طرز تهيه کباب کوبيده
نوشته شده توسط : atefeh

آموزش و طرز تهيه کباب کوبيده

 

آشپزي

مواد لازم

راسته گوساله                         يک کيلوگرم
پياز                                        300 گرم
نمک                                      به مقدار کافي
فلفل سياه                              به مقدار کافي
جوش شيرين                          يک چهارم قاشق چاي خوري
تخم مرغ                                 يک عدد

طرز تهيه

طريقه آماده سازي

ابتدا گوشت را صاف کرده، يعني پوست و خرده چربي آن را گرفته و دو بار با پنجره متوسط چرخ گوشت چرخ کرده، سپس پيازها را پوست گرفته و شسته و به صورت چاپ ريز (ساطوري) خرد کرده و به همراه نمک و فلفل، جوش شيرين يا تخم مرغ به گوشت اضافه مي کنيم و مواد را به مدت پنج دقيقه ورز مي دهيم که کاملاً به خورد هم برود. مواد را به مدت يک ساعت در يخچال استراحت مي دهيم و بعد از يک ساعت از يخچال بيرون آورده و شروع به سيخ زدن مي کنيم.

طريقه سيخ زدن

طريقه سيخ زدن اين کباب با کوبيده هاي ديگر فرق دارد. به اين عنوان که با تعداد سه عدد سيخ معمولي سيخ مي شود، رونده يا مواد را به اندازه دلخواه معمولاً 200 گرم برداشته و در دست به شکل چونه نانوايي درآورده و يک عدد سيخ را در دست چپ گرفته و از قسمت بالاي سيخ به فاصله پنج سانتيمتر آزاد گذاشته و مواد را در داخل سيخ فرو برده و فشار دادن به وسيله کف دست و انگشتان، منتهاي انگشت اشاره به طرف پايين هدايت کرده و به شکل زير فرم مي دهيم و با استفاده ازتخته کار (اگر چوبي باشد بهتر است) کباب را با فشار دادن به وسيله کف دست و انگشتان روي آن پهن تر مي کنيم و به وسيله چاقوي تيغ نازک زير کباب کشيده و بلافاصله آن را روي تخته کاربر مي گردانيم و دوباره پهن تر کرده و بالا، پايين و دور و بر آن را صاف مي کنيم. دو عدد سيخ ديگر را که به عنوان کمکي از آنها استفاده مي شود به فاصله شش سانتيمتر از هم در روي تخته کار قرار داده، يکبار ديگر چاقو را زير کباب کشيده آن را برداشته و برگردانده و روي سيخ هاي کمکي قرار دهيد و با فشار دادن به کباب آن را به روي سيخ هاي کمکي هدايت کرده و دور و بر آن را با استفاده از آب دست صاف کنيد. و حال کباب ما آماده پخت است. مواظب باشيد که در حال برداشتن کباب کف دستانتان را در بالا و پايين سيخ ها قرار داده و آنها را همزمان برداريد که فرمش به هم نخورد. در روي منقل يا کباب پز قرار دهيد.

نحوه پختن کباب

طريقه پخت اين کباب با کباب کوبيده هاي ديگر فرق دارد. وقتي روي کباب پز قرار گرفت حرارت آن بايد ملايم باشد حدوداً يک دقيقه صبر مي کنيد تا حباب هاي ريز در سطح کباب ظاهر شود در اين موقع کباب را به وسيله کف دستان برمي گردانيم. اين عمل را دو الي سه بار انجام مي دهيم تا خودش را بگيرد و سيخ هاي طرفين را که به عنوان کمکي در زير کباب قرار داده بوديم خود به خود از کباب جدا شده و فقط سيخ اصلي که در وسط کباب است باقي مي ماند آن هم پس از پخت کامل از کباب در آورده و سرو مي نماييد.

 

آموزش آشپزي





:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 اسفند 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: