نوشته شده توسط : atefeh

سوپ کاری مرغ

طرز تهیه مرغ  )

مواد لازم

سينه مرغ 200 گرم
سيرساطوري‌شده يك حبه
كره 70 گرم
عصاره مرغ يك ليتر
آرد سه قاشق سوپخوري
نمك و فلفل به ميزان لازم
روغن مايع چهار قاشق سوپخوري
پودر كاري يك قاشق غذاخوري
پياز يك عدد

سوپ کاری مرغ

سوپ کاری مرغ

طرز تهيه

مرغ را به تكه‌هاي كوچك خرد كرده و در روغن تفت مي‌دهيم. بعد كمي نمك و فلفل را به آن مي‌افزاييم و كنار مي‌گذاريم.

پياز را نگيني ريزكرده و كمي در كره تفت مي‌دهيم، سيرساطوري شده و آرد را اضافه مي‌كنيم و روي حرارت ملايم مي‌گذاريم تا بوي خامي آرد گرفته شود، ولي رنگ آن تغيير نكند.

عصاره مرغ را به آرد اضافه كرده و روي حرارت ملايم مرتب هم مي‌زنيم تا گلوله‌اي از آرد نماند، وقتي مايع يكد‌ستي به دست آورديم در صورت تمايل آن را از صافي عبور مي‌دهيم تا پياز و سير از سس بشامل جدا شود. در اين مرحله مرغ را به سس اضافه كرده نمك و فلفل را به آن مي‌افزاييم، سپس پودر كاري را به سوپ اضافه مي‌كنيم و روي حرارت ملايم قرار مي‌دهيم. در اين حالت ضمن اين‌كه مرغ مي‌پزد، سوپ غلظت لازم را به دست مي‌آورد.

طرز تهیه مرغ  



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

نماز حاجت

( نماز جعفر طيار )

منتخب مفاتيح الجنان

نماز حاجت: به نقل از كتاب «مكارم» : زمانى كه شب به نيمه رسيد، غسل كن و دو ركعت نماز بجا آور، در ركعت اول پس از سوره حمد پانصد مرتبه سوره توحيد و همچنين در ركعت دوم پس از سوره «حمد» پانصد مرتبه سوره توحيد و آخر سوره حشر را از
لو انزلنا هذا القران.
.
.
تا آخر سوره، و شش آيه اول سوره حديد، و پس از آن به همان حال كه ايستاده اى هزار مرتبه
ايّاك نعبد و ايّاك نستعين
بگو، سپس نماز را به پايان برسان، و ثناى حق تعالى را بجاى آور، اگر حاجتت برآورده شد كه به مراد خود رسيده اى، و اگر به حاجت خود نرسيدى دوباره اين نماز را بخوان، و اگر حاجتت برآورده نشد، بار سوم آن را بجا آر، ان شاء اللّه بر آورده مى شود

منبع: پايگاه اطلاع رساني دفتر حضرت استاد حسين انصاريان ، موسسه فرهنگي دارالعرفان

نماز جعفر طيار



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

نماز براي آمرزش گناهان

( نماز شب  )

منتخب مفاتيح الجنان

دو ركعت بجا آورد و در هر ركعت شصت مرتبه قل هو اللّه احد بخواند چون از نماز فارغ شود، گناهانش آمرزيده شود.
نمازى ديگر: شيخ طوسى رحمه اللّه در كتاب «مصباح» در اعمال روز جمعه گفته: از عبد اللّه بن مسعود روايت شده: رسول خدا صلّى اللّه و عليه و آله فرمود: هركه در روز جمعه پس از نماز عصر دو ركعت نماز بخواند، در ركعت اول سوره فاتحه و اية الكرسى و سوره فلق را بيست وپنج مرتبه، و در ركعت دوم سوره فاتحه و سوره توحيد و ناس را بيست وپنج مرتبه بخواند، و پس از نماز بيست وپنج مرتبه بگويد: لا حول و لا قوة الاّ باللّه العلّى العظيم از دنيا بيرون نرود، تا حق تعالى بهشت را در خواب به او بنماياند و مكانش را در آنجا ببيند.
مؤلّف گويد: سيّد ابن طاووس در فصل سيوسوم كتاب جمال الأسبوع نمازى براى آمرزش گناهان نقل كرده و فرموده: اين نمازى است پر ارج و ارزشمند، كه آن را حاملان اسرار الهى ميشناسند، مبادا در حق آن سستى كنى، هركه ميخواهد به آن كتاب مراجعه نمايد.

منبع: پايگاه اطلاع رساني دفتر حضرت استاد حسين انصاريان ، موسسه فرهنگي دارالعرفان

نماز شب



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

پرسش و پاسخ هاي در پيرامون ولايت فقيه و حکم حاکم

پرسش و پاسخ هاي در پيرامون ولايت فقيه و حکم حاکم

مذهبي: (لطفا براي اطلاع از احکام ديني خود فقط به اين مطالب اکتفا نکنيد و به مرجع تقليد خود رجوع کنيد)

س: آيا اعتقاد به اصل ولايت فقيه از جهت مفهوم و مصداق يک امر عقلي است يا شرعي؟
ج: ولايت فقيه که عبارت است از حکومت فقيه عادل و دين‏شناس حکم شرعى تعبدى است که مورد تأييد عقل نيز مى‏باشد، و در تعيين مصداق آن روش عقلايى وجود دارد که در قانون اساسى جمهورى اسلامى ايران بيان شده است.
س : آيا احکام شرعي در صورتي که ولي امر مسلمين به دليل مصالح عمومي مسلمانان، بر خلاف آنها حکم نمايد، قابل تغيير و تعطيل است؟
ج: موارد اين مسأله مختلف است.
س : آيا رسانه‏هاي گروهي در نظام حکومت اسلامي بايد تحت نظارت ولي فقيه يا حوزه‏هاي علميه و يا نهاد ديگري باشند؟
ج: اداره رسانه‏هاى گروهى بايد تحت امر و اشراف ولى امر مسلمين باشد و در جهت خدمت به اسلام و مسلمين و نشر معارف ارزشمند الهى به کار گمارده شود، و نيز در جهت پيشرفت فکرى جامعه اسلامى و حل مشکلات آن و اتحاد مسلمانان و گسترش اخوت و برادرى در ميان مسلمين و امثال اينگونه امور از آن استفاده شود.
س: آيا کسي که اعتقاد به ولايت مطلقه فقيه ندارد، مسلمان حقيقي محسوب مي‏شود؟
ج: عدم اعتقاد به ولايت مطلقه فقيه، اعم از اين که بر اثر اجتهاد باشد يا تقليد، در عصر غيبت حضرت حجت(ارواحنا فداه) موجب ارتداد و خروج از دين اسلام نمى‏شود.
س : آيا ولي فقيه ولايتي دارد که بر اساس آن بتواند احکام ديني را به هر دليلي مانند مصلحت عمومي، نسخ نمايد؟
ج: بعد از وفات پيامبر اکرم(صلى الله عليه وآله) امکان نسخ احکام دين اسلام وجود ندارد، و تغيير موضوع يا پيدايش حالت ضرورت و اضطرار يا وجود مانع موقتى براى اجراى حکم، نسخ محسوب نمى‏شود.
س : وظيفه ما در برابر کساني که اعتقادي به ولايت فقيه جز در امور حسبيه ندارند، با توجه به اينکه بعضي از نمايندگان آنان اين ديدگاه را ترويج مي‏کنند، چيست؟
ج: ولايت فقيه در رهبرى جامعه اسلامى و اداره امور اجتماعى ملت اسلامى در هر عصر و زمان از ارکان مذهب حقّه اثنى‏عشرى است که ريشه در اصل امامت دارد، اگر کسى به نظر خود بر اساس استدلال و برهان به عدم لزوم اعتقاد به آن رسيده باشد، معذور است، ولى ترويج اختلاف و تفرقه بين مسلمانان براى او جايز نيست.
س : آيا اوامر ولي فقيه براي همه مسلمانان الزام آور است يا فقط مقلدين او ملزم به اطاعت هستند؟ آيا بر کسي که مقلد مرجعي است که اعتقاد به ولايت مطلقه فقيه ندارد، اطاعت از ولي فقيه واجب است يا خير؟
ج: بر اساس مذهب شيعه همه مسلمانان بايد از اوامر ولايى ولى فقيه اطاعت نموده و تسليم امر و نهى او باشند، و اين حکم شامل فقهاى عظام هم مى‏شود، چه رسد به مقلدين آنان. به نظر ما التزام به ولايت فقيه قابل تفکيک از التزام به اسلام و ولايت ائمّه معصومين(عليهم‌السلام) نيست.
س : کلمه ولايت مطلقه در عصر پيامبر اکرم(صلي الله عليه وآله) به اين معني استعمال شده است که اگر رسول اکرم(صلي الله عليه وآله) شخصي را به انجام کاري امر کنند، انجام آن حتي اگر از سخت‏ترين کارها هم باشد بر آن فرد واجب است، به‌طور مثال اگر پيامبر(صلي الله عليه وآله) به کسي دستور خودکشي بدهند. آن فرد بايد خود را به قتل برساند. سؤال اين است که آيا ولايت فقيه در عصر ما با توجه به اين که پيامبر اکرم(صلي الله عليه وآله) معصوم بودند و در اين زمان ولي معصوم وجود ندارد، به همان معناي عصر پيامبر(صلي الله عليه وآله) است؟
ج: مراد از ولايت مطلقه فقيه جامع‌الشرايط اين است که دين حنيف اسلام که آخرين دين آسمانى است و تا روز قيامت استمرار دارد دين حکومت و اداره امور جامعه است، لذا همه طبقات جامعه اسلامى ناگزير از داشتن ولى امر و حاکم و رهبر هستند تا امت اسلامى را از شر دشمنان اسلام و مسلمين حفظ نمايد، و از نظام جامعه اسلامى پاسدارى نموده و عدالت را در آن برقرار و از ظلم و تعدّى قوى بر ضعيف جلوگيرى نمايد، و وسائل پيشرفت و شکوفايى فرهنگى، سياسى و اجتماعى را تأمين کند. اين کار در مرحله اجرا ممکن است با مطامع و منافع و آزادى بعضى از اشخاص منافات داشته باشد، حاکم مسلمانان پس از اين که وظيفه خطير رهبرى را طبق موازين شرعى به عهده گرفت، بايد در هر مورد که لازم بداند تصميمات مقتضى بر اساس فقه اسلامى اتخاذ کند و دستورات لازم را صادر نمايد. تصميمات و اختيارات ولى فقيه در مواردى که مربوط به مصالح عمومى اسلام و مسلمين است، در صورت تعارض با اراده و اختيار آحاد مردم، بر اختيارات و تصميمات آحاد امّت مقدّم و حاکم است، و اين توضيح مختصرى درباره ولايت مطلقه است.
س : آيا همانگونه که بقا‏ بر تقليد از ميّت بنا بر فتواي فقها بايد با اجازه مجتهد زنده باشد، اوامر و احکام شرعي حکومتي هم که از رهبر متوفّي صادر شده است، براي استمرار و نافذ بودن احتياج به اذن رهبر زنده دارد يا اين که بدون اذن رهبر زنده هم خود به خود از قابليت اجرايي برخوردار است؟
ج: احکام ولايى و انتصابات صادره از طرف ولى امر مسلمين اگر هنگام صدور، موقت نباشد، همچنان استمرار دارد و نافذ خواهد بود، مگر اين که ولى امر جديد مصلحتى در نقض آنها ببيند و آنها را نقض کند.
س : آيا بر فقيهي که در کشور جمهوري اسلامي ايران زندگي مي‏کند و اعتقادي به ولايت مطلقه فقيه ندارد، اطاعت از دستورات ولي فقيه واجب است؟ و اگر با ولي فقيه مخالفت نمايد فاسق محسوب مي‏شود؟ و در صورتي که فقيهي اعتقاد به ولايت مطلقه فقيه دارد ولي خود را از او شايسته‏تر به مقام ولايت مي‏داند، اگر با اوامر فقيهي که متصدي مقام ولايت امر است مخالفت نمايد، فاسق است؟
ج: اطاعت از دستورات حکومتى ولى امر مسلمين بر هر مکلفى ولو اين که فقيه باشد، واجب است. و براى هيچ کسى جايز نيست که با متصدى امور ولايت به اين بهانه که خودش شايسته‏تر است، مخالفت نمايد. اين در صورتى است که متصدى منصب ولايت از راههاى قانونى شناخته شده به مقام ولايت رسيده باشد. ولى در غير اين صورت، مسأله به‌طور کلى تفاوت خواهد کرد.
س : آيا مجتهد جامع‌الشرايط در عصر غيبت ولايت بر اجراي حدود دارد؟
ج: اجراى حدود در زمان غيبت هم واجب است و ولايت بر آن اختصاص به ولى امر مسلمين دارد.
س : آيا ولايت فقيه يک مسأله تقليدي است يا اعتقادي؟ و کسي که به آن اعتقاد ندارد چه حکمي دارد؟
ج: ولايت فقيه از شئون ولايت و امامت است که از اصول مذهب مى‏باشد. با اين تفاوت که احکام مربوط به ولايت فقيه مانند ساير احکام فقهى از ادّله شرعى استنباط مى‏شوند و کسى که به نظر خود بر اساس استدلال و برهان به عدم پذيرش ولايت فقيه رسيده، معذور است.
س : گاهي از بعضي از مسئولين، مسأله‏اي به عنوان «ولايت اداري» شنيده مي‏شود که به معناي لزوم اطاعت از دستورات مقام بالاتر بدون حق اعتراض است. نظر جنابعالي در اين‌باره چيست؟ و وظيفه شرعي ما کدام است؟
ج: مخالفت با اوامر ادارى که بر اساس ضوابط و مقررات قانونى ادارى صادر شده باشد، جايز نيست. ولى در مفاهيم اسلامى چيزى به عنوان ولايت ادارى وجود ندارد.
س : آيا اطاعت از دستورات نماينده ولي فقيه در مواردي که داخل در قلمرو نمايندگي اوست، واجب است؟
ج: اگر دستورات خود را بر اساس قلمرو صلاحيت و اختياراتى که از طرف ولى فقيه به او واگذار شده است، صادر کرده باشد، مخالفت با آنها جايز نيست.

منبع:khamenei.ir

لينک مستقيم: http://mihangram.com/mazhabi-63.html

مذهبي



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و نحوه درست کردن ته چين مرغ

آموزش و نحوه درست کردن ته چين مرغ

آشپزي

مواد لازم

مرغ پخته‌شده                                250 گرم
برنج                                            يك و نيم پيمانه
ماست                                         نصف پيمانه
روغن مايع                                     1/4 پيمانه
نمك و فلفل                                   به ميزان لازم
زعفران حل‌شده                             يك قاشق چايخوري
زرده تخم‌مرغ                                  دو عدد
تخم‌مرغ                                        يك عدد
ماست چكيده                                براي تزئين
زرشك                                          يك قاشق سوپخوري
خلال پسته                                   يك قاشق سوپخوري

طرز تهيه

برنج را از شب قبل خيس كرده، آبكش كنيد ماست و  روغن مايع را با زعفران حل‌شده، زرده تخم‌مرغ و تخم‌مرغ كامل مخلوط كرده با نمك و فلفل به وسيله همزن برقي بزنيد تا مواد كاملا يك‌دست شود. مايه يك‌دست شده را با برنج مخلوط كرده باقي‌مانده روغن را در كف تابه بريزيد مايه آماده شده را ريخته و صاف كرده تكه‌هاي مرغ را روي سطح برنج بچينيد بقيه برنج را روي تكه‌هاي مرغ پخته‌شده ريخته صاف كرده و روي حرارت ملايم قرار دهيد تا ته‌چين ته‌ديگ بسته و رنگ بگيرد، از روي حرارت برداشته پس از برگرداندن در ظرف مورد نظر با ماست چكيده، زرشك و خلال پسته تزئين كنيد.

