نوشته شده توسط : atefeh

احکامی در رابطه با وضو

احکام وضو

مذهبی(لطفا برای اطلاع از احکام دینی خود فقط به این مطالب اکتفا نکنید و به مرجع تقلید خود رجوع کنید)

این مطالب از پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) در این پست قرار داده شده است.

س : به نیت طهارت برای نماز مغرب وضو گرفتم، آیا برای من با این وضو مسّ قرآن کریم و خواندن نماز عشا جایز است؟
ج: بعد از آنکه وضو به‌طور صحيح محقّق شد، تا زمانى که باطل نشده است، انجام هر عمل مشروط به طهارت، با آن جايز است.
س : کسی که در جلوی سرش موی مصنوعی گذاشته است و در صورت نگذاشتن آن به مشقت می‏افتد، آیا مسح بر موی مصنوعی برای او جایز است؟
ج: موى مصنوعى اگر به نحو کلاه گيس باشد، واجب است براى مسح آن را بردارد، ولى اگر موى مصنوعى بر پوست سرکاشته شده باشد و برداشتن آن از جلوى سر باعث عسر و حرجى شود که عادتاً قابل تحمل نيست، مسح بر روى آن مجزى است.
س : شخصی گفته است که هنگام وضو فقط باید دو مشت آب بر صورت ریخته شود، و اگر بار سوم آب ریخته شود وضو باطل خواهد بود. آیا این سخن صحیح است؟
ج: شستن اعضاء در وضو، بار اوّل واجب و بار دوّم جايز و بيش از آن مشروع نيست لکن ملاک براى تعيين هر بار، قصد انسان است، پس اگر به قصد بار اوّل چند مرتبه آب بريزد اشکال ندارد.
س : آیا در وضوی ارتماسی جایز است که چند بار دست و صورت را داخل آب کنیم یا این که فقط دوبار جایز است؟
ج: فقط دو بار مى‏توان دست و صورت را وضوى ارتماسى داد بار اوّل واجب، و بار دوّم جايز است و بيش از آن، مشروع نيست. ولى در وضوى ارتماسى در مورد دستها بايد قصد شستن وضوئى آنها هنگام خارج کردن آنها از آب باشد، تا بتوان از اين طريق مسح را با آب وضو انجام داد.
س : آیا چربیهایی که به‌طور طبیعی در مو و صورت به وجود می‏آیند، مانع محسوب می‏شوند؟
ج: مانع محسوب نمى‏شود، مگر آنکه به حدّى باشد که مانع از رسيدن آب به پوست و مو گردد.
س : مدت زمانی مسح پاهایم را از سر انگشتان انجام نمی‏دادم، بلکه فقط روی پا و مقداری از انگشتان را مسح می‏کردم؛ آیا این مسح صحیح بوده است؟ و در صورت عدم صحّت‏، نمازهایی را که خوانده‏ام باید قضا کنم؟
ج: اگر مسح پا شامل سر انگشتان پا نباشد، وضو باطل و قضاى نمازهاى خوانده شده، واجب است. ولى اگر انسان شک داشته باشد که آيا هنگام مسح، از سر انگشتان پا مسح مى‏کرده است يا نه؟ در صورتى که مسأله را مى‌دانسته و احتمال مى‌دهد که از سر انگشتان مسح کرده باشد وضو و نمازهاى خوانده شده محکوم به صحّت‏ هستند.
س : بر آمدگی روی پا که هنگام مسح، دست باید تا آنجا کشیده شود، کدام است؟
ج: بايد مسح پا را تا مفصل بکشند.

(آموزش نماز شب )

س : وضو در مساجد و مراکز و ادارات دولتی که دولت در سایر کشورهای اسلامی بنا می‏کند، چه حکمی دارد؟
ج: جايز است و مانع شرعى ندارد.
س : چشمه‏ای است که سرچشمه آن در زمین ملکی شخصی قرار دارد. اگر بخواهیم آب آن را به وسیله لوله به منطقه‏ای که چند کیلومتر با آن فاصله دارد، انتقال دهیم، باید لوله از زمین‌های ملکی این شخص و افراد دیگر عبور نماید، آیا در صورت عدم رضایت مالکین زمین‌ها، استفاده از آب چشمه برای وضو و غسل و سایر تطهیرات جایز است؟
ج: اگر چشمه، در کنار و خارج از ملک غير، خود به خود جوشيده و قبل از جريان آن بر زمين، وارد لوله شده و به منطقه منظور هدايت شود در صورتى که استفاده از آب عرفاً تصرّف در ملک غير محسوب نشود، اشکال ندارد.
س : سازمان آب، نصب پمپ فشار و استفاده از آن را ممنوع اعلام کرده است، ولی در برخی از محلّه‏ها فشار آب ضعیف است و ساکنان آن مجبورند که برای استفاده از آب در طبقات بالای ساختمانها از پمپ فشار استفاده کنند، با توجه به این مسأله به دو سؤال زیر پاسخ فرمایید؟
الف: آيا نصب پمپ فشار آب جهت استفاده از آب بيشتر از نظر شرعى جايز است؟
ب: در صورت عدم جواز استفاده از پمپ فشار آب، وضو و غسل با آبى که به وسيله پمپ جذب مى‏شود چه حکمى دارد؟
ج: در فرض سؤال، نصب و استفاده از پمپ فشار جايز نيست، و وضو و غسل با آبى که به وسيله پمپ به دست مى‏آيد، محل اشکال است.
س : نظر جنابعالی درباره وضو گرفتن قبل از داخل شد وقت نماز چیست؟ در پاسخ به یکی از استفتائات فرموده‏اید که با وضویی که نزدیک اول وقت نماز گرفته می‏شود، می‏توان نماز خواند. منظور شما از نزدیک اول وقت نماز، چه مقدار است؟
ج: ملاک صدق عرفى نزديکى وقت نماز است، و اگر در آن وقت براى نماز وضو گرفته شود، اشکال ندارد.
س : آیا شخصی که وضو می‏گیرد، مستحب است هنگام مسح قسمت پائین انگشتان پا یعنی جایی را که موقع راه رفتن با زمین تماس پیدا می‏کند، مسح نماید؟
ج: محل مسح پا عبارت است از روى پا از سر يکى از انگشتان تا مفصل ساق، و استحباب مسح پائين انگشتان پا ثابت نشده است.
س : اگر شخص وضو گیرنده، هنگام شستن دستها و صورت به قصد وضو اقدام به باز و بسته کردن شیر آب نماید، این کار او چه حکمی دارد؟
ج: اشکال ندارد و به صحّت‏ وضو لطمه‏اى نمى‏زند. ولى اگر بعد از فراغت از شستن دست چپ و قبل از مسح با آن، دستش را روى شيرى که خيس است بگذارد و آب وضوى دست با آب خارج از وضو مخلوط شود، صحّت‏ مسح با رطوبتى که مختلط از آب وضو و آب خارج است، محل اشکال مى‏باشد.
س : آیا برای مسح می‏توان از غیر آب وضو استفاده کرد؟ و همچنین آیا مسح سر حتماً باید با دست راست و از بالا به پایین باشد؟
ج: مسح سر و پاها بايد با رطوبتى که از آب وضو در دستها مانده، کشيده شود و اگر رطوبتى باقى نمانده بايد از ريش يا ابرو رطوبت گرفته و مسح نمايد و احتياط آن است که مسح سر با دست راست باشد، ولى کشيدن مسح از بالا به پايين لازم نيست.
س : بعضی از زنها ادعا می‏کنند که وجود رنگ روی ناخن مانع وضو نیست و مسح روی جوراب نازک هم جایز است. نظر شریف جنابعالی در این‌باره چیست؟
ج: در صورتى که رنگ داراى جرم باشد، مانع از رسيدن آب به ناخن مى‏باشد و وضو باطل است و مسح بر جوراب هر قدر هم نازک باشد، صحيح نيست.
س : آیا مجروحان جنگی که قطع نخاع شده‏اند و قدرت نگهداری بول را ندارند، جایز است در نماز جمعه شرکت کرده و به خطبه‏ها گوش دهند و با عمل به وظیفه شخص مسلوس، نماز جمعه و عصر را بخوانند؟
ج: شرکت آنان در نماز جمعه اشکال ندارد، ولى با توجه به اينکه بر آنان واجب است که بعد از وضو گرفتن بدون فاصله زمانى، شروع به خواندن نماز کنند، بنا بر اين وضوى قبل از خطبه‏هاى نماز جمعه در صورتى براى خواندن نماز جمعه کافى است که بعد از وضو حدثى از آنان سر نزند.
س : شخصی که قادر بر وضو گرفتن نیست، فرد دیگری را برای انجام وضو به نیابت می‌گیرد و خودش نیت نموده و با دست خود مسح می‏کند و اگر قادر بر مسح نباشد نایب دست او را گرفته و با آن مسح می‌نماید. اگر از این کار هم عاجز باشد، نائب از دست او رطوبت گرفته و مسح می‏کند. حال، اگر این شخص دست نداشته باشد، چه حکمی دارد؟
ج: اگر اين شخص کف دست نداشته باشد، براى مسح، رطوبت از ساعد او گرفته مى‌شود، و اگر ساعد هم نداشته باشد، رطوبت از ريش يا ابروى او گرفته شده و سر و پا با آن مسح مى‏شوند.
س : در نزدیکی محل برگزاری نماز جمعه مکانی برای وضو گرفتن وجود دارد که تابع مسجد جامع است و پول آب آن از غیر بودجه مسجد پرداخت می‌شود. آیا شرکت کنندگان در نماز جمعه جایز است که از آن آب استفاده کنند؟
ج: چون آب آن براى وضو گرفتنِ همه نمازگزاران به‌طور مطلق قرارداده شده است، استفاده از آن اشکال ندارد.
س : آیا وضویی که قبل از نماز ظهر و عصر گرفته شده، برای خواندن نماز مغرب و عشا هم با علم به این که در این مدت هیچ‌یک از مبطلات وضو از وی سرنزده است، کافی است؟ یا آنکه هر نمازی نیت و وضوی جداگانه‏ای دارد؟
ج: براى هر نمازى وضوى جداگانه لازم نيست. با يک وضو تا زمانى که باطل نشده، مى‌تواند هر مقدار نماز که مى‏خواهد بخواند.
س : آیا وضو گرفتن به نیت نماز واجب قبل از داخل شدن به وقت آن جایز است؟
ج: وضو گرفتن براى خواندن نماز واجب، اگر نزديک داخل شدن به وقت آن باشد، اشکال ندارد.
س : به علت فلج شدن هر دو پایم به کمک کفش طبی و عصای چوبی راه می‌روم، و چون به هیچ وجه بیرون آوردن کفش هنگام وضو برایم امکان ندارد، امیدوارم وظیفه شرعی مرا در رابطه با مسح هر دو پا بیان فرمایید.
ج: اگر بيرون آوردن کفش براى مسح پاها براى شما خيلى سخت و دشوار است، مسح بر روى کفش کافى و مجزى است.
س : اگر بعد از رسیدن به مکانی تا چند فرسخی آن به جستجوی آب بپردازیم و آب آلوده و کثیفی را بیابیم، در این حالت تیمم برای ما واجب است یا وضو گرفتن با آن آب؟
ج: اگر آن آب پاک و مطلق باشد و استعمال آن ضررى نداشته باشد و خوف ضرر هم در بين نباشد، وضو واجب است و نوبت به تيمم نمى‏رسد.
س : آیا وضو به خودی خود مستحب است؟ و آیا می‌توان قبل از داخل شدن به وقت نماز به قصد قربت وضو گرفت و با همان وضو نماز خواند؟
ج: وضو به قصد طهارت از نظر شرعى مستحب و مطلوب است و خواندن نماز با وضوى مستحب جايز است.
س : کسی که همیشه در وضویش شک می‏کند، چگونه می‏تواند به مسجد برود و نماز بخواند و به قرائت قرآن کریم و زیارت معصومین(علیهم‌السلام) بپردازد؟
ج: شک در بقاى طهارت بعد از وضو اعتبار ندارد، و تا يقين به نقض وضو پيدا نکرده است مى‏تواند با آن نماز بخواند و قرآن قرائت کند و به زيارت برود.
س : آیا در صحّت‏ وضو شرط است که آب بر همه قسمت‏های دست جریان پیدا کند یا آنکه کشیدن دست تر بر آن کافی است؟
ج: صدق شستن منوط به رساندن آب به تمام عضو است هرچند به وسيله دست کشيدن باشد. ولى مسح اعضاء با دست مرطوب به تنهايى کافى نيست.
س : آیا در مسح سر، مرطوب شدن مو کافی است یا این که رطوبت باید به پوست سر هم برسد؟
ج: مسح سر را مى‌تواند بر روى پوست و يا موى قسمت جلوى سر بکشد، ولى اگر موى جاهاى ديگر سر در قسمت جلو جمع شده باشد يا موى جلوى سر به قدرى بلند باشد که بر روى صورت يا شانه‌ها ريخته شده است، مسح بر آن کافى نيست و بايد فرق سر را باز کرده پوست يا بن موها را مسح کند.
س : کسی که از موی مصنوعی استفاده می‏کند مسح سر را چگونه انجام دهد؟ و وظیفه او راجع به غسل چیست؟
ج: اگر موى کاشته شده، قابل برداشتن نبوده و يا ازاله آن مستلزم ضرر و مشقت باشد و با وجود موها قدرت بر رساندن رطوبت به پوست سر نباشد، مسح بر روى همين موها کافى است، و غسل نيز همين حکم را دارد.
س : ایجاد فاصله زمانی در شستن اعضاء هنگام وضو یا غسل، چه حکمی دارد؟
ج: فاصله زمانى (عدم موالات) در غسل اشکال ندارد. ولى در وضو اگر فاصله به مقدارى باشد که اعضاى قبلى خشک شوند، وضو باطل است.
س : وضو و نماز کسی که پی‌درپی از او باد به مقدار کم خارج می‏شود، چه حکمی دارد؟
ج: اگر نتواند وضوى خود را تا آخر نماز حفظ کند و تجديد وضو در اثناء نماز هم براى او خيلى دشوار باشد، مى‌تواند با هر وضويى يک نماز بخواند، يعنى براى هر نماز به يک وضو اکتفا کند، هرچند وضوى او در بين نماز باطل شود.
س : بعضی از افرادی که در مجتمع‌های مسکونی زندگی می‏کنند، از پرداخت هزینه خدماتی که از آنها استفاده می‌کنند از قبیل هزینه آب سرد و گرم، تهویه، نگهبانی و مانند آنها، خودداری می‌کنند. آیا روزه و نماز و سایر عبادات این افراد که بار مالی این خدمات را بدون رضایت همسایگان به دوش آنان می‏اندازند، از نظر شرعی باطل است؟
ج: هر يک از مشترکين از نظر شرعى به مقدارى که از امکانات مشترک استفاده مى‏کند، نسبت به هزينه خدمات مديون است، و اگر از پرداختِ پول آب، امتناع کند، وضو و غسل او محل اشکال و بلکه باطل است.
س : شخصی غسل جنابت نموده و بعد از گذشت سه تا چهار ساعت می‌خواهد نماز بخواند، ولی نمی‌داند غسلش باطل شده است یا خیر؟ اگر احتیاطاً وضو بگیرد، اشکال دارد یا خیر؟
ج: در فرض مذکور وضو واجب نيست، ولى احتياط هم مانعى ندارد.
س : آیا کودک نابالغ، محدث به حدث اصغر می‌شود؟ آیا می‌توان قرآن را در دسترس او قرارداد تا آن را مسّ کند؟
ج: بله، با عارض شدن مبطلات وضو، کودک نابالغ هم محدث مى‌شود، ولى مس کتابت قرآن بر او حرام نيست و بر مکلّف واجب نيست او را از دست زدن به نوشته قرآن باز دارد.
س : اگر عضوی از اعضای وضو بعد از شستن آن و قبل از اتمام وضو، نجس شود، چه حکمی دارد؟
ج: نجس شدن آن عضو، به صحّت‏ وضو ضرر نمى‏رساند، ولى تطهير آن عضو براى پاک شدن از نجاست به خاطر نماز واجب است.
س : آیا بودن چند قطره آب بر روی پا هنگام مسح، برای وضو ضرر دارد؟
ج: واجب است که محل مسح از آن قطرات خشک شود تا هنگام مسح، رطوبت دست بر پا تأثير بگذارد نه بر عکس.
س : کسی که دست راست او از بالای مرفق قطع شده، آیا مسح پای راست از او ساقط است؟
ج: مسح پاى راست از او ساقط نمى‌شود، بلکه بايد با دست چپ بر آن مسح کند.
س : کسی که در اعضای وضوی او زخم یا شکستگی باشد، چه وظیفه‌ای دارد؟
ج: اگر در اعضاى وضو زخم يا شکستگى است و روى آن باز باشد و آب براى آن ضرر ندارد، بايد آن را بشويد و اگر شستن آن مضر است بايد اطراف آن را بشويد، و احتياط آن است که اگر کشيدن دست تر بر آن ضرر ندارد، دست تر بر آن بکشد.
س : کسی که محل مسح او زخم است، چه وظیفه‏ای دارد؟
ج: اگر نمى‌تواند روى زخم محل مسح دستِ تر بکشد بايد به جاى وضو تيمم کند. ولى در صورتى که مى‌تواند پارچه‏اى روى زخم قرار دهد و بر آن دست بکشد، احتياط آن است که علاوه بر تيمم، وضو نيز با چنين مسحى بگيرد.
س : کسی که جاهل به بطلان وضویش است و بعد از وضو متوجه آن می‌شود، چه حکمی دارد؟
ج: اعاده وضو براى اعمال مشروط به طهارت، واجب است، و اگر با وضوى باطل نماز خوانده باشد، اعاده آن نيز واجب مى‏باشد.
س : کسی که در یکی از اعضای وضویش زخمی وجود دارد که حتی اگر جبیره هم بر روی آن قرار دهد دائما از آن خون می‌آید، چگونه باید وضو بگیرد؟
ج: واجب است جبيره‏اى را بر روى زخم بگذارد که خون از آن بيرون نمى‌آيد، مثل نايلون.
س : آیا خشک کردن رطوبت بعد از وضو مکروه است؟ در مقابل، آیا خشک نکردن آن مستحب است؟
ج: اگر دستمال يا پارچه معيّنى را مخصوص اين کار قرار دهد، اشکال ندارد.
س : آیا رنگ مصنوعی که زنها از آن برای رنگ کردن موی سر و ابروی شان استفاده می‏کنند، مانع از صحّت‏ وضو و غسل است؟
ج: اگر صرفاً رنگ باشد و داراى جرمى نباشد که مانع از رسيدن آب به مو شود، وضو و غسل صحيح است.
س : آیا جوهر از موانعی است که وجود آن بر روی دست باعث بطلان وضو می‏شود؟
ج: اگر جوهر داراى جرم بوده و مانع از رسيدن آب به پوست شود، وضو باطل است، و تشخيص اين موضوع بر عهده مکلّف مى‏باشد.
س : اگر رطوبت مسح سر به رطوبت صورت متصل شود، آیا وضو باطل می‌شود؟
ج: از آنجايى که مسح پاها بايد با رطوبتى که از آب وضو در کف دو دست باقى مانده صورت بگيرد، لذا بايد هنگام مسح سر، دست به قسمت بالاى پيشانى نرسد و با رطوبت صورت برخورد نکند تا اين که رطوبت دست که هنگام مسح پا به آن نياز دارد با رطوبت صورت مخلوط نشود.
س : شخصی که وضویش نسبت به وضوی متعارف بین مردم وقت بیشتری می‌گیرد، برای یقین پیدا کردن به شستن اعضای وضو چه کاری باید انجام دهد؟
ج: بايد از وسوسه اجتناب نمايد، و براى اين که شيطان از او نااميد شود، بايد به وسوسه‏ها اعتنا نکند و کوشش کند که همانند ساير اشخاص به مقدارى که از نظر شرعى واجب است، اکتفا نمايد.
س : بعضی از قسمت‏های بدنم خالکوبی شده است، گفته می‌شود که غسل و وضو و نمازم باطل هستند و نمازی از من پذیرفته نمی‌شود. امیدوارم مرا در این‏باره راهنمایی فرمایید.
ج: اگر خالکوبى مجرد رنگ باشد و يا در زير پوست بوده و بر ظاهر پوست چيزى که مانع از رسيدن آب بر آن شود، وجود نداشته باشد، وضو و غسل و نماز صحيح است.
س : اگر بعد از خروج بول، انسان استبراء کرد و وضو گرفت و سپس رطوبتی که مردد بین بول و منی است از او خارج شد، چه حکمی دارد؟
ج: در فرض سؤال، براى تحصيل يقين به طهارت از حدث، واجب است که هم غسل کند و هم وضو بگيرد.
س : لطفاً تفاوت وضوی زن و مرد را بیان فرمایید.
ج: بين زن و مرد در افعال و کيفيت وضو فرقى نيست، جز اين که براى مردها مستحب است که هنگام شستن آرنج از قسمت بيرونى آن شروع کنند و زنها از قسمت داخلى آن.
س: آيا با وضويى که براى نماز صبح گرفته شده مى‌توان نماز ظهر را اقامه کرد؟
ج) وقتى وضوى صحيح گرفتيد (چه به قصد بجا آوردن نماز يا خواندن قرآن و دعا و يا به قصد طهارت)، تا وقتى که آن وضو باطل نشده است، مى‌‌توانيد اعمالى را که نياز به وضو دارد انجام بدهيد اگر چه شک در باطل شدن آن داشته باشيد که در اين صورت مى‌‌توانيد به شک اعتنا نکنيد و بگوييد وضويتان باقى است و باطل نشده است.

وضو



:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و طرز تهيه لازانيا خوشمزه |  آموزش آشپزي

لازانيا

آشپزي:

مواد لازم

گوشت چرخ کرده                           300 گرم
پياز                                             2 عدد متوسط
روغن                                          به مقدار لازم
نمک                                           به مقدار لازم
ادويه                                           به مقدار لازم
لازانيا                                          1 بسته
آب                                              به مقدار لازم
رب گوجه                                     3 قاشق غذاخوري
پنير پيتزا                                      1 بسته
سس سفيد                                1 قاشق غذاخوري

توضيحاتي در رابطه با مواد اوليه

شما مي توانيد از فلفل دلمه اي نيز استفاده نماييد.
به جاي گوشت گوسفند مي توانيد از گوشت مرغ استفاده نماييد.
مقدار مواد اوليه را مي توانيد برحسب سليقه کم يا زياد کنيد.

طرز تهيه

يک عدد پياز را داخل گوشت چرخ کرده رنده مي کنيم و آنها را با هم ترکيب مي کنيم يک عدد پياز را به صورت مکعبي ريز خرد مي کنيم و بعد داخل روغن آنها را سرخ مي کنيم سپس ترکيب گوشت را به آن اضافه مي کنيم و سرخ مي کنيم رب گوجه را به آنها اضافه مي کنيم و تاب مي دهيم و ادويه و نمک را نيز به آنها اضافه مي کنيم بعد از اينکه مواد کاملاً با هم ترکيب شدند زير شعله را خاموش مي کنيم و اجازه مي دهيم تا مواد مقداري سرد شوند.

آموزش و طرز تهيه لازانيا

يک قابلمه مناسب را مقداري آب مي کنيم تا حدي که آب روي لازانياها قرار گيرد و مي گذاريم تا جوش آيد و يک مقدار روغن و نمک به آب اضافه مي کنيم و لازانيا ها را دونه دونه داخل آب مي ريزيم بعد از حدود 10 تا 15 دقيقه آنها آبکش مي کنيم و آنها را دونه دونه با آب سرد مي شوريم.

آموزش و طرز تهيه لازانيا خوشمزه و مناسب براي مهماني

ماهيتابه مناسبي را بر مي داريم و کف و ديواره هاي آن را با روغن چرب مي کنيم يک لايه لازانيا کف ظرف قرار مي دهيم سپس مواد را روي آن مي ريزيم و مقداري پنير پيتزا را روي آنها مي ريزيم.

طرز تهيه لازانيا

يک ورق لازانيا را روي مواد قرار مي دهيم و اين کار را چند مرتبه انجام مي دهيم و چند لايه لازانيا را روي هم قرار مي دهيم.

آموزش لازانيا
روي لايه آخر مواد را به همراه مقداري سس سفيد مي ريزيم در اين جا به جاي سس سفيد از سس مايونز استفاده کرديم و مقداري از مواد را با سس ترکيب کرديم و روي لايه ي آخر قرار داديم.

لازانيا
سپس مقداري پنير پيتزا روي مواد مي ريزيم و ماهيابه داخل ماکرويو روي پايه بلند قرار مي دهيم.

طرز تهيه لازانيا داخل ماکرويو

و با ستفاده (از کليد Micro ) توان ماکرويو و زمان را حدود 5 تا 6 دقيقه انتخاب مي کنيم.

طرز تهيه لازانيا

نکات پاياني

• اين روش مناسب لازانياي نيمه آماده نمي باشد.
• در اينجا 5 لايه لازانيا روي هم قرار داده شده است.
• براي سرو مي توانيد لازانيا را به شکل دلخواه برش دهيد.
• در صورت داشتن سوال مي توانيد در قسمت نظرات سوال خود را مطرح نماييد.
• اميدوار هستيم که اين غذا مورد علاقه شما قرار بگيرد.

 

طرز تهيه لازانيا

منبع:ميهن گرام



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

قليه ماهي(غذاي جنوب ايران)


( طرز تهيه سبزي پلو با ماهي )

مواد لازم:
ماهي=2 کيلوگرم(از نوع ماهيهاي شير،سنگسر،هامور يا شوريده)
پياز متوسط=3 تا 4 عدد
گشنيز=1 کيلوگرم
شنبليله=250 گرم
تمبر هندي=200 گرم
زردچوبه=2 قاشق مرباخوري
فلفل قرمز کوبيده شده=به مقدار کم(به نسبتي که ميل داريم غذا تند باشد)
سير=1 بوته
روغن=200 گرم
طرز تهيه:
سبزي را پس از تميز کردن شسته در آبکش مي ريزيم تا آب آن برود؛بعد آنرا ريز خرد مي کنيم. پياز را خرد کرده با روغن سرخ مي کنيم تا طلايي شود. سير را مي کوبيم و در پياز مي ريزيم. سبزي را نيز به آن اضافه کرده، مي گذاريم آب آن تبخير و کمي سرخ شود. ماهي را تکه کرده با 1 استکان آب و کمي نمک مي گذاريم در حرارت ملايم بپزد. پوست آن را مي گيريم و به قطعات درشت خرد کرده در سبزي مي ريزيم. تمبر هندي را در 2/1 ليوان آب جوش خيس مي کنيم و در پارچه نازکي ريخته،شيره آن را مي گيريم و آن را به سبزي و ماهي اضافه مي کنيم؛زردچوبه و کمي نمک به آن زده مخلوط مي نماييم. تمام مواد را همراه با يکديگر،کمي سرخ مي کنيم؛2 تا 3 ليوان آب در آن مي ريزيم و در حرارت ملايم قرار مي دهيم تا خورش آهسته بجوشد و جا بيفتد. در اواخر طبخ ترشي و نمک آن را اندازه مي کنيم. نوش جان!

طرز تهيه سبزي پلو با ماهي , سبزي پلو با ماهي , آموزش سبزي پلو با ماهي



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و طرز تهيه پلو يوناني

آموزش و طرز تهيه پلو يوناني

آشپزي

مواد لازم

برنج                                              750 گرم
مرغ پخته و خردشده                        يك پيمانه
فلفل دلمه‌اي سبز و قرمز                  يك پيمانه
آب مرغ                                          دو ليتر
نخود پخته شده                              250 گرم
روغن                                            150 گرم
ذرت                                              250 گرم
پياز                                               دو عدد
زعفران دم‌كرده                                نصف پيمانه
قارچ پخته شده                               يك پيمانه
نمك و فلفل                                    به ميزان لازم
كره                                               100 گرم

طرز تهيه

پياز را خلال كرده و با روغن سرخ مي‌كنيم. برنج خيس شده را با پياز تفت مي‌دهيم. آب مرغ، زعفران، نمك و فلفل را داخل برنج مي‌ريزيم و با حرارت ملايم مي‌پزيم، زماني كه آب آن كشيده شد دم‌كني را روي برنج مي‌گذاريم تا به مدت يك ساعت دم بكشد بعد از دم كشيدن كليه مواد را به آن اضافه كرده، كره آب شده را روي برنج مي ريزيم.
شما مي توانيد اين غذا را با سليقه خودتا تزيين کنيد در اينجا با استفاده از خيار شور و کلم بروکلي و فلفل دلمه اي تزيين شده است.

