شارلوت تمشک
نوشته شده توسط : atefeh

طرز تهيه شارلوت تمشک به همراه آموزش بيسکويت شارلوت

طرز تهيه شارلوت تمشک به همراه آموزش بيسکويت شارلوت

آشپزي

مواد لازم

بيسکويت شارلوت                          300 گرم(يا 24 عدد بيسکويت قاشقي آماده)
توت فرنگي يا تمشک                      750 گرم
خامه                                         300 گرم
پودر قند                                      150 گرم(6 قاشق سوپخوري)
ژله توت فرنگي يا تمشک                 1 بسته
سفيده تخم مرغ                           2 عدد

طرز تهيه

در صورت امکان از بيسکويت قاشقي که معمولا در شيريني فروشيها آماده فروش است ، استفاده مي کنيم و يا بيسکويت شارلوت را مطابق دستور بيسکويت شارلوت مي پزيم.
قالب گردي را که بايد ديواره آن از کف جدا شود،دور تا دور ديواره قالب به صورت ايستاده و در يک رديف بيسکويت را مي چينيم و آماده مي گذاريم،بعد کرم و ژله را آماده مي نمائيم.
ژله توت فرنگي را در 1?5 ليوان آب جوش حل مي کنيم و در يخچال مي گذاريم تا کمي بسته شود . دم توت فرنگي يا تمشک را گرفته ،مي شوئيم و در صافي مي ريزيم،خامه را با پودر قند مخلوط کرده ظرف خامه را روي يخ مي گذاريم و خامه را مي زنيم تا سفت شده ، فرم بگيرد.
2 عدد سفيده تخم مرغ را آنقدر مي زنيم تا پف کرده ، خشک شود. سفيده را کم کم با خامه مخلوط مي کنيم . يک سوم از خامه را در قالب روي بيسکويت مي ريزيم و نصفي از توت فرنگي يا تمشک را روي آن مي پاشيم. ژله را کمي هم مي زنيم تا صاف شود، نصف آن را روي توت فرنگي مي ريزيم و نصف بقيه خامه را روي ژله و بعد بقيه توت فرنگي يا تمشک را روي خامه و بقيه ژله را روي توت فرنگي و در آخرين رديف بقيه خامه را مي ريزيم و با پشت قاشق روي آن را صاف مي کنيم و با چند عدد بيسکويت روي خامه را مي پوشانيم.
شارلوت را در يخچال مي گذاريم ، 2 تا 3 ساعت بايد بماند تا ژله آن کاملا بسته شود و مواد داخل آن خودش را بگيرد. بعد شارلوت را از قالب خارج کرده ، در ظرف قرار مي دهيم. کمي پودر قند روي آن مي پاشيم و با چند عدد تمشک يا توت فرنگي روي آن را تزئين مي کنيم.

بيسکويت شارلوت

بيسکويت شارلوت را مي توان به آساني طبق دستور زير تهيه کرد و يا از بيسکويت هاي ساده و آماده براي فروش استفاده نمود. مواد مورد لزوم براي تهيه بيسکويت از ايتقرارند:

مواد لازم بيسکويت شارلوت

تخم مرغ                            5 عدد
آرد سفيد گندم                   50 گرم (2 قاشق سوپخوري بزرگ)
شکر                                50 گرم (2 قاشق سوپخوري بزرگ)
وانيل                                نصف قاشق چايخوري

طرز تهيه بيسکويت شارلوت

براي تهيه اين بيسکويت به يک سيني شيريني پزي تقريبا به طول 42 و عرض 30 سانتيمتر احتياج داريم. کف سيني را يک ورق کاغذ نازک مي اندازيم و روي کاغذ را چرب کرده ، کمي آرد مي پاشيم . تخم مرغ ها را در ظرفي شکسته با همزن برقي کمي هم مي زنيم.
بعد ظرف تخم مرغ را در ظرف محتوي آب قرار داده ، روي آتش مي گذاريم و مرتب هم مي زنيم . شکر و وانيل را کم کم در تخم مرغ مي ريزيم و هم زدن را ادامه مي دهيم تا مايه پف کرده،داغ شود.ظرف را از روي آتش بر مي داريم و آرد را کم کم در مايه ريخته ، مخلوط مي کنيم.
مايه را در سيني به طور يکنواخت پهن مي کنيم. فر را با حرارت 300 درجه فارنهايت يا 150 درجه سانتيگراد گرم مي کنيم. سيني را روي پنجره وسط فر قرار مي دهيم . در مدت 20 دقيقه بيسکويت پخته مي شود. براي امتحان پخته شدن با انگشت روي ان را فشار مي دهيم ، نبايد چيزي به دست بچسبد .
سيني را بيرون مي آوريم ، نانها را با کاغذ از سيني خارج مي کنيم و نانهاي کوچکي به عرض 4 و طول 7 سانتيمتر مي بريم و کاغذ پشت آن را برداشته ، آماده مي گذاريم.
مي توانيم اين مايه را در قيف مخصوص ريخته ، بيسکويت را بلند و باريک روي کاغذ بريزيم ولي به طريق فوق آسانتر است.

لينک مستقيم: http://mihangram.com/ashpazi-161.html

شارلوت





:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: