولاد برمي‌گشت و پيشنهاد جدي هم از پرسپوليس و چند تيم ديگر داشت دقايقي قبل با مصطفي آجرلو مديرعامل باشگاه تراکتورسازي به توافق رسيد تا به فوتبال خود در اين تيم ادامه دهد.

امير قلعه‌نويي پس از توافق با تراکتورسازي خواسته بود آقايي در تيمش حفظ شود.
منبع: ورزش 3
پرسپوليس



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

مدير روابط عمومي استقلال استعفا داد


مدير روابط عمومي باشگاه استقلال به دليل آنچه مشغله هاي کاري عنوان کرده از سمت خود استعفا کرد.
   استقلال

به گزارش "ورزش سه"، محمودرضا بابايي مدير روابط عمومي باشگاه استقلال از سمت خود استعفا داد و مشغله کاري را به عنوان دليل استعفاي خود اعلام کرده است. هرچند بهرام افشارزاده با استعفاي او در مرتبه اول مخالفت کرده است ولي مدير روابط عمومي باشگاه استقلال براي بار دوم استعفاي خود را مطرح کرده است و نسبت به اين تصميم خود اصرار دارد.

 


بابايي از سال 93 به عنوان مدير روابط عمومي و مشاور مديرعامل در باشگاه استقلال فعاليت داشته است.

منبع: ورزش3

استقلال



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و نحوه درست کردن تارت پرتقال

آموزش و نحوه درست کردن تارت پرتقال

آشپزي

مواد لازم

زرده تخم‌مرغ                            دو عدد
کره                                       150 گرم
آرد                                        2?5 پيمانه
بيكينگ پودر                             نصف قاشق چايخوري
پودر قند                                 نصف پيمانه
وانيل                                   4/1 قاشق چايخوري
نمك                                     8/1 قاشق چايخوري
آب خنک                               به ميزان لازم

طرز تهيه

آرد ،بکينگ پودر،پودر قند،وانيل و نمک  را با هم مخلوط كرده با كمك نوك انگشت کره قطعه قطعه شده را به خورد مواد مي‌دهيم. بعد از آن‌كه به شكل خرده نان در آمد، زرده را اضافه مي‌كنيم. سپس آب خنک را با قاشق چايخوري آنقدر اضافه مي‌كنيم تا خمير نرمي به ما بدهد. خمير را به مدت 30 دقيقه داخل يخچال استراحت مي‌دهيم. سپس آن را در قالب‌هاي كوچك تارت پهن كرده كف قالب‌ها را با چنگال سوراخ مي‌كنيم و در فر با حرارت 160 درجه سانتي‌گراد به مدت 15 دقيقه مي‌پزيم. بعد از خنك شدن داخل تارت‌ها را با خامه فرم گرفته و فيله پرتقال پر مي‌كنيم.

لينک مستقيم: http://mihangram.com/ashpazi-126.html

ميهن گرام



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

پلو ماهي قالبي


مواد لازم

برنج دو پيمانه
فيله ماهي پخته‌شده 150 گرم
پياز يك عدد
سبزي ( گشنيز، جعفري، تره و شويد) چهار قاشق غذاخوري
زعفران آب‌كرده دو قاشق غذاخوري
روغن زيتون و نمك به ميزان لازم

( سبزي پلو با ماهي )

سبزي پلو با ماهي

طرز تهيه

سبزي‌ها را با كمي روغن تفت دهيد. برنج را به همراه نمك و روغن بپزيد. پياز را نگيني خرد كرده و در روغن تفت دهيد تا طلايي رنگ شود، سپس به آن فيله ماهي خردشده را اضافه كنيد. قالب را چرب كرده و ته قالب را برنج زعفراني بريزيد. سپس كمي از برنج را با فيله ماهي مخلوط كرده و مقداري را نيز با سبزيجات تفت دهيد و هر كدام را به ترتيب روي برنج زعفراني بريزيد، سپس در بشقاب برگردانيد.

سبزي پلو با ماهي



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

پلو ماهي قالبي


مواد لازم

برنج دو پيمانه
فيله ماهي پخته‌شده 150 گرم
پياز يك عدد
سبزي ( گشنيز، جعفري، تره و شويد) چهار قاشق غذاخوري
زعفران آب‌كرده دو قاشق غذاخوري
روغن زيتون و نمك به ميزان لازم

( سبزي پلو با ماهي )

سبزي پلو با ماهي

طرز تهيه

سبزي‌ها را با كمي روغن تفت دهيد. برنج را به همراه نمك و روغن بپزيد. پياز را نگيني خرد كرده و در روغن تفت دهيد تا طلايي رنگ شود، سپس به آن فيله ماهي خردشده را اضافه كنيد. قالب را چرب كرده و ته قالب را برنج زعفراني بريزيد. سپس كمي از برنج را با فيله ماهي مخلوط كرده و مقداري را نيز با سبزيجات تفت دهيد و هر كدام را به ترتيب روي برنج زعفراني بريزيد، سپس در بشقاب برگردانيد.

سبزي پلو با ماهي



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

سالاد شيرازي


مواد لازم

براي 4 نفر

? 4 عدد گوجه فرنگي متوسط
? 2 عدد خيار کوچک
? 1 عدد پياز متوسط
? 3 تا 4 قاشق آبليموي تازه
? 2 تا 3 قاشق روغن زيتون
? 200 گرم نعناي تازه
? نمک
? فلفل

( سالاد رژيمي )



سالاد رژيمي

طرز تهّيه


خيار ها را شسته و پوست بکنيد. گوجه فرنگي و نعناء را نيز بشوئيد . پياز را پوست کنده و به همراه خيار و گوجه فرنگي ريز کنيد. نعناء را نيز خورد کرده و همه مواد را با هم مخلوط کنيد. آبليموي تازه، روغن زيتون، نمک و فلفل را به سالاد اضافه کرده و مخلوط کنيد.

سالاد رژيمي


:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آش انـار

 

( رب انار  )

مـواد لازم


? سبزي آش : يک کيلو

? گوشت چرخ کرده : 200گرم

? لپه : يک و نيم پيمانه

? بلغور : يک و نيم قاشق

? برنج : يک و نيم پيمانه

? باقالاي مازندراني : 100گرم

? پياز : يک کيلو

? نعناع : سه قاشق

? آب انار : يک ليوان

? نمک فلفل زرچوبه به ميزان دلخواه

? رب انار : يک و نيم قاشق

رب انار

طرز تهيه


بلغور لپه و برنج را با هم پخته و سپس سبزي را به آن مي افزاييم و پس از افزودن نمک و زردچوبه و فلفل مي گذاريم تا خوب پخته شوند . سپس باقالا و نصف پياز داغ و نعناع داغ را به آن مي افزاييم بعد از پخته شدن باقالاها رب انار و آب انار را نيز به آش افزوده مي گذاريم تا آش خوب جا بيفتد . در انتها گوشت را که به صورت کفته ريزه سرخ کرده ايم به آش اضافه مي کنيم با باقي مانده پياز داغ و نعناع داغ آش را تزيين کرده و نوش جان کنيد .

( رب انار  )



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

همبرگر سبزي


مواد لازم

تره ‌فرنگي خردشده يك پيمانه
كرفس رنده‌شده يك پيمانه
هويج رنده‌شده يك پيمانه
سيب‌زميني رنده‌شده يك پيمانه
جعفري خردشده دو قاشق غذاخوري
تخم‌مرغ دو عدد
پياز رنده‌شده يك عدد
آرد سوخاري چهار قاشق سوپخوري
سير رنده‌شده چهار حبه
نمك، زردچوبه، فلفل و روغن به ميزان لازم
خيارشور و نان همبرگر به ميزان لازم

ساندويچ همبرگر


ساندويچ همبرگر

طرز تهيه

همه مواد را با هم مخلوط مي‌‌كنيم و ورز مي‌‌دهيم تا چسبندگي پيدا كنند، سپس به اندازه گردو از آن برداشته و در روغن سرخ مي‌‌كنيم، پس از حاضر شدن آن را با نان همبرگر و خيارشور سرو مي‌‌كنيم.

ساندويچ همبرگر



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

کشک بادمجان

(کيک کشک بادمجان )

 

مواد لازم کشک بادمجان


براي 3 نفر

بادمجان 4 عدد متوسط

پياز 1 عدد متوسط

سير 2 حبه متوسط

زعفران دم كرده نصف استكان

مغز گردو 100 گرم

نعناع خشك  2 قاشق غذا خوري

كشك به مقدار لازم

کيک کشک بادمجان

(کيک کشک بادمجان )

طرز تهيه  کشک بادمجان

بادمجانها را پوست بگيريد ، برش عمودي بزنيد ، بشوئيد و نمك بزنيد و بگذاريد تا تلخي آنها گرفته شود . بعد از خشك كردن بادمجانها ، آنها را در مقداري روغن سرخ كنيد و بعد از سرخ شدن ، روي حوله آشپزخانه يا دستمال كاغذي ضخيم بچينيد تا روغن اضافه آنها گرفته شود .

پياز را خلال خرد كنيد و در مقداري روغن همراه با كمي زردچوبه سرخ كنيد . وقتي پياز طلايي شد ، سيرها را رنده كنيد و به پياز اضافه كنيد ، بعد از چند دقيقه نيمي از نعناع خشك را داخل تابه بريزيد و هم بزنيد .

بادمجانها را بكوبيد و داخل تابه بريزيد و بعد از مخلوط كردن مواد ، 2 ليوان آب جوش داخل تابه بريزيد و درب تابه را ببنيد . حرارت زير تابه را ملايم كنيد و بگذاريد مخلوط به مدت 30 دقيقه با حرارت ملايم و درب بسته مزه دار و مغز پخت شود .

مغز گردو را آسياب كنيد و بعد از 30 دقيقه كه مخلوط مغز پخت شد و اصطلاحا به روغن افتاد همراه باقيمانده نعناع خشك ، به تابه اضافه كنيد و خوب هم بزنيد . اگر آب غذا كشيده شده بود حداكثر 1 ليوان آب جوش داخل ظرف بريزيد . درب ظرف را ببنيد و 10 دقيقه ديگر زمان دهيد تا گردو و مواد خوب مخلوط شوند .

بعد از 10 دقيقه 3 قاشق غذا خوري كشك را همراه زعفران دم كرده به مواد اضافه كنيد و مواد را هم بزنيد، درب ظرف را باز بگذاريد و حرارت زير تابه را كمي بالا ببريد تا آب اضافه كشك كشيده شود .

بعد از اينكه آب كشك كشيده شد ، زير تابه را خاموش كنيد ، درب تابه را ببنيد و 15 دقيقه اجازه دهيد تا مواد روي شعله خاموش و با حرارت داخل تابه ، جابيفتند . ( دقت كنيد كه حتما موقع جا افتادن غذا ، شعله زير تابه را خاموش كنيد و درب آن بسته باشد ) و بعد غذا را در ظرف مناسب بكشيد و سرو كنيد .

(کيک کشک بادمجان )

نكته :

موقع سرخ كردن بادمجانها براي اينكه نياز به روغن كمتري داشته باشيد ، درب تابه را ببنديد تا بادمجانها هنگام سرخ شدن ، با بخار داخل تابه كاملا بپزند و نرم شوند .

كوبيدن بادمجانها صرفا براي يكدست شدن ظاهر غذاست و انسجام بيشتر بافت كشك و بادمجان .

 بعد از اضافه كردن سير دقت كنيد تا زمان زيادي سير را تفت ندهيد . چون ممكن است در اثر حرارت سيرها سفت شوند .

بهتر است نعناع خشك را در چند مرحله به غذا بيفزائيد تا عطر و طعم و رنگ خود را از دست ندهد .

اگر از كمي ترخان خشك شده نيز داخل خوراك استفاده كنيد ، در عطر و طعم غذا بسيار موثر خواهد بود .

اگر آب گوشت در دسترس داريد به جاي آب جوش ، از آب گوشت استفاده كنيد . در اين صورت مزه خوراك بسيار لذيذ تر خواهد شد .

کيک کشک بادمجان



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 خرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

شامي آرد نخودچي


مواد لازم

گوشت چرخ‌كرده مخلوط گوساله و گوسفند 300 گرم
پياز يك عدد
آرد نخودچي سه قاشق غذاخوري
تخم‌مرغ دو عدد
فلفل، زردچوبه، نمك و روغن به ميزان لازم
شامي هويج

طرز تهيه

پياز را رنده كرده و به همراه آرد نخودچي، گوشت، نمك، فلفل، زردچوبه و تخم‌‌مرغ‌ها ورز مي‌دهيم آن قدر ورز مي‌دهيم تا كاملا حالت چسبندگي پيدا كند. سپس از هركدام به اندازه يك تخم‌مرغ برداشته به شكل شامي درست مي‌كنيم، بعد به مدت 15 دقيقه شامي‌ها را كنار گذاشته و در تابه روغن ريخته و با حرارت ملايم شامي‌ها را سرخ مي‌كنيم و كنار مي‌گذاريم.

( شامي هويج )

مواد لازم براي سس

رب‌گوجه‌فرنگي يك قاشق غذاخوري

گوجه‌فرنگي دو عدد

پياز يك عدد

شكر دو قاشق غذاخوري

آبليمو نصف فنجان

نمك و زردچوبه به ميزان لازم

طرز تهيه سس

در همان روغني كه شامي‌ها را سرخ كرده‌ايم پياز رنده شده را با زردچوبه سرخ مي‌كنيم، سپس رب گوجه‌فرنگي را افزوده بعد از پنج دقيقه گوجه‌فرنگي‌هاي رنده شده را مي‌ريزيم، آن‌گاه آب، نمك، شكر و آبليمو را اضافه كرده و مي‌گذاريم به جوش بيايد.

نکته: به جاي شكر و آبليمو مي‌توان از سركه سيب و شيره انگور استفاده كرد.

بعد از اين كه سس جوش آمد، شامي‌ها را داخل آن گذاشته و در تابه را مي‌بنديم تا سس غليظ و شامي‌ها هم در آن پخته شود، بعد از گذشت نيم‌ساعت غذا آماده سرو است.

شامي هويج



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 خرداد 1395 | نظرات ()