آموزش آشپزي



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و طرز تهيه ماهي سفيد شکم پر

آموزش و طرز تهيه ماهي سفيد شکم پر

آشپزي

مواد لازم

ماهي سفيد                                      دو کيلو
سير                                                  چهارحبه
چيلي قرمز                                         سه عدد
زنجبيل                                              يک خلال
دانه گشنيز                                          يک قاشق سوپخوري
شکر سرخ                                           يک قاشق چايخوري
زردچوبه                                              يک قاشق چايخوري
خردل سياه                                          يک و نيم قاشق چايخوري
دانه شنبليله                                        نصف قاشق چايخوري
نمک                                                   يک قاشق چايخوري
آبليمو                                                 نصف فنجان
روغن گياهي                                        نصف فنجان
گوجه خرد شده                                     يک فنجان
ادويه هندي                                          نصف قاشق چايخوري

آموزش آشپزي

طرز تهيه

براي پخت ماهي شکم پر ابتدا فر را با حرارت 400 درجه فارنهايت از قبل داغ کنيد. ماهي ها را شسته و خشک کنيد. يک قاشق چايخوري نمک را به ماهي زده و آن را کنار بگذاريد. سير، چيلي، زنجبيل، نصف گشنيزها، شکر سرخ، زردچوبه، خردل، دانه شنبليله، نمک و آبليمو را با هم مخلوط کنيد به نحوي که تبديل به  يک مايه يکدست شوند.
پيازها را در روغن سرخ کنيد تا نرم و قهوه اي طلايي شوند. مايه بدست آمده را به آن اضافه کنيد و بپزيد تا بيشتر آب آن گرفته شود. گوجه فرنگي و  ادويه هندي را به آن افزوده و به مدت 2 دقيقه آن را سرخ کنيد. ماهي را با مايه آماده شده پر کنيد، روي آن را بپوشانيد و به مدت 25 دقيقه در فر بپزيد. پس از آن به مدت 2 دقيقه روي کباب پز ماهي شکم پر را کباب کنيد. باقيمانده گشنيز را براي تزيين ماهي شکم پر، روي ماهي ريخته و سرو کنيد.
ادويه هندي مخلوطي از:  فلفل سياه، فلفل سفيد، ميخک، برگ بو، دار فلفل، زيره، هل سبز، سياه، قهوه اي، دارچين و دانه گشنيز است.

طرز تهيه سبزي پلو با ماهي



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و طرز تهيه رشته پلو با گوشت | آموزش آشپزي

آموزش و طرز تهيه رشته پلو با گوشت

آشپزي

مواد لازم

برنج                               400 گرم
گوشت                           500 گرم
رشته پلويي                    150 گرم
پياز                                دو عدد
رب‌گوجه‌فرنگي                 يك قاشق سوپخوري
زعفران آب‌كرده                 يك قاشق سوپخوري
روغن                             150 گرم
زردچوبه                          به ميزان لازم
فلفل                              به ميزان لازم
دارچين                           به ميزان لازم
نمك                               به ميزان لازم

طرز تهيه

برنج را يك ساعت قبل خيس كرده و آن را داخل ظرف آب‌جوشي كه روي حرارت قرار دارد مي‌ريزيم. قبل از آبكش كردن رشته‌ها را نيز به آن اضافه مي‌كنيم تا كمي جوش بخورد. سپس مخلوط برنج و رشته را داخل آبكش مي‌ريزيم و پس از آبكش كردن آن را دم مي‌كنيم.
گوشت را با پياز سرخ كرده، رب گوجه‌فرنگي و ادويه را به آن اضافه مي‌كنيم و روي حرارت ملايم مي‌گذاريم تا پخته شود. پس از اين‌كه گوشت پخت و برنج هم دم كشيد، گوشت را روي ديس كشيده و برنج را روي آن مي‌ريزيم. براي تزئين مقداري برنج زعفراني شده روي برنج مي‌ريزيم.

طرز تهيه سبزي پلو با ماهي , سبزي پلو با ماهي , آموزش سبزي پلو با ماهي



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و طرز تهيه ماکاروني پروانه اي

آموزش و طرز تهيه ماکاروني پروانه اي

آشپزي

 

مواد لازم

ماکاراني پروانه اي                  1 بسنه
پياز                                     2عدد بزرگ
گوشت چرخ کرده                   150 گرم
ادويه                                   به مقدار لازم
نمک                                   به مقدار لازم
رب گوجه                             3 قاشق غذاخوري
آب                                      به مقدار لازم
روغن                                  به مقدار لازم
سيب زميني                        1 عدد بزرگ

توضيحاتي در رابطه با مواد اوليه

مواد اوليه را به دلخواه خودتان مي توانيد تغيير دهيد
مي توانيد از قارچ و فلفل دلمه نيز استفاده کنيد

 

طرز تهيه

پياز را به شکل نگيني خرد مي کنيم و سرخ مي کنيم وقتي طلايي شد گوشت را به آن اضافه مي کنيم و آن را تفت مي دهيم رب گوجه و ادويه و نمک را به آن اضافه مي کنيم و آنها را تفت مي دهيم
در قابلمه اي مناسب آب مي ريزيم به مقداري که روي ماکاروني را آب بگيرد و مي گذريم تا به جوش آيد سپس نمک و روغن را به آن اضافه مي کنيم و ماکاروني را نيز داخل قابلمه مي ريزيم و مقداري زير شعله را کم مي کنيم و بعد از اينکه مقداري نرم شد آنها را آبکش مي کنيم و با آب سرد ماکاروني را مي شوييم ته يک قابلمه مناسب روغن مي ريزيم بعد اينکه داغ شد سيب زميني را حلقه حلقه مي کنيم و ته قابلمه قرار مي دهيم بعد مقداري ماکاروني مي ريزيم سپس معداري از مواد را که آماده کرديم روي آن مي ريزيم و همين کار را به صورت لايه لايه ادامه مي دهيم و آن را دم مي کنيم.
مي توانيد ته ديگ خود را نان نيز قرار دهيد

ماکاروني شکلي


آموزش آشپزي

 



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و طرز تهيه شويد پلو با ماهي قزل آلا

آموزش ماهي قزل آلا

 

(طرز تهيه سبزي پلو با ماهي )

مواد لازم

ماهي قزل آلا                      2 عدد
آرد گندم                             4 قاشق غذاخوري
پودر زنجبيل                        1 قاشق غذاخوري
پودر سير                           1 قاشق چاي خوري
آرد سوخاري                       2 قاشق غذاخوري
نمک                                 به مقدار لازم
روعن                                 به مقدار لازم
برنج ايراني                         4 پيمانه
شويد خشک                      2 قاشق غذاخوري

اين غذا با اين مواد اوليه براي 4 نفر مناسب مي باشد

 

توضيحاتي در رابطه با مواد اوليه

1-از پودر زجبيل به علت سردي ماهي استفاده مي کنيم.
2-پودر سير باعث مي شود تا بوي بد ماهي را گرفته شود.
3-اگر از شويد تازه استفاده شود حدود 250 گرم شويد لازم است.

طرز تهيه

آرد گندم و آرد سوخاري را به همراه نمک و پودر سير و زنجبيل باهم ترکيب مي کنيم و ماهي ها را داخل آنها غلت مي دهيم تا تمام قسمت هاي ماهي به اين مواد آغشته شوند.روغن را داخل ماهيتابه ميريزيم بعد از داغ شدن روغن ماهي ها را داخل ماهيتابه قرار مي دهيم تا کاملاً سرخ شوند.

براي تهيه شويد پلو

برنج را مي شوييم و به مدت 30 دقيقه با آب ولرم و نمک خيس مي کنيم بعد از آن يک قابلمه مناسب را به مقدار مناسب آب مي کنيم و مي گذاريم تا آب به جوش بيايد.برنج خيس خورده(بدون آبي که برنج را داخل آن خيس کرديم) را داخل قابمه مي ريزيم مقدار شعله را کم مي کنيم و مي گذاريم تا برنج 10 دقيقه بجوشد سپس آن را داخل آبکش مي ريزيم و بعد يک استکان آب سرد روي برنج موجود در سبد مي ريزيم. به مقدار لازم روغن را داخل قابلمه مي ريزيم بعد برنج ها را با کفگير داخل قابلمه مي ريزيم و شويد را نيز لابلاي آنها مي ريزيم و زير قابلمه را کم مي کنيم و نصف استکان آب را روي آن مي ريزيم و دم کني را درب قابلمه قرار مي دهيم به مدت 10 تا 15 دقيقه صبر مي کنيم تا برنج آماده شود.

(طرز تهيه سبزي پلو با ماهي )

نکات پاياني

• برنج را حدوداً با 2 قاشق غذاخوري نمک خيس مي کنيم.
• مقدار آب داخل قابلمه بايد به اندازه اي باشد که حدود 2 بند انگشت روي برنج را بگيرد.
• تمام سعي خود را کرده ايم تا به شکل ساده و کامل آموزش اين غدا را برايتان قرار دهيم.
• در صورت داشتن سوال مي توانيد در قسمت نظرات سوال خود را مطرح نماييد.
• اميدوار هستيم که اين غذا مورد علاقه شما قرار بگيرد.

طرز تهيه شويد پلو با ماهي

سبزي پلو با ماهي , آموزش سبزي پلو با ماهي

منبع:ميهن گرام



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و طرز تهيه سوفله بادمجان

سوفله بادمجان

آشپزي

مواد لازم

گوشت چرخ كرده                         500 گرم
بادمجان                                     2 كيلوگرم
پياز درشت                                 1 عدد
رب گوجه فرنگي                          1 تا 2 ق س
پنير پيتزاي رنده‌شده                     100 گرم
روغن مايع سرخ كردني                 به مقدار لازم
نمك                                          به مقدار لازم
فلفل                                         به مقدار لازم
زردچوبه                                     به مقدار لازم

مواد لازم براي سس سفيد

كره                                           50 گرم
شير                                         1پيمانه
آرد سفيد                                   2 ق س
خامه                                         2 ق س
نمك                                        به مقدار لازم
فلفل                                        به مقدار لازم

طرز تهيه

1?  ابتدا بادمجان‌ها را شسته و پوست بگيريد، سپس آنها را به صورت حلقه حلقه برش دهيد و كمي نمك روي آنها بپاشيد و در سبدي بريزيد و كنار بگذاريد.
2? در تابه مقداري روغن بريزيد  پس از داغ شدن روغن، بادمجان‌ها را در آن سرخ كنيد.
3? پياز را پوست گرفته و پس از شستن، داخل گوشت چرخ‌كرده، رنده كنيدسپس كمي نمك و فلفل و زردچوبه به آن بيفزاييد. حالا در يك تابه ديگر، مقداري روغن بريزيد و روي حرارت قرار دهيد و مخلوط گوشت و پياز را در آن سرخ كنيد.
نكته: شما مي‌توانيد پياز داخل گوشت چرخ‌كرده را   به همراه كمي زردچوبه در روغن تفت دهيد؛ سپس گوشت چرخ كرده را به پياز داغ اضافه كرده و به همراه آن سرخ كنيد و بگذاريد تا كمي بپزد. در ضمن، اگر مي‌خواهيد به آن رب گوجه فرنگي اضافه كنيد، زمان آن در همين مرحله است. پس از آن، نوبت به درست كردن سس سفيد است.
4? فر را روي حرارت 180درجه سانتي‌گراد گرم کنيد. حالا يك ظرف پيركس يا ظرف مخصوص فر را  آماده كنيد و بادمجان‌هاي   سرخ شده را كف ظرف بچينيد.   سطح بادمجان ها  را با لايه‌اي از گوشت چرخ كرده بپوشانيد. حالا سس سفيد را روي گوشت ريخته و روي آن پنير پيتزا بپاشيد. لايه‌هاي بعدي را  هم به همين ترتيب   ادامه دهيد.
5? ظرف را در طبقه وسط فر قرار داده و  30تا45 دقيقه صبر كنيد تا مواد بپزد. پس از طي اين مدت، شعله بالاي فر را روشن كنيد و به مدت 10 دقيقه حرارت دهيد تا سطح سوفله، طلايي‌رنگ شود.

آموزش آشپزي
طرز تهيه سس سفيد

كره را در يك قابلمه بريزيد و روي شعله اجاق گاز قرار دهيد تا آب شود. سپس آرد را به آن اضافه كنيد و كمي تفت دهيد. پس از آن، شير را كم‌كم افزوده و مرتب با چنگال هم بزنيد. حالا خامه و نمك و فلفل را اضافه كنيد و مقدار ديگري حرارت دهيد تا سس غليظ شود. به اين ترتيب سس آماده مي‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش تهیه ترش تره

آموزش تهیه ترش تره

 

(طرز تهیه سبزی پلو با ماهی )

مواد لازم برای ۶ نفر:

۱ پیمانه برنج
۱ بوته سیر
۱ پیمانه آب‌نارنج
۲ عدد تخم‌مرغ
به میزان لازم نمک، فلفل سیاه و زردچوبه
۱ کیلوگرم مخلوط جعفری، گشنیز، اسفناج، تره و چغندر

طرز تهیه:

۱. سبزی‌ها را ساطوری و ریز کنید و درون قابلمه با ۲ لیوان آب بگذارید بجوشد.
۲. حالا برنجی را که از قبل خیس کرده‌اید اضافه کنید.
۳. وقتی برنج خوب پخت، سیر نگینی خرد شده، زردچوبه، نمک و فلفل را اضافه کنید.
۴. حالا آب‌نارنج را اضافه کنید و بگذارید خورش خوب جا بیفتد.
۵. در ۵ دقیقه آخر خورش را از روی حرارت بردارید. تخم‌مرغ‌ها را اضافه کنید. ترش تره با برنج سفید سرو می‌شود.