لینک مستقیم: http://mihangram.com/ashpazi-157.html

ته چين



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

طرز تهيه کوفته ازميري به همراه کته قالبي پرتقالي

طرز تهيه کوفته ازميري به همراه کته قالبي پرتقالي

آموزش آشپزي

مواد لازم

گوشت چرخ کرده                                               500 گرم
نان تست                                                         2 تا 3 برش
پياز رنده شده                                                   1 عدد
سير پوره شده تا                                               1 قاشق چايخوري
زيره آسياب شده تا                                            1 قاشق چايخوري
زردچوبه، ادويه                                                   به مقدار لازم
جعفري خرد شده                                              2 قاشق سوپخوري
تخم مرغ                                                          1 عدد
نمک و فلفل                                                     به مقدار لازم
آرد سفيد                                                        3/1 پيمانه

سس کوفته

گوجه فرنگي خرد شده                                       2/1و1 پيمانه
فلفل دلمه اي نگيني خرد شده يا فلفل سبز             2/1 پيمانه
پياز تفت داده شده                                            1 عدد
برنج                                                               3 پيمانه
آب                                                                2/1و4 پيمانه
آب پرتقال                                                        1 پيمانه
رنده پوست پرتقال                                             1 قاشق سوپخوري
کره يا روغن                                                     تا 4/1 پيمانه
مخلول زعفران و نمک                                         به مقدار لازم

طرز تهيه

ابتدا نان تست را با کمي شير خيس کنيد سپس در دست بفشاريد تا شير اضافه آن خارج گردد نان به صورت پوره له شده درآيد. پياز رنده شده و سير پوره شده و نان پوره شده فوق و ادويه ها، جعفري خرد شده، تخم مرغ، نمک، فلفل را با هم مخلوط نماييد سپس گوشت چرخ کرده را اضافه تا مايه طوري بگيريد تا انسجام لازم را داشته باشد سپس سس کوفته را به شرح ذيل آماده نماييد.
روغن را به ميزان لازم در ظرف مورد نظر بريزيد پس از گرم شدن گوجه فرنگي و در صورت کمي رب گوجه فرنگي را اضافه و هم بزنيد. سپس فلفل دلمه اي را اضافه با هم تفت دهيد سپس پياز تفت داده شده، زردچوبه و ادويه مورد نظر، شکر،نمک، فلفل و آب به ميزان لازم را افزوده و اجازه دهيد تا بجوش آيد سپس به اندازه يک قاشق سوپخوري از مايه را برداشته در دست فرم داده و در آرد سفيد بغلتانيد و همه کوفته ها را به اين طريق آماده کنيد. سپس سه قاشق سوپخوري روغن مايع و سه قاشق سوپخوري آب را در تابه اي بريزيد و روي حرارت قرار دهيد. پس از گرم شدن، کوفته هاي فوق را داخل آب و روغن قرار دهيدتا با اين روش کمي تفت داده شوند. سپس کوفته هاي کمي تفت داده شده را داخل سس جوشان قرار دهيد و با در بسته روي حرارت کم بگذاريد تا بپزد. سس کوفته ازميري غليظ است و اين کوفته با کته يا در صورت دلخواه چلو سرو مي شود.

کته قالبي پرتقالي

ابتدا برنج را بشوييد سپس با 2/1و4 پيمانه آب سرد براي 30 دقيقه خيس کنيد سپس آب پرتقال و رنده پوست پرتقال و کره يا روغن و نمک و محلول زعفران را اضافه و 55 دقيقه زمان بدهيد تا کته آماده شود. سپس کته قالبي پرتقالي را در ظرف مورد نظر برگردانده و با کوفته هاي فوق سرو نماييد و در صورت دلخواه سطح روي کته را با دنده پوست پرتقال و فندق خرد شده تزيين نماييد.

لینک مستقیم: http://mihangram.com/ashpazi-158.html

غذاي ترکيه اي



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آش گوجه‌سبز

( آش رشته )
مواد لازم


- گوجه‌سبز؛ 750 گرم
- گوشت چرخ‌کرده؛ 300 گرم
- سبزي آش؛ يک کيلوگرم
- بلغور گندم؛ 2 پيمانه
- لوبيا قرم؛ يک پيمانه
- عدس؛ يک پيمانه
- نعنا خشک؛ 3 قاشق سوپ‌خوري سرخالي
- پياز؛ نيم کيلوگرم
- نمک؛ به اندازه کافي
- فلفل؛ يک قاشق چاي‌خوري سرخالي
- روغن مايع؛ به ميزان لازم


طرز تهيه


1) ابتدا لوبيا قرمز را در يک کاسه آب بريزيد و بگذاريد حدود 24ساعت خيس بخورد. بلغور و عدس را نيز به صورت جداگانه در آب به مدت يک‌ساعت خيس کنيد.
2) در اين فاصله، يکي از پيازها را پوست بکنيد و پس از خرد کردن، در تابه‌اي حاوي مقداري روغن داغ شده، بريزيد تا نيمه‌سرخ شود. سپس گوشت چرخ‌کرده را به پياز اضافه کنيد و همراه با آن تفت دهيد.اضافه کردن کمي نمک و فلفل به گوشت را نيز فراموش نکنيد. در تابه را بگذاريد تا گوشت همزمان با سرخ شدن بپزد. در اين فاصله زماني، بقيه پيازها را پوست کنده به صورت خلالي خرد کنيد.
? نکته: شما مي‌توانيد به جاي استفاده از گوشت چرخ‌کرده سرخ شده، در گوشت چرخ‌کرده خام، يک عدد پياز بزرگ رنده کنيد و پس از اضافه کردن نمک و فلفل، مخلوط گوشتي را به صورت کوفته‌هاي ريز درآوريد و در روغن سرخ کنيد. در پايان مقداري از کوفته‌ريزه‌ها را داخل آش ريخته، بقيه را براي تزيين روي آن استفاده کنيد.
3 ) يک قابلمه بزرگ مخصوص آش آماده کنيد و در آن کمي روغن بريزيد و روي شعله اجاق‌گاز قرار دهيد. پيازهاي خلالي‌شده را داخل روغن سرخ کنيد و بعد يک قاشق از نعناي خشک را نيز در روغن تفت دهيد؛ البته پيش از آن، کمي از پياز داغ را براي تزيين روي آش برداريد. حالا لوبيا را همراه دو ليوان آب اضافه کنيد و بگذاريد نيم‌پز شود. پس از آن، عدس و بلغور را اضافه کرده، صبر کنيد تا اين حبوبات هم نيم‌پز شوند.
4) در فاصله زماني لازم براي پخت حبوبات، سبزي را پاک کنيد و پس از شستن، به صورت درشت خرد کنيد. بعد از اينکه همه حبوبات نيم‌پز شدند، سبزي را همراه دو ليوان آب جوشيده به غذا اضافه کنيد.
5 ) گوجه‌سبزها را شسته و چوب آنها را جدا کنيد. بعد از اينکه سبزي پخته شد، گوجه‌ها را همراه گوشت چرخ‌کرده سرخ شده به آش اضافه کنيد. در اين مرحله، حرارت را کم کنيد و اجازه دهيد تا آش کاملا جا بيفتد.
? نکته: شما مي‌توانيد به جاي ريختن همه گوجه‌ها در آش، مقداري از آنها را جدا پخته، بعد از اينکه گوجه‌ها را با قاشق له و هسته‌شان را جدا کرديد، از صافي عبور دهيد و به آش اضافه کنيد. بقيه را هم به صورت درسته مي‌توانيد به آش اضافه کنيد.
6) در پايان در تابه کوچکي مقداري روغن بريزيد و روي حرارت قرار دهيد تا داغ شود. سپس 2قاشق باقيمانده نعنا خشک را در آن تفت دهيد. حالا روي آش را با نعنا داغ و پياز داغ تزيين کنيد.
? نکته: در صورتي که ديگر افراد خانواده آش را به اندازه شما ترش دوست ندارند، مقداري براي خودتان برداريد و به بقيه آش، يک يا 2قاشق سوپ‌خوري شکر اضافه کنيد و بگذاريد چند جوش بزند

( آش رشته 



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

نثار پلو

آشپزي

مواد لازم

 – برنج 500 گرم

– خلال بادام 150 گرم

– خلال پسته 150 گرم

– زعفران حل شده به مقدار لازم

– فيله مرغ پخته شده 1 کيلو

– کره 250 گرم

– گلاب 4/1 ليوان

– شربت يا شهد مرباي خلال پرتغال 2/1 ليوان

– دارچين کمي

– شکر در صورت تمايل 100 گرم

– خلال پرتغال شيرين شده 300 گرم

 
طرز تهيه
برنج را شسته و خيس مي کنيم .فيله هاي مرغ را پس از مزه دار کردن در 50 گرم کره تفت مي دهيم سپس برنج را جداگانه آبکش کرده کنار مي گذاريم . خلال پسته و بادام را بعد از شستن در کمي گلاب خيس مي کنيم تا معطر شود سپس ته ظرف برنج را با روغن يا کره کمي چرب مي کنيم و کمي برنج ريخته روي برنج را با خلال پرتغال شيرين شده بدون شهد و خلال بادام و پسته پر مي کنيم هم چنين لايه لايه تکرار مي کنيم تا برنج و مواد مابقي تمام شود در انتها کمي دارچين پاشيده و دم مي گذاريم. بجاي آب روغن روي برنج از شهد مربا و زعفران حل شده و کره استفاده مي کنيم هم چنين مابقي گلاب را اضافه مي کنيم تا پخت نهايي، بعد از دم کشيدن برنج در ديس کشيده لابه لاي برنج را با فيله هاي مرغ که پخته شده بود پر مي کنيم . براي تزيين از خلال پسته و خلال بادام و خلال پرتغال شيرين شده مي توان استفاده کرد .

آشپزي



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

نخود پلو با کشمش

( رب انار )

مواد لازم

برنج آبكش‌شده سه پيمانه
نخود و کشمش از هر کدام يك پيمانه
رب انار ترش دو قاشق غذاخوري
مرغ يا گوشت 300 گرم
پياز متوسط دو عدد
نمك، فلفل و ادويه به ميزان لازم

نخود پلو با کشمش

نخود پلو با كشمش پلويي

طرز تهيه

نخود‌ها را از شب قبل خيس كنيد تا نرم شوند و بعد آنها را بپزيد. پيازها را نگيني خرد كرده درون تابه ريخته تا كمي سبك شود سپس تكه‌هاي مرغ يا گوشت را اضافه كرده تا تفت بخورند و بعد نمك و ادويه زده و نصف استكان آب گوشت افزوده تا خوب پخته شوند. وقتي آب گوشت خشك شد نخود‌ها و كشمش‌ها را اضافه كرده و بعد رب انار را افزوده و خوب مخلوط كنيد تا به خورد مواد برود در پايان مواد را لابه‌لاي برنج ريخته و برنج را دم كنيد..

( رب انار



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

خوراک بادمجان وکدو

(کيک کشک بادمجان )

مواد لازم:
بادمجان کوچک=3 عدد
کدو مسمايي متوسط=3 عدد
گوجه فرنگي متوسط=6 عدد
سيب زميني متوسط=2 عدد
نخودسبز پخته=يک و نيم ليوان
پنير=60 گرم
روغن زيتون=4 قاشق غذاخوري
نمک و فلفل=به ميزان لازم
طرز تهيه:
سرهاي بادمجان و کدو را جدا کنيد و آنها را به صورت حلقه حلقه،طوريکه انتهاي حلقه ها از هم جدا نشوند و شکل بادمجان و کدو حفظ شود،ببريد.
سه عدد گوجه فرنگي و سيب زميني را حلقه حلقه کنيد و بين حلقه هاي کدو و بادمجان يک در ميان قرار دهيد.کمي فلفل و نمک به آنها بپاشيد.
بادمجان ها و کدوها را يک در ميان در شزف گود نسوزي بچينيد و مقداري روغن زيتون روي آنها بريزيد و ظرف را در فر با حرارت ملايم به مدت 30 تا 40 دقيقه طوري که کدو و بادمجان له نشود،بگذاريد تا بپزد.
سپس ظرف را از فر بيرون بياوريد. گوجه فرنگي هاي باقي مانده را خرد کنيد و همراه نخود پخته در وسط ظرف قرار دهيد،پنير را روي مواد درون ظرف رنده کنيد و 10 دقيقه ديگر ظرف را در فر قرار دهيد. اين غذا را با همين ظرف سر سفره ببريد

کيک کشک بادمجان



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و طرز تهيه کاپوچينو در منزل

آموزش و طرز تهيه کاپوچينو در منزل

آموزش آشپزي

مواد لازم

شير چرب                             200 ميلي ليتر
شکر                                   ½ قاشق چايخوري
قهوه يا اسپرسو دم کرده

طرز تهيه

1-شير سرد را با شکر مخلوط کرده و روي شعله گاز قرار مي دهيم تا بجوش بيايد .ظرف را از روي حرارت برداشته و با استفاده از همزن دستي يا برقي هم مي زنيم تا خوب کف کن نکته اينجاست که بايد از يک طرف شروع به هم زدن کنيد و به صورت چرخشي از همزن استفاده نکنيد.
2-قهوه را دم کرده که مي توان از قهوه ترک و يا اسپرسو استفاده کرد
3-داخل فنجان تا يک سوم آن قهوه مي ريزيم و با استفاده از يک قاشق شير گرم را داخل فنجان مي ريزيم تا دوسوم فنجان و آخرين مرحله اضافه کردن کف شير هست. استاندارد اندازه فنجان کاپوچينو 150-180ml است. اما شما مي توانيد فنجان بزرگتر در صورت نياز استفاده کنيد.
4-و در انتها مي توانيد روي آن را با پودر دارچين يا قهوه تزئين کنيد.

لينک مستقيم: http://mihangram.com/ashpazi-156.html

کاپوچينو



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

اس ام اس و پيامک خنده دار سري جديد

اس ام اس و پيامک خنده دار سري جديد

در سايت ميهن گرام سري جديد اس ام اس خنده دار قرار داده شده است

بــابام تلوزيون نگاه ميکرد
گـفتم بابا يخورده پول بده ندارم
برگـشت ي نگاهي کرد
بعـد دوباره روشوکرد سمت تلوزيون.
فـقط ميخواست دوتا تيک بخوره Seen بشه

اس ام اس خنده دار

تازگيـا يادگرفتم کولر رو تنظيم کنم توي ساعت مشخصي روشن شه.
هيچي ديگـه حالا ميتونم شبا تنظيم کنم بعد از خواب روشن شه و تا بيدار شيم خاموش شه
بيچـاره بابام روحش هم خبر دار نميشه

اس ام اس خنده دار

امـروز رفته بودم پشت بوم که آنتن تلو?ز?ونون رو تنظ?م کنم، با
مـوبا?لم شماره خونه رو گرفتم به مامانم م?گم: الو، مامان خوبه
مـامانم هم م?گه : مرس? همه خوبن شما خوب?ن؟ خانواده خوبن؟
ببخـش?د بجا ن?اوردم

اس ام اس خنده دار

يــه بـارم اومـدم واسـه ايـنـکـــه بـگــم مـن خـيـــلـي غـمـگيـن و خـسـتـم آه بـکشـم
.
.
.
آب دهــنـم پــريــد تـو لـوزالـمـعـدم؛
تـا ده روزم داشــتـم ســرفه مـيـکــردم
اصــلا غــم و غــصـه يـادم رفـــت

اس ام اس خنده دار

ــــــــــــــــــــــــــــــ

.

.

.

.

.

.

کـش شلوار کُرديم بود در رفت
بيا اينـم کپي کن

اس ام اس خنده دار

يکـي از افتخاراتم اينه که 750 تا پيامک تبليغاتي نخونده دارم

اس ام اس خنده دار

يکـي هميشه به يادمه
يکـي هميشه منتظرمه تا بيام
يکـي هميشه آرزوي ديدنمو داره
يکي هميـشه تو فکرشم
.
.
.
.
اونم مغـازه دار سر کوچه مونه
چيه فک کردي پسـت عاشقانس

اس ام اس خنده دار

آدمـها مثل قايق اند
نمي دونم شـايدم نباشن

به هـر حال من وظيفه خودم دونستم که اشاره کنم

اس ام اس خنده دار

ديـشب تو حال خوابيدم يكم اونور ترمم يه گلدون كاكتوس بود
صبـح مامانم اومده بايه نگراني خاصي ميگه گلدونه نيستش تو نخورديش
يعني شـما ميگيد منو چي فرض كرده ؟

اس ام اس خنده دار

يه بار رفـته بودم خونه فاميلمون به بچشون به شوخي گفتم چي دارين؟
.
.
.
.
.
.
گفت کباب داريم ولي مـامانم گفته هروقت تو رفتي ميخوريم

اس ام اس خنده دار

لينک مستقيم: http://mihangram.com/funny-sms-38.html



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و نحوه درست کردن سوهان عسلي

آموزش و نحوه درست کردن سوهان عسلي

آموزش آشپزي

مواد لازم

خلال بادام                           2/1 پيمانه(150 گرم)
شکر                                  يک پيمانه سرخالي(150 گرم)
عسل سفت                        سه قاشق سوپخوري پر(150 گرم)
روغن آبکرده                         4 قاشق سوپخوري(100 گرم)
زعفران سائيده                     يک قاشق چايخوري

طرز تهيه

خلال بادام را مي شوييم و در صافي مي ريزيم و ته سيني را خوب چرب مي کنيم ،سپس شکر و عسل و روغن را در ظرف کوچکي مي ريزيم و روي آتش مي گذاريم،حرارت بايد تند و يکنواخت باشد. گاهي بهم مي زنيم تا شکر ذوب و طلايي شود.
بعد بادام را داخل مايه مي ريزيم و گاهي بهم مي زنيم تا بادام نيز طلايي شود(سوهان عسلي را نبايد زياد بهم زد زيرا روغن آن جدا مي شود)
وقتي مايه کاملا طلايي شد زعفران را در کمي آبجوش حل مي کنيم و داخل مايه مي ريزيم. براي امتحان از مايه کمي گوشه سيني مي ريزيم وقتي فورا بسته شد سوهان عسلي آماده است.حرارت را خيلي ملايم مي کنيم تا حدي که سوهان عسلي فقط گرم بماند. بعد از مايه با قاشق کوچک با فاصله روي سيني مي ريزيم و فوري دو سه عدد خلال پسته روي آن قرار مي دهيم،بعد از سرد شدن با کارد سوهانها را از سيني جدا مي کنيم و در ظرف درداري محفوظ نگاه مي داريم.

لينک مستقيم: http://mihangram.com/ashpazi-154.html

سوهان



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

فسنجان بادنجان (تيل قاتق)

مواد لازم خورش فسنجان

گردوي ساييده‌شده 200 گرم
گوجه‌فرنگي چهار عدد
پيازبزرگ يك عدد
سير سرخ كرده يك قاشق مرباخوري
رب انار يك قاشق سوپخوري
بادنجان پنج عدد
زردچوبه نصف قاشق چايخوري
فلفل سياه نصف قاشق چايخوري
نمك به ميزان لازم
آب پنج پيمانه


طرز تهيه فسنجان

گوجه ‌فرنگي را پوست كنده و نگيني خرد مي‌كنيم و با كمي‌روغن تفت مي‌دهيم. پياز را رنده كرده و به گوجه ‌فرنگي اضافه مي‌كنيم. گردو و رب‌انار را به مواد افزوده و به مدت پنج دقيقه تفت داده، آب را داخل مواد مي‌ريزيم. نمك، فلفل و زرد چوبه را اضافه مي‌كنيم و يك ساعت و نيم زمان لازم دارد تا خورش جا بيفتد. (در صورت تمايل مي‌توان سير سرخ كرده نيز در خورش ريخت.)  بادنجان را از وسط نصف كرده و سرخ مي‌كنيم و درون خورش مي‌ريزيم.

نكته: بهتر است اين خورش در قابلمه رويي آماده شود. تيل به معني گل و قاتق به معني خورش مي‌باشد. نام اين غذا به خاطر رنگ آن است و از غذاهاي محلي استان مازندران مي باشد.

خورش فسنجان با گوشت قلقلي

 



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

کوکوي گردو

( رب انار )

مواد لازم

? گردوي آسياب شده: 200 گرم
? تخم مرغ: 4 عدد
? پياز درشت: 1 عدد
? رب انار: 2 قاشق غذاخوري
? کنجد خام: 1 قاشق غذاخوري
? زعفران دم کرده: 1 قاشق چاي خوري
? نمک و فلفل: به ميزان لازم
? روغن: به ميزان لازم
? جعفري، گوجه فرنگي و تربچه: براي تزئين

طرز تهيه

گردوي آسياب شده يا چرخ شده را با پياز رنده شده و تخم مرغ ها و نمک، فلفل و زعفران دم کرده و کنجد آسياب شده را همراه با رب انار مخلوط کرده خوب هم مي زنيم تا مايه ي کوکوي ما بدست آيد.
روغن را در تابه داغ کرده و مواد کوکو را مانند کوکوهاي ديگر داخل روغن با شعله ملايم سرخ مي کنيم.
پس از پختن کوکو آن را در ديس چيده همراه با جعفري و گوجه فرنگي و تربچه تزئين مي کنيم.
نکته: اين کوکو را به صورت سرد و گرم سرو مي کنند.

( رب انار )



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

کيک با سفيده تخم مرغ

(کيک کشک بادمجان )

مواد لازم


آرد 1 فنجان
BP 2 قاشق چايخوري
کره 2/1 فنجان
شکر 1 فنجان
وانيل 4/1 قاشق چايخوري
شير 1 فنجان
سفيده تخم مرغ 3 عدد

طرز تهيه


کره نرم شده ، شکر و وانيل را با هم مخلوط کرده بهم مي زنيم تا کمي نرم شود. بعد شير را کم کم اضافه کرده و زدن ادامه مي دهيم. سپس آرد و BP را اضافه کرده .سفيده تخم مرغ را بزنيد تا از ظرف نريزد. طي سه مرحله با ليسک به بقيه مواد اضافه کنيد و مايه کيک را در قالب 20 سانتي در فر 350 درجه به مدت 25 تا 30 دقيقه در طبقه وسط فر بپزيد.

کيک کشک بادمجان

 



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

پيامک و اس ام اس عاشقانه با موضوع تبريک تولد

پيامک و اس ام اس عاشقانه با موضوع تبريک تولد

در اين قسمت از سايت ميهن گرام اس ام اس تبريک تولد قرار داده شده است

اگـر مـيـشد تمام شهر را به مناسبت ميلادت اذين ميبستم
اگـر ميـشد روز ميلادت را در تقويم ها روز تعطيل ثبت ميکردم تا همه بدانند
که زميني شدن تو واقعه عظيمي ست و همه جا بايد تعـطيل باشد به خاطر آمدنت
اگـر ميـشد خيلي کارها برايت ميکردم اما دريغ
پــس آذين بندي دلم و تعطيلي دنياي مرا به يمن ميلادت قبول کن و تبريک
عـاشـقانه ام را پذيرا باش. تولد تو طلوع عشق ست براي قلب بي قرارم

♥♥

اس ام اس عاشقانه


♥♥

هــم نفسم
امــشب شب تولد توست
شــبي که ستاره ايي به آسمان زندگيت افزوده مي شود
ســتاره ايي که مي تواند همانند نقطه عطفي در زندگيت بدرخشد و نوراني تر از تمامي ستارگان شود
عشــقم
سـوسـوي ستارگان آسمان در التهاب آمدن توست
آمــدي و آسمان و زمين را برايم بهشت کردي
تـنـها ستاره ي آسمان قلبم
تــولدت مبارک

♥♥

اس ام اس تبريک تولد


♥♥

ميــلاد تو شيرين ترين بهانه ايست
كــه مي توان با ان به رنج هاي زندگي هم دل بست
مـيـلادت مبارک

♥♥

اس ام اس تبريک تولد


♥♥

ديشــب براي روز تولدت يک سبد ستاره چيده ام
تکه اي ازماه را و يـک شاخه نيلوفر
تو مـتـولد مي شوي و من عاشق تر ميشوم
تولدت مـبارک

♥♥

اس ام اس تبريک تولد


♥♥

اين هـديه ي آسـماني چشمانت
دلبـسته به شمعداني چشمانت
اي عشــق تولدت مبارک قلبم
تـقديم به مهرباني چشمانت
تــولدت مبارک مهربون

♥♥

اس ام اس تبريک تولد


♥♥

روز تــولدت بهترين روز عمرم است
روزي كه باتپــش هاي تند تندقلبت شروع به زندگي كردي و نام تو درقلبم روييد
بـهترينم تولدت مبارك

♥♥

اس ام اس تبريک تولد


♥♥

سـتـاره هارابراي آمدنت گلچين کرده بودم وقتي آمدي
خورشيـد نگاهت ديگرستاره اي برايم نگذاشت
اما من از بـس دوستـت دارم با عشق قلبم راتقديمت ميکنم
تولدت مــبارک

♥♥

اس ام اس تبريک تولد


♥♥

بهــترينم بهترين آرزو را براي بهترين روزهايت آرزومندم
تولدت مـبارک

♥♥

اس ام اس تبريک تولد


♥♥

امـروز بهـترين روز زندگيمه
روزيه که خـدا يه فرشته ي مهربونشو بهم هديه داد
کـاش زمان وايسـه و امروز تموم نشه هيچوقت
بهـترين لحظه هام کنار تو بودن
از خدا مـيـخوام سال هاي ديگه اين روزو کنار هم جشن بگيريم
روزت مبـارک فرشته ي زندگيم

♥♥

اس ام اس عاشقانه


♥♥

تَـوَلُد تَوَلُد تَوَلُدِت مُبـارَک
مُبارَک مُبارَک تَوَلُدِت مُبـارَک
لَـبِـت شاد و دِلِت خوش
چـو گُل پُرخَنده باشي
بـيـا شَمعا رو فوت کُن
کـه صَد سال زِنده باشي
تَـوَلُد تَوَلُد تَوَلُدِت مُبـارَک
مُبـارَک مُبارَک تَوَلُدِت مُبارَک
ت َ و َ ل ُ د ِ ت مُ ب ا ر َ ک

♥♥

اس ام اس عاشقانه تبريک تولد

لينک مستقيم: http://mihangram.com/lovely-sms-happy-birthday-2.html



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

دستورالعملي براي عزت يافتن و عزيز شدن

دستورالعملي براي عزت يافتن و عزيز شدن

مذهبي:

اين توصيفي است که در طليعه ي ماه مبارک رمضان، در محفل انس با قرآن، رهبر عزيز انقلاب (مدظله العالي) از قرآن دارند؛ اين برگرفته از نگاهي عميق و جهاني به قرآن است و يادآورمان مي شود که قرآن، زنده است؛ حيات دارد و کارهاي عظيمي مي کند.

چرا با قرآن و در قرآن عزت و قدرت موج مي زند؟ چگونه است که “قدرت ها و ابر قدرت   ها و بمب اتم و رژيم صهيونيستي و امثال اينها، هيچ غلطي نمي توانند بکنند؛ مهم اين است که ما پايه  هاي ايمانيِ قرآني خودمان را روزبه روز مستحکم تر کنيم”( بيانات مقام معظم رهبري در محفل انس با قرآن کريم در اولين روز ماه مبارک رمضان 1437- 18/3/95)
پاسخ قرآن به اين گونه سوالات مي تواند در چهار دسته جاي مي گيرد:

1-  قرآن کتابي است از سوي خداي قدرتمند

“تَنْزِيلُ الْكِتابِ مِنَ اللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ ” (جاثيه، 2) (زمر،1) “اين كتابى است كه از سوى خداوند عزيز و حكيم نازل شده است. “

“آنچه را خداوند از رحمت براى مردم بگشايد كسى نمى  تواند جلو آن را بگيرد ” و “آنچه را باز دارد و امساك كند كسى بعد از او قادر به فرستادن آن نيست”

“عزيز” به معنى قدرتمند و شكست ناپذير است (تفسير نمونه، ج 21، ص 227) پس قرآن کلام کسي است که از موضع قدرت بي ¬انتها و بي منازع سخن مي گويد. پس تمسک به قرآن مي تواند انسان را به آن منبع عظيم عزت و قدرت متصل کند. قدرتي که اگر اراده کند که منفعتي به کسي داده شود، هيچ مانعي سر راهش نتواند بود: “ما يَفْتَحِ  اللَّهُ  لِلنَّاسِ  مِنْ  رَحْمَةٍ فَلا مُمْسِكَ  لَها” (فاطر، 2) “آنچه را خداوند از رحمت براى مردم بگشايد كسى نمى  تواند جلو آن را بگيرد ” و “آنچه را باز دارد و امساك كند كسى بعد از او قادر به فرستادن آن نيست” “وَ ما يُمْسِكْ  فَلا مُرْسِلَ  لَهُ  مِنْ  بَعْدِهِ ” (فاطر، 2)

2-  عزت، فقط در دست خداست

قرآن مي فرمايد: “مَنْ كانَ يُريدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَميعا” (فاطر، 10) كسانى كه عزت مى  خواهند از خدا بطلبند چرا كه تمام عزت از آن خداست : “وَ لا يَحْزُنْكَ قَوْلُهُمْ إِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَميعاً هُوَ السَّميعُ الْعَليمُ ” (يونس، 65)
در حديثى از انس نقل شده كه پيامبر صلي الله و عليه وآله فرمود: “ان ربكم يقول كل يوم انا العزيز، فمن اراد عز الدارين فليطع العزيز” ” پروردگار شما همه روز مى  گويد: منم عزيز و هركس عزت دو جهان خواهد بايد اطاعت عزيز كند”
در حالات امام حسن بن على عليه السلام مى  خوانيم كه در ساعات آخر عمرش هنگامى كه يكى از ياران به نام “جنادة بن ابى سفيان” از او اندرز خواست نصايح ارزنده و موثرى براى او بيان فرمود كه از جمله اين بود:
“و اذا اردت عزا بلا عشيرة و هيبة بلا سلطان فاخرج من ذل معصية اللَّه الى عز طاعة اللَّه” “هرگاه بخواهى بدون داشتن قبيله “عزيز” باشى و بدون قدرت حكومت، هيبت داشته باشى، از سايه ذلت معصيت خدا بدر آى و در پناه عزت اطاعت او قرار گير”
و اگر مى  بينيم در بعضى از آيات قرآن “عزت” را علاوه بر خداوند، براى پيامبر صلي الله و عليه وآله و مومنان قرار مى  دهد: “وَ لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُوْمِنِينَ ” (منافقون، 8) به خاطر آن است كه آنها نيز از پرتو عزت پروردگار كسب عزت كرده  اند، و در مسير طاعت او گام بر مى  دارند. (تفسير نمونه، ج 18، ص193- 194)

3- قرآن، کتابي قدرتمند است

وَ إِنَّهُ لَكِتابٌ عَزِيزٌ: “قرآن كتابى است قدرتمند و شكست ناپذير” (فصلت، 41)
يکي از توصيفاتي که قرآن از خودش ميکند، وصف عزت و قدرتمندي است. قرآن، يک معجزه است و معجزه يعني آن چه که ديگران در برابرش عاجز و ناتوانند و قرآن در ميان همه ي معجزات، سرآمد و بي مانند است.

4-  قهرمانان قرآن الگوهاي عزت و استقامت

انس با قرآن ، سبب مي شود سبک زندگي اسوه ها و قهرماناني که قرآن معرفي مي کند، در زندگي انسان پياده شود. کم کم مومنِ مأنوس با قرآن، از الگوهاي قرآني تأثير فکري و رفتاري مي پذيرد.

“هرگاه بخواهى بدون داشتن قبيله “عزيز” باشى و بدون قدرت حكومت، هيبت داشته باشى، از سايه ذلت معصيت خدا بدر آى و در پناه عزت اطاعت او قرار گير”

يکي از جنبه هاي شخصيتي قهرمانان قرآن، قدرت و شکست ناپذيري است. قهرمانان قرآن مانند کوهند. اتفاقات کمرشکن زندگي، تکانشان نداده است چون با تمام وجود، به دست قدرت حضرت حق، پشت گرمند.
موساي کليم الله از قلدري هاي فرعون ترسيده بود يا ابراهيم بت شکن از تهديدهاي نمرود؟ يوسف پيامبر از سياهچال مکر زليخا بيم داشت يا نوح نبي از طعن و تمسخر کافران؟ هيچکدام.
در قاموس قهرمانان قرآن، سرخم کردن و اظهار عجز در برابر غير خدا، معنايي ندارد. تکيه کردن به پشتوانه اي غير از خداي متعال، پذيرفته نيست.
آنچه که قرآن از برهه هاي زندگيِ اولياي خدا -که همان اسوه ¬هاي زندگي هستند براي ما- مي گويد، آيينه اي تمام نماست از: “إِنَّ الَّذينَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا فَلا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُون ” (احقاف، 13)
در سخت ترين شرايط چون خدا هست، ترس و نااميدي، نيست. براي نمونه، وقتي همراهان موسي (عليه السلام) هنگام هجرت، خود را در حصار فرعونيان ديدند و کار را تمام شده يافتند، دلِ قرص پيامبرشان، تنها گرمِ همراهيِ خدا بود:
“فَلَمَّا تَراءَا الْجَمْعانِ قالَ أَصْحابُ مُوسى  إِنَّا لَمُدْرَكُون  قالَ كَلاَّ إِنَّ مَعي  رَبِّي سَيَهْدين”  (شعرا، 61- 62)
“هنگامى كه دو گروه يكديگر را ديدند، ياران موسى گفتند: به طور قطع ما در چنگال فرعونيان گرفتار شديم و راه نجاتى وجود ندارد. گفت: چنين نيست آنها هرگز بر ما مسلط نخواهند شد، چرا كه پروردگار من با من است و به زودى مرا هدايت خواهد كرد.”
و سخن پاياني نيز از فرمايشات رهبر انقلاب است که فرمود:
“قرآن اين است؛ يک قدرت فوق  العاده و بي  انتها که ما به قدر ظرفيّت خودمان بايد بتوانيم ان  شاء الله از آن استفاده بکنيم.”

منبع: موسسه فرهنگي و اطلاع رساني تبيان

عزت يافتن



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

پرهيز از لقمه حرام و راه نجات از مال حرام

پرهيز از لقمه حرام و راه نجات از مال حرام

مذهبي

از على بن ابى حمزه روايت شده: دوستى داشتم از كاتبان بنى اميه، به من گفت از امام صادق برايم اجازه ملاقات بگير، از حضرت اجازه خواستم، امام براى ديدار با او اجازه داد، هنگامى كه وارد بر حضرت شد سلام كرد و نشست و گفت: من جزء افراد ادارى بنى اميه بودم و از طريق حكومت آنان به مال فراوانى دست يافتم و از اينكه اين ثروت را از كجا به دست مى آورم چشم پوشى داشتم!

حضرت صادق (ع) فرمود: اگى بنى اميه نيروئى نمى يافتند كه براى آن نويسندگى كند، و غنيمت بياورد، و به سود آنان بجنگد، و در گروهشان قرار گيرد حق ما را از ما غارت نمى كردند، و اهل بيت پيامبر را از حقشان محروم نمى نمودند، قطعاً اگر مردم آنان را با آنچه داشتند وا مى گذاشتند چيزى جز اندك مالى كه داشتند نصيبشان نمى شد، بى ترديد قدرت بنى اميه ناشى از قدرت مردمى بود كه به آنان پيوستند، و در همه زمينه ها با آنان همكارى كردند!

دوستم به حضرت صادق گفت: براى من راه خروجى از اين بن بستى كه دچار آن هستم وجود دارد، روزنه اى براى نجاتم از بار سنگين كه به دوش خود قرار داده ام هست؟

حضرت فرمود: اگر تو را در اين زمينه راهنمائى كنم مى پذيرى، و آنچه را بگويم انجام مى دهى، مى گفت: آرى انجام مى دهم، حضرت فرمود: از آنچه از ديوان بنى اميه به دست آورده اى جدا شو و از اين گردونه حرام بيرون بيا، اگر صاحبان مال را مى شناسى مالشان را به آنان برگردان، اگر نمى شناسى از جانب آنان صدقه بده، من نزد خدا براى تو بهشت را ضمانت مى كنم.

على بن ابى حمزه مى گويد: دوستم مدتى طولانى در سكوت فرو رفت سپس گفت: اماما فدايت شوم، آنچه را فرمان دادى به اجرايش گذاردم.

على بن حمزه مى گويد دوستم با ما به كوفه بازگشت، چيزى نزد او نماند مگر اين كه از آن بيرون شد، تا جائى كه لباس هاى بدنش را نيز از خود دور كرد، من با كمك دوستانم لباسى براى او خريدم و مالى براى هزينه زندگى اش به او دادم، مدت كمى نگذشت كه بيمار شد، با جمعى از دوستان به عيادتش رفتيم، در حال احتضار بود، ديده گشود، و به من گفت: به خدا سوگند حضرت صادق به ضمانتش وفا كرد، سپس از دنيا رفت، و من با دوستانم امور او را از غسل و كفن و دفن انجام داديم، چون پس از اين داستان خدمت حضرت صادق (ع) رسيدم به من نظر انداخت و فرمود: على بن ابى حمزه به خدا سوگند ضمانتم را نسبت به دوستت وفا كردم، گفتم فدايت شوم عين حقيقت است به خدا سوگند هنگام مرگش به اين معنا اقرار كرد. «1»

فضيل بن عياض مى گويد: از كسب هائى كه در مسير حكومت بنى عباس انجام مى گيرد، از حضرت صادق (ع) پرسيدم، حضرت مرا از ورود به آن كسب ها به شدت نهى كرد و فرمود: اى فضيل به خدا سوگند زيان اين حاكمان ستمگر كه بر پا بودنشان در سايه كارهائى است كه مردم براى آنان انجام مى دهند، براى اين امت از زيان ترك و ديلم بى دين و وحشى شديدتر است، از حضرت درباره ورع پرسيدم كه چه كسانى از مردم آراسته به ورع هستند؟ حضرت فرمود آنان كه از محرمات خداوند بپرهيزند، و از كمك به اين حكومت جائر به هر شكل ممكن اجتناب ورزند، جامعه اگر از شبهات دورى نكند در حرامى كه به آن آگاهى ندارد مى افتد، جامعه هنگامى كه منكرى را ببيند و در صورت قدرت در مقام جلوگيرى از آن برنيايد به يقين دوست داشته خداى عزوجل معصيت شود، و هر كس دوست داشته باشد خدا معصيت شود آشكار را به دشمنى با خدا برخاسته، و هر كس بقاء و دوام ستمگران را بخواهد، دوست داشته خداى عزوجل معصيت شود، حضرت حق خودش را بر نابودى ستمگران ستوده است آنجا كه در قرآن فرموده: «2»

«فقطع دابر القوم الذين ظلموا و الحمد لله رب العالمين:» «3»

در نهايت ريشه كسانى كه به آيات ما و به مردم ستم ورزيدند قطع شد، و همه ستايش ها ويژه خدا مالك و مربى جهانيان است.

تقواى شديد در تغذيه كودك

ابوالمعالى دانشمندى است كه پس از اقامت طولانى در مكه و مدينه به شهر نيشابور كه در آن زمان حوزه علمى رايج و داراى كتاب خانه اى معظم بود بازگشت.

زمان بازگشتنش به نيشابور حكومت بر كشور ايران بر عهده الب ارسلان سلجوقى، و وزارت به دست خواجه نظام الملك بود.

خواجه دانشگاه نظاميه را بخاطر ابوالمعالى ساخت، و خطابه و تدريس را در آن مركز علمى به او تفويض كرد.

پدر ابوالمعالى شيخ ابو محمد عبدالله از پرهيزكاران و باسوادان روزگار خويش بود و از طريق نويسندگى و نسخه بردارى از كتاب ها تأمين معاش مى نمود.

او از محصول زحمات و دسترنج خود كه مالى پاك و حلال بود پولى پس انداز كرد و كنيزى خريد، كنيز زنى پاكدامن و پرهيزكار و داراى منشى نيك و اخلاقى پسنديده بود، و پس از مدتى حامله شد، شيخ ابو محمد پس از حامله شدن كنيز بيش از پيش در حلال بودن معيشت خانواده اش به مراقبت برخاست.

زمانى كه كنيزش وضع حمل كرد، به شدت سفارش كرد، و اهتمام نمود كه طفل از شير زن هاى ديگر تغذيه نشود، و در نهايت زحماتش براى پاك بار آمدن طفل ضايع نگردد.

شيخ يك روز وارد اطاق شد، مادر طفل در بستر بيمارى قرار داشت، غافل از اين كه طفل به اندازه لازم از شير مادر نخورده بود، و زنى از همسايگان كه در آنجا حضور داشت براى ساكت كردن بچه مقدارى شير به او داده بود، شيخ پس از آگاه شدن به اين داستان بسيار اندوهگين شد، بچه را برداشت و سرازير كرد، و با دستش شكم طفل را فشار مى داد و با انگشتش دهان بچه را باز مى كرد تا هر چه شير خورده بود از دهانش بيرون ريخت و در آن حال مى گفت مردن فرزندم براى من آسان تر است از اين كه زنده بماند و طبيعت او آلوده به فساد و سرشته با شير مجهولى گردد!

اين طفل همان ابوالمعالى امام الحرمين است كه بر اثر دقت پدرش در تغذيه از او مال حلال و تربيتش مطابق با اصول اسلام در آينده شخصيتى برجسته و از دانشمندان نامى شد. «4»

پرهيز از لقمه حرام

روزى هارون به وسيله غلام مخصوصش از غذاى ويژه خود براى بهلول فرستاد، غلام غذا را نزد بهلول گذاشت، بهلول گفت: من از اين غذا نمى خورم آن را نزد سگ هاى پشت حمام ببر، غلام به شدت عصبانى شد و فرياد زد: احمق اين غذا غذاى مخصوص هارون است، من اگر آن را نزد هر يك از امناى دولت و وزراى حكومت ميبردم به من جايزه و صله مى داد، تو آن را رد كرده گستاخى هم مى كنى! بهلول گفت: آهسته سخن بگو كه اگر سگ ها هم بفهمند اين غذاى خليفه است از آن نخواهند خورد! «5»

حساب قيامت بسيار دقيق است.

هارون الرشيد در ديدارى با بهلول به اين صورت آغاز سخن كرد: مدتى است آرزوى ديدارت را مى كشيدم، بهلول گفت: من به ديدار تو هيچ ميل و علاقه اى ندارم، هارون درخواست پند و موعظه كرد، بهلول گفت: نسبت به چه كارى و برنامه اى تو را نصيحت كنم؟ سپس به جانب كاخ سر به فلك كشيده بغداد و عمارت هاى بلند و گورستان اشاره كرد و گفت: اى هارون اين قصرهاى بلند از كسانى بوده است كه هم اكنون در زير خاك هاى تيره اين قبرستان خوابيده اند!

اى هارون چه حالى براى تو خواهد بود روزى كه براى محاسبه اعمالت در پيشگاه عدل الهى بايستى و حضرت حق به تمام حركات دوران عمرت رسيدگى نمايد!!

مالك روز قيامت با نهايت دقت از تو بازپرسى كند، و به حساب اعمالت برسد، راستى چه وضعى خواهى داشت آن روزى كه خداى تو چنان به دقت به پرونده ات بنگرد، و در رسيدگى به پرونده ات به صورتى عدالت را بكار گيرد كه حتى از هسته خرما و از پرده نازكى كه آن هسته را فرا گرفته، و از آن نخ باريكى كه در شكم هسته است، و از آن خط سياهى كه در كمر هسته نقش بسته باز خواست نمايد و تو در مدت حسابرسى در ميان اهل محشر روسياه و دست خالى و گرسنه و تشنه و برهنه باشى، در چنان روزى بيچاره و زبون خواهى شد و همه از روى مسخره به تو خواهند خنديد، هارون از سخنان بهلول متأثر شده اشك از ديدگانش به پهناى صورتش جارى شد.

تهيدست و بينوا

پيامبر بزرگوار اسلام به اصحاب خود فرمودند: تهيدست و بينوا كيست؟ پاسخ دادند كسى كه درهم و دينار نداشته باشد، و فقر مالى بر دوشش سنگينى كند، حضرت فرمود: چنين كسى تهيدست و بينوا نيست، تهيدست و بينوا كسى است كه وارد عرصه قيامت شود و از مردم حقوقى بر عهده داشته باشد، به اين صورت كه كسى را زده باشد، و به ديگرى ناسزا گفته و فحش داده، و حق شخص سومى را ضايع كرده يا غصب نموده، اگر حسناتى داشته باشد در برابر حقوق مردم از او گرفته و به صاحبان حقوق دهند، و چنانچه حسناتى نداشته باشد از گناهان صاحبان حقوق برداشته و بر دوش او مى نهند و نظر حق از اين آيه شريفه، همين است. «6»

وَ لَيَحْمِلُنَّ أَثْقالَهُمْ وَ أَثْقالًا مَعَ أَثْقالِهِمْ: «7»

و مسلماً بارهاى سنگين گناهان خود را همراه با بارهاى سنگين گناهان ديگران حمل خواهند كرد.

با توجه به اين كه زمان تحرير اين تفسير بسيارى از مردم نسبت به حلال و حرام الهى توجهى ندارند، و حرام خوارى، در ميان مردم رواج دارد، و غصب و ربا و رشوه و دزدى و بردن مال يكديگر از راه نامشروع فرهنگ شده، و جامعه كمتر به مسائل الهى و مواعظ اهل بيت گوش مى دهند لازم دانستم در زمينه مال حرام چند روايت بسيار مهم ديگر علاوه بر رواياتى كه در سطور گذشته نوشته شد ثبت اين دفتر شود، باشد كه خواننده اى بخواند، يا از طريق مبلغان مطالعه كننده اين دفتر به گوش مردم برسد و اثر مطلوبش را در زندگى بگذارد.

از رسول خدا روايت بسيار مهمى در باب لقمه حلال و حرام به اين مضمون در كتاب هاى معتبر نقل شده است.

«من اكل الحلال قام على رأسه ملك يستعفر له حتى يفرغ من اكله، و قال اذا وقعت اللقمة من حرام فى جوف العبد لعنه كل ملك فى السماوات و الارض، و ما دامت اللقمه فى جوفه لا ينظر الله اليه و من اكل اللقمة من الحرام فقد باء بغصب من الله فان تاب تاب الله عليه و ان مات فالنار اولى به:» «8»

كسى كه از حلال ارتزاق كند، فرشته اى بالاى سرش براى او استغفار مى كند تا از خوردنش فارغ شود، و چون لقمه اى از حرام در شكم انسان قرار گيرد، تمام فرشتگان آسمانها و زمين او را لعنت كنند، و تا آن لقمه در شكم اوست خدا به او نظر رحمت نيندازد، و كسى كه لقمه حرام بخورد دچار خشم خدا مى شود، پس اگر با حرام قطع رابطه كند و گذشته را جبران نمايد و در حقيقت توبه كند، خدا توبه اش را مى پذيرد و اگر بى توبه بميرد آتش به او سزاوارتر است.

از حضرت صادق (ع) در روايت بسيار با ارزشى نقل شده است:

«فمن نال من رجل شيئاً من عرض او مال وجب عليه الاستحلال من ذلك و الانفصال من كل ما كان منه اليه، و ان كان قد مات فليتنصل من المال الى ورثته و ليتب الى الله مما اتى اليه حتى يطلع عليه عزوجل بالندم و التوبة و الانفصال:» «9»

كسى كه به شخصى در مسئله مال و آبرو ستم كند و در اين دو جهت ضربه و زيان به او بزند، واجب است از او حلاليت بخواهد، و ذمه خود را از آن پاك و برى كند، هر گاه صاحب حق از دنيا رفته باشد بايد با رد اموال به ورثه اش ذمه خود را آزاد نمايد، و از آنچه مرتكب شده با پشيمانى و توبه واقعى و بريدن از اينگونه ستم پرونده اش را پاك نموده، خود را به حضرت حق بقبولاند.

«عن شيخ من النخع قال: قلت: لابى جعفر انى لم ازل والياً منذ زمن الحجاج الى يومى هذا فهل لى من توبة قال فسكت ثم اعدت عليه فقال: لا حتى تودى الى كل ذى حق حقه:» «10»

پيرمردى از قبيله نخع مى گويد: به حضرت باقر گفتم: من از روزگار حجاج تا به امروز پيوسته حاكم و فرماندار بودم، آيا راهى به توبه دارم، حضرت سكوت كرد، براى بار دوم مطلبم را تكرار كردم حضرت پاسخ داد نه توبه ات پذيرفته نمى شود مگر حق هر صاحب حقى را به او بازگردانى.

محمدبن عذافر از پدرش كه براى كارمندان رتبه اول بنى عباس كار مى كرد و مزد قابل توجهى مى گرفت روايت مى كند كه روزى حضرت صادق (ع) به من گفت:

«يا عذافر نبئت انك تعامل ابا ايوب و الربيع فما حالك اذا نودى بك فى اعوان الظلمة قال: فوجم ابى فقال: ابوعبدالله لما رأى ما اصابه: اى عذافر انما خوفتك بما خوفنى الله عزوجل به قال محمد فقدم ابى فلم يزل مغموماً مكروبا حتى مات:» «11»

اى عذافر به من خبر رسيده كه براى ابا ايوب و ربيع كار مى كنى، چه حالى خواهى داشت روزى كه تو را به عنوان كمك دهنده به ستمكاران به دادگاه بخواهند، محمد مى گويد پدرم بسيار اندوهگين شد، امام صادق وقتى در چهره ى او حزن شديد ديد فرمود: اى عذافر من ترا به چيزى ترسانيدم كه خدا مرا به آن ترسانيده، محمد مى گويد پدرم آمد و همواره محزون و غصه دار بود تا از دنيا رفت.

حديد نامى مى گويد: از حضرت صادق (ع) شنيدم مى فرمود:

«اتقوا الله و صونوا دينكم بالورع و قووه بالتقية و الاستغناء بالله عزوجل، انه من خضع لصاحب سلطان و لمن يخالفه على دينه طلبا لما فى يديه من دنياه، اخمله الله عزوجل و مقته عليه و وكله اليه فاذا هو غلب على شى ء من ديناه فصار اليه منه شيئ نزع الله جل اسمه منه البركة و لم يأجره على شى ء ينفقه منه فى حج و لا عتق و لا بر:» «12»

از خدا پروا كنيد، و تقواى الهى را در همه امورتان بكار گيريد، و دينتان را با پارسائى و پاكدامنى حفظ نمائيد، و آن را با پنهان داشتن امورتان از دشمن تقويت كنيد، به راستى كسى كه به خاطر به دست آوردن ثروتى كه نزد صاحبان زور و مخالفان فرهنگ اهل بيت است به آنان تواضع كند، و سر فروتنى به نزدشان به زير اندازد، خدا او را از بزرگى و آبرومندى ساقط كند، و بر او خشم گيرد، و وى را به آن ستمكار و مخالف واگذارد، پس هنگامى كه بر ثروت آنان ظفر يابد و چيزى از آن در اختيارش قرار گيرد خداى عزوجل بركت را از آن ريشه كن مى كند، و بر هزينه اى كه از آن مال براى حج يا آزاد كردن برده يا كار نيك مى پردازد، پاداشى مقرر نمى كند!

از ابن ابى يعفور كه از چهره هاى برجسته شيعه و مؤمن كم نظيرى است روايت شده كه: من نزد حضرت صادق (ع) بودم، مردى از شيعيان وارد بر حضرت شد و عرض كرد خداوند امورت را در برابر اين حاكمان ستمكار بهتر نمايد، چه بسا كه به شيعه اى از گروه ما مضيقه و سختى مى رسد، پس او را به بنائى دعوت مى كنند تا بنائى براى آنان بسازد، يا نهرى حفر كند، يا وسيله تيز كننده اى را اصلاح نمايد، نظر شما در اين زمينه چيست؟

حضرت صادق فرمود: ابداً دوست ندارم براى آنان گرهى به نخ يا طناب يا لباسى بزنم، يا نخى را براى دوختن هميان و كيسه براى آنان ببافم، گرچه براى من از طرف آنان ميان دو جانب ثروت سنگينى باشد نه و دوست ندارم قلمى به نفع آنان در مركّب بزنم، بى ترديد يارى دهندگان ستمكاران در قيامت در سرا پرده اى از آتش هستند تا خدا از حكم نمودن ميان عباد فارغ گردد. «13» پيامبر از حرام خواران پس از خودش به ابن مسعود چنين خبر داد:

«يا بن مسعود و الذى بعثنى بالحق ليأتى على الناس زمان يستحلون الخمر، يسمونه النبيذ عليهم لغتة الله و الملائكة و الناس اجمعين، انا منهم برى و هم منى براء.

يا بن مسعود الزانى بامه اهون عند الله ممن يدخل فى ماله من الربا مثقال حبة من خردل، و من شرب المسكر قليلًا او كثيراً فهو اشد عند الله من آكل الربا لانه مفتاح كل شر.

يا بن مسعود اولئك يظلمون الابرار، و يصدقون الفجار و الفسقة، الحق عندهم باطل و الباطل عندهم حق، هذا كله للدنيا و هم يعلمون انهم على غير الحق …..» «14»

پسر مسعود به خداوندى كه مرا به حق مبعوث به رسالت كرد، زمانى بر مردم بيايد كه ماده مست كننده را بخورند در حالى كه نام نبيذ بر آن مى گذارند، لعنت خدا و فرشتگان و همه مردم بر آنان باد، من از آنان بيزارم، و آنان هم از من بيزارند.

پسر مسعود زنا كننده با مادرش نزد خدا گناهش از كسى كه در مالش به وزن خردل ربا وارد مى شود سبك تر است، و كسى كه مايع مست كننده بنوشد چه كم، چه زياد، گناهش نزد خدا از خورنده ربا سنگين تر است، زيرا مايع مست كننده كليد هر ضرر و زيانى است.

پسر مسعود، اينان به نيكان ستم روا مى دارند، و بدكاران و فاسقان را تصديق مى كنند، حق نزد آنان باطل، و باطل نزد آنان حق است، همه اين امور را بخاطر تحصيل دنيا و كسب پول و ثروت انجام مى دهند، در حالى كه مى دانند كارشان ناحق است.

فرهنگ شيطان

در آيه 34 سوره بقره درباره شيطان بحث بسيار مفصلى گذشت، در اينجا نيازى به بحث مشروح نمى بينم ولى بايد بدانيم كه حضرت حق به نفع ما انسان ها به طور مكرر در آيات قرآن و به زبان انبياء دشمن بودن شيطان و فرهنگ خسارت بارش را گوشزد نموده و همه را از اين جرثومه پليد، و موجود سركش و اين كه او دعوتى جز به حركت در مسير گام هاى سه گانه اش ندارد بر حذر داشته است.

«در گام اول با انگيزش اعمال پست و افسون هاى گوناگون بدى و گناه را ناچيز مى نماياند و آرايش مى دهد، و يا به غرور در انجام بعضى مسائل دينى و مقدس از توجه به گناهان بزرگ اجتماعى و خيانت ها منصرف ميدارد، همين كه راه هاى بينش و انديشه مستقيم را بست به گام دوم مى كشاند، در گام دوم ارتكاب فحشاء كه گناهان رسوا و تجاوز به حقوق و حدود خلق است آسان مى گردد، در گام سوم وادار به جعل احكام و قوانين و نسبت آنها به خداوند مى نمايد، تا هر بدى و زشتى و خيانتى را در لباس دين بيارايد، اين منتهاى خطوه ها و خطه هاى شيطان و آخرين مرحله واژگونى و سقوط است وَ أَنْ تَقُولُوا عَلَى اللَّهِ ما لا تَعْلَمُونَ «15»

مگر نه اين است كه احبار يهود و كشيش هاى نصرانى در همه امور قوانينى را از پيش خود، و به سود شكم و شهوت خود وضع كردند، و با نسبت دادنش به خدا وضع آن قوانين را در امت يهود و مسيح استحكام بخشيدند، و آنها را به

عنوان مقررات حق به مردم باورندند، و مگر نه اين است كه در هر دوره اى مكتب سازان خائن قوانينى را از نزد خود ساخته و به آن رنگ مذهبى دادند و پاى آن قوانين را به عنوان قوانين دينى ثابت و محكم كردند، و بسيارى از مردم را به عمل به آن قوانين باطل و ساختگى وادار ساختند، و از اين راه چه خيانت ها و جنايت ها كه بر دين حق و بر مردم روا نداشتند.

آرى شيطان كه در اصطلاح قرآن انسان طاغى و مفسد، و عاصى و ملحد و مصّر بر گمراه كردن مردم است، و نيز موجود پنهانى است كه پيوسته زمينه ساز وسوسه و خنّاس گرى در درون آدمى است، جز دعوت به زشتى هاى عادى و معمولى و گناهان صغيره، و دعوت به گناهان كبيره، و مكتب سازى با رنگ و لعاب دينى كارى ندارد، و با اين برنامه هايش نشان مى دهد كه نسبت به انسان دشمنى آشكار است.

رسول خدا در روايتى بسيار مهم بخشى از محصولات شوم فرهنگ او را كه در حالات و اعمال بشر رخ نشان مى دهد بيان مى كند، و به آثار زيانبار پيروى از فرهنگ او اشاره مى نمايد:

«اذا كثر الزنا بعدى كثر موت الفجأة، و اذا طفف المكيال اخذهم الله بالسنين و النقص، و اذا منعوا الزكات منعت الارض بركاتها من الزرع و الثمار و المعادن، و اذا جاروا فى الحكم تعاونوا على الظلم و العدوان، و اذا نقضوا العهود سلط الله عليهم عدوهم، و اذا قطعوا الارحام جعلت الاموال فى ايدى الاشرار، و اذا لم يامروا بالمعروف و لم ينهوا عن المنكر و لم يتبعوا الاخيار من اهل بيتى سلط الله عليهم اشرارهم فيدعوا عند ذلك خيارهم فلا يستجاب لهم:» «16»

زمانى كه پس از من زنا فراوان و زياد شود، مرگ ناگهانى و سكته زياد گردد، و هنگامى كه كم فروشى به ميان اهل كسب راه يابد، خدا مردم را به خشكسالى و كمبود دچار سازد، و چون از پرداخت زكات امتناع شود، زمين بركاتش را از زراعت و محصولات و معادن منع نمايد، و چون در قضاوت و حكم ستم ورزند، نسبت به يكديگر بر ستم و دشمنى كمك دهند، و چون پيمان شكن شوند خدا دشمنانشان را بر آنان چيره سازد، و هنگامى كه از صله رحم دست بردارند، اموال و ثروت ها در دست اشرار قرار گيرد، و زمانى كه امر به معروف و نهى از منكر را ترك كنند و خوبان از اهل بيتم را پيروى ننمايند، اشرارشان بر آنان تسلط يابند پس در چنين وضعى خوبانشان دعا كنند ولى به اجابت نرسد.

حضرت صادق (ع) به روايت شيخ طوسى كه در علم و عمل شخصيتى كم نظير است امامان هدايت را ريشه همه خيرها، و شياطين را با تعبير دشمنان امامان ريشه هر بدى و آلودگى باطنى و ظاهرى معرفى مى كنند:

«نحن اصل كل خير و من فروعنا كل بر و من البر التوحيد و الصلاة و الصيام و كظم الغيظ و العفو عن المسيئ و رحمة الفقير و تعاهد الجار و الاقرار بالفضل لاهله و عدونا اصل كل شر و من فروعهم كل قبيح و فاحشة فمنهم الكذب و النميمة، و البخل، و القطيعة، و اكل الربا و اكل مال اليتيم بغير حقه و تعدى الحدود التى امر الله عزوجل و ركوب الفواحش ما ظهر منها و ما بطن من الزنا و السرقه و كل من وافق ذلك من القبيح و كذب من قال انه معنا و هو متعلق بفرع غيرنا:» «17»

ما ريشه تمام خيرها هستيم، نماز، روزه، فرو خوردن خشم، گذشت از بدكار، مهرورزى به تهيدست، تفقد از همسايه، و اقرار به فضل و برترى نسبت به اهل فضل است.

و دشمنان ما كه شياطين داخل اين امت اند ريشه هر شر و بدى و از فروع آنان هر زشتى و گناه بزرگى است، از جمله زشتى ها وگناهان عبارت است از دروغ، سخن چينى، بخل، قطع رحم، رباخورى، خوردن مال يتيم به ناحق و تجاوز از مقررات و حدودى كه خدا به آن فرمان داده، و ارتكاب هر گناه كبيره آشكار و پنهان كه بخشى از آن زنا و دزدى و هر قبيحى از اين مورد است، و دروغ مى گويد كسى كه فكر مى كند شيعه ماست ولى آميخته به شاخ و برگ غير ماست.

اميرمؤمنان (ع) در بخشى از يك خطبه نهج البلاغه به اوضاع قمر در عقرب پيروان فرهنگ شيطان اشاره كرده مى فرمايد:

«اقْبَلُوا عَلَى جِيفَةٍ قَدِ افْتَضَحُوا بِاكْلِهَا، وَ اصْطَلَحُوا عَلَى حُبِّهَا، وَ مَنْ عَشِقَ شَيْئا أَعْشَى بَصَرَهُ، وَ أَمْرَضَ قَلْبَهُ، فَهُوَ يَنْظُرُ بِعَيْنٍ غَيْرِ صَحِيحَةٍ، وَ يَسْمَعُ بِأُذُنٍ غَيْرِ سَمِيعَةٍ، قَدْ خَرَقَتِ الشَّهَوَاتُ عَقْلَهُ، وَ اءَمَاتَتِ الدُّنْيَا قَلْبَهُ، وَ وَلَّهَتْ عَلَيْهَا نَفْسُهُ.

فَهُوَ عَبْدٌ لَهَا وَ لِمَنْ فِى يَدَيْهِ شَىْ ءٌ مِنْهَا، حَيْثُمَا زَالَتْ زَالَ إِلَيْهَا، وَ حَيْثُمَا اءَقْبَلَتْ اءَقْبَلَ عَلَيْهَا، لَا يَنْزَجِرُ مِنَ اللَّهِ بِزَاجِرٍ، وَ لَا يَتَّعِظُ مِنْهُ بِوَاعِظٍ:» «18»

به مردارى چون حرام و ثروت باطل روى آوردند، و با خوردنش به عرصه افتضاح و رسوائى نشستند، بر دلبستگى به آن مردار اجتماع و اتفاق كردند، آرى كسى كه با همه وجود عاشق معشوق باطل و جيفه دنيا شود ديده اش مختل و دلش بيمار مى گردد، در نتيجه با چشمى غير صحيح مى بيند، چشمى كه هيچ چيز را همه چيز، همه چيز را هيچ چيز، محدود را نامحدود و زشت را زيبا و صحيح را باطل و باطل را صحيح مى نگرد!

با گوشى غير شنوا مى شنود، شهوات عقلش را تباه مى كند، و دنيا قلبش را از كار مى اندازد، وجودش نسبت به آن جيفه و مردار دچار سرگردانى و سردرگمى مى شود، در نتيجه بنده او ميشود، و بنده كسى كه چيزى از آن جيفه در دست اوست، آن جيفه به هر جانب بگردد او همه به همان جانب مى گردد، و به هر طرف روى آورد او هم به آن طرف روى كند، چنين عاشق بدبختى با هيچ عامل بازدارنده اى از معاصى و گناهان باز نمى ايستد و براى روى آوردن به حقايق از هيچ واعظى پند و نصيحت نمى پذيرد!

اينان بر خلاف اولياء الهى، و پاكان روزگار، و بينايان راه، و سالكان مسلك معنا كه مى كوشند از همه چيز برنامه هائى بسازند كه دستشان را بگيرد، و به راه نجات و سعادت رهنموشان گردد، و درهاى خوشبختى را به رويشان باز كند، در فضاى تيره بختى و ظلمت مى كوشند عواملى فراهم آورند كه پاى بندشان شود، و بدون اين كه بفهمند به اسارتشان گيرد، و بارى از گناهان و زشتى ها را بر دوششان نهد و دنيا و آخرتشان را تباه سازد، و اين همه چيز جز پذيرفتن دعوت شيطان و افتادن در پى او از گام هاى خطرناك او نيست.

اينان به قول قرآن مجيد:

يَعْلَمُونَ ظاهِراً مِنَ الْحَياةِ الدُّنْيا

نه اين كه از علم و دانش بى بهره باشند بلكه در هر روزگارى به تناسب وضع زمان از رشته هاى مختلف علمى بهره مند بوده و مدارس و مراكز و كتاب خانه هاى عريض و طويل در اختيار داشتند و دارند، ولى همه زحماتشان براى به دست آوردن انواع دانش در راه گسترده كردن سفره شهوات و لذات جسمى است، و به اين خاطر از ارزش هاى الهى و انسانى تهى هستند، و جز به فرهنگ گناه نمى انديشند، و اگر قدرتشان اقتضا كند به هر ظلم و ستمى به ديگران تن مى دهند، و منابع مادى و معيشتى مظلومان و مستضعفان را در كمال بى رحمى غارت مى كنند!

پيامبر اسلام درباره ى اين پيروان بى چون و چراى شيطان به ابن مسعود فرمود:

«يا بن مسعود محاريبهم نساءهم، و شرفهم الدارهم و الدنانير و همتهم بطونهم اولئك شر الاشرار، الفتنة معهم و اليهم يعود:» «19»

محراب عبادتشان زنانشان، و سربلندى شان ثروت و پولشان، و همتشان شكمشان مى باشد، اينان بدترين بدان هستند، فتنه با آنهاست و بازگشت فتنه به ايشان است.

و نيز درباره ى اين پيروان تيره بخت فرهنگ شيطان و اجابت كننده دعوت اين دشمن آشكار فرمود:

«سيأتى من بعدى اقوام ياكلون طيب الطعام و الوانها، و يركبون الدواب، و تيزينون بزينة المرءة لزوجها، و يتبرجون تبرج النساء و زيّهن مثل زى الملوك الجبابرة و هم منافقوا هذه الامة فى آخر الزمان، شاربون بالقهوات، لاعبون بالكعاب، راكبون الشهوات، تاركون الجماعات، راقدون عن القمات، مفرطون فى العدوات ….» «20»

پس از من گروه هائى مى آيند كه غذاهاى بهداشتى و رنگارنگ مى خورند، و بر مركب هاى گوناگون سوار مى شوند، و خود را به آرايشى كه زن براى شوهرش آرايش مى كند مى آرايند، و چون زنان در برابر ديگران خودآرائى مى نمايند، زندگى و منش آنان مانند زندگى پادشاهان ستمگر است، اينان در آخر الزمان منافقان اين امت اند، شرابى كه از دانه قهوه گرفته مى شود مى خورند، با تخته نرد قمار مى كنند، بر مركب هر شهوت حرامى سوار مى شوند، از اجتماعات كناره مى گيرند و با مردم نيستند، بدون انجام عبادت سر به بالين گذراده به بستر خواب مى روند، در تجاوز به حقوق مردم افراط مى كنند.

بدون ترديد غفلت از خدا، و بى توجهى به حقايق، و تعطيل عقل، و نشست و برخاست با فاسدان و مفسدان، و تسليم شدن در برابر هواى نفس، همه و همه زمينه هائى است كه انسان را به دام شيطان مى اندازد، و به اسارت او درآورده تابع فرهنگ وى مى كند، و راه سعادت دنيا و آخرت را به روى انسان مى بندد، و سبب هلاكت و تيره بختى و شقاوت در دنيا و آخرت مى شود.

انسان هاى عاقل و متفكر، و آنان كه حكيمانه زندگى مى كنند، هيچ وقت به دام شيطان نمى افتند يا كمتر گرفتار اين سگ هار مى شوند، و اگر گرفتار شوند به سرعت خود را نجات داده و به جبران آنچه بر آنان گذشته برمى خيزند، و زخمى كه از او خورده اند معالجه مى نمايند.

به گوشه اى از زندگى زنى كه داراى تعقل و تفكر و آراسته به حكمت دينى بود از قول حضرت رضا (ع) اشاره مى كنم باشد كه مفيد افتد.

راه زندگى صحيح

حضرت رضا (ع) به شيعه سفارش اكيد مى فرمايند:

«اتقوا الله و عليكم بالتواضع و الشكر و الحمد:»

در همه امورتان تقواى الهى و اجتناب از محرمات را مراعات كنيد، و به شما را به فروتنى و شكر نعمت و سپاس گزارى سفارش مى كنم.

حضرت پس از بيان اين حقايق فرمودند:

مردى در بنى اسرائيل بود، كه شبى كسى به خوابش آمد و گفت نيمى از عمرت در وسعت و راحت و بسط و گشايش رزقى، و نيم ديگر در مشقت و تنگدستى و تهيدستى از اين دو نيمه كدام را انتخاب مى كنى؟ گفت من در زندگى خود شريكى دارم، باشد تا از او مشورت كرده و صلاح و مصلحت خود را جويا شوم.

چون بيدار شد خوابش را براى همسرش گفت، همسرش پاسخ داد بگو نيمه اول عمرم را مى خواهم در وسعت و گشايش باشم، به او در عالم خواب گفته شد مشكلى نيست دنيا به او روى آورد، و از هر طرف نعمت و ثروت به سويش سرازير شد، همسرش مرتب او را تشويق به انفاق و صدقه و كمك به ديگران مى كرد، از او جداً مى خواست به همسايه نيازمند به اقوام تهيدست به مردم مشكل دار يارى بده و پيوسته خدا را به آن نعمت ها و بر توفيقى كه در خدمت به خلق داشتند شكر مى كردند و سپاس مى گزاردند.

شبى از شب ها آن مرد به خواب وى آمد و گفت:

نيمى از زمان گذشت اكنون رأى تو چيست؟ باز گفت شريك دارم باشد از او مصلحت خواهى كنم چون صبح شد به همسرش جريان خواب را گفت، همسر آراسته به عقل و حكتمش به او گفت: خداوند به ما نعمتش را ارزانى داشت، و

ما به اندازه استطاعت شكرش را به جاى آورديم، خداوند نسبت به وفاى به عهدش كه فرموده: اگر شكر نعمت هايم را به جاى آوريد حتماً نعمتم را بر شما افزون مى كنم سزاوارتر است، آن مرد در شب ديگر به خواب صاحب نعمت آمد و گفت: در همه عمرت در وسعت و گشايشى، و ديو تهيدستى و فقر به سراغت نخواهى آمد. «21»

پي نوشت ها
______________________________

(1)- كافى ج 5، ص 106?
(2)- كافى ج 5، ص 108?
(3)- انعام 45?
(4)- روضات الجنات ج 1 ص.
(5)- مجمع النورين 77?
(6)- انوار نعمانيه 349?
(7)- عنكبوت 13?
(8)- بحار ج 63، ص 314، ج 6، روضة الواعظين، ص … مكارم الاخلاق، ص.
(9)- مستدرك الوسائل قديم ص 343?
(10)- وسائل قديم ص 524?
(11)- كافى ج 5 ص 106?
(12)- كافى ج 5 ص 105?
(13)- كافى ج 4 ص 107 ح 7?
(14)- بحار ج 77 ص 104?
(15)- پرتوى از قرآن ج 2 ص 41?
(16)- بحار ج 77 ص 157 ح 129?
(17)- بحار ج 24 ص 303- مستدرك الوسائل ج 3 ص 403- كنز الفوائد.
(18)- نهج البلاغه خطبه 109?
(19)- بحار ج 77 ص 99?
(20)- بحار ج 77 ص 98?
(21)- مشكاة الانوار 30?

مطالب فوق برگرفته شده از:
کتاب  : تفسير حكيم جلد پنجم
نوشته : استاد حسين انصاريان

منبع : پايگاه عرفان

مال حرام



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و طرز تهيه رولت سبزي بدون گوشت

آموزش و طرز تهيه رولت سبزي بدون گوشت

آشپزي:

مواد لازم

كره                                              60 گرم
تره‌فرنگي                                       يك ساقه
سير                                             دو حبه
آرد سبوس‌دار گندم                           نصف ليوان
شير پاستوريزه                                 يك ليوان
تخم‌مرغ                                         چهار عدد
پنير پارمسان رنده شده                     دو قاشق غذاخوري
نمك و فلفل                                    به مقدار لازم

مواد لازم براي داخل رولت

اسفناج پخته و خرد شده                   سه قاشق غذاخوري
پنير پارمسان رنده شده                     100 گرم
ذرت پخته شده                               يك پيمانه
پيازچه خرد شده                             يك قاشق غذاخوري
پنير خامه‌اي                                   50 گرم
آويشن                                          به ميزان لازم

اين غذا براي چهار تا شش نفر مناسب مي باشد

طرز تهيه

سير و تره‌فرنگي را خرد كرده و با كمي كره تفت دهيد تا نرم شوند بعد بقيه كره را با آرد، نمك و فلفل مخلوط كنيد و روي حرارت بگذاريد تا خامي آرد برطرف شود. سپس به مخلوط كره و آرد، كم‌كم شير بيفزاييد و هم بزنيد و روي حرارت بگذاريد تا غليظ شود.
در اين لحظه زرده‌هاي تخم‌مرغ‌ها را از سفيده‌ها جدا كنيد و سفيده‌ها را با هم بزنيد تا فرم بگيرند. زرده‌ها را هم بزنيد و به مخلوط تره‌فرنگي، سير و سس آرد بيفزاييد. سفيده تخم‌مرغ زده شده را به مواد فوق بيفزاييد و مخلوط را به آرامي هم بزنيد.
آن‌گاه ذرت، اسفناج و پنير پارمسان رنده شده، پيازچه خرد شده، آويشن و پنير خامه‌اي را با هم مخلوط كنيد و كنار بگذاريد.
بعد مخلوط خمير را در سيني فر كه با كاغذ روغني پوشانده شده بريزيد و به مدت 12 دقيقه در طبقه وسط فر كه از قبل داغ شده با حرارت 180 درجه بگذاريد تا پف كند بعد از فر در آوريد و سطح آن را پنير پارمسان رنده شده بريزيد و از مواد رولت سطح خمير را بپوشانيد و خمير را لوله كنيد و دوباره به مدت 15 دقيقه در فر بگذاريد. بعد از خنك شدن رولت را برش بزنيد.

نكته: در مواد داخل رولت به جاي پنير پارمسان مي‌توانيد از پنير فتا استفاده كنيد.

لينک مستقيم: http://mihangram.com/ashpazi-155.html 

رولت سبزي



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و طرز تهيه چند نوع آبميوه چربي سوز

آموزش و طرز تهيه چند نوع آبميوه چربي سوز

آشپزي

به گزارش خبرنگار کلينيک گروه علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران؛ کاهش وزن نياز به يک انگيزه ي قوي دارد؛ اما به جز انگيزه به راهکارهاي ديگري هم نياز داريد تا بتوانيد نتيجه ي مورد نظرتان را دريافت نماييد، يکي از اين راهکارها دريافت آبميوه هاي چربي سوز است. در اين اينفوگرافي طرز تهيه 3 آبميوه  رژيمي را آورده ايم.
آب ميوه هاي طبيعي به علت داشتن ريز مغذي ، سرشار از املاح و ويتامين هاي مختلف بوده و عامل خوبي براي مهار اشتها و پرخوري افراد چاق است و آنزيم هاي موجود در اين ميوه ها وزن را به طور طبيعي پايين مي آورد.

آبميوه کرفس استويا

مواد لازم

3 ½فنجان گوجه فرنگي خرد شده
2 فنجان خيار خورد شده
کرفس 1 ساقه
3-4 قطره استويا (اختياري)
½ قاشق چاي خوري فلفل سياه و سفيد زمين
¼ قاشق چاي خوري فلفل قرمز
½ قاشق چاي خوري نمک دريا

دستور تهيه

براي درست کردن اين آب ميوه ابتدا کرفس را خرد کرده و سپس آب آن را بگيريد و بعد از آن يک مقدار استويا به آن اضافه کنيد تا کمي مزه شيريني به آن دست يابد و پس از اضافه کردن خيار و گوجه خرد شده قدري فلفل سياه و قرمز همراه با نمک ، با آب کافي و کم برگ نعنا مي توانيد آنرا ميل کنيد

آب ميوه شاهي و آب هويج

مواد لازم

1 فنجان شاهي خرد شده
2-3 هويج متوسط
2 گوجه فرنگي خرد شده رم
½ فنجان اسفناج
½ فنجان گشنيز
1 قاشق چاي خوري فلفل سياه و سفيد
1 قاشق چاي خوري نمک

دستور تهيه

هويج را شسته و با مقداري برگ گشنيز آن را داخل آب ميوه گيري ريخته و با مقداري آب و کمي شکر هر روز صبح قبل از صبحانه آن را ميل کنيد.

آب ميوه کرفس و چغندر قند

مواد لازم

4-5ساقه کرفس
1 چغندر کوچک، مکعب
1 فنجان اسفناج خرد شده درشت
گشنيز 1 دسته
1 قاشق چاي خوري نمک دريا

طرز تهيه

همه مواد را در ظرفي ريخته و مقداري آب ليمو به آن اضافه کنيد ، سپس آن را با مقداري آب ميل کنيد .توجه داشته باشيد که آب کرفس سموم را از بدن دفع مي کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

لينک مستقيم:http://mihangram.com/ashpazi-152.html

آبميوه چربي سوز



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و نحوه درست کردن کالزونه ،غذاي ايتاليايي

آموزش و نحوه درست کردن کالزونه ،غذاي ايتاليايي

آموزش آشپزي

مواد لازم

مواد لازم براي تهيه ي مواد مياني

سينه مرغ                                   400 گرم
نمک                                          به مقدار لازم
فلفل قرمز                                   يک دوم قاشق چايخوري
فلفل شيرين                                يک دوم قاشق چايخوري
قارچ                                          200 گرم
پياز بزرگ                                     2 عدد
فلفل دلمه اي                              يک عدد
کدو سبز                                    حدود 250 گرم
پنير رنده شده                              200 گرم
روغن                                         يک قاشق چايخوري براي تفت دادن

مواد لازم براي تهيه ي سس

پوره گوجه فرنگي                          160 گرم
آب                                            نيم پيمانه
آب گوشت                                   کمي
شکر                                          يک قاشق چايخوري
فلفل چيلي                                  يک دوم قاشق چايخوري

مواد لازم براي تهيه ي خمير

آرد گندم                                     450 گرم
خامه 18 درصد چربي                     3 قاشق چايخوري
خميرمايه                                    100 گرم
تخم مرغ                                     يک عدد
شکر                                          يک قاشق چايخوري
نمک                                          يک دوم قاشق چايخوري
مرزنجوش يا پونه کوهي                   1 قاشق غذاخوري
آب ولرم                                      يک دوم فنجان
روغن زيتون                                  يک قاشق غذاخوري
تخم مرغ                                     در صورت نياز براي ماليدن روي خمير

اين مواد اوليه ي ذکر شده براي 4 نفر است. در صورت تمايل مي توانيد مواد را کم و زياد کنيد.

روش آماده سازي

مرحله 1:
سينه ي مرغ را به تکه هاي نسبتاً بزرگ برش دهيد و به آن نمک، فلفل قرمز و فلفل شيرين را اضافه نماييد.

آموزش و نحوه درست کردن کالزونه ،غذاي ايتاليايي

مرحله 2:
سبزيجات را نيز به تکه هاي بزرگ برش دهيد.

آموزش و نحوه درست کردن کالزونه ،غذاي ايتاليايي

مرحله 3:
مرغ و سبزيجات را کمي تفت دهيد و بر روي آن مرزنجوش يا پونه کوهي بپاشيد.

کالزونه

مرحله 4:
مواد تشکيل دهنده ي سس را به مدت 5 دقيقه در حرارت کم بپزيد.

غذاي ايتاليايي

مرحله 5
گوشت و سبزيجاتِ مواد مياني را با سس مخلوط کنيد و بگذاريد کنار تا خنک شود.

غذاهاي خارجي

مرحله 6
مواد تشکيل دهنده ي خمير را با هم خوب مخلوط کنيد. سپس آن را به دونيم قسمت کنيد به طوري که يکي از قسمت ها کمي بزرگتر از ديگري باشد. بعد آن قسمت بزرگتر را به شکل يک کلوچه در آورده و بگذاريد حدود 15 دقيقه بماند تا وربيايد.

خمير کالزونه

مرحله 7
قبل از اين که اين مرحله از کار را آغاز کنيد، مطمئن باشيد که مواد مياني تان خوب پخته شده است. مواد مياني مخلوط شده با سس را روي خمير قرار دهيد. لبه هاي خارجي خميرتان نبايد با مواد مياني و سس آغشته شود؛ مانند آن چيزي که در پيتزا اتفاق مي افتد و در تصوير هم ملاحظه مي نماييد.

کالزونه مرغ و سبزيجات

مرحله 8
کم کم روي مواد را با پنير بپوشانيد.

کالزونه

مرحله 9
قسمت دوم خمير که کوچک تر بود را روي مواد گذاشته و لبه هاي خارجي خمير زيرين را روي آن آورده و کمي پيچانده و محکم کنيد؛ شبيه آن چه در پيراشکي ها انجام مي دهيد و در تصوير هم مشخص است.
سپس يک برش “به علاوه مانند” روي سطح خمير بزنيد. بعد از اين مرحله مي توانيد يک عدد تخم مرغ را خوب زده و روي کالزونه بماليد تا وقتي پخته مي شود رنگ قهوه اي طلايي زيبايي را به خود بگيرد.

غذاي ايتاليايي

مرحله 10
به مدت 15 تا 20 دقيقه مواد را در 250 درجه سانتي گراد يا 480 درجه فارنهايت يا تا زماني که خمير قهوه اي طلايي شود، بپزيد.

کالزونه

 

منبع: موسسه فرهنگي و اطلاع رساني تبيان

 

لينک مستقيم http://mihangram.com/ashpazi-150.html

برنج ايتاليايي



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و نحوه درست کردن کيک ميوه

آموزش و نحوه درست کردن کيک ميوه

آشپزي

مواد لازم

آرد سفيد                                     150 گرم
شکر                                           150 گرم
خامه                                           200 گرم
تخم‌مرغ                                        يک عدد
کاکائو                                          يک قاشق سوپخوري
ميوه با سليقه خودتان                      کمپوت زردآلو، توت‌فرنگي و کيوي
شيره مرباي زردآلو و توت‌فرنگي            به مقدار لازم
پودر نارگيل                                    به مقدار لازم

طرز تهيه

ابتدا کرم کيک را تهيه مي‌کنيد بدين طريق که سفيده و زرده تخم‌مرغ را جدا جدا در ظرفي ريخته و به هم مي‌زنيم، سپس شکر، کاکائو و کمي وانيل به عنوان اسانس به زرده تخم‌مرغ هم زده شده اضافه مي‌کنيم و با سفيده که قبلا زده‌ايم مخلوط و آرد را به آن اضافه مي‌کنيم و خوب به هم مي‌زنيم تا مواد مخلوط شوند. پس از اين مرحله مايه را در قالب ريخته و در فر مي‌گذاريم، پس از آنکه آماده شد، از فر خارج مي‌‌کنيم و روي آن و کنارش را با شيره مربا زردآلو يا توت‌فرنگي به دلخواه کاملا مي‌پوشانيم و روي آن پودر نارگيل مي‌ريزيم و به مدت يک دقيقه، توجه داشته باشيد! تنها يک دقيقه در فر مي‌گذاريد تا مرباي روي کيک خودش را بگيرد، سپس کيک را از فر بيرون مي‌آوريد و با توت‌فرنگي، زردآلو و کيوي آن را تزئين مي‌کنيد، يا با هر ميوه‌اي که تمايل داشتيد، مثلا به جاي توت‌فرنگي مي‌توانيد از سيب استفاده کنيد.

لينک مستقيم http://mihangram.com/ashpazi-151.html

کيک



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و طرز تهيه عدس پلو مخصوص

آموزش و طرز تهيه عدس پلو مخصوص

آموزش آشپزي

مواد لازم

عدس                                               يك پيمانه
برنج                                                 دو پيمانه
سيرتازه                                            يك ساقه خردشده
گوشت چرخ‌كرده                                  200 گرم
كشمش و خرما                                   به ميزان لازم
سيب‌زميني خردشده                            دو عدد
خلال ‌بادام                                          100 گرم
زعفران آب‌كرده                                    سه قاشق غذاخوري

طرز تهيه

برنج را به مدت چهار ساعت خيس مي‌كنيم. عدس را از قبل مي‌پزيم. گوشت و سيب‌زميني‌ را هم سرخ مي‌كنيم. پس از آبكش كردن برنج، يك لايه از برنج را درون ظرف مي‌ريزيم. سپس مواد ديگر را با هم مخلوط مي‌كنيم و يك لايه بر روي برنج اضافه مي‌كنيم. پس از گذشت دو دقيقه آب زعفران حل شده را به مخلوط گفته شده اضافه مي‌كنيم. پس از دم كشيدن درون ظرف مناسب كشيده و با خلال بادام تزئين مي‌كنيم.

لينک مستقيم http://mihangram.com/ashpazi-149.html

عدس پلو



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و نحوه درست کردن گارني ياريخ

آموزش و نحوه درسست کردن گارني ياريخ

آشپزي

مواد لازم

بادنجان                                  شش عدد
گوشت چرخ كرده                      250گرم
نمك                                      به ميزان لازم
جعفري                                  به ميزان لازم
سير                                      چهارحبه
رب گوجه فرنگي                       دو قاشق سوپخوري
پياز                                       يك عدد

طرز تهيه

بادنجان‌ها را از دو ساعت قبل پوست گرفته از وسط‌شان يك برش زده و به آنها نمك مي‌زنيم تا تلخي خود را پس بدهد. پياز خردشده را در مقدار كمي روغن تفت داده، بعد  گوشت و نمك را مي‌افزاييم آن‌گاه رب گوجه فرنگي را اضافه مي‌كنيم و در آخر پخت جعفري و سير ريز خردشده را نيز افزوده و از روي حرارت بر مي‌داريم. در اين لحظه بادنجان‌ها را در روغن مايع سرخ كرده و درون صافي مي‌گذاريم. مواد گوشتي را داخل بادنجان‌ها پر كرده و در مقداري رب‌گوجه‌فرنگي سرخ شده كه يك ليوان آب به آن افزوده‌ايم ده دقيقه مي‌پزيم.

کيک کشک بادمجان



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

سوفله کدو بادمجان

کيک کشک بادمجان
مواد لازم :
بادمجان :نيم کيلو
کدو :نيم کيلو
گوشت چرخ کرده :200گرم
پياز سرخ کرده :يک قاشق
قارچ خرد شده :250گرم
فلفل دلمه ايي خرد شده:100گرم
پنير پيتزا :250گرم
رب گوجه فرنگي :يک قاشق
سس سفيد :يک ليوان
روغن :به اندازه لازم
نمک وفلفل :به اندازه کافي

طرز تهيه:
بادمجان وکدو ها راپس از پوست کندن از طول به چهار قسمت تقسيم کرده وسرخ نموده وجدا ميگذاريم سپس گوشت را تف داده و قارچ وفلفل دلمه ايي را اضافه وبعد پياز سرخ شده ورب ونمک وفلفل را اضافه و تفت ميدهيم ويک استکان آب ريخته ودرآن را بسته وميگذاريم که آب آن تمام شود.
يک ظرف پيرکس مناسب برداشته ته آنرا چرب ميکنيم ويک بادمجان و يک کدو سرخ شده ميچينيم تا ته ظرف پر شود حالامقداري از مايع مخلوطمان را روي بادمجان وکدو قرارداده ودو قاشق مايع سس سفيد به همراه پنير پيتزا روي مايعمان اضافه وصاف ميکنيم مجدد کدو و بادمجان را چيده و همين روش را ادامه ميدهي تا مواد ما تمام شود و روي آنرا با پنير پيتزا ميپوشانيم فر را که قبلا گرم کرده اي ظرف را در آن قرار ميدهيم بمدت 10دقيقه تا پنير آن آب شود سپس فر را خاموش و ظرف را پس از ده دقيقه از فر خارج و با همان ظرف غذا را سرو مينماييم

کيک کشک بادمجان



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

خورش فسنجان

مواد لازم

 
? مرغ
? مرغابي
? گوشت
? مغز گردو
? پياز
? رب انار ( ميتوان به جاي رب انار از آب انار استفاده نمائيد )
? شکر
? نمک و فلفل
? روغن

طرز تهيه فسنجان


مغز گردو را بعد ار پاک کردن چرخ کنيد و با کمي روغن تا سرخ شود اين تفت دادن نبايد طوري باشد که گردو بسوزد و تلخ شود.
زعفران را در کمي آب جوش حل کنيد.
پياز را ختات کرده و با روغن تفت دهيد تا اينکه طلائي شود.
مرغ – مغز گردو – پياز سرخ شده – کمي نمک و فلفل و مقداري آب زعفران و چهار تا پنج پيمانه آب را در يک ظرف مناسب ريخته و بر روي حرارت ملايم بگذاريد.
مي توانيد مرغ را با کمي آب زعفران جداگانه بپزيد و سپس مغز گردو و پياز سرخ شده‚ نمک و فلفل و آب را به آن اضافه نموده و حرارت دهيد.
اگر از گوشت چرخ کرده مي خواهيد استفاده نمائيد گوشت و پياز رنده کرده و نمک را با هم مخلوط و ورز دهيد و سپس به صورت قلقل هاي ريز در آورده و باکمي روغن تفت دهيد و سپس با کمي آب زعفران‚ مغز گردو و پياز سرخ کرده نمک و فلفل و آب را در ظرف مناسب ريخته و حرارت دهيد.
بعد از کمي پخت‚ رب انار و شکر را به خورشت اضافه نمائيد.
اگر در زمان پخت مرغ پخته شد ولي هنوز خورشت جا نيفتاده باشد مرغ را از خورشت جدا کرده و بگذاريد که خورشت آماده شود و در پايان مرغ را به آن اضافه نمائيد.
در آخر پخت بر اساس ترشي و شيريني خورشت شکر اضافه نمائيد .
خورشت در پايان پخت به روغن افتاده باشد و آب نداشته باشد در صورتي که هنوز به روغن نيفتاده باشد ميتوانيد در چندين مرتبه کمي آب سرد به خورشت اضافه نمائيد .
اگر خورشت روي حرارت ملايم در مدت زمان بيشتري پخته شود خوش مزه تر و رنگ آن بهتر مي شود .

خورش فسنجان با گوشت قلقلي



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

شامي گيلاني
( شامي هويج )
مواد لازم

براي 6 نفر:
? گوشت گوسفند يا گوساله: 500 گرم
? پياز: 1 عدد
? سيب زميني: 2 عدد
? لپه: 250 گرم
? مغز گردو: 75 گرم
? سبزي معطر (جعفري، تره، نعنا و ترخان): 500 گرم
? تخم مرغ: 5 تا 6 عدد
? روغن مايع: به ميزان لازم
? زعفران دم کرده: 1 قاشق چاي خوري
? نمک و فلفل: به ميزان لازم

طرز تهيه

گوشت، پياز و لپه را بپزيد تا آب آن تمام شود. سبزي را پاک کرده، شسته و خرد کنيد. سيب زميني را بپزيد و رنده کنيد و همراه سبزي، گوشت و لپه چرخ کنيد. مغز گردوي خرد شده، نمک، فلفل، زعفران و تخم مرغ را به آن بيفزاييد و ورز دهيد. به انداز? يک گردو از آن را در کف دست پهن کنيد و در روغن داغ سرخ نماييد. سپس در ظرف مناسب بچينيد و سرو کنيد.

شامي هويج



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

قيمه پيچاق
( قيمه مرغ )
مواد لازم
– گوشت قيمه اي 350 گرم

– پياز سرخ شده 1 کيلو

– خلال بادام 150 گرم

– نمک ،فلفل و ادويه و زعفران به ميزان لازم

– تخم مرغ 6 عدد

 
طرز تهيه
گوشت را با پياز کمي پخته ، پياز سرخ شده را با خلال بادام کمي تفت مي دهيم . نمک ، فلفل و ادويه و کمي زعفران اضافه کرده مي گذاريم تا کمي جا بيفتد (5 دقيقه ) اين مواد را به گوشتي که نصف استکان آب داشته باشد اضافه مي کنيم ، مي گذاريم کاملا جا بيفتد در انتهاي پخت به تعداد نفرات تخم مرغ وسط اين خورشت مي شکنيم .با قاشق روي تخم مرغها را زعفران مي دهيم . بعد از بسته شدن تخم مرغ غذا را در ظرف سرو مي کنيم

قيمه مرغ



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آش تويگا

( آش رشته )

مـواد لازم


? پيازمتوسط ساطوري شده : 2 عدد
? نخود :: 50 گرم
? گندم پوست کنده : 80 گرم
? آرد گندم : 2 قاشق غذاخوري سر پر
? ماست :: 2 ليوان سر خالي
? روغن ماع : 2 قاشق
? نعناع خشک : 1 قاشق سوپخوري
? فلفل قرمز : 1 قاشق مرباخوري سرخالي
? آب گوشت : 4 ليوان
? نمک به ميزان لازم


طـرز تهيه


روغن را در تابه اي مي ريزيم و پياز را در آن تفت مي دهيم. نخود و گندم را که از شب قبل خيس کرده ايم، همراه با آب گوشت به پياز تفت داده اضافه مي کنيم و روي حرارت ميگذاريم تا بپزد و کاملا جا بيفتد (حدود 50 دقيقه). آرد و ماست را با هم مخلوط مي کنيم، با مقداري نمک در آش مي ريزيم و مي گذاريم ده دقيقه ديگر بپزيد .
نعنا خشک و فلفل قرمز را به مدت يک دقيقه در روغن داغ تفت مي دهيم و روي آش را با آن تزيين مي کنيم. در صورتي که اضافه وزن داريد مي توانيد به جاي نعنا داغ از کمي نعنا خشک استفاده کنيد، به جاي روغن مايع از روغن زيتون استفاده کرده و چربي آب گوشت را هم بگيريد. اين آش را با کشک، ماست، آبغوره و يا سرکه بنا به سليقه و ذائقه خود ميتوانيد ميل کنيد .

آش رشته



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

رب پلو شيراز

( رب انار )
مواد لازم :
برنج يک کيلو، رب انار يک ليوان، گردو يک ليوان، کشمش نصف ليوان، شکر به اندازه کافي (بستگي به ترشي مزه رب دارد )، پياز بزرگ دو عدد، روغن

طرز تهيه:
پيازها را خلال کرده سرخ مي نمايند . بعد ازسرخ شدن، کشمش و گردو را با آن تفت مي دهند. رب انار و شکر را جوشانده و دو قاشق روغن به آن اضافه مي کنند.

مقداري آب را به جوش آورده و برنج ها را که از چند ساعت قبل خيس کرده اند در آب جوش مي پزند و به صورت چلو دم مي کنند. قبل از آن که برنج کاملاً دم بکشد آن را از روي اجاق برداشته با کفگير ( اسم ) کم کم به داخل چلو صافي (ترش باله ) ريخته ، از محلول رب و شکر کم کم به آن اضافه کرده، مخلوط مي کنند. سپس برنج را در ديگ يا قابلمه ريخته، باقيمانده رب و شکر را به آن مي افزايند . وقتي که بخار اطراف برنج را پوشاند ، کشمش و گردو و پياز داغ را وسط آن گذاشته ، دم مي کنند . کمي بعد رب پلو حاضر و آماده است .

رب انار



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

لبو پلو

آشپزي
مواد لازم

    مرغ پخته و ريز خرد شده 1 کيلوگرم
    لبو پخته و خرد شده 4 عدد
    اسفناج پخته شده: 100 گرم
    برنج آبکش شده 3 پيمانه
    پياز سرخ شده1 عدد
    زعفران ساييده شده 1 قاشق غذاخوري
    نمک، فلفل و روغن به ميزان لازم


طرز تهيه

مرغ را همراه پياز، نمک و فلفل کمي تفت مي‌دهيم و لبو‌ها را به صورت دلخواه خرد مي‌کنيم.

اسفناج‌ها را مي‌گذاريم کمي نرم شوند. اسفناج‌ها نيازي به پخت زياد ندارند .درون يک قابلمه تمام مواد را به صورت لايه‌ لايه به برنج آبکش شده افزوده، مقداري از برنج را زعفراني کرده و مي‌گذاريم تا برنج دم بکشد.

به خاطر اينکه لبو‌ها له نشوند، پس از اينکه مواد را لابه‌لاي برنج قرار داديم لبو را نيز روي آن اضافه مي‌کنيم، چون موقع مخلوط کردن لبو له مي‌شود، بهتر است که جداگانه به برنج اضافه شود.

آموزش آشپزي



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و نحوه درست کردن پنکيک گوشت

آموزش و نحوه درست کردن پنکيک گوشت

آشپزي

مواد لازم

آرد                                             يك پيمانه
شير                                           يك پيمانه
تخم‌مرغ                                       يك عدد
نمك و فلفل                                  به ميزان لازم
روغن مايع                                    يك قاشق سوپخوري

مواد لازم مياني

گوشت چرخ‌كرده                           250 گرم
تخم‌مرغ آب‌پز                                يك عدد
پياز                                            يك عدد
رب گوجه‌فرنگي                             دو قاشق سوپخوري
جعفري خرد شده                          دو قاشق سوپخوري
خيارشور ريز‌شده                            به ميزان لازم
نمك، فلفل و ادويه                          به ميزان لازم

طرز تهيه

گوشت را با پياز تفت داده نمك، فلفل، ادويه و رب‌گوجه‌فرنگي را اضافه كرده و هم ‌مي‌‌زنيم سپس يك پيمانه آب افزوده و مي‌‌گذاريم بپزد تا به روغن بيفتد. بعد از روي حرارت برداشته جعفري خردشده، خيارشور و تخم‌مرغ رنده شده را با آن مخلوط مي‌‌كنيم و مي‌‌گذاريم سرد شود. آرد، نمك، فلفل، تخم‌مرغ، روغن مايع و شير را كم‌كم مخلوط و هم زده تا مايه يك‌دست شود بعد تابه كوچكي را چرب كرده روي حرارت داغ مي‌‌كنيم هر دفعه يك ملاقه كوچك از مواد را در تابه ريخته تا يك طرف پنكيك برشته شود سپس طرف ديگر آن را هم برشته مي‌‌كنيم تا مواد پنكيك تمام شود. لابه‌لاي پنكيك‌ها مايه گوشت را ريخته و پنكيك‌ها را روي هم مي‌‌گذاريم تا مواد تمام شود، ورقه آخر پنكيك بايد ساده باشد و بعد آن را تزئين مي‌‌كنيم.

پنکيک گوشت



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh


رسمي/ قرارداد نيمار تا سال 2021 تمديد شد

نيمار

وبسايت رسمي برنامه نود - فوق ستاره برزيلي بارسلونا سرانجام به ماه ها گمانه زني درباره آينده اش پايان داد و قراردادش با اين باشگاه را تمديد کرد.

به گزارش وبسايت نود، باشگاه بارسلونا لحظاتي پيش اعلام کرد که قرارداد نيمار تا سال 2021 تمديد شده است. در ماه هاي اخير درباره آينده نيمار گمانه زني هاي زيادي شد به طوري که مديربرنامه هاي اين بازيکن 24 ساله از تمايل باشگاه هاي رئال مادريد، پاري سن ژرمن و منچستريونايتد براي جذب او خبر داد.

بند فسخ قرارداد نيمار فصل آينده 200 ميليون يورو خواهد بود و سپس در سال دوم قراردادش به 220 ميليون افزايش مي يابد و در سه سال پاياني قراردادش به 250 ميليون يورو خواهد رسيد.

نيمار که سال 2013 از سانتوس به بارسلونا پيوست در 141 بازي که براي اين باشگاه اسپانيايي انجام داده موفق شده 85 بار گلزني کند. اين مهاجم برزيلي در اين سه سال توانسته هشت جام از جمله دو لاليگا و يک ليگ قهرمانان را فتح کند.

منبع: وبسايت رسمي برنامه نود

نيمار



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

ابراز همدردي سرمربي برزيل با ليونل مسي

تيته، سرمربي برزيل، پس از شکست آرژانتين در فينال کوپا آمه‌ريکا و خداحافظي مسي از فوتبال ملي، با فوق‌ستاره فوتبال جهان ابراز همدردي کرد.

مسي

به گزارش "ورزش سه"،‌ ضربه پنالتي مسي در پايان بازي از کنار دروازه به بيرون رفت تا آرژانتين با نتيجه 4-2 در ضربات پنالتي مغلوب شيلي شود. پس از بازي، مسي که به شدت ناراحت بود، از ميادين ملي خداحافظي کرد و حال سرمربي برزيل با او ابراز همدردي کرد.


او گفت:"  به نظر من، مشخص کردن نتيجه بازي با پنالتي انساني نيست. بايد يک راه ديگر براي پيدا کردن تيم شايسته انتخاب کنيم. البته که در پنالتي کيفيت تکنيکي و انسجام ذهني نقش مهمي دارد ولي ممکن است همه چيز به نحو ديگري پيش برود. نمي‌دانم چطور ولي اينکه يک بازيکن بزرگ را به خاطر از دست دادن پنالتي سرزنش کنيم درست نيست."


تيته درباره شيلي گفت:" شيلي تيم قدرتمندي است  و آنها توانستند توانايي‌هاي انفرادي خود را در کنار هم به کار بگيرند. آنها بهترين تيم نتيجه گرا آمريکا جنوبي هستند."

منبع: ورزش 3

مسي

 



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

گزارش تمرين استقلال

تمرين تيم فوتبال استقلال از ساعت 18 در کمپ ناصر حجازي آغاز شد.

استقلال


به گزارش "ورزش سه"، حدود 500 نفر تمرين استقلالي ها را امروز از نزديک تماشا کردند و مثل روزهاي گذشته به تشويق کادرفني و بازيکنان پرداختند.


* برخلاف روزهاي گذشته منصور پورحيدري در تمرين آبي پوشان حضور نداشت اما مرتضي هاشمي زاده بازيکن اسبق استقلال در تمرينات حضو رداشت و مورد توجه تماشاگران قرار گرفت. سجاد شهباززاده غايب بزرگ تمرين استقلال بود و نکته جالب اين بود که تماشاگران بي توجه به عقد قرارداد اين بازيکن با آناليا اسپور تنها تيمشان و بازيکنان حاضر در زمين را تشويق مي کردند.
* محمدحسين کنعاني زادگان مدافع تازه وارد استقلال بعد از 10 روز غيبت به خاطر مصدوميت امروز به کمپ ناصر حجازي آمد و زيرنظر دکترهاي تيم تمرينات اختصاصي انجام داد.
* همچنين رابسون برزيلي که هنوز قراردادي با استقلال امضا نکرده است امروز پا به پاي ساير بازيکنان تمرين کرد. گفته مي شود اين بازيکن قراردادش را با استقلال نهايي خواهد کرد.
* آيتم اول تمرين به کارهاي کششي و دويدن دور زمين اختصاص داشت و بعد از آن کارهاي تاکتيکي آغاز شد.
* عليرضا منصوريان امروز تمرينات ويژه اي را براي وينگرهاي تيمش در نظر گرفت. او از وينگرهاي تيمش درخواست کرد زماني که مهاجمي مقابل دروازه حضور ندارد از سانتر کردن هاي بي مورد خودداري کنند و با ارسال پاس به بيرون محوطه جريمه دوباره بازيسازي را از عقب آغاز کند. در اين تمرين بازيکنان موظف بودند که سانترهاي وينگرهاي استقلال را با تک ضربه وارد دروازه استقلال کنند.
* آيتم بعدي تمرين به مدافعان وسط استقلال اختصاص داشت، در اين تمرين عليرضا منصوريان راه صحيح دفاع کردن مدافعان در مقابل سانترهاي حريف را به بازيکنان آموزش داد. همچنين منصوريان راه صحيح ضربه سر زدن مدافعان را به آنها آموزش داد تا تيمش از حداقل فرصت به وجود آمده حداکثر فرصت را ايجاد کند.

*در اواخر تمرين که به سانتر از جناحين اختصاص دارد، دو بازيکن مصدوم شدند. در اين آيتم از تمرين آرش افشين و بهنام برزاي با مصدوميت جزيي روبرو شدند و البته بعد از چند دقيقه تمرينات را از سر گرفتند.

*در بخش پاياني تمرين عليرضا منصوريان بعضي از بازيکنان تيمش را جمع کرد و ضربات ايستگاهي تمرين کرد. جالب اينکه هيچ کدام از بازيکنان عملکرد مناسبي در زدن توپ به چارچوب نداشتند.

منبع: ورزش3

استقلال



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

گزارش تمرين پرسپوليس در اوکراين

پرسپوليسي ها که امروز صبح راهي اوکراين شده بودند اولين تمرين خود را در کمپ تمريني خود برگزار کردند.

پرسپوليس

به گزارش "ورزش سه"، پرسپوليسي ها امروز صبح راهي اوکراين شدند و بعد از صرف ناهار در ساعت 14 براي استراحت راهي اتاق هاي خود شدند.


بازيکنان اين تيم طبق برنامه اعلام شده از سوي برانکو ايوانکوويچ از ساعت 20 در محل تمريني اصلي باشگاه ديناموکيف گردهم امدند تا اولين تمرين خود را برگزار کنند. عليرغم فاصله کوتاه بين هتل تا محل تمريني اين تيم (کمتر از 3 دقيقه) سرخپوشان اين مسير را با وسيله نقليه طي مي کنند.


بازيکنان اين تيم به جز حسين ماهيني در اين تمرين حضور يافته اند و هيچ بازيکن مصدوم و محرومي در بين شاگردان برانکو ايوانکوويچ وجود ندارد تا سرمربي کروات سرخپوشان تمامي نفرات خود را در اختيار داشته باشد.

 

 


بازيکنان پرسپوليس با حضور در کمپ تمريني ديناموکيف از ديدن امکانات اين باشگاه اروپايي و مطرح شگفت زده شدند و با توجه به اينکه اين تيم هشت زمين مجزا تمريني در کمپ خود داشت تمام رده هاي باشگاهي آن مي توانند به طور همزمان به تمرين بپردازند.

 


بازيکنان ابتدا در دو گروه 9 نفره زير نظر مارکو بدنساز اين تيم تمرينات سرعتي را پشت سر مي گذارند و عليرضا بيرانوند و الکساندر لوبانف، دو دروازه بان ملي پوش اين تيم نيز زير نظر ايگور پاناديچ تمرينات تخصصي خود را پشت سر مي گذارند.


7-8 ايراني حاضر در اوکراين نيز با توجه به اردوي اين در کيف خود را به محل اردوي سرخپوشان رساندند تا با بازيکنان اين تيم ديدار کنند و آنها را مورد تشويق نيز قرار داده اند.


طبق اعلام برانکو ايوانکوويچ سرخپوشان در اردوي خود در اوکراين روزانه دو نوبت صبح (9 صبح) و عصر (20 شب) پشت سر خواهند گذاشت. در روزهايي که سرخپوشان بازي دوستانه نيز برگزار مي کنند باز هم بايد در تمرين نوبت صبح حاضر شوند تا اينگونه برانکو برنامه فشرده اي براي سرخپوشان در نظر گرفته باشد.

 

* در بخش ديگر تمرين بازيکنان در گروه هاي چند نفره به پاسکاري کوتاه و بلند و ارسال از جناحين پرداختند و برنامه هاي برانکو را پشت سر گذاشتند.


* آيتم بعدي تمرين اختصاص به ارسال از جناحين داشت که بازيکنان بايد در دو بخش ابتدا با سر و در بخش بعدي با بغل پا توپ را وارد دروازه الکساندر لوبانف و عليرضا بيرانوند مي کردند.


* در بخش ديگر تمرين فوتبال درون گروهي پرداختند و در دو تيم سبز و قرمز تقسيم شدند و به بازي پرداختند.


بازيکنان بعد از انجام 90 دقيقه تمرين فشرده و همراه با بدنسازي با سوت برانکو به کار خود خاتمه دادند و راهي هتل شدند تا براي شام و استراحت مهيا شوند.

منبع: ورزش 3

پرسپوليس



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

نيمار و تاييد تمديد قرارداد با بارسا

نيمار

نيمار، ستاره بارسا، با انتشار پستي در اينستاگرامش، تاييد کرد که قراردادش را با اين باشگاه تمديد خواهد کرد.

به گزارش "ورزش سه"، پس از فراز و نشيب هاي زيادي که در مورد تمديد قرارداد اين ستاره برزيلي با بارسا به وجود آمد، او اکنون در اينستاگرامش نوشت:"خيلي خوشحالم که زندگي در اين رويا را ادامه خواهم داد. زنده باد بارسا و زنده باد کاتالونيا!"

منبع: ورزش 3

نيمار



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

حريف بارسلونا در جام خوان گامپر مشخص شد

پنجاه و يکمين دوره جام خوان گامپر، 20 مرداد ماه امسال بين بارسلونا و سامپدوريا در نوکمپ برگزار خواهد شد.

بارسلونا

به گزارش "ورزش سه"، به مناسبت بيست و پنجمين سالگرد اولين قهرماني بارسا در اروپا، سامپدوريا براي جام خوان گامپر دعوت شده است. تيم ايتاليايي، حريف بارسا در فينال جام باشگاه هاي اروپاي سال 1992 در ومبلي لندن بود که آبي اناري ها با گل زيباي رونالد کومان در وقت هاي اضافه موفق به پيروزي و کسب اولين قهرماني خود شدند.


سامپدوريا سال 1989 نيز در فينال جام جامداران به مصاف بارسا رفت که در آنجا نيز شکست خورده بود. آن اولين جامي بود که کرويف با بارسلونا فتح کرد.

بارسا به همين مناسبت، حتي پيراهن فصل بعد خود را مشابه پيراهن سال 92 طراحي کرده است. جدال با سامپدوريا آخرين بازي دوستانه پيش فصل بارسلونا محسوب مي شود. بارسا با سلتيک، لسترسيتي و ليورپول، سه بازي دوستانه در مرداد ماه برگزار خواهد کرد. 4 روز پس از بازي با سامپدوريا نيز آبي اناري ها سوپرکاپ اسپانيا را برابر سويا برگزار مي کنند.

منبع: ورزش 3

بارسلونا



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

 در آستانه بازي ولز - بلژيک
رونالدو- بيل

کمتر از 40 روز بعد از قهرماني در چمپيونزليگ، کريس رونالدو و گرت بيل ممکن است در نيمه نهايي يورو 2016 مقابل هم قرار بگيرند.

 رونالدو

به گزارش "ورزش سه"، پيش از شروع رقابت هاي يورو 2016، کمتر کسي روي رسيدن ولز و پرتغال به مرحله نيمه نهايي يورو حساب باز مي کرد اما حالا يکي از اين دو تيم به جمع چهار تيم پاياني رسيده و صعود ولز، مي تواند يک رويارويي ويژه را رقم بزند؛ تقابل کريس رونالدو و گرت بيل که در سه فصل اخير در رئال مادريد دو ضلع مثلث هجومي BBC را ساخته اند.

 رونالدو در 5 ديداري که پرتغال در يورو انجام داد، تنها در ديدار مقابل مجارستان سرنوشت ساز ظاهر شد و با زدن دو گل، کمک کرد تا تيمش از مرحله گروهي صعود کند و در ساير ديدارها، بازيکنان ديگر پرتغال نقش تاثيرگذارتري داشتند. در حالي که بيل در هر سه ديدار مرحله گروهي براي ولز گلزني کرد و در ديدار مرحله يک چهارم نهايي هم روي ارسال خطرناک او بود که مدافع ايرلند به اشتباه دروازه خودي را باز کرد.

ولز امشب در ديدار يک چهارم نهايي مقابل بلژيک قرار خواهد گرفت و براي اينکه بتوانند راهي مرحله بعد شوند، بي ترديد به درخشش گرت بيل نياز دارند. قرار گرفتن بيل و رونالدو در مقابل هم، مي تواند يک ديدار تماشايي را رقم بزند و البته شبي ويژه براي هواداران رئال که دو ستاره محبوب شان را مقابل هم خواهند ديد. البته شايد آنها ترجيح مي دانند اين رويارويي در فينال رقم بخورد تا به هر حال جام قهرماني را در دست يک ستاره رئالي ببينند.


منبع: ورزش 3

 رونالدو



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 تير 1395 | نظرات ()