نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و طرز تهيه سالاد ماکاروني

آموزش و طرز تهيه سالاد ماکاروني

آموزش آشپزي

مواد اوليه :

ماكاروني (فرم دار)                              1 ليوان
سيب زميني                                     2 عدد
تخم مرغ                                           3 عدد
خيار شور                                         6 عدد
هويج                                               3 عدد
نخودفرنگي                                       1 ليوان
شويد (خشك)                                  1 قاشق چايخوري
ژامبون                                             300 گرم
سس مايونز                                     به ميزان لازم
آبليمو                                             به ميزان لازم
نمك                                               به ميزان لازم
فلفل                                              به ميزان لازم
كره                                                به ميزان لازم
شكر                                              به ميزان لازم
اين سالاد با اين مواد اوليه براي 4 نفر مناسب مي باشد

طرز تهيه: سالاد ماکاروني ساده

ابتدا سيب زميني ها را پوست كنده و به شكل مربعي درشت خرد كنيد و بعد با مقداري كره،نمك و آب بپزيد طوري كه خيلي له نشوند ولي آب ظرف كاملا به خورد آنها برود. هويج را پوست كنده و نگيني ريز خرد كنيد و با مقداري آب و شكر بپزيد به طوري كه مثل سيب زميني پخته شود.نخودفرنگي را هم با مقداري آب و نمك و كره بپزيد.تخم مرغ ها را نيز آبپز كرده و سفيده آنها را نگيني خرد كنيد. ماكاروني را با مقداري آب و نمك به مرحله آبكشي برسانيد اما اجازه دهيد از حد معمول كمي نرم تر شوند و بعد آنها را آبكشي كرده و با آب سرد بشوييد.
ژامبون و خيارشور را به صورت نگيني خرد كنيد.ظرفي مناسب انتخاب كرده و داخل آن مقداري سس مايونز و آبليمو ونمك و فلفل بريزيد و با هم مخلوط كنيد.سيب زميني،نخودفرنگي،ژامبون،هويج،سفيده تخم مرغ و خيارشور را داخل ظرف ريخته و با سس مخلوط كنيد.حال ماكاروني را به مواد افزوده و دوراني هم بزنيد تا مواد له نشوند.در انتها زرده تخم مرغ را روي سالاد رنده زده و نمك و فلفل آن را اندازه كنيد.

نكات:

1)در صورت تمايل مقداري مرغ پخته و ريش شده هم به مواد اضافه كنيد.
2)سالاد را حداقل يك ساعت داخل يخچال قرار دهيد تا سرد شود.
3)ميتوانيد از ساير مواد دلخواه همچون قارچ يا فلفل دلمه اي سرخ شده هم داخل سالاد استفاده كنيد.

 

آموزش و طرز تهيه سالاد



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh
آموزش و طرز تهيه سالاد رژيمي

آموزش و طرز تهيه انواع سالاد رژيمي

سالاد ورميشل و ماهي آزاد

مواد لازم براي 2 نفر

 

ورميشل                        1 بسته
فيله ي ماهي آزاد            4 عدد
خامه ي تازه ي کم چرب   2 قاشق غذاخوري
سير                             1 عدد
موسير                          1 عدد
سرکه                           1 قاشق
روغن                            1 قاشق
کاهو                             چند برگ
نمک و فلفل                   به مقدار لازم

آموزش و طرز تهيه سالاد رژيمي
روش تهيه

مدت زمان آماده سازي: 10 دقيقه
مدت زمان پخت: 3 دقيقه
ورميشل ها را داخل آب جوش ريخته و بعد از 3 دقيقه آبکش کنيد. داخل ماهيتابه کمي روغن بريزيد و ماهي آزاد که به فيله هاي نازک برش داده ايد را داخل آن بريزيد. سير و موسير را پوست بگيريد و له کنيد. سپس آن ها را به ماهي اضافه کنيد. ماهي را سرخ کنيد. 2 قاشق خامه را با ورميشل ها مخلوط کنيد و نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و خوش طعم کنيد. کاهو را شسته و خرد کنيد و اجازه دهيد آب آن ها کشيده شود. کمي سرکه به آن ها اضافه کنيد. سپس مواد را با ورميشل ها ترکيب کرده و هم بزنيد و سرو کنيد.

 

طرز تهيه سالاد رژيمي ,آموزش و طرز تهيه سالاد رژيمي


:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

احکامي در رابطه با غسل جنابت

احکامي در رابطه با غسل جنابت

مذهبي:احکام بخش هاي مختلفي دارد و ممکن است در موارد مختلف احکام متفاوت نيز وحود داشته باشد غسل انواع مختلفي دارد و در موارد مختلفي ممکن است غسل بر انسان واجب شود.(لطفا براي اطلاع از احکام ديني خود فقط به اين مطالب اکتفا نکنيد و به مرجع تقليد خود رجوع کنيد)
اين مطالب از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمي سيدعلي خامنه‌اي (مد‌ظله‌العالي) در اين پست قرار داده شده است.

احکام غسل جنابت‏

س : آيا شخص جنب مي‏تواند در صورت تنگي وقت با تيمم و نجاست بدن و لباس نماز بخواند يا اين که بايد بعد از تطهير و غسل، نماز را قضا نمايد؟
ج: اگر وقت به مقدارى نيست که بدن و لباسش را تطهير کند و يا لباس خود را عوض نمايد و به علت سردى هوا و مانند آن نمى‏تواند نماز خود را برهنه هم بخواند، بايد نماز را با تيمم بدل از غسل جنابت با همان لباس نجس بخواند. اين نماز مجزى است و قضاى آن بر او واجب نيست.
س : آيا رسيدن مني به داخل رحم بدون دخول، سبب جنابت زن مي‏شود؟
ج: در اين صورت جنابت محقق نمى‏شود.
س 169: آيا بر زنان پس از انجام معاينات داخلي با وسائل طبي غسل واجب مي‏گردد؟
ج: تا زمانى که منى خارج نشود، غسل واجب نيست.
س : اگر دخول به مقدار حشفه صورت بگيرد، ولي مني خارج نشود و زن نيز به مرحله اوج لذت نرسد، آيا غسل فقط بر زن واجب است يا فقط بر مرد يا بر هر دو؟
ج: با تحقق دخول، ولو به مقدار حشفه، غسل بر هر دو واجب است.
س : در مورد احتلام زنان، در چه صورتي غسل جنابت بر آنان واجب مي‏شود؟ و آيا رطوبتي که هنگام ملاعبه و شوخي با همسر از آنان خارج مي‏شود، حکم مني را دارد؟ و آيا بدون سست شدن بدن و رسيدن به اوج لذت، غسل بر آنها واجب مي‏شود؟ به‌طور کلي در زنان بدون نزديکي، جنابت چگونه تحقق مي‏يابد؟
ج: اگر زن به اوج لذت جنسى برسد و در آن حال مايعى از او خارج شود جنابت محقق شده و غسل بر او واجب مى‏شود و اگر شک کند که به اين مرحله رسيده يا نه و يا شک در خروج مايع داشته باشد، غسل واجب نيست.
س : آيا خواندن کتاب و يا ديدن فيلمهايي که موجب تحريک شهوت مي‏شود، جايز است؟
ج: جايز نيست.
س : اگر زن بعد از نزديکي همسرش با وي، در حالي که مني در رحم او باقي مانده است، بلافاصله غسل نمايد و بعد از غسل، مني از رحم خارج شود، آيا غسل او صحيح است؟ آيا مني خارج شده بعد از غسل، پاک است يا نجس و موجب جنابت مجدد مي‏شود يا خير؟
ج: غسل او صحيح است و رطوبتى که بعد از غسل از او خارج مى‏شود، اگر منى باشد نجس است، ولى اگر منى مرد باشد، باعث جنابت مجدد نمى‏شود.
س : مدتي است که مبتلا به شک در غسل جنابت شده‏ام، به‌طوري که با همسرم نزديکي نمي‏کنم. با اين حال حالتي غيرارادي به من دست مي‏دهد که گمان مي‏کنم غسل جنابت بر من واجب شده است و حتي هر روز دو يا سه بار غسل مي‏کنم، و اين شک مرا آزار مي‏دهد، تکليف من چيست؟
ج: با شک در جنابت حکم جنابت مترتب نمى‏شود، مگر اين که رطوبتى از شما خارج شود که همراه با علامت‏هاى شرعى خروج منى باشد يا يقين به خروج منى داشته باشيد.
س : آيا غسل جنابت در حال حيض صحيح است، به‌طوري که مسقط تکليف زن جنب باشد؟
ج: صحّت‏ غسل در فرض مذکور محل اشکال است.
س : اگر زن در حال حيض، جنب يا در حال جنابت حايض شود، آيا بعد از پاک شدن از حيض هر دو غسل بر او واجب است؟ يا اين که با حدوث جنابت در حال حيض، غسل جنابت بر او واجب نيست زيرا در موقع جنابت پاک نبوده است؟
ج: در هر دو صورت، علاوه بر غسل حيض، غسل جنابت هم واجب است، ولى جايز است که در مقام عمل، به غسل جنابت اکتفا کند، ليکن احوط اين است که نيت هر دو غسل را بنمايد.
س : در چه صورتي حکم مي‏شود که رطوبت خارج شده از مرد مني است؟
ج: اگر همراه با شهوت، جستن و سست شدن بدن باشد، حکم منى را دارد.
س : گاهي اثر گچ يا صابون بعد از غسل کردن در اطراف ناخن‏هاي دست و پا مشاهده مي‏شود که در حمام هنگام غسل ديده نمي‏شد، ولي بعد از خروج از حمام و دقت، سفيدي صابون يا گچ آشکار مي‏شود. در اين حال تکليف چيست؟ در حالي که بعضي از افراد هنگام غسل و وضو به اين مسأله جاهل هستند و يا توجهي به آن ندارند و با فرض وجود اثر گچ يا صابون يقين به رسيدن آب به زير آن حاصل نمي‏شود.
ج: مجرد وجود اثر گچ يا صابون که بعد از خشک شدن اعضاء ظاهر مى‏شود، ضررى به وضو يا غسل نمى‏رساند، مگر اين که داراى جرمى باشد که مانع از رسيدن آب به بشره شود.
س : يکي از برادران مي‏گويد صحّت‏ غسل مشروط به تطهير بدن از نجاست، قبل از غسل است و اگر تطهير آن از مني يا غير آن در اثناي غسل باشد موجب بطلان غسل مي‏شود. بر فرض صحّت‏ گفته او و با توجه به اين که من جاهل به اين مسأله بوده‏ام، آيا نمازهاي گذشته من باطل بوده و قضاي آنها واجب است؟
ج: پاک بودن تمامى بدن قبل از غسل واجب نيست، بلکه پاک بودن هر عضوى هنگام غسل آن کافى است. بنا بر اين اگر عضو، قبل از غسل‏آن، تطهير شده باشد، غسل و نمازى که با آن خوانده شده، صحيح است. ولى اگر عضو نجس قبل از غسل‏آن تطهير نشود، و با يک شستن بخواهد هم آن را پاک کند و هم غسل نمايد، غسل باطل است و نمازى که با چنين غسلى خوانده، باطل و قضاى آن واجب است.
س : آيا رطوبتي که از انسان در حال خواب خارج مي‏شود، حکم مني را دارد؟ با آنکه مي‏دانيم هيچ‌يک از علامتهاي سه‌گانه (جستن، شهوت و سستي بدن) را ندارد و شخص هم متوجه آن نمي‏شود مگر وقتي که بعد از بيداري لباسهاي زير خود را مرطوب ببيند.
ج: اگر علائم سه‌گانه يا يکى از آنها وجود نداشته باشد و يا شک در آن باشد، حکم منى را ندارد مگر اينکه از راه ديگرى يقين کند که منى است.
س : جواني هستم که در خانواده فقيري زندگي مي‏کنم و مني به دفعات زياد از من خارج مي‏شود و خجالت مي‏کشم از پدرم تقاضاي پول حمام بکنم، در خانه هم حمام نداريم. تقاضا مي‏کنم مرا راهنمايي فرماييد.
ج: در انجام تکليف شرعى، حيا معنى ندارد. حيا، عذر شرعى براى ترک واجب نيست. به هر حال اگر غسل جنابت براى شما امکان ندارد، وظيفه شما براى نماز و روزه، تيمم بدل از غسل است.
س : اينجانب با مشکلي مواجه هستم، مشکل من اين است که شستن بدنم، هرچند با يک قطره آب، براي بدنم ضرر دارد، حتي مسح هم همين طور است. هنگام شسستن بدنم ولو به مقدار کم، علاوه بر عوارض ديگر، تپش قلبم زياد مي‏شود، آيا با اين وضعيت براي من جايز است با همسرم مقاربت نموده و براي چندين ماه تيمم بدل از غسل نمايم و با آن نماز خوانده و داخل مسجد شوم؟
ج: ترک مقاربت بر شما واجب نيست، و در صورت جنابت و معذور بودن از انجام غسل، وظيفه شرعى شما براى اعمال مشروط به طهارت، تيمم بدل از غسل جنابت است، و با آن تيمم داخل مسجد شدن و خواندن نماز و مسّ نوشته قرآن کريم و بقيه اعمالى که انجام آنها مشروط به طهارت از جنابت است، اشکال ندارد.
س : استقبال قبله هنگام غسلِ واجب يا مستحب، واجب است يا خير؟
ج: استقبال قبله در وقت غسل واجب نيست.
س : آيا غسل کردن با غُساله حدث اکبر با توجه به قليل بودن آب و طهارت بدن قبل از غسل، صحيح است؟
ج: در فرض مرقوم، غسل کردن با آن مانعى ندارد.
س : اگر از کسي که مشغول غسل جنابت است، حدث اصغر سر بزند، آيا بايد دوباره غسل نمايد يا آنکه غسل را تمام کند و وضو بگيرد؟
ج: حدث اصغر در اثناى غسل به صحّت‏ غسل ضرر نمى‏رساند و لازم نيست که غسل را از نو شروع کند، ولى چنين غسلى کفايت از وضو براى نماز و ساير اعمال مشروط به طهارت از حدث اصغر نمى‏کند.
س : اگر رطوبت غليظي که شبيه مني است و انسان آن را بعد از بول مشاهده مي‏کند، بدون شهوت و اراده از انسان خارج شود، آيا حکم مني را دارد؟
ج: حکم منى بر آن مترتب نيست، مگر اين که يقين به منى بودن آن حاصل شود يا اين که هنگام خروج، علامت‏هاى شرعى منى را داشته باشد.
س : کسي که غسلهاي متعددي اعم از واجب يا مستحب بر ذمّه او باشد، آيا يک غسل، کفايت از غسل‏هاي ديگر مي‏کند؟
ج: اگر به نيت همه آنها يک غسل بجا آورد، کفايت مى‏کند و اگر در بين آنها غسل جنابت باشد و به نيت آن غسل کند، از بقيه غسلها هم کفايت مى‏کند. اگر چه احتياط اين است که همه آنها را نيّت نمايد.
س : غير از غسل جنابت، آيا بقيه غسلها هم کفايت از وضو مي‏کنند؟
ج: کفايت نمى‏کنند.
س : به نظر شريف جنابعالي آيا در غسل جنابت جريان آب بر بدن شرط است؟
ج: ملاک، صدق شستن بدن به قصد غسل است و جريان آب بر بدن شرط نيست.
س : کسي که مي‏داند اگر با نزديکي با همسرش خود را جنب کند، آبي براي غسل کردن نمي‏يابد و يا وقت براي غسل و نماز ندارد، آيا مي‏تواند با همسرش نزديکي نمايد؟
ج: در صورت عجز از غسل، اگر قدرت بر تيمم داشته باشد، مى‏تواند با همسرش نزديکى کند.
س : آيا در غسل جنابت مراعات ترتيب بين سر و ساير اعضاي بدن کافي است يا اين که بايد بين طرف راست و چپ بدن هم ترتيب رعايت شود؟
ج: ترتيب بين دو طرف بدن با مقدم داشتن طرف راست بر چپ، بنا بر احتياط واجب بايد مراعات شود.
س : آيا هنگام غسل ترتيبي مانعي دارد ابتدا پشت خود را شسته و بعد نيت غسل ترتيبي نموده و آن را بجا آورم؟
ج: شستن پشت و يا هر عضوي از اعضاي بدن قبل از نيت غسل و شروع آن، اشکال ندارد. کيفيت غسل ترتيبي به اين صورت است که بعد از تطهير بدن بايد نيت غسل نمود و سر و گردن را شست، و سپس بنا بر احتياط واجب، اول طرف راست بدن و در مرحله سوم طرف چپ بدن بايد شسته شود.
س : آيا بر زن واجب است هنگام غسل، اطراف موهايش را هم بشويد؟ و آيا با توجه به اين که آب به تمام پوست سر رسيده است، نرسيدن آب هنگام غسل به تمام مو، باعث بطلان غسل مي‏شود؟
ج: بنا بر احتياط واجب، بايد تمام مو شسته شود.
س: اگر انسان علم به جنب بودن خود نداشته باشد و چند روزى را با حالت جنب بگذراند و بعد از چند روز متوجه جنب بودن خود شود صحّت اعمال او نظير نماز و… چه حکمى دارد؟
ج) در فرض مذکور تمام اعمالى که مشروط به طهارت بوده (از جمله نماز) باطل است و بايد آنها را پس از انجام غسل جنابت اعاده يا قضا نمايد.
س: هرگاه شخصى از راه حرام جنب شود، و بدن خود را با آب‌گرم تطهير نمايد، و به خاطر گرماى حمام مجدداً در حين تطهير يا بعد از آن عرق كند آيا اين عرق وى حكم عرق جنابت از حرام را دارد و اگر در اين حال و بدون تطهير مجدد، غسل كند غسل او چه حكمى دارد؟
ج) عرق بدن او در فرض سؤال تا غسل نكرده عرق جنب از حرام محسوب است كه نجس نيست ولى نماز خواندن با آن بنابر احتياط صحيح نيست، بنابراين اگر بعداً بدون تطهير مجدد غسل كند، غسل او صحيح است.

احکامي در رابطه با غسل جنابت



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

مذهبي | احکامي در رابطه با مسافت شرعي | احکام

احکامي در رابطه با مسافت شرعي

مذهبي.(لطفا براي اطلاع از احکام ديني خود فقط به اين مطالب اکتفا نکنيد و به مرجع تقليد خود رجوع کنيد)
اين مطالب از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمي سيدعلي خامنه‌اي (مد‌ظله‌العالي) در اين پست قرار داده شده است.

احکام سفر


(طريقه خواندن نماز شب )

س15? ابتداي مسافت شرعي کجاست؟ آيا از محله‌اي است که انسان در آن‌جا ساکن است يا از آخر شهر و روستا؟ و پايان مسافت شرعي كجاست؟ آيا ابتداي شهر است يا مكان و مقصد داخل شهر؟
ج) مسافت شرعي از آخر شهر مبدأ تا اول شهر مقصد محاسبه مي‌شود.
س16? با توجه به فتواي امام خميني(ره) مبني بر وجوب قصر نماز و افطار هنگام سفر به هشت فرسخي، اگر مقدار رفتن کمتر از چهار فرسخ باشد، ولي در بازگشت، به علت مشکلات راه و نبودن ماشين، مجبور به پيمودن مسافتي بيش از شش فرسخ شود، آيا بايد نماز را شکسته خواند و روزه را افطار کرد؟
ج) اگر رفتن کمتر از چهار فرسخ باشد و مسير بازگشت هم به مقدار مسافت شرعي نباشد، نماز تمام و روزه صحيح است.
س17? من از اهالي اصفهان هستم و مدتي است که در دانشگاهي در شاهين شهرکه از توابع اصفهان است مشغول به کارم، و فاصله بين اصفهان و شاهين شهر کمتر از مسافت شرعي (در حدود بيست کيلومتر) است، ولي تا دانشگاه که در اطراف شاهين شهر واقع شده، بيشتر از مسافت شرعي (در حدود بيست و پنج کيلومتر) است. با توجه به اين‌که دانشگاه در شاهين شهر است و راه من از وسط شهر عبور مي‏‌کند، ولي مقصد اصلي من دانشگاه است، آيا مسافر محسوب مي‏‌شوم يا خير؟
ج) اگر فاصله بين دو شهر کمتر از چهار فرسخ شرعي باشد، حکم سفر مترتّب نمي‏‌شود.
س18? اگر شخصي براي چندين سال در چهار کيلومتري وطنش باشد و هر هفته به خانه‏اش برود، هنگامي که اين شخص به محلي مسافرت کند که فاصله آن با وطنش بيست و پنج کيلومتر و با مکاني که چندين سال در آن درس خوانده است، بيست و دو کيلومتر است، نماز او چه حکمي دارد؟
ج) اگر از وطنش به آن‌جا مسافرت کند، نماز قصر است.
س19? تقريباً پايان هر هفته، همسر و دو دخترم را براي تحصيل به مدرسه‌اي در خارج از لندن مي‌برم؛ وطن من داخل لندن است؛ از خانه تا محدوده شهر لندن 5/ 7 مايل [تقريباً 12 كيلومتر] است، ولي قبل از خارج شدن از محدوده شهر 5/ 13 مايل ديگر دور شهر مي‌گرديم و سپس از محدوده شهر خارج مي‌شويم، بعد از آن 5/ 4 مايل بايد به سمت مقصد برويم و لذا از خانه تا محل مدرسه 5/ 25 مايل مسير دارد. آيا نماز من در آن‌جا قصر است و يا بايد احتياطاً هم قصر و هم كامل بخوانم؟
ج) حرکت در داخل شهر لندن و يا خارج شهر در داخل محدوده ما بين شهر و حدّ ترخّص آن، جزو مسافت حساب نميشود و مسافت 5/ 4 مايل از محدوده شهر تا مقصد، مقدار مسافت شرعي نيست؛ بنابراين نماز شما تمام است.

آموزش نماز شب  , آموزش نماز شب

 



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

اس ام اس عاشقانه


مــــــن
بـلـد نيــستم
دوســتـت نـداشتـه بـاشـم
ســوادم
تـا دوسـت داشـتــنت
قــد مــيدهد


اس ام اس عاشقانه


غـم که نوشتن ندارد
نفوذ مي کـند در استخوان هايت
جاسـوس مي شود در قلبت
و آرام آرام از چـشم هايت مي ريزد بيرون


اس ام اس عاشقانه


خـاص
.
.
ي چـيزايي هست ک تکراري نيس
مث خـنده هاي تو
مث چشـماي تو


اس ام اس عاشقانه


وقتي مي گويـي حالَـت چگونه است
حالَـــم خوب مـي شود


اس ام اس عاشقانه


يک عمر با نِگات گفتـي: دوسـتت دارم
اما گوش نمي کردنـد چشم هام
بيشتر مواقـع پشت جمله ي عيبي نداره و مهم نيست
يه دل شـکسـته وجود داره


اس ام اس عاشقانه


دختر: من حـسوديم ميشه موقعي که دخترا بهت نگاه ميکنن
پسر: حسودي نـکن عزيزم
دخـتر: چرا
پسر: چون تو چيـزي داري که اونا ندارن
دختر: چـي
پسر: قلـبم

 


اس ام اس عاشقانه



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

اس ام اس خنده دار

هي زنـدگي خستم خيلي




الکي مـثلا من عاشق شدم

اس ام اس خنده دار

مامانم واسـم هديه گرفته بهش ميگم به چه مناسبتي ميگه




الکي مثلا تو شـاگرد اول شدي
بله اينـجوريشم داريم

اس ام اس خنده دار

امشب ساعت 6 رفـتم خونه
همين که وارد اتـاق شدم
بابام يهو با جفـت پا اومد تو شکمم
از هوش رفـتم به هوش که اومدم
ميگم چرا آخـه همچين ميکنين




ميگه الکـي مثلا شب دير اومدي خونه

اس ام اس خنده دار

صبح همگي خوش.آفـتاب لندن خيلي قشنگ شده




الکي مـثلا من لـندنم

اس ام اس خنده دار

اين پاشـنه در چرا کنده شده




الکي مـثلن من خواستگار زياد دارم

اس ام اس خنده دار

خخخـخخخخخخ خخخـخخخخ خخخـخخخخخ




الکي مــثلا دارم ميخندم

اس ام اس خنده دار

ب?ار هم?نـجا آب پرتقالـش خنک باشه




الـک? مث?‌ خدمتکارم پرس?ده صبحانمو تو رختخواب م?خـورم ?ا تو باغ

اس ام اس خنده دار



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و طرز تهيه شنيسل روسي

آموزش و طرز تهيه شنيسل روسي

آشپزي

مواد لازم :

سينه مرغ متصل به کتف                        2 عدد
پنير پيتزا ورقه اي                                   4 عدد
کره گياهي                                          25 گرم
گشنيز خرد شده                                  2 قاشق غذا خوري
آرد سوخاري                                        به ميزان لازم
آرد زعفراني                                         به ميزان لازم
تخم مرغ                                             2 عدد
خامه                                                  1 قاشق غذا خوري
آبليمو                                                 به ميزان لازم
نمک و فلفل                                         به ميزان لازم

اين غذا با اين مواد اوليه براي 8 نفر مناسب مي باشد

طرز تهيه شنيسل روسي :

سينه مرغ را با آبليمو و نمک آغشته کرده.

 

سپس به دو نيم کرده طوري که بهم وصل باشد و روي آنرا نايلون بکشيد و با استيک کوب آنرا بکوبيد.

 

و روي ميز کار قرار داده و وسط ان 2 پنير ورقه گذاشته و نيمي از کره و گشنيز بريزيد و دوباره به هم وصل کنيد و کمي با استيک کوب بزنيد.

 

آرد سوخاري و آرد زعفراني را به ميزان آرد سوخاري دو برابر آرد زعفراني با هم مخلوط کنيد و مرغ را در آن بغلطانيد .تخم مرغ و خامه و نمک را مخلوط کرده و مرغ را در آن بغلطانيد و مجددا در آرد سوخاري و آرد زعفراني بزنيد و در روغن فراوان سرخ کنيد .ميتوانيد در مرحله دوم از کورن فلکس پودر شده هم استفاده کنيد و با آرد سوخاري مخلوط نماييد .حرارت را کم کنيد تا مغز پخت شود.

 

سپس روي دستمال گذاشته تا روغن آن گرفته شود و براي اطمينان بيشتر از پخت آن کيوسکي آماده را در ماکروفر براي 5 دقيقه حرارت دهيد . شنيسل روسي را با انواع سس مي توان سرو کرد .

 

طرز تهيه شنيسل روسي



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

ساندويچ فلافل عربي
مواد لازم براي 4 نفر:
نخود=250 گرم
باقلا سبز خام=250 گرم
جعفري و تره=1 پيمانه
پياز يا پيازچه=4/1 پيمانه
نمک=به مقدار لازم
پودر زيره=2/1 قاشق غذاخوري
جوش شيرين=2/1 قاشق چايخوري
بيکينگ پودر=1 قاشق چايخوري
فلفل سياه،قرمز و زردچوبه=2/1 قاشق چايخوري
آرد سفيد=2 قاشق غذاخوري
روغن مايع=به ميزان لازم
مواد لازم براي تهيه سس:
ارده=1 قاشق غذاخوري
ماست=2 قاشق غذاخوري
آبليمو=2/1 قاشق غذاخوري
نمک=2/1 قاشق چايخوري
مواد لازم براي تهيه ساندويچ:
نان ساندويچ=5 عدد
خيارشور خرد شده=3 عدد
گوجه فرنگي خرد شده=3 عدد
کاهوي خرد شده=2/1 پيمانه

( ساندويچ مرغ)

 

طرز تهيه:ساندويچ فلافل عربي
1.نخود را از 24 ساعت قبل در آب بخيسانيد و در اين مدت چند بار آب آن را عوض کنيد.
2.پس از 24 ساعت نخود را از آب در بياوريد و با باقلا،جعفري و تره،پياز يا پيازچه دو بار چرخ کنيد تا مخلوطي کاملا نرم و يکدست بدست آيد.
3.نمک،پودر زيره،جوش شيرين،بيکينگ پودر،فلفل سياه،فلفل قرمز،زردچوبه و آرد سفيد را به مخلوط چرخ شده،اضافه کنيد و آن را به مدت 1 ساعت در يخچال بگذاريد.
4.پس از 1 ساعت،مواد را از يخچال بيرون آورده به اندازه يک گردو از مايه برداريد و با دستگاه مخصوص يا در کف دست آن را به شکل حلقه هاي گرد درآوريد و آن را در روغن فراوان سرخ کنيد.
5.براي تهيه سس ارده لازم است ارده،ماست،آبليمو و نمک را با هم مخلوط کنيد تا سس غليظي به دست آيد.
6.داخل نان مخصوص ساندويچ،ابتدا يک قاشق غذاخوري سس ارده بريزيد و خوب آن را داخل نان پهن کنيد.
7.سپس تعدادي فلافل و مقداري کاهو،گوجه فرنگي و خيارشور خرد شده بگذاريد.

طرز تهيه ساندويچ مرغ , آموزش ساندويچ مرغ

 

 



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

اسلامبولي پلو

رب انار )


مواد لازم اسلامبولي پلو

براي 6 تا 8 نفر
برنج يک کيلو
گوجه فرنگي سه کيلو
گوشت مغز ران بدون استخوان 750گرم
پياز سرخ کرده 3 تا 4 قاشق سوپخوري
روغن 100 تا 150گرم
رب گوجه فرنگي يک قاشق سوپخوري
نمک و فلفل به مقدار کافي
( طرز تهيه  رب انار )

طرز تهيه اسلامبولي پلو


برنج را تميز کرده با آب نيم گرم چندين بار مي شوييم. گوجه فرنگي را آب گرفته با دو سه ليوان آب مخلوط مي کنيم و روي برنج مي ريزيم بطوريکه تقريبا چهار انگشت از سطح برنج بالاتر بايستد در صورتيکه کمتر بود کمي آب اضافه مي کنيم. يک قاشق سوپخوري نمک داخل آب برنج مي ريزيم سه چهار قاشق روغن اضافه مي کنيم مي گذاريم برنج در آب يکساعت بماند تا کمي خيس بخورد .

گوشت را قيمه اي خرد مي کنيم با پياز سرخ کرده مخلوط مي نماييم و روي آتش ملايم مي گذاريم تا آب گوشت کشيده شود و بعد دو سه ليوان آب در گوشت مي ريزيم و مي گذاريم گوشت بپزد. رب گوجه فرنگي و کمي نمک را به گوشت اضافه مي کنيم و مي گذاريم آب گوشت تبخير شود(بايد قيمه را قبل از آماده کردن برنج تهيه کرد)بعد ظرف برنج را روي حرارت ملايم مي گذاريم تا جوش بيايد و آب آن تبخير شود. در صورتي که مغز برنج کمي خام بود مقدار يکي دو ليوان آب گوجه فرنگي يا آب ساده به آن اضافه مي نماييم و بعد از اينکه اين آب هم تبخير شد وسط برنج را باز مي کنيم و قيمه را لاي آن مي ريزيم و روي قيمه را با برنج مي پوشانيم در ظرف را محکم مي کنيم روي آتش يا در فر نيمساعت حرارت را 350 درجه و يکساعت 300 درجه تنظيم مي کنيم.

اسلامبولي پلو را مي توانيم با گوشت چرخ کرده و رب گوجه فرنگي تهيه کنيم. بديهي است که اسلامبولي پلو با آب گوجه فرنگي تازه و قيمه خيلي بهتر مي شود ولي در صورت مصرف گوجه فرنگي بايد رب خوشرنگ و خوش طعم باشد و مقدار آن در حدود يک ليوان باشد. بايد برنج را پيمانه کرد و براي هر پيمانه برنج دو پيمانه آب در نظر گرفت. دو سه قاشق از رب را با قيمه مخلوط مي نماييم و در صورت استفاده از گوشت چرخ کرده گوشت را با پياز سرخ کرده کمي سرخ مي کنيم و يک قاشق رب را با يک ليوان آب داخل آن مي ريزيم و در حرارت ملايم مي گذاريم تا آب آن کشيده شود و بعد از آن استفاده مي کنيم.

طرز تهيه  رب انار , رب انار ,آماده سازي رب انار

 



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آش عدس

مواد لازم آش عدس


? عدس 1 پيمانه
? برنج 2/1 پيمانه
? پياز 2 عدد
? شلغم 2 عدد
? گوشت چرخ کرده 150 گرم
? سبزي آش (گشنيز، جعفري، اسفناج) 300 گرم
? نعناع خشک به ميزان لازم
? نمک، فلفل، ادويه به ميزان لازم،
? پياز داغ 2 ق س، ماست براي تزئين

(طرز تهيه آش رشته )


طرز تهيه آش عدس


ابتدا عدس و برنج را همراه پياز خام خرد شده با 3 پيمانه آب مي پزيم بعد از پخت حبوبات؛ شلغم را پوست گرفته و خرد مي کنيم و به آش اضافه کرده گوشت چرخ کرده را به همراه 1 پياز و نمک و فلفل و زردچوبه ترکيب کرده از آن کوفته هاي قلقلي (سرگنجشکي) درست کرده در روغن تفت مي دهيم و به آش اضافه مي کنيم. بعد ازچند جوش سبزي آش را اضافه کرده و نمک و فلفل آن را اندازه مي کنيم بعد از پخت کامل مواد آش را در ظرف کشيده و روي آن را با ماست، پياز داغ و نعنا داغ تزئين مي کنيم
مي توان چند تکه شلغم نيز براي روي آش گذاشت.

 آش رشته , طرز تهيه آش رشته

 



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

خورش قارچ

مواد لازم خورش قارچ

آموزش آشپزي

? روغن مايع: 100 گرم
? پياز 2 عدد
? فلفل دلمه‌اي: 3 عدد
? پودر کاري: يک قاش چايخوري
? رب گوجه‌فرنگي: 2 قاشق غذاخوري
? آب: 500 ميلي‌ليتر
? قارچ: 750 گرم
? آب‌ليموي ترش: 3 قاشق غذاخوري
? نمک: نصف قاشق چايخوري
? زرده تخم‌مرغ: 2 عدد
? فلفل: يک قاشق چايخوري

طرز تهيه خورش قارچ


روغن را حرارت داده و پياز ريز خرد شده را در روغن تفت ‌دهيد تا طلايي شود. فلفل دلمه‌اي را به قطعات متوسط برش داده، به پياز اضافه کنيد و 5 دقيقه تفت دهيد.
رب گوجه‌فرنگي، پودر کاري و خردل را اضافه کنيد. آب را اضافه کنيد. قارچ‌ها را 4 قسمت کرده و جداگانه در روغن با آب ليموترش و نمک به مدت 10 دقيقه تفت دهيد.
قارچ‌ها را به پياز و فلفل دلمه‌اي اضافه کنيد و 15 دقيقه تفت دهيد. زرده‌هاي تخم‌مرغ را با چنگال باز کرده و فلفل را اضافه کنيد. ظرف را از روي شعله برداشته، زرده‌هاي تخم‌مرغ را اضافه کنيد و خوب هم بزنيد. خورش را چشيده و در صورت نياز، نمک اضافه کنيد. اجازه بدهيد خورش 5 تا 10 دقيقه بجوشد تا به خوبي جا بيفتد.

آشپزي



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

خورش خلال بادام

مواد لازم خورش خلال بادام

 ( فسنجان )
? گوشت گوساله:700 گرم
،? بادام خلال شده:
? 100 گرم،
? پياز:1 عدد متوسط،
? ليمو عماني :به مقدار دلخواه،
? زرشک سياه:3/1 فنخان،
? زعفران و نمک : به ميزان دلخواه،
? رب گوجه فرنگي : 2 قاشق

طرز تهيه خورش خلال بادام


گوشت را به قطعات ريز خرد ميکنيم. خلال بادام را چند ساعت قبل در يک ظرف آب خيس ميکنيم.
پياز ها را هم ريز خرد کرده ودر کمي روغن تفت ميدهيم.بعد از چند دقيقه گوشتها را اضافه کرده و چند دقيقه ديگر تفت ميدهيم.زعفران آب کرده را به اين مخلوط ميافزاييم.سپس سه ليوان آب را به همراه خلال بادام به ظرف افزوده و مي گذاريم تا گوشتها و بادام تقريبا بپزند.
1ربع قبل از اتمام پخت زرشکها و رب را با کمي روغن تفت داده و به خورش ميافزاييم و همين طور ليمو عماني.
اين خورش بومي شهر کرمانشاه است که در مجالس در اين شهر مصرف ميشود.

خورش فسنجان ,طرز تهيه خورش فسنجان , طرز تهيه خورش فسنجان با گوشت قلقلي

 



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

خورشت‌ آلو با مرغ

مواد لازم‌ خورشت‌ آلو با مرغ‌


? آلو: 250 گرم‌
? مرغ‌: يك‌ كيلو
? لپه‌: 70 گرم‌
? پياز: يك‌ عدد
? نمك‌ و فلفل‌ و زردچوبه‌: به‌ ميزان‌ لازم‌

 طرز تهيه مرغ  )

طرز تهيه‌ خورشت‌ آلو با مرغ‌


ابتدا پياز را در روغن‌ سرخ‌ كنيد و لپه‌ را هم‌ به‌ آن‌اضافه‌ نموده‌ و كمي‌ تفت‌ دهيد.
سپس‌ مرغ‌ را نيز كه‌ قطعه‌ قطعه‌ كرده‌ايد به‌ آن‌اضافه‌ كنيد، نمك‌ و فلفل‌ و زردچوبه‌ را هم‌ درموادتان‌ بريزيد و اجازه‌ دهيد تا مرغ‌ بپزد. پس‌ ازآنكه‌ مرغ‌ پخت‌، آلوها را نيز به‌ آن‌ اضافه‌ كنيد وبگذاريد تا خورشت‌ جا بيفتد.


 طرز تهيه مرغ ,آموزش و طرز تهيه مرغ



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

جعفرى قورمه

(  قرمه سبزي )

مواد لازم جعفرى قورمه

براي 7 نفر:
گوشت چرخ كرده =نيم كيلو
سبزى(تره و جعفرى)=750 گرم
بادنجان قلمى ريز=4 عدد
آب انار يا آبغوره =يك فنجان
پياز =1 بته
نمك و فلفل=به اندازه كافى

طرز تهيه


سبزى را شسته, ساطورى ريز كرده با روغن سرخ مىكنيم و با دو سه ليوان آب مىگذاريم نيمه پز شود. پياز را در گوشت چرخ كرده رنده كرده, نمك و فلفل زده هم مىزنيم. از اين گوشت كوفته هايى به اندازه يك گردوى كوچك آماده كرده و با كمى روغن تفت داده به سبزى نيمه پز شده اضافه مىكنيم. ترشى را مىريزيم تا با هم بجوشد. وقتى كه سبزى و گوشت كاملا پخت و خورش به روغن افتاد, بادنجان ها را كه پوست كنده و سرخ نموده ايم روى خورش چيده, بعداز آنكه يكى دو جوش زد برمىداريم. بادنجان نبايد له شود (اين خورش را با گوشت تكه اى قطعه قطعه شده هم مىتوان تهيه نمود)

 قرمه سبزي ,طرز تهيه قرمه سبزي, آموزش قرمه سبزي



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

ته چين سبزي پلو ترش

 

(طرز تهيه سبزي پلو با ماهي )

مواد لازم ته چين سبزي پلو ترش

مرغ 750 گرم
سبزي‌پلو (تره، جعفري، گشنيز و شويد) يك كيلوگرم
برنج پنج پيمانه
گردغوره نصف پيمانه
نمك و فلفل‌سياه به ميزان لازم
پياز دو عدد
رب گوجه‌فرنگي يك قاشق غذاخوري
زعفران به ميزان لازم
گوجه‌فرنگي يك عدد
کرفس يك شاخه


آشپزي

 

طرز تهيه ته چين سبزي پلو ترش


برنج را خيس، سبزي را خرد كرده و كنار مي‌‌گذاريم، بعد مرغ را به همراه پياز،کرفس، نمك و فلفل پخته تا نيم‌پز شود. برنج را آبكش كرده و سبزي را لابه‌لاي آن اضافه مي‌‌كنيم. سپس به مرغ نيم‌پز كمي رب تفت داده شده و زعفران زده، كنار مي‌‌گذاريم،  برنج آبكش‌شده را در قابلمه ريخته و مرغ‌ها را روي آن مي‌‌چينيم و روي مرغ‌ها را پياز خام خلال شده مي‌‌ريزيم. گوجه را هم حلقه كرده و روي آنها مي‌‌گذاريم و روي همه اين مواد را گرد غوره مي‌پاشيم و بقيه برنج را اضافه مي‌‌كنيم، اجازه مي‌‌دهيم تا دم بكشد. در انتهاي پخت روي برنج روغن يا كره داغ ريخته، برنج را درون ظرف كشيده و مرغ‌ها را روي برنج قرار مي‌‌دهيم و آن را سرو مي‌‌كنيم.

 نكته:اين پلو بايد با حرارت ملايم و در زمان طولاني‌تري پخته شود تا مرغ كاملا مزه‌دار و ترش شود.

طرز تهيه سبزي پلو با ماهي , سبزي پلو با ماهي , آموزش سبزي پلو با ماهي



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

خورش گل کلم

(طرز تهيه سبزي پلو با ماهي )

مواد لازم خورش گل کلم


 گوشت ماهيچه يا سردست=500 گرم بدون استخوان يا 750 گرم با استخوان
 پياز سرخ کرده=3 قاشق سوپخوري
 گل کلم متوسط=1 عدد(در حدود يک کيلو گرم)
 آبليمو=3 تا 4 قاشق سوپخوري
 شکر=1 تا 2 قاشق سوپخوري
 زعفران سائيده=1 قاشق چاشخوري(يا رب گوجه فرنگي يک قاشق سوپخوري)
 نمک و فلفل=بقدر کافي


 طرز تهيه خورش گل کلم
 گوشت را به قطعات کوچک به اندازه يک گردو خرد کرده،مي شوئيم؛سپس آن را با پياز سرخ کرده، در ظرف مناسبي مي ريزيم و در ظرف را بسته روي حرارت ملايم قرار مي دهيم. گاهي آنرا بهم مي زنيم تا آب گوشت کشيده شود. 2 ليوان آب داخل گوشت ريخته، صبر مي کنيم تا گوشت بپزد. در صورتي که آب گوشت کشيده شد و به اندازه کافي پخته نشد،به آن کمي آب گرم اضافه مي نماييم. شکر و آبليمو و زعفران حل شده در آب جوش و يا رب گوجه فرنگي و قدري نمک و فلفل به گوشت مي زنيم. گلهاي کلم را به قطعات کوچک و به اندازه يک گردو خرد مي کنيم. بعد آنها را شسته،داخل گوشت مي ريزيم و بهم مي زنيم. در ظرف را مي گذاريم تا گلهاي کلم با حرارت ملايم بپزد. چاشني و نمک آن را چشيده،اندازه مي کنيم. يعني هر کش مطابق ميل خود مي تواند اين خورش را ترش و شيرين کند؛و آبليمو و شکر آن را کم و زياد نمايد. خورش بعد از پختن نبايد زياد آب داشته باشد و کلمها زياد پخته و له شوند

 سبزي پلو با ماهي , آموزش سبزي پلو با ماهي



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

خورش زرشک

 ( فسنجان )

 

مواد لازم خورش زرشک
– گوشت گوسفندي 500 گرم

– لپه 1 پيمانه

– زرشک 1 پيمانه

– نمک ، فلفل و پودر کاري به ميزان لازم

– رب گوجه فرنگي 1 قاشق غذاخوري

– پوره گوجه فرنگي 2 الي 3 عدد معادل 1 پيمانه

– پياز 1 الي 2 عدد

چگونگي تهيه خورش زرشک
ابتدا پياز را با کمي روغن تفت مي دهيم و به همراه گوشت ، کمي آب اضافه مي کنيم و به مدت 45 دقيقه مي پزيم . لپه خيس را اضافه مي کنيم و بعد از پخت لپه زرشک تفت داده شده را با کمي شکر آماده مي کنيم و اضافه مي کنيم و به دنبال آن رب گوجه فرنگي ، پوره گوجه فرنگي ، نمک ، فلفل و زردچوبه را اضافه مي کنيم و بعد از آماده شده خورش پوره کاري را اضافه مي کنيم. اين غذا را با گوشت چرخ کرده و يا با تکه هاي مرغ هم مي توان تهيه کرد.


خورش فسنجان ,طرز تهيه خورش فسنجان , طرز تهيه خورش فسنجان با گوشت قلقلي

 



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh
آموزش و طرز تهيه سالاد

آموزش و طرز تهيه انواع سالاد رژيمي

 

سالاد ترش و شيرين اسفناج و پرتقال

مواد لازم براي 4 نفر

اسفناج تر و تازه            1 دسته ي کوچک
پياز سفيد                    1 عدد
پرتقال                         2 عدد
سرکه بالزاميک             1 قاشق غذاخوري
دانه ي کنجد                1 قاشق غذاخوري
آب ليموترش                1 عدد

طرز تهيه سالاد رژيمي
روش تهيه

مدت زمان آماده سازي: 5 دقيقه
زمان پخت: 3 دقيقه
پياز را پوست گرفته و سپس خرد کنيد. پرتقال ها را نيز پوست گرفته و پوست نازک و هسته ها را جدا و به چهار قسمت تقسيم کنيد. داخل يک ماهيتابه ي نچسب پرتقال ها را با حرارت بسيار ملايم با سرکه بالزاميک تفت دهيد. اسفناج هاي کوچک و تر و تازه را با آب ليموترش مخلوط کنيد. سپس آن ها را با مواد ديگر مخلوط کرده و روي آن دانه ي کنجد بريزيد و سرو کنيد.

 

طرز تهيه سالاد  ,آموزش و طرز تهيه سالاد رژيمي


:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

خورش با به

آموزش آشپزي

مواد لازم

    گوشت بدون استخوان 750 گرم
    به 1 کيلوگرم
    پياز سرخ شده 4 قاشق سوپخوري
    روغن 150 گرم
    شکر (در صورت تمايل) 2 قاشق سوپخوري
    آبليمو نصف فنجان کوچک
    گوجه فرنگي يا رب
    زعفران ساييده يک قاشق مرباخوري
    نمک و فلفل

خورش با به

خورش با به

طرز تهيه

گوشت را قيمه اي خرد مي کنيم سپس آن را کوبيد و با پياز سرخ مي نماييم. آب به مقدار کافي درون قابلمه ريخته و مي گذاريم گوشت بپزد.

پوست به را گرفته و به چهار قسمت مي نماييم تخم به ها را جدا نموده و به شکل سيب زميني قيمه به را خلالي کرده درون روغن سرخ نموده داخل قابلمه گوشت مي ريزيم.

در مرحله پاياني طبخ خورش به شکر - آبليمو و زعفران را اضافه کرده و بگذاريد خورش به جا بيافتد. دقت نماييد خورش آنقدر نپزد که به ها له شود و بعد از کشيدن خورش خلال هاي به فرم و شکل خود را حفظ نمايد.خورش را با چلو ميل نماييد.

آموزش آشپزي



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

عکس جالب و جدید محمدرضا گلزار و گلشن گروور

عکس محمدرضا گلزار

عکس بازیگران :برای مشاهده عکس جالب و جدید محمدرضا گلزار و گلشن گروور به ادامه مطلب مراجعه کنید.

محمدرضا گلزار با انتشار عکس زیر نوشت:

تجربه اي تازه و به يادماندني در كنار اسطوره دوست داشتني گلشن گرور (اين عكس صحنه اي از فيلم نيست!)

عکس جالب و جدید محمدرضا گلزار و گلشن گروور

عکس جالب و جدید محمدرضا گلزار و گلشن گروور



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

اس ام اس خنده دار

تو کوچه راه ميرم
يه خانـمه با ماشين رفت تو چاله آب پاشيد
همه صورتم و لباسام خيس شد
وايـساده ميگه واي خيس شديد





گفتم نه ديدم يه خانم محـترمي مثل شما رانندگي ياد گرفته
اينا اشک شوقه

اس ام اس خنده دار

فقط بـشين واسه مردم چرت و پرت بگو
تو يخـچال زهـــر مار هم نداريم





زن مدير گـروه

اس ام اس خنده دار

 

 

اس ام اس عاشقانه


وقتي مـي گـويي حالَــت چگونه است،
حالَـــم خـوب مي شـود


اس ام اس عاشقانه


مــــــن
بـلـد نيــستم
دوســتـت نـداشتـه بـاشـم
ســوادم
تـا دوسـت داشـتــنت
قــد مــيدهد


اس ام اس عاشقانه


غـم که نوشتن ندارد
نفوذ مي کـند در استخوان هايت
جاسـوس مي شود در قلبت
و آرام آرام از چـشم هايت مي ريزد بيرون


اس ام اس عاشقانه



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش نماز شب

آموزش نماز شب

مذهبي:

نماز شب يازده رکعت مي باشد.

که هشت رکعت آن به نيت نماز نافله شب و به صورت دو رکعتي خوانده مي شود در دو رکعت اول از اين هشت رکعت نماز در رکعت اول بعد از حمد شوره قل يا ايها الکافرون را بخوانيد و در رکعت دوم سوره توحيد خوانده شود

دو رکعت ديگر آن به نيت نماز شفع خوانده مي شود که بهتر است در رکعت اول آن سوره ناس و در رکعت دوم آن سوره فلق خوانده شود و قنوت هم گرفته نشود تا اينجا ده رکعت شده است.

يک رکعت باقي مانده با تيت نماز وتر خوانده مي شود در رکعت آخر مي توان سه مرتبه سوره توحيد و يکبار سوره ناس و يک مرتبه هم سور فلق خوانده مي شود و يا اينکه در سه رکعت آخر بعد از حمد سوره توحيد را بخوانيد

در قنوت نماز وتر دعا براي چهل مومن مي کنيم و به عنوان مثال مي گوييم اَللّهُمَ اغْفِرْ لفلان و بحاي کلمه فلان نام کسي را که مي خواهيد برايش دعا کنيد را مي بريم مثلا مي گوييد اللهم اغفر سيد جواد نجفيان و هفتاد مرتبه استغفر الله ربي و اتوب اليه و و هفت مرتبه هم هذا مَقامُ الْعائِذِ بِکَ مِنَ النّارِ و سيصد مرتبه العفو گفته مي شود و  در پايان هم بگوييد رَبِّ اِغْفِرْلي وَارْحَمْني وَ تُبْ عَلَيَّ اِنَّکَ اَنْتَ التَّوّابُ الْغَفُورُ الرَّحيمِ

براي بدست آوردن اطلاعات بيشتر به مفاتيح الجنان مراجعه کنيد.
دوستان ما را نيز از دعاي خيرتان فراموش نکنيد التماس دعا از همه شما عزيزان.

 
 نماز شب,آموزش نماز شب



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و طرز تهيه سالاد توپي

آموزش و طرز تهيه سالاد توپي

آشپزي

مواد اوليه

شکر                                           به ميزان لازم
ماست                                        به ميزان لازم
سيب زميني (متوسط)                  4عدد
ژامبون مرغ                                  1ليوان
خيارشور                                     5عدد
فلفل دلمه اي                              1عدد
کلم (سفيد و بنفش)                    به ميزان لازم
کاهو                                          به ميزان لازم
هويج                                         به ميزان لازم
سس مايونز                                به ميزان لازم
آبليمو                                        به ميزان لازم

اين سالاد با اين مواد اوليه براي 6 نفر مناسب مي باشد

طرز تهيه

در ابتدا سيب زميني ها را شسته و آبپز کنيد و بعد کاملا بکوبيد تا يکدست شود. خيارشورها را ريز رنده کنيد، فلفل دلمه اي را نيز ريزخرد کنيد و با ژامبون خرد شده مخلوط نماييد.سس مايونز،ماست،آبليمو و نمک و شکر را مخلوط کرده و سس دلخواه را تهيه کنيد(سس نبايد شل باشد). مقداري از مايه سيب زميني برداريد و کف دست تان پهن کنيد و مقداري از مخلوط کالباس و خيارشور و فلفل دلمه اي را داخل آن قرار دهيد و از اطراف مانند يک توپ گرد کنيد.

 

توپ را داخل سس بگردانيد و داخل ظرفي قرار دهيد. کلم سفيد ، کلم قرمز ، جعفري و هويج را رنده کنيد سپس به نوبت هر توپ سيب زميني را داخل اين سبزيجات بچرخانيد تا تمام سطح آن به سبزيجات آغشته شود . براي سرو سالاد کاهوها را خرد کنيد و داخل ظرف سالاد قرار دهيد و سالادهاي توپي را روي کاهوها بگذاريد سپس روي توپ ها را با سس تزيين کنيد.

نکات:

1)در صورت تمايل مغز دلخواه مثل تخم مرغ آبپز را داخل سيب زميني قرار دهيد.
2)ميتوانيد با اضافه کردن آب لبو يا زعفران به سس مايونز رنگ هاي جالبي از سس داشته باشيد ، همچنين ميتوانيد علاوه بر کلم و جعفري و هويج از لبوي پخته ساطوري شده هم براي پوشش اطراف توپ ها استفاده کنيد.

 

آموزش و طرز تهيه سالاد



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و طرز تهيه شويد پلو با ماهي قزل آلا

 

آشپزي

 

مواد لازم

ماهي قزل آلا                      2 عدد
آرد گندم                             4 قاشق غذاخوري
پودر زنجبيل                        1 قاشق غذاخوري
پودر سير                           1 قاشق چاي خوري
آرد سوخاري                       2 قاشق غذاخوري
نمک                                 به مقدار لازم
روعن                                 به مقدار لازم
برنج ايراني                         4 پيمانه
شويد خشک                      2 قاشق غذاخوري

اين غذا با اين مواد اوليه براي 4 نفر مناسب مي باشد

آموزش ماهي قزل آلا

توضيحاتي در رابطه با مواد اوليه

1-از پودر زجبيل به علت سردي ماهي استفاده مي کنيم.
2-پودر سير باعث مي شود تا بوي بد ماهي را گرفته شود.
3-اگر از شويد تازه استفاده شود حدود 250 گرم شويد لازم است.

طرز تهيه

آرد گندم و آرد سوخاري را به همراه نمک و پودر سير و زنجبيل باهم ترکيب مي کنيم و ماهي ها را داخل آنها غلت مي دهيم تا تمام قسمت هاي ماهي به اين مواد آغشته شوند.روغن را داخل ماهيتابه ميريزيم بعد از داغ شدن روغن ماهي ها را داخل ماهيتابه قرار مي دهيم تا کاملاً سرخ شوند.

براي تهيه شويد پلو

برنج را مي شوييم و به مدت 30 دقيقه با آب ولرم و نمک خيس مي کنيم بعد از آن يک قابلمه مناسب را به مقدار مناسب آب مي کنيم و مي گذاريم تا آب به جوش بيايد.برنج خيس خورده(بدون آبي که برنج را داخل آن خيس کرديم) را داخل قابمه مي ريزيم مقدار شعله را کم مي کنيم و مي گذاريم تا برنج 10 دقيقه بجوشد سپس آن را داخل آبکش مي ريزيم و بعد يک استکان آب سرد روي برنج موجود در سبد مي ريزيم. به مقدار لازم روغن را داخل قابلمه مي ريزيم بعد برنج ها را با کفگير داخل قابلمه مي ريزيم و شويد را نيز لابلاي آنها مي ريزيم و زير قابلمه را کم مي کنيم و نصف استکان آب را روي آن مي ريزيم و دم کني را درب قابلمه قرار مي دهيم به مدت 10 تا 15 دقيقه صبر مي کنيم تا برنج آماده شود.

طرز تهيه ماهي قزل آلا

نکات پاياني

• برنج را حدوداً با 2 قاشق غذاخوري نمک خيس مي کنيم.
• مقدار آب داخل قابلمه بايد به اندازه اي باشد که حدود 2 بند انگشت روي برنج را بگيرد.
• تمام سعي خود را کرده ايم تا به شکل ساده و کامل آموزش اين غدا را برايتان قرار دهيم.
• در صورت داشتن سوال مي توانيد در قسمت نظرات سوال خود را مطرح نماييد.
• اميدوار هستيم که اين غذا مورد علاقه شما قرار بگيرد.

 

آموزش و طرز تهيه سبزي پلو با ماهي

منبع:ميهن گرام



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

خورش آلبالو

(طرز تهيه قرمه سبزي )

 

 

مواد لازم براي 4 نفر :خورش آلبالو

 

آلبالو پاک کرده بدون هسته ------------------ 500 گرم

مرغ ------------------------------------------- 300 گرم ( بدون استخوان )

شکر ------------------------------------------ 200 گرم

پياز ------------------------------------------- 1 عدد متوسط

نمک ، فلفل ---------------------------------- به مقدار لازم

آبليمو يا نارنج -------------------------------- به مقدار لازم

 
,(طرز تهيه قرمه سبزي ) 
 

 

طرز تهيه :خورش آلبالو

 

آلبالو را بعد از پاک کردن داخل يک قابلمه لعابي بريزيد ، لا به لا شکر بپاشيد و به مدت 3-4 ساعت داخل يخچال بگذاريد .

مرغ را همراه پياز و 3-4 ليوان آب بپزيد .

بعد از پختن مرغ، پياز را بيرون بياوريد و دور بيندازيد . آب مرغ را صاف کنيد و کنار بگذاريد.

مرغ را به صورت ژولين ( کبريتي بلند ) خرد کنيد و در مقداري روغن به مدت 6-10 دقيقه تفت دهيد تا طلايي شود . مقداري نمک و فلفل به مرغ بزنيد تا مزه دار شود . بعد از سرخ شدن مرغ نيمي از آب مرغ را روي آن بريزيد و اجازه دهيد با حرارت ملايم و درب بسته کمي غليظ شود .

 

آلبالو را با همان قابلمه لعابي روي حرارت بگذاريد و بقيه آب مرغ را به آن اضافه کنيد . ترشي يا شيريني آلبالو را اندازه کنيد و در صورت لزوم از چاشني مورد نظر ( آبليمو يا آب نارنج ) استفاده کنيد، با درب باز و حرارت متوسط بگذاريد تا آلبالو داخل آب مرغ به مدت 30 دقيقه بپزد تا آب آن چيده شود .

بعد از چيده شدن آب آلبالو ، آلبالو را به مرغ اضافه کنيد و خورش را به آرامي هم بزنيد .

درب قابلمه خورش را ببنيد و 30-40 دقيقه زمان دهيد تا خورش به آرامي جابيفتد .

 

هنگام سرو در صورت نياز مقداري آبليمو يا آب نارج به خورش اضافه کنيد و خورش را در ظرف مناسب سرو کنيد.

( آموزش قرمه سبزي )

 

نکته :

 

اين خورش با اين مقدار مواد، طعم نسبتا ترشي دارد . در صورت تمايل به ترش تر يا شيرين تر شدن خورش مقدار شکر يا چاشني ترش را به دلخواه تغيير دهيد .

 

از آلبالوي سفت و تازه براي اين خورش استفاده کنيد تا ظاهر خورش زيبا تر باشد .

هنگام در آوردن هسته آلبالو ها توجه کنيد که آلبالو ها له نشوند .

 

بهتر است اين خورش با گوشت مرغ تهيه شود ولي ميتوانيد به جاي مرغ از گوشت خورشي خرد شده به صورت برونواز ( مکعبي ) نيز استفاده کنيد . در اين صورت قدري رنگ خورش تيره خواهد شد .

 قرمه سبزي

 



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

خورش پرتقال

 

 مرغ  )

مواد لازم : خورش پرتقال

پرتقال  6 عدد
مرغ  1عدد متوسط
كره  50 گرم
شكر   2 قاشق سوپخوري
زعفران  به مقدار كم
خلال پسته   2 تا 3 قاشق سوپخوري
نمك  به مقدار لازم

 طرز تهيه مرغ  )


طرز تهيه: خورش پرتقال


مرغ را در قطعات كوچك ببريد و كمي در كره تفت دهيد. سپس پوست يك پرتقال  را كه خلال كرده و تلخي اش را گرفته ايد با يك تا دو ليوان آب  و نمك  به مرغ اضافه كنيد و بگذاريد بپزد. پوست 6 عدد پرتقال را بگيريد و حتي پوست نازك پره هاي پرتقال را نيز گرفته و قسمت هاي گوشتي پرتقال را به مرغ پخته اضافه كنيد. شكر و زعفران  را نيز اضافه كنيد چند دقيقه بپزيد تا پرتقال ها له نشوند وقتي در ظرف خورش را كشيديد، خلال پسته را روي آن بريزيد.

 طرز تهيه مرغ ,آموزش و طرز تهيه مرغ,

 



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

رب گوجه سبز

 

رب انار )

ابتدا گوجه سبز ها را شسته و درون قابله مي ريزيم.سپس يک ليوان آب به آن اضافه نموده و روي شعله با حرارت ملايم مي گذاريم تا گوجه سبزها کاملا پخته شود به طوري که بتوان به راحتي هسته گوجه سبز را جدا نمود.

در مرحله بعدي گوجه سبز ها را درون يک آبکش يا سبد ريخته و زير آن ظرفي قرار دهيد سپس با دست گوجه سبزهاي پخته شده رانرم نماييد .تمام هسته ها را در همين مرحله از رب گوجه سبز جدا نماييد.

گوجه سبز هاي نرم شده را با مواد داخل ظرف زير آبکش مخلوط نموده و به مقدار دلخواه به آن نمک بزنيد.رب گوجه سبز را بر روي شعله ملايم گذاشته و صبر نماييد تا غلظت مطلوب را به دست آورد.

رب گوجه سبز را بعد از خنک شدن داخل شيشه ريخته و در يخچال نگهداري نماييد.

طرز تهيه  رب انار , رب انار ,آماده سازي رب انار



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

 ساندويچ مرغ و سبزيجات

مواد لازم


? يک فنجان گوشت خرد شده مرغ يا بوقلمون
? يک چهارم فنجان پياز خردشده
? يک چهارم فنجان ساقه کرفس
? يک چهارم قاشق چايخوري فلفل
? يک قاشق غذاخوري جعفري يا گشنيز خرد شده
? يک چهارم فنجان سس مايونز
? نمک و فلفل به ميزان دلخواه
? نصف قاشق چايخوري آويشن


طرز تهيه ساندويچ مرغو سبزيجات


آويشن را درون سس مايونز بريزيد. گوشت مرغ را پس از پخته‌شدن بخوبي خرد کرده و همراه با پياز و ساقه کرفس خرد شده درون ظرف مناسبي ريخته و سپس به ميزان دلخواه به آن فلفل و نمک بپاشيد.
جعفري يا گشنيز خرد شده را به مواد درون کاسه اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنيد. از اين مخلوط داخل نان بريزيد و به‌عنوان عصرانه سرو کنيد.

طرز تهيه ساندويچ مرغ , آموزش ساندويچ مرغ



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آش قلقل



مواد لازم آش قلقل

سر دست گوساله 500 گرم

پياز متوسط 1 عدد

لپه باقالي 100 گرم

گندم پوست کنده  150 گرم

برنج 50 گرم

لوبيا قرمز  100 گرم (12 ساعت در آب بخوابانيد)

نخود 100 گرم (12 ساعت در آب بخوابانيد)

لوبيا چشم بلبلي 100 گرم (12 ساعت در آب بخوابانيد)

عدس  100 گرم (24 ساعت در آب بخوابانيد)

نعنا و سير داغ

نمک، فلفل سياه، فلفل قرمز

پياز داغ

زردچوبه، پودر ليموعماني يک قاشق سوپخوري

(طرز تهيه آش رشته )



آش رشته

 

طرز تهيه  آش قلقل

برنج و گندم را با مقداري آب روي حرارت قرار مي ‏‏‌دهيم تا کاملا پخته و نرم شود.سپس گوشت را با 1 عدد پياز خام و مقداري آب روي حرارت قرار دهيد تا کاملا پخته شود.حبوبات را که از شب قبل خيس کرده‌‏ايد به ترتيب پخت، اول نخود را بپزيد کمي که نيم ‏پز شد لوبيا قرمز و لوبيا چشم ‏بلبلي را اضافه کنيد و بعد از آن که نيم ‏پز شدند لپه باقالي را به همراه عدس اضافه کنيد تا زماني که کاملا پخته شوند.

گندم و برنج پخته شده را به حبوبات اضافه نموده و با گوشت کوب‌ يا هر وسيله‌ي ديگري که مي‌توانيد، کمي حبوبات را نرم کنيد.در اين زمان روغن را داغ کنيد و زردچوبه و فلفل را تفت داده به آش اضافه کنيد.

گوشت را از ظرف خارج کنيد و آن را بکوبيد يا ريش ريش کنيد و داخل آش بريزيد. آب گوشت را نيز به همراه پودر ليمو عماني در آش ريخته و اجازه دهيد تا آش شما کاملا جا افتاده و لعاب‌دار شود. روي آش را با فلفل و پودر ليمو عماني و کمي نعنا داغ و پياز داغ تزيين نماييد.

 آش رشته , طرز تهيه آش رشته

 



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

ساندويچ مرغ در فر
مواد لازم:
مرغ پخته شده=1 عدد
گوجه فرنگي=1 عدد بزرگ
پياز=1 عدد
فلفل سبز تند=1 عدد
فلفل سياه،نمک و زردچوبه=1 قاشق مرباخوري
کره يا روغن=2 قاشق غذاخوري
تخم مرغ=1 عدد
مايونز=بمقدار لازم
نان تست=1 بسته
سس بشامل

طرز تهيه ساندويچ مرغ

ابتدا استخوانهاي مرغ را مي گيريم و به قطعات کوچک تقسيم مي کنيم. پياز را خورد مي کنيم و در روغن سرخ مي کنيم تا طلايي رنگ شود. گوجه فرنگي را به تکه هاي کوچک خرد مي کنيم و همراه با پياز کمي تفت مي دهيم تا گوجه فرنگي ذوب شود. بعد مرغ را به آن اضافه مي کنيم وکمي تفت مي دهيم تا طلايي رنگ شود و ادويه مي زنيم. نان هاي تست را از داخل چرب مي کنيم و سپس در فر مي گذاريم طوريکه بين نانها فاصله نباشد. سپس مخلوط مرغ را روي آن مي ريزيم. سپس يک طرف نانهاي باقيمانده را به سس مايونز آغشته کرده و طرف سسي را روي مخلوط مرغ مي گذاريم تا تمام سطح آنرا بپوشاند. بشامل را روي آن بريزيد و با قاشق روي آن را صاف کنيد طوريکه تمام سطح نانها را بپوشاند. تخم مرغ زده شده را هم روي آن بريزيد. سيني را در فر که قبلا گرم کرده ايم با 170 درجه سانتيگراد به مدت 10 دقيقه مي گذاريم تا روي آن طلايي رنگ شود. سپس آن را به صورت مربع هاي کوچک خرد مي کنيم.
طرز تهيه سس بشامل:
مواد لازم:
آب=3 ليوان
پودر شير=4 قاشق غذاخوري
نشاسته=1 قاشق غذاخوري
آرد سفيد=3 قاشق غذاخوري
روغن=3 قاشق غذاخوري
طعم دهنده مگي=1 مکعب
پنير مثلثي=2 عدد
پنير چدار=کمي
روغن غذا=1 قاشق غذاخوري
طرز تهيه:
تمام مواد را در مخلوط کن مي ريزيم و با هم مخلوط مي کنيم. سپس مواد بدست آمده را در ماهيتابه مي ريزيم و روي اجاق گاز با حرارت ملايم مي گذاريم و هم مي زنيم تا مواد کمي غليظ شود. غلظت سس بدست آمده بايد مثل سس مايونز باشد.

طرز تهيه ساندويچ مرغ , آموزش ساندويچ مرغ



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

برنج مخلوط با سبزيجات

 

(طرز تهيه سبزي پلو با ماهي )

مواد لازم

ذرت يك پيمانه
نخودفرنگي يك پيمانه
هويج خردشده يك پيمانه
فيله مرغ خردشده 10 عدد
پياز يك عدد
عصاره مرغ دو عدد
نمك و فلفل به ميزان لازم
برنج سه پيمانه
زعفران، روغن و كره به ميزان لازم



طرز تهيه برنج مخلوط با سبزيجات


ذرت پخته‌شده را به همراه نخودفرنگي پخته و هويج، در تابه ريخته و با كره تفت مي‌دهيم. در تابه ديگر فيله مرغ را به همراه پيازي كه به صورت درشت خردشده، نمك و فلفل مي‌گذاريم كمي تفت بخورد. بعد از اين‌كه احساس كرديم فيله‌ها پخته شد (چون فيله مرغ زود پخته مي‌شود) پيازها را از داخل مرغ برداشته و به سبزي‌هاي بالا اضافه مي‌كنيم به جاي نمک مي‌توانيم به آن عصاره مرغ اضافه ‌كنيم چون عصاره‌ها كاملا شور مي‌باشند. سپس برنج خيس شده را آبكش كرده در قابلمه‌اي مواد را همراه با برنج لايه به لايه مي‌ريزيم (يك لايه برنج، زعفران و بعد مواد پخته شده) و آن را دم مي‌كنيم.

طرز تهيه سبزي پلو با ماهي , سبزي پلو با ماهي , آموزش سبزي پلو با ماهي

 



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آش گندم‌

مواد لازم‌



? حبوبات‌ (نخود و لوبيا): يك‌ ليوان‌
? سبزي‌ آش‌: 1 كيلو
? گندم‌: 1 ليوان‌
? عدس‌: 1 ليوان‌
? پياز: 2 عدد متوسط
? روغن‌: يك‌ قاشق‌ غذاخوري‌
? برنج‌: 1 ليوان‌
? نمك‌ و فلفل‌ و زردچوبه‌: به‌ مقدار كافي

(طرز تهيه آش رشته )

 

طرز تهيه‌ آش‌ گندم‌



ابتدا حبوبات‌ و گندم‌ را از قبل‌ خيس‌ كنيد بعددر اين‌ فاصله‌ پياز را خرد كرده‌ و در روغن‌ سرخ‌كنيد زردچوبه‌ را به‌ آن‌ اضافه‌ كرده‌ و دوباره‌ تفت‌دهيد در اين‌ هنگام‌ حبوبات‌ و گندم‌ را با مقداري‌نمك‌ و فلفل‌ و كمي‌ هم‌ آب‌ مي‌گذاريد تا خوب‌بپزد بعد برنج‌ را به‌ آن‌ اضافه‌ كرده‌ و مرتب‌ مواد راهم‌ مي‌زنيد سبزي‌ آش‌ را خرد كرده‌ و به‌ پياز داغ‌اضافه‌ كرده‌ و با هم‌ داخل‌ آش‌ بريزيد براي‌خوشمزگي‌ بيشتر مقداري‌ عدس‌ هم‌ به‌ آش‌ اضافه‌كنيد بعد از پختن‌، آش‌ را داخل‌ ظرف‌ ريخته‌ و بامقداري‌ جعفري‌ تزيين‌ كنيد.

 آش رشته , طرز تهيه آش رشته



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

ديزي

 

رب انار )

مواد لازم براي چهار نفر : ديزي


 

نخود – لوبياي سفيد --------------------  روي هم يك ليوان پاك شده

گوجه فرنگي -----------------------------  دو عدد بزرگ

پياز پوست گرفته شده ------------------ دو عدد متوسط

فلفل سبز تازه ---------------------------  دو – سه عدد

نمك ، فلفل سياه ، آبليمو --------------  به مقدار لازم

گوشت گوسفند با استخوان و چربي----  500 گرم

سيب زميني شسته شده با پوست --  4-5 عدد متوسط

رب گوجه در صورت نياز -----------------  يك قاشق غذا خوري

سير ( به دلخواه ) ----------------------  2 - 3 حبه 

 
(طرز تهيه رب انار )
 

طرز تهيه :ديزي


نخود و لوبيا را از شب قبل در مقداري آب ( سه برابر حجم خيس نخورده نخود و لوبيا ) خيس كنيد .

گوشت را همراه چربي و استخوان به همراه نخود و لوبيا، يك عدد از پيازها، يك حبه سير و گوجه فرنگي ها که هرکدام را پوست گرفته و به دو نيم کرده ايد در ظرف مناسبي بريزيد و شش برابر حجم آنها آب از قبل جوشيده سرد به آنها اضافه كنيد . ( دقت كنيد هنگامي كه گوشت را ميپزيد از ابتدا به آن نمك و ادويه نزنيد چون باعث ديرپز شدن گوشت ميشود )

اگر از ديزي گلي استفاده ميكنيد ، توجه داشته باشيد كه حتما از شعله پخش كن بين شعله مستقيم و ظرف ديزي استفاده كنيد . اين ظرف زمان پخت را طولاني تر و درعوض طعم غذا را خيلي بهتر و غذا را جا افتاده تر ميكند .

بعد از حدود يك ساعت و نيم فلفل سبز ها را به ديزي بيفزائيد .

در تمام مراحل پخت دقت كنيد كه شعله زير ظرف ملايم باشد تا غذا جا بيفتد . يك ساعت بعد از اضافه كردن فلفل ، سيب زميني ها را با پوست داخل غذا بريزيد .

پيازي كه اول به غذا اضافه كرديد از ظرف خارج كنيد و دور بيندازيد . چربي گوشت را نيز از ظرف خارج كنيد . به همراه يك عدد پياز باقيمانده خوب بكوبيد ؛ ( ميتوانيد اول پياز باقيمانده را ريز رنده كنيد بعد چربي را بكوبيد و با هم مخلوط كنيد ) و داخل غذا بريزيد . در اين مرحله كه گوشت و نخود – لوبيا نرم و پخته شده اند، نمك و فلفل سياه را به ميزان دلخواه به غذا اضافه كنيد .

در صورتي كه غذاي شما رنگ دلخواهتان را نداشت ميتوانيد از يك قاشق غذا خوري رب گوجه فرنگي سرخ شده در كمي روغن ، داخل غذا استفاده كنيد . ( سرخ كردن رب قبل از مصرف داخل غذا به جهت از بين بردن بوي خامي رب و همچنين بهتر كردن رنگ رب است اگر هنگام سرخ كردن رب يك قاشق چايخوري زعفران دم كرده هم به آن بيفزايئد نتيجه بهتري ميگيريد )

 

اين غذا هر چه زمان پختش طولاني تر باشد جا افتاده تر و خوش مزه و خوش رنگ تر ميشود .

 

معمولا اين غذا را با آب زياد درست ميكنند . و بهتر است اول كار به اندازه كافي در ظرف آب بريزيد كه مزه غذا در اثر اضافه كردن چند مرحله آب در طول پخت، تحت تاثير قرار نگيرد .

 

فراموش نكنيد كه آبليمو را هنگام سرو  غذا ، داخل ظرف بريزيد ؛ در غير اينطورت طعم غذا در اثر جوشيدن آبليمو تلخ ميشود .

رب انار ,آماده سازي رب انار

 



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

کاري قيمه

 

آشپزي

مواد لازم

گوشت خردشده بدون چربي 750 گرم
پياز يك عدد
نخودفرنگي يك پيمانه
رب گوجه‌فرنگي يك قاشق غذاخوري
ادويه‌كاري يك قاشق غذاخوري
آب، نمك، زردچوبه به ميزان لازم
روغن به ميزان لازم
تخم گشنيز نصف قاشق چايخوري
فلفل قرمزكوبيده نصف قاشق چايخوري
ماست يکسوم پيمانه



طرز تهيه

پياز را رنده كرده و در روغن با زردچوبه سرخ مي‌كنيم سپس گوشت را اضافه كرده و به همراه رب گوجه‌فرنگي در پياز سرخ مي‌كنيم بعد آب ريخته و مي‌گذاريم گوشت بپزد وقتي گوشت پخته شد، نخودفرنگي، تخم گشنيز، ادويه‌كاري، نمك و فلفل را اضافه كرده و مي‌گذاريم 35 دقيقه ديگر با شعله ملايم بپزد، سپس ماست را اضافه مي‌كنيم و ده دقيقه ديگر مي‌پزيم. (اين غذا را بايد دائما هم بزنيد تا ته نگيرد) پس از اين ده دقيقه غذا آماده سرو است.

آموزش آشپزي



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

خورش فسنجان

مواد لازم

مرغ پاک کرده بدون استخوان آماده شده يک عدد (درحدود يک کيلو تا 5/1 کيلوگرم)

مغز گردو چرخ کرده نيم کيلوگرم

پياز سرخ کرده 3تا 4 قاشق سوپخوري

آب انار 3تا 4  ليوان (مي شود به جاي آب انار 4 تا 5 قاشق سوپخوري رب انار مصرف کرد)

شکر به مقدار لازم (در صورتيکه آب انار يا رب انار ترش باشد)

نمک به ميزان لازم


طرز تهيه خورش فسنجان

مرغ را با پياز و 3 تا 4 ليوان آب و گردوي چرخ کرده و کمي نمک و فلفل در ظرف مناسبي مي ريزيم و روي حرارت ملايم قرار مي دهيم تا خورش آهسته بجوشد و آب انار يا رب انار را اضافه مي کنيم و مي گذاريم خورش آهسته بجوشد تا مرغ کاملا بپزد و خورش جا بيافتد .

خورش فسنجان
را مي چشيم و در صورت ترش بودن خورش کمي شکر اضافه مي کنيم . خورش بايد بعد از آماده شدن کاملا به روغن بيافتد و آب نداشته باشد. و در صورتيکه مرغ پخته شد و خورش جا نيافتاد مرغ را خارج مي کنيم و موقع کشيدن داخل خورش قرار مي دهيم.

در فسنجان آلو نيز مي توان ريخت. و خورش فسنجان را با مرغابي نيز مي توان تهيه نمود.

در صورتيکه رب انار مصرف کرديم يکي دو ليوان آب زيادتر مي ريزيم زيرا فسنجان بايد با آب بيشتر و مدت طولاني تر بجوشد تا به روغن بيافتد.

نکته:در صورتي که تمايل داريد فسنجان شما رنگ تيره به خود بگيرد آن را در ظرف مسي طبخ کرده يا در صورت نبودن ديگ مسي از يک قاشق مسي که داخل خورش فسنجان هنگام پخت قرار مي دهيد مي توانيد استفاده کنيد.

طرز تهيه خورش فسنجان با گوشت قلقلي



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

تاس كباب

آشپزي

مواد لازم

پياز درشت 2 کيلوگرم

گوشت سردست يا ران بدون استخوان 750 گرم

سيب زميني پشندي نيم کيلوگرم

به نيم کيلوگرم

آلو خشک نيم کيلوگرم

روغن 150گرم

رب گوجه فرنگي يک قاشق سوپخوري

گرد غوره ( در صورت تمايل ) 2تا3 قاشق سوپخوري

نمک و فلفل و ادويه به مقدار کافي

طرز تهيه

آلو را مي شوئيم و خيس مي کنيم و پياز را پوست مي کنيم و به صورت حلقه هاي نازک مي بريم .

پوست به را نيز مي کنيم و به اندازه پرهاي پرتقال ورقه ورقه مي بريم ، سيب زميني را نيز پوست مي کنيم و حلقه حلقه مي کنيم و گوشت را نيز به شکل ورقه تکه تکه مي نمائيم ( تقريباً به طول و عرض دو بند انگشت )

قابلمه اي که گنجايش تمام اين مواد را داشته باشد آماده مي سازيم و دو قاشق روغن ته آن مي ريزيم و دو رديف پياز ته قابلمه و يک رديف گوشت روي آن مي چينيم و کمي آلو روي آن مي ريزيم و چند تکه به مي گذاريم ، در صورت مصرف گرد غوره آن را با کمي نمک و فلفل و ادويه مخلوط مي کنيم و کمي روي اين مواد مي پاشيم و يکي دو قاشق روغن مي ريزيم و به همين ترتيب بار ديگر رديف هاي پياز و گوشت و ساير مواد را در ظرف قرار مي دهيم بدون اينکه سيب زميني را داخل مواد بچينيم ،آنگاه نصف ليوان آب در قابلمه مي ريزيم و در آن را مي بنديم و ظرف را روي حرارت ملايم مي گذاريم تا تمام مواد کاملاً بپزد .

 سيب زميني را در آخر کار روي تاس کباب مي ريزيم و رب گوجه فرنگي را نيز در نصف ليوان آب حل مي کنيم و داخل تاس کباب مي ريزيم و مي گذاريم تا سيب زميني نيز با حرارت ملايم بپزد ولي له نشود . بايد تاس کباب بعد از پخته شدن آب نداشته باشد به روغن بيافتد . در موقع کشيدن در ديس دقت مي کنيم تاس کباب را با کفگير پهني که مواد مخلوط و له نکند بکشيم .

آموزش آشپزي



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

خورش شنبليله و لپه

 

(  قرمه سبزي )

مواد لازم خورش شنبليله و لپه


لپه آب پز شده يک چهارم ليوان
شنبليله تازه خرد شده دو ليوان
زيره نصف قاشق مرباخوري
پياز خرد شده يک چهارم ليوان
سير رنده شده 2 حبه
فلفل سبز خرد شده 2 عدد
زردچوبه نصف قاشق مرباخوري
آرد نخود يک قاشق مرباخوري
روغن 2 قاشق مرباخوري
نمک و فلفل به ميزان کافي

طرز تهيه خورش شنبليله و لپه


روغن را در ماهي تابه داغ کنيد و زيره به آن بيفزاييد. پس از کمي تفت دادن، پياز، سير و فلفل سبز را اضافه کنيد و به مدت يک دقيقه تفت دهيد.در اين مرحله زردچوبه، شنبليله، لپه و نمک را اضافه کنيد و هم بزنيد.آرد نخود را روي مواد بپاشيد و بگذاريد کمي بپزد و خشک شود.اين خورشت را با پلو و يا نان سرو کنيد.

 قرمه سبزي ,طرز تهيه قرمه سبزي, آموزش قرمه سبزي

 



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

خورش آلو اسفناج با مرغ

مواد لازم

اسفناج يك كيلوگرم
مرغ نصف عدد
پياز يك عدد
سيرخردشده دو حبه
نمك، زردچوبه، فلفل و ادويه به ميزان لازم
روغن يك قاشق غذاخوري
آلوبخارا به ميزان لازم
آب دو ليوان

طرز تهيه مرغ  )



طرز تهيه خورش آلو اسفناج با مرغ

مرغ را به اندازه‌ دلخواه خرد مي‌كنيم و همراه پياز خرد شده، سير و روغن تفت مي‌دهيم. زردچوبه، فلفل، ادويه و نمك را به آن اضافه مي‌كنيم و در ظرف را مي‌گذاريم و زير گاز را كم مي‌كنيم تا خود مرغ آب بياندازد. آن‌گاه اسفناج را بعد از شستن و خرد كردن در ظرف ريخته و مي‌گذاريم با حرارت كم پخته شود (اسفناج احتياج به آب ندارد چون اسفناج آب مي‌اندازد) وقتي آب اسفناج گرفته شد به مرغ‌ اضافه مي‌كنيم آن‌گاه آلوها را همراه با دو ليوان آب به درون غذا مي‌ريزيم و مي‌گذاريم با شعله كم غذا بپزد و جا بيفتد. براي چاشني و مزه غذا اگر آلوها كافي نبود مي‌توانيم از آبغوره يا آبليمو استفاده كنيم.

نكته: در اين غذا به جاي آبغوره يك قاشق قره‌قورت هم مي‌توان استفاده كرد.

 طرز تهيه مرغ ,آموزش و طرز تهيه مرغ

 



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh
آموزش و طرز تهيه سالاد رژيمي

 

سالاد لاغري با هويج، هويج وحشي يا شقاقل و توفو

مواد لازم براي 4 نفر

هويج وحشي (هويج سفيد يا شقاقل)       1 عدد
هويج                                                   2 عدد
توفو                                                    125 گرم
سس سويا                                          1 قاشق غذاخوري
روغن کلزا                                             1 قاشق غذاخوري
روغن زيتون                                          1 قاشق غذاخوري
جعفري خرد شده                                  2 قاشق غذاخوري
نمک و فلفل                                         به ميزان کافي

طرز تهيه سالاد رژيمي
طرز تهيه

مدت زمان آماده سازي:15 دقيقه
زمان پخت: 5 دقيقه
هويج سفيد و هويج را شسته و هر دو را رنده و مخلوط کنيد.
روغن کلزا، سس سويا، جعفري خرد شده و نمک و فلفل را مخلوط کرده و سس را آماده کنيد.
توفوها را به صورت مکعب هاي کوچک تقسيم کنيد و آن ها را داخل ماهيتابه ي نچسب و با کمي روغن زيتون به مدت 4 تا 5 دقيقه تفت دهيد.
يک لايه از سبزيجات رنده شده را داخل ظرف بريزيد و سپس توفوهاي گرم را روي آن بريزيد. سس آماده شده را روي مواد ريخته و در صورت تمايل کمي دانه کنجد روي آن بپاشيد.

آموزش و طرز تهيه انواع سالاد رژيمي

طرز تهيه سالاد رژيمي ,آموزش و طرز تهيه سالاد رژيمي


:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

مذهبي(لطفا براي اطلاع از احکام ديني خود فقط به اين مطالب اکتفا نکنيد و به مرجع تقليد خود رجوع کنيد)

اين مطالب از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمي سيدعلي خامنه‌اي (مد‌ظله‌العالي) در اين پست قرار داده شده است.

(طريقه خواندن نماز شب )

س : خواهشمنديم به سؤالات زير پاسخ فرماييد:
 1? به استناد بعضي از کتاب‏هاي فقهي، گفته شده که در روزهاي چهارم خرداد و بيست‌وششم تير(1)  آفتاب به‌طور عمودي بر کعبه مي‏تابد. آيا در اين هنگام، تشخيص جهت قبله با نصب شاخص در زماني که صداي اذان مکه بلند مي‏شود، امکان دارد؟ اگر جهت قبله در محراب مساجد با جهت سايه شاخص اختلاف داشت، کداميک صحيح‏تر است؟
 2? آيا اعتماد بر قبله نما صحيح است؟
ج: اعتماد بر شاخص يا قبله نما در صورتى که موجب اطمينان براى مکلّف شود، صحيح است و بايد طبق آن عمل گردد، و در غير اين صورت مى‏توان بر اساس محراب مساجد و قبور مسلمين جهت قبله را تشخيص داد.
س : اگر شدت درگيري و جنگ مانع تعيين جهت قبله شود، آيا نماز خواندن به هر طرف صحيح است؟
ج: اگر گمانش به هيچ طرف نمى‏رود و وقت هم باشد بنا بر احتياط، بايد به چهار طرف نماز خوانده شود. ولى اگر وقت نباشد، به مقدار وسعت وقت به هر طرف که احتمال مى‏دهد قبله است، نماز بخواند.
س : اگر نقطه مقابل کعبه مکرّمه در طرف ديگر زمين مشخص شود به‌طوري که اگر خط مستقيمي از وسط زمين کعبه عبور کند و زمين را شکافته و از مرکز آن بگذرد، از سمت ديگر اين نقطه بيرون آيد، در اين جا چگونه مي‏توان رو به قبله ايستاد؟
ج: ملاک روبه قبله بودن اين است که انسان از سطح کره زمين به طرف بيت عتيق باشد، يعنى از طرف سطح زمين رو به طرف کعبه که روى زمين در مکه مکرّمه ساخته شده است، بايستد. بنا بر اين اگر انسان در يک نقطه‏اى از کره زمين باشد که اگر خطوط مستقيمى از چهار جهت آن مکان بر سطح کره زمين به طرف مکه مکرّمه ترسيم شود، از نظر مسافت با هم مساوى باشند، مخير است براى قبله به هر طرف که خواست بايستد و نماز بخواند. ولى اگر مسافت خطوط در بعضى از جهت‏ها کمتر و کوتاه‏تر باشد به مقدارى که با آن، صدق عرفى رو به قبله بودن اختلاف پيدا کند، بر انسان واجب است جهت کوتاه‏تر را انتخاب کند.

آموزش نماز شب  , آموزش نماز شب



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 بهمن 1394 | نظرات ()