طرز تهیه سبزی پلو با ماهی , سبزی پلو با ماهی , آموزش سبزی پلو با ماهی



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و طرز تهیه خورش کرفس

آموزش و طرز تهیه خورش کرفس

آشپزی

مواد لازم

کرفس                                      ۱ کیلو
سبزی                                      ۲۵۰ گرم
گوشت                                     ۲۵۰ کرم
روغن                                        به مقدار لازم
آب                                           ۲ لیوان
آبغوره                                       ۳ فاشق غذاخوری
رب گوجه                                  ۱ قاشق غذاخوری
نمک                                        به مقدار لازم
ادویه                                        به مقدار لازم
پیاز                                          ۱ عدد

خورش کرفس

توضیحاتی در رابطه با مواد اولیه

۱-سبزی کرفس شامل:جعفری و نعنا و برگ های کرفس
۲-مفدار آبغوره را برجسب سلیقه می توانید کمتر و یا زیاد تر استفاده کنید

 

آموزش آشپزی

طرز تهیه

کرفس ها را خرد میکنیم  و می شوییم بعد داخل روغن آنها را سرخ می کنیم سبزی را بعد از شستن خورد می کنیم و داخل روغن تفت می دهیم.پیاز را به شکل مکعبی خرد می کنیم و داخل روغن سرخ می کنیم

طرز تهیه خورش کرفس

سپس گوشت خورد شده را به آن اضافه می کنیم ورب گوجه و ادویه را به همراه مخلوط کرفس و سبزی را به آن اضافه می کنیم

طرز تهیه خورش کرفس
سپس آب را به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا به حرارت ملایم جا بیفتد و کاملاً پخته شود که جدود ۲ تا ۳ ساعت طول می کشد بعد نمک و آبغوره را به آن اضافه می کنیم و حدود ۱۵ دقیقه زیر شعله را کم کم می کنیم تا غذا روغن بیندازد

خورش کرفس

نکات پایانی

• این غدا داخل زودپز حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد تا پخته شود
• در اینجا ما از قبل کرفس و سبزی را سرخ کردیم و فیز شده استفاده کردیم
• در صورت داشتن سوال می توانید در قسمت نظرات سوال خود را مطرح نمایید.
• امیدوار هستیم که این غذا مورد علاقه شما قرار بگیرد.

کرفس

خورشت کرفس



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

طرز تهیه و آموزش شیرین پلوآموزش آشپزی

شیرین پلو

آشپزی

مواد لازم

مرغ                                                                 ۱ کیلوگرم
گوشت بدون استخوان پخته شده گوسفند              ۸۰۰ گرم
پیاز متوسط                                                       ۲ عدد
برنج                                                                 ۷۵۰ گرم
کره                                                                  ۱۰۰ گرم
خلال بادام                                                        ۱ پیمانه
خلال پسته                                                       ۱ پیمانه
خلال پوست پرتقال و پوست نارنج خشک                ۴/۳ پیمانه
زعفران                                                             ۱ قاشق چایخوری
شکر                                                                ۱٫۵ پیمانه
آب                                                                   ۲ پیمانه
نمک                                                                به میزان لازم
روغن                                                               به میزان لازم

طرز تهیه

ابتدا خلال پوست پرتقال و نارنج را دو بار در آب جوشانده و آن را به مدت ۶ ساعت در آب خنک قرار داده و دو بار آب آنرا عوض کرده تا مزه تلخ آن گرفته شود.پس از آن خلال پوست پرتقال و نارنج را در سبد یا صافی ریخته تا آب آن گرفته شود.
دو پیمانه آب و شکر را مخلوط کرده و کمی بجوشانید سپس خلال پوست پرتقال و نارنج که قبلا تلخی آن را گرفته اید به شربت حاصل اضافه نمایید و مدتی صبر کنید تا چند جوش بزند و طعم شیرین شربت به خلال ها نفوذ کند.
ظرف شربت و خلال پوست پرتقال را برداشته و بگذارید تا خنک شود،خلال بادام و خلال پسته را آب بکشید و داخل ظرف شربت و پوست پرتقال بریزید.
برنج را در آب به مدت دو ساعت خیس نمایید.
پیازها را خرد کرده و در ماهیتابه با روغن سرخ نمایید تا رنگ آن طلایی شود.تکه های مرغ را به پیاز داغ اضافه نموده و کمی دو طرف آن را سرخ می کنیم.نمک،فلفل و ۵۰ گرم کره به همراه یک لیوان آب به مرغ اضافه کرده و می گذاریم تازمانی که نصف لیوان آب باقی بماند مرغ بپزد و بعد از آن استخوان های مرغ را جدا نمایید.به جای مرغ می توان از گوشت پخته شده بره استفاده نمود.
برنج خیس شده را طبخ کرده و سپس مانند پلوی ساده آبکش کرده، روغن در کف دیگ ریخته و ته دیگ را با چند کفگیر برنج بوشانید.سپس روی آن تکه های مرغ را بچینید و با کفگیر سوراخدار خلال ها را از شربت بگیرید و روی مرغ ها یا گوشت بپاشید.
باقیمانده برنج را روی مواد بریزید و ۵۰ گرم کره را آب کرده به همراه آب مرغ باقیمانده و زعفران روی آن بدهید و بگذارید روی حرارت ملایم تا بپزد.
بعد از پخت شیرین پلو آن را در دیس کشیده و روی آن را با یک لایه برنج زعفرانی بپوشانید و با باقیمانده خلال ها دیس شیرین پلو را تزئین نمایید. در صورت لزوم می توانیدکمی هم دارچین روی آن بپاشید و یا از زرشک هم برای تزئین استفاده نمایید.

طرز تهیه شیرین پلو



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و طرز تهيه پيتزا گوشت چرخ کرده

آموزش و طرز تهيه پيتزا گوشت چرخ کرده

آشپزي

مواد لازم

مواد لازم براي تهيه ي خمير

آرد                                    2 پيمانه
مايه خمير                          1 قاشق چاي خوري
شکر                                 1 قاشق چاي خوري
آب                                    يک ليوان
نمک                                 1 قاشق چاي خوري
روغن مايع                          3 قاشق غذا خوري

مواد لازم براي تهيه مواد روي پيتزا

گوشت چرخ کرده                200 گرم
پياز                                  1 عدد بزرگ
قارچ                                 150 گرم
فلفل دلمه اي                    2 عدد متوسط
نمک و ادويه                      به مقدار لازم
پنير پيتزا                          به مقدار لازم
سس قرمز                       به مقدار لازم

اين پيتزا با اين مواد اوليه حدوداً براي 4 نفر مناسب مي باشد

 

توضيحاتي در رابطه با مواد اوليه

1-مقدار مواد روي پيتزا را مي توانيد به مقدار دلخواه کم و زياد کنيد.
2-مي توانيد از فلفل دلمه در رنگ هاي مختلف استفاده کنيد.

آموزش آشپزي

طرز تهيه

براي تهيه ي خمير

مايه ي خمير را به همراه نمک و شکر در آب داغ مخلوط مي کنيم و 5 دقيقه به آن استراحت مي دهيم بعد از گذشت اين زمان دو پيمانه آرد به آن اضافه مي کنيم و همه ي مواد را با هم ترکيب مي کنيم و نيم تا يک ساعت در جايي که گرم باشد قرار مي دهيم

براي تهيه مواد روي پيتزا

ابتدا قارچ ها را خرد مي کنيم و بهمراه مقداري آبليمو داخل قابلمه اي روي شعله قرار مي دهيم تا نرم شوند سپس آنها را داخل سبد مناسبي قرار مي دهيد و آب آن را کاملاً مي گيريم .پياز را به شکل ريز خرد مي کنيم و سرخ مي کنيم گوشت چرخ کرده را نيز سرخ مي کنيم چند دقيقه قبل از کامل سرخ شدن گوشت فلفل را به آن اضافه مي کنيم سپس تمامي مواد را به همرا نمک و ادويه مورد علاقيتان ترکيب مي کنيم بعد از آن اجاز مي دهيم تا موادمان کمي سرد شوند ماهيتابه مناسبي را برمي داريم و کف و دورتا دور آن را با روغن چرب مي کنيم سپس خمير را درون آن پهن مي کنيم و بعد در خمير چند تا سوراخ با چنگال و يا هر شيء مناسب ديگري ايجاد مي کنيم و روي شعله قرار مي دهيم تا مقداري خودش را بگيرد سپس شعله را کم مي کنيم و مقداري سس قرمز و پنير پيتزا روي آن مي ريزيم سپس مواد را روي آنها مي ريزيم و درب ماهيتابه را روي آن قرار مي دهيم و مراقب باشيد تا مواد آب نيندازد خمير که به طور کامل خودش را گرفت و پخت پنير پيتزا را روي مواد ميريزم و درب ماهيتابه را مي گذاريم. پنير که آب شد پيتزا آماده است.

pizza
نکات پاياني

• خمير با قطر زياد (خيلي پهن) در ماهيتابه پهن نکنيد.
• اگر مواد داخل پيتزا آب انداخت مقداري کف خمير را سوراخ کنيد تا آب تبخير شود
• مي توانيد در لابلاي مواد نيز پنير بريزيد
• مراقب باشيد خمير نسوزد.
• مي توانيم پيتزا را با سس قرمز و آويشن سرو کنيم.
• در صورت داشتن سوال مي توانيد در قسمت نظرات سوال خود را مطرح نماييد.
• اميدوار هستيم که اين غذا مورد علاقه شما قرار بگيرد.

پيتزا

آموزش و طرز تهيه پيتزا گوشت چرخ کرده

منبع:ميهن گرام



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و طرز تهيه رشته پلو با گوشت

آموزش و طرز تهيه رشته پلو با گوشت

 

(طرز تهيه سبزي پلو با ماهي )

مواد لازم

برنج                               400 گرم
گوشت                           500 گرم
رشته پلويي                    150 گرم
پياز                                دو عدد
رب‌گوجه‌فرنگي                 يك قاشق سوپخوري
زعفران آب‌كرده                 يك قاشق سوپخوري
روغن                             150 گرم
زردچوبه                          به ميزان لازم
فلفل                              به ميزان لازم
دارچين                           به ميزان لازم
نمك                               به ميزان لازم

طرز تهيه

برنج را يك ساعت قبل خيس كرده و آن را داخل ظرف آب‌جوشي كه روي حرارت قرار دارد مي‌ريزيم. قبل از آبكش كردن رشته‌ها را نيز به آن اضافه مي‌كنيم تا كمي جوش بخورد. سپس مخلوط برنج و رشته را داخل آبكش مي‌ريزيم و پس از آبكش كردن آن را دم مي‌كنيم.
گوشت را با پياز سرخ كرده، رب گوجه‌فرنگي و ادويه را به آن اضافه مي‌كنيم و روي حرارت ملايم مي‌گذاريم تا پخته شود. پس از اين‌كه گوشت پخت و برنج هم دم كشيد، گوشت را روي ديس كشيده و برنج را روي آن مي‌ريزيم. براي تزئين مقداري برنج زعفراني شده روي برنج مي‌ريزيم.

طرز تهيه سبزي پلو با ماهي , سبزي پلو با ماهي , آموزش سبزي پلو با ماهي



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و طرز تهيه پلو سه رنگ

طرز تهيه پلو سه رنگ

آشپزي

مواد لازم

برنج                                                          3 پيمانه
نمک                                                         به ميزان لازم
روغن                                                        به ميزان لازم
زيره سبز                                                   2 /1 1 ق چ
گشنيز                                                      1 پيمانه
نعنا                                                          2 /1 پيمانه
فلفل سبز                                                 3 عدد
لوبيا سبز                                                  3 عدد
نخود سبز پخته                                          150 گرم
سس گوجه فرنگي                                     2 /1 پيمانه
سس قرمز تند                                           2 /1 ق چ
گوجه فرنگي خرد شده                                1 عدد

اين غذا با اين مواد اوليه براي 3 نفر مناسب مي باشد

آموزش آشپزي

طرز تهيه

1? برنج را به مدت 2-1 ساعت خيس کنيد. در اين زمان فلفل سبز، لوبيا سبز و نخود فرنگي را جداگانه بپزيد، سپس آنها را همراه گشنيز، نعنا و 3 ق س آب داخل مخلوط کن ريخته و بگذاريد تا به صورت پوره سبز رنگي درآيد. در  سپس سس ها و گوجه فرنگي خرد شده را به همراه مقداري نمک داخل روغن ريخته و  سرخ کنيد. آن را هم کنار بگذاريد.
2? اکنون برنج را به صورت کته بپزيد. بعد از آنکه برنج کاملا پخت، آن را به سه قسمت تقسيم کنيد. قسمت اول را با پوره سبز رنگ خوب مخلوط کنيد تا رنگ برنج سبز شود. قسمت دوم را با مواد داخل تابه مخلوط کنيد تا نارنجي رنگ شود. قسمت سوم را هم با زيره سبز مخلوط کنيد.
3? چند عدد قالب گرد را با مقداري روغن چرب کنيد. ابتدا مقداري از برنج نارنجي رنگ را داخل قالب بريزيد و خوب فشار دهيد، سپس برنج سفيد زيره?دار و در لايه آخر برنج سبز رنگ را بريزيد و آنها را خوب فشار دهيد. حالا قالب ها را در ظرف هاي مورد نظرتان برگردانيد و سرو کنيد. اين برنج را مي توانيد با تکه هاي مرغ يا گوشت پخته سرو کنيد.

آموزش و طرز تهيه پلو سه رنگ



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

تزيين هاي مختلفي از آش رشته

تزيين هاي مختلفي از آش رشته

تزيين هاي زيبا و مختلفي از آش رشته

آش رشته

تزيين هاي زيبا و مختلفي از آش رشته

تزيين آش رشته مناسب براي مجالس

تزيين هاي زيبا و مختلفي از آش رشته

آش رشته

 

تزيين هاي زيبا و مختلفي از آش رشته

تزيين مجلسي آش رشته

تزيين هاي زيبا و مختلفي از آش رشته

تزيين آش رشته براي مجالس

تزيين هاي زيبا و مختلفي از آش رشته



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و طرز تهيه خورش سيب

آموزش و طرز تهيه خورش سيب

آشپزي

مواد لازم

گوشت                                           نيم كيلوگرم
پياز                                                دو عدد
سيب شيرين                                   چهار عدد
لپه                                                 يك پيمانه
رب گوجه‌فرنگي                                يك قاشق غذاخوري
گوجه‌فرنگي رنده شده                        دو عدد
ليموعماني                                      پنج عدد
زعفران                                           نصف قاشق چايخوري
دارچين                                           به ميزان لازم
روغن                                             به ميزان لازم
نمك                                               به ميزان لازم
فلفل                                              به ميزان لازم
زردچوبه                                          به ميزان لازم

آموزش آشپزي

طرز تهيه

ابتدا پيازها را رنده كرده با زردچوبه و روغن سرخ مي‌كنيم، سپس گوشت‌ها را قيمه‌اي خرد كرده و در پياز سرخ مي‌كنيم و دارچين و فلفل را مي‌افزاييم. بعد گوجه‌فرنگي‌ها و رب گوجه‌فرنگي را داخل مواد مي‌ريزيم. آن‌گاه لپه را كه از قبل خيس كرده‌ايم آبكش كرده و داخل مايه سرخ مي‌كنيم (براي جلوگيري از وا رفتن لپه) آب ريخته و مي‌گذاريم بپزد بعد از 5/1 ساعت ليموعماني، زعفران و نمك را اضافه مي‌كنيم و مي‌گذاريم خورش جا بيفتد 45 دقيقه قبل از سرو، سيب‌هاي خرد شده را اضافه مي‌كنيم (به اين دليل كه سيب زرد له مي‌شود.)

آموزش و طرز تهيه خورش سيب



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

طرز تهيه و آماده سازي رب انار

طرز تهيه و آماده سازي رب انار

 

رب انار

طرز تهيه

براي تهيه رب انار,به يک ديگ يا قابلمه اي نيازمند هستيم.به اندازه ي نيازمان انارها را مي شوييم مثلا10 کيلو و داخل سبدي قرار مي دهيم
انارها را داخل ظرف تميزي دون(دانه دانه)مي کنيم مقداري از آب آن را ميگيريم بعد مابقي دانه هاي انار را داخل ظرفمان مي ريزيم و بعد روي شعله گاز با آتش قرار مي دهيم تا به چوش بيايد و بايد در حين پختن رب انارمان آن را هم بزنيم تا ته نگيرد بعد از پخته شدن دانه ها, سبدي را درب قابلمه مناسب قرار مي دهيم و دانه هاي انار چوشيده شده را داخل آن سبد مي ريزيم و آنها را با وسيله مناسبي مانند گوش کوب که دستمان نسوزد آنها را له کرده تا تمامي گوشت دانه ها گرفته شود و فقط تفاله هاي آن باقي بماند و آب انار گرفته شده را روي آنها مي ريزيم تا مابقي گوشت دانه وارد ظرف زير سبد شوند ,بعد قابلمه زير سبد که حاوي گوشت و آب انار است را روي حرارت قرار مي دهيم تا چوشيده شود و سفت شود و رب انار شما آماده مي شود

رب انار

طرز تهيه و آماده سازي رب انار

تذکر:گوشت و آب انار را هم بزنبد تا رب ته نگيرد چرا که باعث تلخ شدن رب مي شود

منبع :مادربزرگ مدير سايت ميهن گرام

طرز تهيه و آماده سازي رب انار



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و طرز تهيه سبزي پلو با ماهي

آموزش و طرز تهيه سبزي پلو با ماهي

 

آموزش سبزي پلو با ماهي

مواد لازم:

ماهي قزل آلا 2 عدد

برنج 2 پيمانه

آرد 3 قاشق غذا خوري

سبزي (تره-جعفري-گشنيز-شويد-سير)250 گرم

ادويه مخصوص ماهي-نمک-زردچوبه به ميزان لازم

 

طرز تهيه:

1- آب را به جوش مي آوريم و برنج را داخل آن ميريزيم

2-وقتي برنج جوش زد سبزي را اضافه ميکنيم(نمک+روغن)

3-برنج که کمي نرم شد آبکش ميکنيم و برنج را دم ميکنيم

4- ماهي ها را در آرد و زردچوبه و ادويه مي غلطانيم

5-روغن را داغ کرده و ماهي را درون تابه قرار ميدهيم

6- وقتي يک سمت ماهي سرخ شد آن را بر ميگردانيم تا سمت ديگر هم سرخ شود

آموزش سبزي پلو با ماهي

نکات:

1) برنج از شب قبل شسته و با نمک خيس کنيد.
2) سبزي را شسته و در آبکش بريزيد تا آب آن کاملا” گرفته شود و سپس آن را کاملا” خرد نمائيد.
3) سير تازه را بعد از گرفتن ساقه هاي آن خرد نموده وداخل سبزي مي ريزيم.
4)ميتوانيد سير را بصورت درسته در روي برنج دم کرده بگذاريد که فقط از عطر آن استفاده نمائيد.

آموزش و طرز تهيه سبزي پلو با ماهي

آموزش و طرز تهيه سبزي پلو با ماهي



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و طرز تهيه ماکاروني پروانه اي

آموزش و طرز تهيه ماکاروني پروانه اي

آشپزي

 

مواد لازم

ماکاراني پروانه اي                  1 بسنه
پياز                                     2عدد بزرگ
گوشت چرخ کرده                   150 گرم
ادويه                                   به مقدار لازم
نمک                                   به مقدار لازم
رب گوجه                             3 قاشق غذاخوري
آب                                      به مقدار لازم
روغن                                  به مقدار لازم
سيب زميني                        1 عدد بزرگ

توضيحاتي در رابطه با مواد اوليه

مواد اوليه را به دلخواه خودتان مي توانيد تغيير دهيد
مي توانيد از قارچ و فلفل دلمه نيز استفاده کنيد

آموزش آشپزي

طرز تهيه

پياز را به شکل نگيني خرد مي کنيم و سرخ مي کنيم وقتي طلايي شد گوشت را به آن اضافه مي کنيم و آن را تفت مي دهيم رب گوجه و ادويه و نمک را به آن اضافه مي کنيم و آنها را تفت مي دهيم
در قابلمه اي مناسب آب مي ريزيم به مقداري که روي ماکاروني را آب بگيرد و مي گذريم تا به جوش آيد سپس نمک و روغن را به آن اضافه مي کنيم و ماکاروني را نيز داخل قابلمه مي ريزيم و مقداري زير شعله را کم مي کنيم و بعد از اينکه مقداري نرم شد آنها را آبکش مي کنيم و با آب سرد ماکاروني را مي شوييم ته يک قابلمه مناسب روغن مي ريزيم بعد اينکه داغ شد سيب زميني را حلقه حلقه مي کنيم و ته قابلمه قرار مي دهيم بعد مقداري ماکاروني مي ريزيم سپس معداري از مواد را که آماده کرديم روي آن مي ريزيم و همين کار را به صورت لايه لايه ادامه مي دهيم و آن را دم مي کنيم.
مي توانيد ته ديگ خود را نان نيز قرار دهيد

ماکاروني

آموزش و طرز تهيه ماکاروني پروانه اي



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

طرز تهيه و آماده سازي خورش قيمه مرغ


آشپزي

طرز تهيه و آماده سازي خورش قيمه مرغ

 

 

مواد لازم

1- لپه                          1 پيمانه
2- مرغ                        1عدد سينه مرغ يا ران مرغ
3- آبليمو                        به مقدار لازم
4- رب گوجه                 2 قاشق غذاخوري
5- نمک                       به مقدار لازم
6- زردچوبه                  به مقدار لازم
7- فلفل                        به مقدار لازم
8- روغن                     به مقدار لازم

طرز تهيه و آماده سازي خورش قيمه مرغ

طرز تهيه قيمه مرغ

ابتدا پياز را نگيني خرد کرده و آنها را سرخ مي کنيم و رب گوجه را تفت مي دهيم و فلفل و زردچوبه و را به آن اضافه مي کنبم بعد از آن لپه ها را داخل ظرف ميريزيم و مرغ را نيز به آن اضافه مي کنيم و اجاره مي دهيم کمي تفت داده شود و يعد آب را به آن اضافه مي کنيم وقتي آب به چوش آمد زير شعله را کم مي کنيم بعداز يک ساعت آلو خورشتي را به آن اضافه مي کنيم زماني که مرغ و لپه پخته شوند غذاي شما آماده است 15 دقيقه قبل از آماده شدن غذا به آن نمک اضافه مي کنيم.


نکات:
1-بجاي آلو خورشتي مي توانيد آبليمو و يا ليمو مي توانيد استفاده کنيد.
2-زمان پخت اين غذا داخل قابلمه حدود 2تا3 ساعت طول مي کشد.
3-مقدار برخي مواد را مي توانيد بنابر سليقه خود کم با زياد کنيد(مانند رب گوجه).
4-مي توانيد از ديگر قسمت هاي مرغ هم استفاده کنيد.


 

“در صورت داشتن سوال و يا مشکلي و يا نظر لطفا از طريق بخش نظرات سايت با ما در ميان بگذاريد”
منبع
:ميهن گرام

آموزش آشپزي



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و طرز تهيه شامي هويج

آموزش و طرز تهيه شامي هويج

 

(طرز تهيه سبزي پلو با ماهي )

مواد لازم شامي هويج

گوشت چرخ کرده                           50 گرم
سيب زميني                                 3عدد متوسط
هويج                                          3 عدد بزرگ
پياز                                            2عدد متوسط
تخم مرغ                                     1عدد
آرد گندم                                     1قاشق غذاخوري
نمک                                          به مقدار لازم
فلفل                                         به مقدار لازم
زردچوبه                                      به مقدار لازم
روغن                                         به مقدار لازم

 

(طرز تهيه سبزي پلو با ماهي )

طرز تهيه شامي هويج

سيب زميني و هويج و پياز را رنده و يا چرخ مي کنيم و با گوشت و آرد و تخم مرغ مخلوط مي کنيم و به آن نمک و فلفل و زردچوبه را به آن اضافه مي کنيم و روغن را داخل ظرف دلخواه که مناسب سرخ کردن است مي ريزيم و وقتي داغ شد مواد را به شکل دلخواه داخل روغن قرار مي دهيم.

 

وقتي يک طرف آن سرخ شد طرف ديگر را سرخ مي کنيم.

 

مي توانيد گوجه را سرخ کنيد و با اين غذا سرو کنيد.
براي تزيين اين غذا مي توانيد از گوجه و فلفل دلمه استفاده کنيد.

(طرز تهيه سبزي پلو با ماهي )

نکات:
ميتوانيد در تهيه اين غذا از پودر سير و زيره نيز استفاده کنيد.
اين غذا را مي شود در زمان کوتاه (10تا 15) آماده کرد.
اين غذا براي 6 تا 8 نفر مي باشد.

آموزش و طرز تهيه شامي هويج

آموزش سبزي پلو با ماهي

“در صورت داشتن سوال و يا مشکلي و يا نظر لطفا از طريق بخش نظرات سايت با ما در ميان بگذاريد”
منبع:ميهن گرام



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و طرز تهيه اسلايد مرغ

آموزش و طرز تهيه اسلايد مرغ

آشپزي

مواد لازم :

نان تست بزرگ                          2 بسته
سس مايونز                              200 گرم
مرغ پخته شده                          200 گرم
پنير خامه اي                             100 گرم
ماست خامه اي                         100 گرم
هويج ابپز                                  1 عدد
سيب زميني ابپز کوچک                     2 عدد
فلفل دلمه نگيني خام                        1 عدد کوچک
گردو نگيني تست شده                      نصف پيمانه
نمک                                               به مقدار لازم
فلفل سياه                                       به مقدار لازم
آبليموي تازه                                     يک قاشق غذا خوري
خيار شور                                         50 گرم

طرزتهيه :

مرغهاي پخته شده رو تکه تکه ريز کنيد و سيب زميني رو روش رنده کنيد و بعد هم خيار شور رو رنده کنيد و هويج رو نگيني خيلي ريز خرد کنيد و اضافه کنيد. حالا بهش گردو سس و ماست و پنير رو اضافه کنيد و نمک و ادويه و در آخر بهش فلفل دلمه اي خرد شده اضافه کنيد. گردو رو حتما تست کنيد تا طعمش عالي بشه و وقتي زير دندونتون مي ياد لذت ببريد و ابليمو. دقت کنيد اين غذا الويه نيست پس سيب زميني زياد و آلبيمو زياد طعمش رو خراب مي کنه و شما انگار داريد الويه ميخوريد.

بيس اصلي و طعم قالب بايد مرغ باشه و يکي دو تا سيب زميني کوچولو کمک به چسبندگي و به صرفه شدن اين غذاست.ابليمو رو حتما تازه و فقط يک قاشق اضافه کنيد نه بيشتر.

سفتي و شلي مايه تون خيلي مهمه. مثل تصوير سعي کنيد مايه کمي رو به سفتي باشه. مواد خيلي شل هنگام برش از لاي نونها بيرون مي زنه و خيلي سفت هم چون خود نونها کمي رطوبتش رو مي گيره بعدا زيادي سفت مي شه و به نونها چسبندگي نميده و همينطور وقت خوردن خشک و سفت مي شه.
پس دقت کنيد تا غلظت مواد خوب باشه. ماست باعث مي شه که کل رطوبت به خورد نون نره و غذاتون از رطوبت کافي برخوردار باشه.
پنير خامه اي طعم خوبي بهش ميده که از الويه و .. متمايزش مي کنه.ميزان مواد هم اگه زياد باشه بين نونها بيرون مي زنه و شکل زيبايي نميده و اگه خيلي کم باشه انگار داريد نون خالي ميخوريد.

اينها نکته هاي ريزي هست که شايد ساده باشه اما رعايت کردنشون بهتون نتيجه خوب و عالي ميده.
اگه خيلي ميخواهيد لذيذ تر باشه خيلي خيلي کم دو طرف نون رو سس بماليد و بعد مواد بگذاريد. بازم اگه سس زياد باشه مواد ليز ميخوره از لاي نون وقت گاز زدن يا برش زدن.

هميشه در همه کار اعتدال رو رعايت کنيد.بعد از گذاشتن مواد لاي نونها کمي اونها رو فشرده کنيد و بعد با چاقوي تيز اره اي لبه هاي نون رو برش بديد تا کارتون تميز تر و زيبا تر ديده بشه و اسلايسهايي نرم و سفيد داشته باشيد.
هويج به زيبايي برش ها و ايجاد رنگ هاي زيبا در غذا کمک مي کنه و بايد مقدارش کم باشه تا طعم رو عوض نکنه.

فلفل دلمه خام طعم خيلي خوب و متفاوتي بهش ميده که براي فلفل دوستان عاليه. همينطور ترکيب رنگيه خوبي تو برش ها مي ده.در آخر تمامي برش ها تون رو دو نيم کنيد تا مثلث هايي زيبا و خوشمزه داشته باشيد. و با هر انچه دوست داريد تزيينشون کنيد. من با کمي گوجه گيلاسي و سس خردل و مايونز تزيينش کردم.

آموزش آشپزي



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش کباب کوبيده

آموزش و طرز تهيه کباب کوبيده

آشپزي

مواد لازم

راسته گوساله                         يک کيلوگرم
پياز                                        300 گرم
نمک                                      به مقدار کافي
فلفل سياه                              به مقدار کافي
جوش شيرين                          يک چهارم قاشق چاي خوري
تخم مرغ                                 يک عدد

طرز تهيه

طريقه آماده سازي

ابتدا گوشت را صاف کرده، يعني پوست و خرده چربي آن را گرفته و دو بار با پنجره متوسط چرخ گوشت چرخ کرده، سپس پيازها را پوست گرفته و شسته و به صورت چاپ ريز (ساطوري) خرد کرده و به همراه نمک و فلفل، جوش شيرين يا تخم مرغ به گوشت اضافه مي کنيم و مواد را به مدت پنج دقيقه ورز مي دهيم که کاملاً به خورد هم برود. مواد را به مدت يک ساعت در يخچال استراحت مي دهيم و بعد از يک ساعت از يخچال بيرون آورده و شروع به سيخ زدن مي کنيم.

طريقه سيخ زدن

طريقه سيخ زدن اين کباب با کوبيده هاي ديگر فرق دارد. به اين عنوان که با تعداد سه عدد سيخ معمولي سيخ مي شود، رونده يا مواد را به اندازه دلخواه معمولاً 200 گرم برداشته و در دست به شکل چونه نانوايي درآورده و يک عدد سيخ را در دست چپ گرفته و از قسمت بالاي سيخ به فاصله پنج سانتيمتر آزاد گذاشته و مواد را در داخل سيخ فرو برده و فشار دادن به وسيله کف دست و انگشتان، منتهاي انگشت اشاره به طرف پايين هدايت کرده و به شکل زير فرم مي دهيم و با استفاده ازتخته کار (اگر چوبي باشد بهتر است) کباب را با فشار دادن به وسيله کف دست و انگشتان روي آن پهن تر مي کنيم و به وسيله چاقوي تيغ نازک زير کباب کشيده و بلافاصله آن را روي تخته کاربر مي گردانيم و دوباره پهن تر کرده و بالا، پايين و دور و بر آن را صاف مي کنيم. دو عدد سيخ ديگر را که به عنوان کمکي از آنها استفاده مي شود به فاصله شش سانتيمتر از هم در روي تخته کار قرار داده، يکبار ديگر چاقو را زير کباب کشيده آن را برداشته و برگردانده و روي سيخ هاي کمکي قرار دهيد و با فشار دادن به کباب آن را به روي سيخ هاي کمکي هدايت کرده و دور و بر آن را با استفاده از آب دست صاف کنيد. و حال کباب ما آماده پخت است. مواظب باشيد که در حال برداشتن کباب کف دستانتان را در بالا و پايين سيخ ها قرار داده و آنها را همزمان برداريد که فرمش به هم نخورد. در روي منقل يا کباب پز قرار دهيد.

نحوه پختن کباب

طريقه پخت اين کباب با کباب کوبيده هاي ديگر فرق دارد. وقتي روي کباب پز قرار گرفت حرارت آن بايد ملايم باشد حدوداً يک دقيقه صبر مي کنيد تا حباب هاي ريز در سطح کباب ظاهر شود در اين موقع کباب را به وسيله کف دستان برمي گردانيم. اين عمل را دو الي سه بار انجام مي دهيم تا خودش را بگيرد و سيخ هاي طرفين را که به عنوان کمکي در زير کباب قرار داده بوديم خود به خود از کباب جدا شده و فقط سيخ اصلي که در وسط کباب است باقي مي ماند آن هم پس از پخت کامل از کباب در آورده و سرو مي نماييد.

آموزش آشپزي



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش شويد پلو با ماهي قزل آلا

(طرز تهيه سبزي پلو با ماهي )

 

شويد پلو با ماهي قزل آلا

مواد لازم

ماهي قزل آلا                      2 عدد
آرد گندم                             4 قاشق غذاخوري
پودر زنجبيل                        1 قاشق غذاخوري
پودر سير                           1 قاشق چاي خوري
آرد سوخاري                       2 قاشق غذاخوري
نمک                                 به مقدار لازم
روعن                                 به مقدار لازم
برنج ايراني                         4 پيمانه
شويد خشک                      2 قاشق غذاخوري

 

(طرز تهيه سبزي پلو با ماهي )

توضيحاتي در رابطه با مواد اوليه

1-از پودر زجبيل به علت سردي ماهي استفاده مي کنيم.
2-پودر سير باعث مي شود تا بوي بد ماهي را گرفته شود.
3-اگر از شويد تازه استفاده شود حدود 250 گرم شويد لازم است.

طرز تهيه

آرد گندم و آرد سوخاري را به همراه نمک و پودر سير و زنجبيل باهم ترکيب مي کنيم و ماهي ها را داخل آنها غلت مي دهيم تا تمام قسمت هاي ماهي به اين مواد آغشته شوند.روغن را داخل ماهيتابه ميريزيم بعد از داغ شدن روغن ماهي ها را داخل ماهيتابه قرار مي دهيم تا کاملاً سرخ شوند.

براي تهيه شويد پلو

برنج را مي شوييم و به مدت 30 دقيقه با آب ولرم و نمک خيس مي کنيم بعد از آن يک قابلمه مناسب را به مقدار مناسب آب مي کنيم و مي گذاريم تا آب به جوش بيايد.برنج خيس خورده(بدون آبي که برنج را داخل آن خيس کرديم) را داخل قابمه مي ريزيم مقدار شعله را کم مي کنيم و مي گذاريم تا برنج 10 دقيقه بجوشد سپس آن را داخل آبکش مي ريزيم و بعد يک استکان آب سرد روي برنج موجود در سبد مي ريزيم. به مقدار لازم روغن را داخل قابلمه مي ريزيم بعد برنج ها را با کفگير داخل قابلمه مي ريزيم و شويد را نيز لابلاي آنها مي ريزيم و زير قابلمه را کم مي کنيم و نصف استکان آب را روي آن مي ريزيم و دم کني را درب قابلمه قرار مي دهيم به مدت 10 تا 15 دقيقه صبر مي کنيم تا برنج آماده شود.

طرز تهيه ماهي قزل آلا

(طرز تهيه سبزي پلو با ماهي )

نکات پاياني

• برنج را حدوداً با 2 قاشق غذاخوري نمک خيس مي کنيم.
• مقدار آب داخل قابلمه بايد به اندازه اي باشد که حدود 2 بند انگشت روي برنج را بگيرد.
• تمام سعي خود را کرده ايم تا به شکل ساده و کامل آموزش اين غدا را برايتان قرار دهيم.
• در صورت داشتن سوال مي توانيد در قسمت نظرات سوال خود را مطرح نماييد.
• اميدوار هستيم که اين غذا مورد علاقه شما قرار بگيرد.

 

آموزش و طرز تهيه سبزي پلو با ماهي

منبع:ميهن گرام



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش خورش قيمه خلال و زرشک


آشپزي

آموزش و طرز تهيه خورش قيمه خلال و زرشک

مواد لازم

گوشت گوساله                          500 گرم
زرشك                                      50 گرم
خلال بادام                                100 گرم
پيازمتوسط                               يك عدد
نمك و فلفل                              به ميزان لازم
روغن براي سرخ‌كردن                  دو قاشق غذاخوري
شكر                                       يك قاشق غذاخوري
زعفران                                    نصف قاشق چايخوري
ليمو عماني                              چهار عدد

اين غذا با اين مواد اوليه براي 6 نفر مناسب مي باشد

طرز تهيه

پياز را خرد كرده، با كمي روغن تفت مي‌دهيم. در همين حالت رب را هم اضافه مي‌كنيم سپس گوشت را قيمه‌اي خورد كرده به مواد اضافه  و همه مواد را كمي تفت مي‌دهيم، پس از آن دو ليوان آب اضافه كرده بعد از جوش آمدن خورش، شعله را كم مي‌كنيم و مي‌گذاريم به مدت يك ساعت آرام بپزد. سپس خلال بادام را اضافه و بعد از 10 دقيقه ليمو عماني‌ها را با چنگال سوراخ كرده و در خورش مي‌اندازيم و اجازه مي‌دهيم خورش به مدت يك ساعت ديگر با شعله كم بپزد. زرشك را شسته با كمي روغن (ترجيحا روغن حيواني) و شكر تفت مي‌دهيم و در پايان به همراه زعفران به خورش اضافه كرده و خورش را پنج دقيقه با حرارت ملايم روي شعله نگه مي‌داريم.خورش در اصل با زرشك سياه طبخ مي‌شود.

آموزش آشپزي



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

اس ام اس عاشقانه


مــــــن
بـلـد نيــستم
دوســتـت نـداشتـه بـاشـم
ســوادم
تـا دوسـت داشـتــنت
قــد مــيدهد


اس ام اس عاشقانه


غـم که نوشتن ندارد
نفوذ مي کـند در استخوان هايت
جاسـوس مي شود در قلبت
و آرام آرام از چـشم هايت مي ريزد بيرون


اس ام اس عاشقانه


خـاص
.
.
ي چـيزايي هست ک تکراري نيس
مث خـنده هاي تو
مث چشـماي تو


اس ام اس عاشقانه


وقتي مي گويـي حالَـت چگونه است
حالَـــم خوب مـي شود


اس ام اس عاشقانه


يک عمر با نِگات گفتـي: دوسـتت دارم
اما گوش نمي کردنـد چشم هام
بيشتر مواقـع پشت جمله ي عيبي نداره و مهم نيست
يه دل شـکسـته وجود داره


اس ام اس عاشقانه


دختر: من حـسوديم ميشه موقعي که دخترا بهت نگاه ميکنن
پسر: حسودي نـکن عزيزم
دخـتر: چرا
پسر: چون تو چيـزي داري که اونا ندارن
دختر: چـي
پسر: قلـبم

 


اس ام اس عاشقانه



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

اس ام اس خنده دار

هی زنـدگی خستم خیلی




الکی مـثلا من عاشق شدم

اس ام اس خنده دار

مامانم واسـم هدیه گرفته بهش میگم به چه مناسبتی میگه




الکی مثلا تو شـاگرد اول شدی
بله اینـجوریشم داریم

اس ام اس خنده دار

امشب ساعت 6 رفـتم خونه
همین که وارد اتـاق شدم
بابام یهو با جفـت پا اومد تو شکمم
از هوش رفـتم به هوش که اومدم
میگم چرا آخـه همچین میکنین




میگه الکـی مثلا شب دیر اومدی خونه

اس ام اس خنده دار

صبح همگی خوش.آفـتاب لندن خیلی قشنگ شده




الکی مـثلا من لـندنم

اس ام اس خنده دار

این پاشـنه در چرا کنده شده




الکی مـثلن من خواستگار زیاد دارم

اس ام اس خنده دار

خخخـخخخخخخ خخخـخخخخ خخخـخخخخخ




الکی مــثلا دارم میخندم

اس ام اس خنده دار

ب?ار هم?نـجا آب پرتقالـش خنک باشه




الـک? مث?‌ خدمتکارم پرس?ده صبحانمو تو رختخواب م?خـورم ?ا تو باغ

اس ام اس خنده دار



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

کلاپ ساندويچ دست پيچ

? مواد لازم
? 1 و 4/1 پيمانه ژامبون گوشت يا سينه بوقلمون که به قطعات ضخيم خرد شده باشد
? 1 پيمانه گلهاي کوچک کلم بروکلي
? 4/1 پيمانه پنير چدار رنده شده
? حدود 300 گرم خمير پيتزا يا خمير نان فانتزي
? 1 ق.س. شير

( ساندويچ مرغ)

? روش تهيه :
1) براي داخل دست پيچ، ژامبون، کلم بروکلي و پنير را در يک کاسه متوسط ريخته و مخلوط کنيد. سيني فر را با يک ورق کاغذ آلومينيومي بپوشانيد و روي آنرا با کمي روغن چرب کنيد و کنار بگذاريد.
2) خمير را بر روي سطحي که کمي آردپاشي کرده ايد قرار داده و آنرا به شکل يک مربع به عرض 30 سانتيمتر باز کنيد. سپس با يک چاقوي تيز خمير را به 9 مربع به عرض 10 سانتيمتر برش ميزنيم. 3/1 پيمانه از مخلوط ژامبون را در ميان هر مربع کوچک قرار داده، لبه هاي خمير را با کمي آب مرطوب کنيد، خمير را بر روي مواد داخل آن تا زده و لبه ها را با استفاده از نوک چنگال محکم کنيد. روي دست پيچ را هم با نوک چنگال چند بار سوراخ کنيد تا بخار مواد داخلي خارج شود.
3) دست پيچها را بر روي سيني فر چيده، روي آنها کمي شير ماليده و داخل فر 400 درجه فارنهايت يا 204 درجه سانتيگراد قرار دهيد.دست پيچها پس از 13 تا 15 دقيقه آماده هستند. آنها را داغ و همراه سس مورد علاقه خود سرو کنيد.

طرز تهيه ساندويچ مرغ , آموزش ساندويچ مرغ



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

برنج ليمو ترش

 

( فسنجان )

مواد لازم برنج ليمو ترش

برنج خام 200 گرم
 روغن زيتون يک قاشق غذاخوري
 برگ بو شش عدد
 چوب دارچين دو عدد کوچک
 ميخک 2 تا 3 عدد *هل 4 عدد
 زيره سياه 2 قاشق مرباخوري
 پودر زردچوبه يک چهارم قاشق مرباخوري
 ليمو تازه يک عدد درشت
 آب 450 ميلي ليتر
 کمي نمک و جعفري براي تزئين

خورش فسنجان

طرز تهيه برنج ليمو ترش

برنج خيس شده را آب کش کنيد و کنار بگذاريد.روغن را در قابلمه نچسب گرم کنيد و سپس برگ بو، دارچين، ميخک، هل، زيره و زردچوبه را به آن اضافه کنيد و به مدت 30 ثانيه تفت دهيد، سپس برنج را به مواد اضافه کنيد.
 آب ليمو ترش، نمک و آب را به برنج اضافه کنيد و پس از جوش آمدن، حرارت را کم کنيد و آن را با دمکش بپوشانيد و بگذاريد بپزد. برنج آماده را با جعفري خرد شده تزئين و سرو کنيد.

خورش فسنجان ,طرز تهيه خورش فسنجان , طرز تهيه خورش فسنجان با گوشت قلقلي

 



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و طرز تهيه کباب ترکي خانوادگي

آموزش و طرز تهيه کباب ترکي خانوادگي

آشپزي

مواد لازم

گوشت فيله گوساله                   2 تکه
گوشت فيله مرغ                        4 تا 5 عدد
قارچ                                        300 گرم
فلفل دلمه                                1 عدد
نمک                                       به ميزان لازم
فلفل                                       به ميزان لازم
سير                                        2 تا3 عدد
پياز                                         يک عدد بزرگ
روغن                                       به ميزان لازم
سيب زميني                             2 عدد متوسط

طرز تهيه

1? ابتدا در يک ماهيتابه گود، مقداري روغن بريزيد و پياز را نگيني خرد و سرخ کنيد. سير را خرد کرده و به آن اضافه کنيد.
2? گوشت گوساله و مرغ را به ورقه هاي نازک برش بزنيد و با حرارت زياد، ابتدا گوشت قرمز و بعد گوشت مرغ را سرخ کنيد.
3? قارچ و فلفل دلمه را خرد کنيد و به گوشت هاي ورقه اي و سرخ شده بيفزاييد (قبل از سرخ کردن قارچ ها، يک قاشق آّب ليمو به آن اضافه کنيد تا رنگ آن تيره نشود).
4? اکنون همه مواد را با هم مخلوط کرده و نمک و فلفل به آنها بزنيد. در ظرف را ببنديد و آن را از روي حرارت برداريد تا مواد نرم و طعمدار شوند. سيب زميني را خلال کرده، کمي آب پز کنيد (دقت کنيد نيمه پز شده باشد). سپس آنها را صاف و خشک کرده، نمک بپاشيد و سرخ کنيد.
5? غذا را در يک ظرف مناسب کشيده و سيب زميني را کنار ديس بريزيد و با سبزيجات تازه و زيتون تزيين کنيد. همچنين مي توانيد همه مخلفات آماده شده را در نان گذاشته به شکل ساندويچ مصرف کنيد

 

 

طرز تهيه کباب ترکي



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و طرز تهيه کباب ترشآموزش آشپزي

آموزش و طرز تهيه کباب ترش

آشپزي

مواد لازم کباب ترش

گوشت راسته گوساله                             500گرم
گردو آسياب شده                                    100گرم
رب انار ترش                                           دو قاشق
سير تازه                                                دو حبه
پياز متوسط                                            يک عدد
نمک                                                     به ميزان لازم
فلفل                                                     به ميزان لازم
گوجه فرنگي                                           به ميزان لازم
روغن زيتون                                            يک دوم پيمانه
سبزي معطر محلي                                  سه قاشق ساطوري شده

در صورتي که سبزي محلي موجود نبود مي توانيد از برگهاي گشنيز، ترخون، مرزه استفاده کنيد.( مي توانيد از گشنيز ونعناع فقط استفاده کنيد ولي گشنيز بيشتر از نعناع باشد).

طرز پخت کباب ترش

گوشت را به اندازه يکسان خرد کنيد تا هنگام کباب کردن همگي با هم مغز پخت شوند. پياز رنده شده، سبزي معطر ساطوري شده و گردوي سائيده شده و رب انار و سير را به گوشت خرد شده اضافه کنيد.
فلفل سياه را نيز افزوده و کاملا مواد را با هم مخلوط کنيد در اين زمان روغن زيتون را اضافه کنيد. حدود 5/1 تا 2 ساعت گوشت را در يخچال بگذاريد. نکته مهم اينکه زماني که خواستيد کباب را سيخ بزنيد، گوشت¬ها را به صورت فاصله دار در سيخ جاي دهيد تا همه قسمت ها يکسان بپزد و با حفظ فاصله حدود 5 تا 6 سانتي متري از حرارت کباب پز قرار دهيد. چون ممکن است در غير اينصورت سسي که روي سطح گوشت ها را پوشانده، سريع بسوزد و مغز کباب خام مي ماند، اين کباب بايد با حرارت ملايم و حفظ فاصله از حرارت آتش به آرامي مغز پخت شود.
با نمکدان روي سيخ ها نمک بپاشيد تا گوشت ترد و لطيف بماند.بعضي ها کيوي رنده شده چند دقيقه قبل از به سيخ کشيدن به آن مي زنند تا نرم شود ولي يادتان باشد اگر کباب با کيوي زياد بماند کبابها له شده و از سيخ مي ريزد

مواد لازم کته گيلاني

برنج              سه پيمانه
نمک             به ميزان لازم

ميزان آب بستگي دارد به نوع برنج که تازه باشد يا چند ساله. تازه باشد آب کمتر مي ريزيم( معمولا يک بند انگشت يا کمي بيشتر بسته به نوع برنج و تازگي آن داردآب بريزيد.

روش پخت

کته غذاي مورد علاقه ي مردم گيلان است. برنج را پاک کنيد و با دو تا سه پيمانه آب بشوييد. (اگر برنج دودي بود نبايد زياد شسته شود چون عطر دود آن با شستن زياد از بين مي رود.)
برنج دو ساله را شسته و با شش پيمانه آب يا کمي بيشترو نمک بگذاريد دو تا سه ساعت خيس بخورد. سپس به روي حرارت قرار دهيد. حرارت تند تا زود به جوش آيد.
بعد از اينکه آب برنج تمام حرارت را ملايم و کم کنيد و به روي در قابلمه ي برنج دم کني بگذاريد. حدود نيم ساعت ديگر کته شما آماده است.

 

آموزش و طرز تهيه کباب

 



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

کباب چيکن ساتاي


(طرز تهيه سبزي پلو با ماهي )

مواد لازم کباب چيکن ساتاي

    خامه ترش  2/3 پيمانه
    ريحان تازه دو قاشق غذاخوري
    شکر قهوه‌اي 1 قاشق غذاخوري
    کره آب شده 1 قاشق غذاخوري
    ادويه تايلندي 1 قاشق چايخوري
    سير رنده شده  1 حبه
    آناناس تازه 1 عدد
    روغن
    سينه مرغ بدون استخوان 450 گرم
    برنج پخته شده 2 پيمانه
    فلفل قرمز تازه

 

(طرز تهيه سبزي پلو با ماهي )


سبزي پلو با ماهي

(طرز تهيه سبزي پلو با ماهي )

 

 

طرز تهيه کباب چيکن ساتاي

براي تهيه سس تايلندي مخصوص اين کباب، در يک کاسه کوچک، خامه ترش، ريحان تازه خرد شده، شکر قهوه‌اي، کره، ادويه تايلندي و سير را با يکديگر مخلوط کنيد و کنار بگذاريد.
سر و ته آناناس را بگيريد. آن را از وسط دو نيم کنيد و نيمه‌ها را به برش‌هاي کوچک تقسيم کند. روي آنها روغن بماليد و کنار بگذاريد.
مرغ‌ها را خرد کنيد و آنها را به سيخ‌هاي چوبي بکشيد.
براي کباب کردن، کباب‌پز را با حرارت ملايم روشن کنيد. مرغ‌ها را 10 تا 12 دقيقه روي آن کباب کنيد تا کاملا مغزپخت شوند. البته بايد در ميانه مراحل پخت، روي هر دو طرف آنها سس بماليد.
آناناس‌ها را نيز 6 تا 8 دقيقه کباب کنيد.
آنها را روي برنج پخته شده قرار دهيد و سرو کنيد. مي‌توانيذ با فلفل قرمز و ريحان خرد شده تازه نيز روي آنها را تزئين کنيد.

آموزش سبزي پلو با ماهي



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و طريقه خواندن نماز جناب جعفر طيار

( آموزش نماز شب  , آموزش نماز شب )

اين نماز اكسير اعظم، و كبريت احمر است، و به سندهاى بسيار معتبد با فضيلت فراوان كه مهم‏ترين آن آمرزش‏ گناهان بزرگ است – وارد شده، و بهترين زمان براى بجا آوردن آن، آغاز روز جمعه است، و آن‏ چهار ركعت است با دو تشهد و دو سلام كه در ركعت اوّل پس از سوره «حمد» سوره «زلزال» و در ركعت دوّم بعد از سوره «حمد» سوره «و العاديات» و در ركعت سوم پس از سوره «حمد» سوره

«اذا جاء نصر اللّه و الفتح»

و در ركعت چهارم بعد از سوره «حمد» يك بار سوره

«قل هو اللّه احد»

خوانده ميشود.
و هر ركعت پس از تمام شدن سوره» حمد «و سوره‏هاى ياد شده پانزده بار گفته ميشود:

سُبْحَانَ اللَّهِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَ اللَّهُ أَكْبَرُ

و در ركوع نيز همين تسبيحات ده بار، و پس از برخاستن از ركوع ده بار، و در سجده اوّل ده بار، و پس از سر برداشتن از سجده ده بار و در سجده دوم ده بار، و پس از سجده، پيش از برخاستن براى انجام ركعت دوم ده بار گفته ميشود و اين ترتيب در هر چهار ركعت رعايت‏ ميگردد، كه مجموع تسبيحات به سيصد ميرسد.
شيخ كلينى از ابو سعيد مدائنى روايت كرده، كه امام صادق عليه السّلام به من فرمود: آيا نميخواهى ذكرى را به تو تعليم‏ دهم كه آن را در نماز جعفر بخوانى، گفتم: آرى ميخواهم، فرمود: هنگامى كه در ركعت چهارم به آخرين سجده نماز رسيدى، و از تسبيحات فارغ شدى بگو:

سُبْحَانَ مَنْ لَبِسَ الْعِزَّ وَ الْوَقَارَ سُبْحَانَ مَنْ تَعَطَّفَ بِالْمَجْدِ وَ تَكَرَّمَ بِهِ سُبْحَانَ مَنْ لا يَنْبَغِي التَّسْبِيحُ إِلا لَهُ سُبْحَانَ

مَنْ أَحْصَى كُلَّ شَيْ‏ءٍ عِلْمُهُ سُبْحَانَ ذِي الْمَنِّ وَ النِّعَمِ سُبْحَانَ ذِي الْقُدْرَةِ وَ الْكَرَمِ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِمَعَاقِدِ الْعِزِّ

مِنْ عَرْشِكَ وَ مُنْتَهَى الرَّحْمَةِ مِنْ كِتَابِكَ وَ اسْمِكَ الْأَعْظَمِ وَ كَلِمَاتِكَ التَّامَّةِ الَّتِي تَمَّتْ صِدْقا وَ عَدْلا صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ

وَ أَهْلِ بَيْتِهِ وَ افْعَلْ بِي كَذَا وَ كَذَا


( مذهبي )

و بجاى كلمه «كذا و كذا» حاجات خود را از خدا درخواست كند.
شيخ طوسى و سيّد ابن طاووس از مفضل بن عمر، روايت كرده‏اند كه گفت: روزى امام صادق عليه السّلام را ديدم كه نماز جعفر بجا آوردند و پس از نماز دستها را بلند نمودند، اين دعا را خواندند: «يا ربّ يا ربّ» به اندازه‏اى كه يك نفس اجازه دهد، «يا ربّاه يا ربّاه» به قدر يك نفس، «ربّ ربّ» به‏ اندازه يك نفس، «يا اللّه يا اللّه» باز هم به قدر يك نفس، «يا حىّ يا حىّ» همپاى يك نفس، «يا رحيم يا رحيم» باز هم به اندازه‏ يك نفس، «يا رحمن يا رحمن» هفت بار، «يا ارحم الرّاحمين» هفت بار، سپس اين دعا را خواندند:

اللَّهُمَّ إِنِّي أَفْتَتِحُ الْقَوْلَ بِحَمْدِكَ وَ أَنْطِقُ بِالثَّنَاءِ عَلَيْكَ وَ أُمَجِّدُكَ وَ لا غَايَةَ لِمَدْحِكَ وَ أُثْنِي عَلَيْكَ وَ مَنْ يَبْلُغُ غَايَةَ ثَنَائِكَ

وَ أَمَدَ مَجْدِكَ وَ أَنَّى لِخَلِيقَتِكَ كُنْهُ مَعْرِفَةِ مَجْدِكَ وَ أَيَّ زَمَنٍ لَمْ تَكُنْ مَمْدُوحاً بِفَضْلِكَ مَوْصُوفاً بِمَجْدِكَ عَوَّاداً

عَلَى الْمُذْنِبِينَ بِحِلْمِكَ تَخَلَّفَ سُكَّانُ أَرْضِكَ عَنْ طَاعَتِكَ فَكُنْتَ عَلَيْهِمْ عَطُوفاً بِجُودِكَ جَوَاداً بِفَضْلِكَ عَوَّاداً بِكَرَمِكَ

يَا لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ الْمَنَّانُ ذُو الْجَلالِ وَ الْإِكْرَامِ.

پس حضرت فرمود: اى مفضّل هرگاه تو را حاجت ضرورى پيش آيد نماز جعفر را بخوان، و اين دعا را قرائت كن، و حاجتت را از خدا بخواه، كه به خواست خدا برآورده ميشود.
مؤلف گويد: شيخ طوسى براى برآورده‏شدن حاجت از امام صادق عليه السّلام روايت كرده: روزهاى چهارشنبه و پنجشنبه و جمعه را روزه بدار، و چون روز پنجشنبه به آخر رسد به ده مسكين، هر مسكينى يك مدّ [به مقدار تقريبى 10 سير] طعام صدقه بده.
و در آغاز روز جمعه غسل كن و به محراب برو و نماز جناب جعفر را، بخوان، آنگاه زانوها را برهنه ساز و بر زمين بگذار و بگو:

يَا مَنْ أَظْهَرَ الْجَمِيلَ وَ سَتَرَ [عَلَيَ‏] الْقَبِيحَ يَا مَنْ لَمْ يُؤَاخِذْ بِالْجَرِيرَةِ وَ لَمْ يَهْتِكِ السِّتْرَ يَا عَظِيمَ الْعَفْوِ يَا حَسَنَ التَّجَاوُزِ

يَا وَاسِعَ الْمَغْفِرَةِ يَا بَاسِطَ الْيَدَيْنِ بِالرَّحْمَةِ يَا صَاحِبَ كُلِّ نَجْوَى وَ مُنْتَهَى كُلِّ شَكْوَى يَا مُقِيلَ الْعَثَرَاتِ يَا كَرِيمَ الصَّفْحِ

يَا عَظِيمَ الْمَنِّ يَا مُبْتَدِئا بِالنِّعَمِ قَبْلَ اسْتِحْقَاقِهَا يَا رَبَّاهْ يَا رَبَّاهْ يَا رَبَّاهْ،

[اى پروردگار] ده مرتبه، يا اللّه يا اللّه يا اللّه‏ [اى خدا] ده مرتبه، يا سداه يا سيداه [اى سرور] ده مرتبه، «يا مولاياه، يا مولاياه» [اى مولا] ده مرتبه، «يا رجاءاه» [اى اميد] ده مرتبه، «يا غياثاه» [اى پناه] ده مرتبه «يا غاية رغبتاه» [اى نهايت رغبت] ده مرتبه، «يا رحمن» [اى بخشاينده] ده مرتبه، «يا رحيم» [اى مهربان] ده مرتبه، «يا معطى الخيرات» [اى عطابخش] ده مرتبه و

صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ كَثِيرا طَيِّبا كَأَفْضَلِ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ خَلْقِكَ

ده مرتبه و حاجت خود را بطلب.
مؤلف گويد: درباره روزه اين سه روز و بجا آوردن دو ركعت نماز مستحب به هنگام ظهر روز جمعه، براى برآورده شدن حاجت، روايات بسيارى وارد شده.

منبع:پايگاه عرفان

نماز جعفر طيار



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و طرز تهيه نان پنيري روماني پاسکا

آموزش و طرز تهيه نان پنيري روماني پاسکا

آشپزي

مواد لازم

مواد مورد نياز خميرنان پنيري روماني

آرد گندم                                  چهار و نيم پيمانه
شير                                       پرچرب يک پيمانه
پودر خمير مايه                         دو قاشق چايخوري
کــره ذوب شده                         1/4 پيمانه
تخم مرغ                                  يک عدد
شکر                                       100 گرم
نمــک                                      يک قاشق چايخوري
وانيل                                       يک قاشق چايخوري
روغن هسته انگور يا ذرت             1/4 پيمانه

مواد مورد نياز مايه پنيري

پنير خامه اي                             يک پيمانه
تخم مرغ                                   دو عدد
شکر                                        1/4 پيمانه
وانيل                                       يک قاشق چايخوري
افشره ليمو                              به ميزان لازم
کشمش                                  نصف پيمانه
عسل                                     دو قاشق سوپخوري
شير                                       دو قاشق سوپخوري

طرز تهيه

در ظرفي، يک پيمانه آرد، شير پرچرب و مايه خمير را هم زده تا مخلوط شوند. نصف پيمانه آرد را به مواد افزوده و مي‌گذاريم تا در دماي اتاق 15 دقيقه بماند تا مواد ترکيب شده، حجم آن افزايش يافته و روي آرد ترک بخورد. کره، تخم‌مرغ، شکر، وانيل و نمک را به مواد افزوده و به وسيله ليسک مواد را هم زده و همزمان سه پيمانه آرد باقيمانده را اضافه مي‌کنيم تا مواد کاملا مخلوط شود. با درجه کند همزن، مخلوط کردن مواد را ادامه داده و در همين هنگام روغن را نيز به مواد مي‌افزاييم. وقتي تمام روغن را اضافه کرديد، خمير بايد حالت کششي داشته و نرم شود.
اگر خمير خشک بود کمي روغن به آن مي‌افزاييم. خمير را درکاسه‌اي گذاشته، در آن را با کيسه فريزر پوشانده و دو ساعت در دماي اتاق مي‌گذاريم تا حجم آن دو برابر شود، سپس خمير را به چهار قسمت مساوي تقسيم مي‌کنيم. يکي از تکه‌هاي خمير را وردنه کشيده تا به شکل دايره‌اي به اندازه 25 سانتي‌متر برسد. يک قالب کمربندي 25 سانتي‌متري را کاملا چرب نموده و خمير گرد را کف قالب پهن مي‌کنيم. سه تکه باقيمانده خمير را به شکل طناب‌هاي يک اندازه درآورده و در کنار هم مي‌گذاريم، سپس خميرها را به هم بافته تا به شکل گيس‌بافت درآيد. بعد آن را درون قالب گذاشته و انتهاي آن را به هم چسبانده تا شبيه دايره شود. روي قالب را پوشانده و 40 دقيقه ديگر استراحت مي‌دهيم. فر را با حرارت 190 درجه سانتي‌گراد گرم مي‌کنيم.

طرز تهيه مايه پنيري

پنير، تخم‌مرغ‌ها، شکر، کشمش، وانيل و افشره ليمو را ريخته و هم مي‌زنيم تا کاملا مخلوط شوند. اين مايه را در وسط گيس‌بافت خميري ريخته و 15 دقيقه در فر مي‌گذاريم تا بپزد. بدون‌ اينکه در فر را باز کنيم، حرارت آن را پايين آورده و به 160 درجه رسانده و 45 دقيقه ديگر اجازه مي‌دهيم درون فر بماند تا رويه نان قهوه‌اي شود. نان را از فر درآورده و مي‌گذاريم کاملا خنک شود، سپس آن را از قالب بيرون آورده و پيش از سرو روي آن را با ترکيب شير و عسل پوشانده و برش مي‌زنيم.

 

آموزش و طرز تهيه نان پنيري روماني پاسکا



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

دمي گشنيز و اسفناج

(  قورمه سبزي )

مواد لازم دمي گشنيز و اسفناج

برنج دو ليوان
اسفناج و گشنيز پاك‌شده، شسته و خرد شده نيم‌كيلو
آب مرغ دو ليوان
آب و نمك به ميزان لازم
كره 50 گرم
پياز متوسط يك عدد
اسكلت، بال و گردن مرغ نيم‌كيلو (براي تهيه آب مرغ)

(  قورمه سبزي )

قورمه سبزي

طرز تهيه دمي گشنيز و اسفناج

ابتدا اسكلت، بال و گردن مرغ را با پياز خرد شده و كمي نمك و سه ليوان آب روي حرارت بگذاريد تا خوب پخته شود و آب به دست آمده از آن را صاف كرده و كنار بگذاريد.

برنج را با كره و آب مرغ به دست آمده و سبزي‌هاي خرد شده روي حرارت بگذاريد تا آب مرغ جذب برنج شود و برنج و سبزي‌ها با آب مرغ نرم و پخته شود. در اين غذا لازم نيست برنج كشيده و قد بلند شود بلكه بايد به صورت كته يا دمي در آيد. اين غذا بسيار مقوي است و براي بيماري آبله‌مرغان و زونا به ويژه در اوايل بيماري بسيار مفيد است.

در غذاهاي مخصوص بيماران آبله‌مرغان و زونا از ادويه، فلفل و موادغذايي با طبع گرم و محرك از جمله؛ گردو، خرما و زنجبيل و غيره استفاده نكنيد به ويژه در اوايل دوران بيماري. لذا بهتر است از موادغذايي با طبع سر مانند؛ اسفناج، گشنيز، برنج، ماست، ليموشيرين و هندوانه به كار بريد.

طرز تهيه قرمه سبزي, آموزش قرمه سبزي

 



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

چلو مرغ


مواد لازم

ران مرغ يك عدد
نمك، فلفل و زردچوبه و روغن به ميزان لازم
پيازداغ يك قاشق سوپخوري
رب گوجه فرنگي و آبليمو يك قاشق چايخوري
زعفران حل شده نصف قاشق چايخوري
 آب 3/4 پيمانه
 طرز تهيه مرغ  )
طرز تهيه

نمك، فلفل و زردچوبه را با هم مخلوط كرده، مرغ را كاملا به اين ادويه‌ها آغشته مي‌‌كنيم. سپس در روغن سرخ كرده و در روغن باقي ‌مانده رب را تفت مي‌دهيم. بعد آب، پياز داغ، آبليمو، زعفران و مرغ را به رب اضافه كرده در ظرف را بسته و حرارت را ملايم مي‌كنيم تا مرغ بپزد. پس از آماده شدن غذا اطراف خوراك مرغ را با سيب‌زميني و هويج سرخ کرده تزيين كرده و با چلو سفيد سرو مي‌كنيم.
 طرز تهيه مرغ ,آموزش و طرز تهيه مرغ



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و طرز تهيه سالاد سالمون

آموزش و طرز تهيه سالاد سالمون

 

مواد لازم سالاد

فيله سالمون پخته يا سرخ شده                       يک عدد
ساقه کرفس خرد شده                                   2 عدد
پياز قرمز خرد شده                                         نصف يک عدد
کَبَر                                                             1 قاشق غذاخوري
عصاره يک عدد ليموترش                                 يک عدد
روغن زيتون                                                  1 قاشق غذاخوري
شويد تازه خرد شده                                      2 قاشق غذاخوري
نمک و فلفل سياه تازه                                    به مقدار لازم

طرز تهيه

داخل يک کاسه ماهي را به تکه هاي کوچک خرد کنيد. کرفس، پياز، کَبَر، عصاره ليموترش، روغن زيتون و شويد را هم در يک بشقاب ديگر به خوبي مخلوط کنيد. حالا اين مخلوط را به آرامي به کاسه اي که سالمون ها داخل آن هستند اضافه کرده و هم بزنيد.
براي طعم دار کردن سالاد نمک و فلفل را اضافه کرده و سالاد را براي 30 دقيقه داخل يخچال بگذاريد تا طعم ها به خوبي با هم ترکيب شوند.
سالاد را با يک تکه ليموترش سرو کنيد.

طرز تهيه سالاد رژيمي ,آموزش و طرز تهيه سالاد رژيمي


:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

پلاف

رب انار )

مواد لازم پلاف

براي چهار نفر

نخودفرنگي نصف پيمانه
هويج سه عدد
سير دو حبه
پياز سفيد چهار عدد
گوشت گوساله ريز و قيمه‌اي شده 400 گرم
برنج سه پيمانه
روغن‌زيتون يا روغن كانولا به ميزان لازم
زعفران، نمك، ادويه و فلفل‌سياه به ميزان لازم

طرز تهيه پلاف

پيازها را نگيني خرد كرده و در روغن سرخ كنيد. سپس هويج را خلالي كنيد و به همراه پياز تفت دهيد.

آن‌گاه گوشت خردشده را به پياز و هويج بيفزاييد و تفت دهيد. نخودفرنگي را از قبل در يك ليوان آب بپزيد و به گوشت اضافه كنيد، سير را رنده و به همراه دو ليوان آب با گوشت و هويج بگذاريد پخته شود، وقتي گوشت پخته شد به آن نمك و فلفل بزنيد. آن‌گاه برنج را كه از قبل خيس كرده بوديد آبكش كنيد و در قابلمه لابه‌لاي برنج، مواد فوق را بريزيد، زعفران آب كرده و ادويه پلويي را هم بيفزاييد تا برنج كاملا رنگ بگيرد.

كمي آب و روغن كنار برنج ريخته و برنج را دم كنيد. مي‌توانيد برنج را جداگانه دم كرده و هنگام كشيدن غذا در سيني مخلوط گوشت و هويج را لابه‌لاي برنج ريخته و در پايان زعفران و ادويه پلويي را درون مخلوط گوشت و هويج بريزيد.

طرز تهيه  رب انار , رب انار ,آماده سازي رب انار



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : atefeh

آش ماش

مواد لازم


? گوشت چرخ کرده 250 گرم
? پياز رنده شده نصف فنجان
? ماش 250 گرم
? عدس 100 گرم
? پياز داغ يک فنجان
? برنج نصف فنجان
? جعفري و گشنيز 250 گرم
? زردچوبه،نمک وفلفل به قدر لازم

(طرز تهيه آش رشته )


طــــــــــــــــــــرز تـــــــهيــــــــــــــــــه


عدس و ماش را قبلاً شسته و خيس کنيد و بگذاريد پخته شود.
گوشت چرخ کرده را با پياز رنده شده و نمک و فلفل و زردچوبه مخلوط کرده و آن را به صورت کوفته ريزه در آورده و در روغن سرخ کنيد .
پياز داغ را به عدس و ماش پخته شده اضافه کنيد. برنج و سبزي خرد شده را هم اضافه کرده و مرتب هم بزنيد تا آش ته نگيرد.
در صورت تمايل مي توانيد 3 تا 4 عدد شلغم خرد شده هم به اين آش اضافه کنيد. آش آماده شده را در کاسه بزرگي بريزيد و روي آش را با کوفته ريزه سرخ شده و نعناع داغ و پياز داغ تزئين کنيد.

 آش رشته , طرز تهيه آش رشته

 



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 اسفند 1394 | نظرات ()